Posti vs R-kioski

selittäkää tämä

Minkä takia R-kioskilla, kun pyytää arpaa, annetaan kansio nenän alle ja asiakas saa itse valita arpansa, MUTTA postissa jos pyytää postimerkkiä, niin valinnan tekee postivirkailija?

16

981

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska

Pääjohtaja (postin) Itelan on valittu poliittisin perustein, niin miksei myös muukin henkilökunta olisi samoin.

Ja eihän tuosta naapurin entisestä järjestelmästä täällä ole vielä päästy eroon.

Tämäkö muka tietoyhteiskunta, ja pa...

• ---

Osta verkkokaupasta.

• Saahan niitä

valita, kun vihjaa että haluaisi itse valita. Nopean palvelun luonteeseen kuuluu että annetaan mitä pyydetään, ellei asiakas erikseen toivo jotain tiettyä asiaa.

• ap.

Luulisi, että on olemassa mallikansio vaihtoehdoista! Herranjumala, kun cittarissakin on lähes sata eri lottokuponkivaihtoehtoa esillä vai mitä kenoja ovatkaan. Sata! Asiakkaat pällistelevät ja valikoivat suurella hartaudella ennen valintaa, vaikka olisi millainen jono takana. Myyjäkin malttaa mielensä eikä hoputa asiakasta ja myy väkisin jotain, mitä ei ole pyydetty.
        Postin peruspalvelu on myydä postimerkkejä, mutta homma on kuin kivikaudelta kotoisin. Koskaan minulle ei ole näytetty kuin max kahta eri vaihtoehtoa, vaikka olen pyytänyt saada merkit nähtäväkseni.

Kun minä menen viemään kirjettä, niin haluan varmistaa painon, vaikka olisinkin sen itse punninnut. Joka kerta on painoeroa ollut tiskin edessä ja takana punnittaessa. Tässä kohtaa minä kysyn, että paljonko sitä painoa on. Virkailija olettaa, että kirje on hänen eikä luovuta sitä enää minulle.
        Aivan kuin joku robotti virkailija tulostaa pelkän leiman ilman, että ehdin sanoa mitään. Tämän jälkeen olen sanonut, että halusin merkin. Virkailija sanoo, että 'meni jo'. Toinen virkailija sanoo, että on kiire. Kolmas suostuu vaihtamaan merkkiin, mutta sanoo, ettei osaakaan.

Pitäisi olla jokin kyltti kädessä, kun menee postiin ja siinä lukisi, että HALUAN POSTIMERKKEJÄ.

• ettei pöllitä?

meillä on posti ärrällä, arvat saa itse valita ja postimerkit annetaan, tosin kysytään ensin onko joku tietty minkä tahtoo

• Hyvää ystävänpäivää!

Olin tänään Espoossa postissa ja ostin ystävänpäivämerkkejä. Itse valitsin 10 sarjan postimerkkilipukkeen esitteestä ja maksoin postivirkailijalle.

• ap.

Minä pyysin postimerkkejä ja virkailija tyrkkäsi jotain perussettiä, ei ystävänpäivämerkkejä. Nämä huomasin itse jälkeenpäin.
        Välillä tyrkytetään lehtitilausta, mutta ajankohtaisia postimerkkejä eivät osaa myydä?

• perusmerkki käy aina
        ap. kirjoitti:

Minä pyysin postimerkkejä ja virkailija tyrkkäsi jotain perussettiä, ei ystävänpäivämerkkejä. Nämä huomasin itse jälkeenpäin.
        Välillä tyrkytetään lehtitilausta, mutta ajankohtaisia postimerkkejä eivät osaa myydä?

mitäs jos ne oli jo loppu? ei maksa vaivaa tajota ei oota

pieni vaiva asiakkaalle on itse kysyä sesonkimerkkejä niitä halutessaan

• ap.
        perusmerkki käy aina kirjoitti:

mitäs jos ne oli jo loppu? ei maksa vaivaa tajota ei oota

pieni vaiva asiakkaalle on itse kysyä sesonkimerkkejä niitä halutessaan

En edes tiennyt, että mitään erityisiä ystävänpäivämerkkejä on olemassa. Lähtiessäni kysyin, mitä kortteja oli esillä siinä pöydällä ja silloin sain vastauksen, että yp.postimerkkiarkkeja.
        Niitä myytiin vain arkeittain ja juuri sen verran kuin itse tarvitsin, mutta ei näköjään halunnut myydä niitä.

• minäpä selitän
        ap. kirjoitti:

En edes tiennyt, että mitään erityisiä ystävänpäivämerkkejä on olemassa. Lähtiessäni kysyin, mitä kortteja oli esillä siinä pöydällä ja silloin sain vastauksen, että yp.postimerkkiarkkeja.
        Niitä myytiin vain arkeittain ja juuri sen verran kuin itse tarvitsin, mutta ei näköjään halunnut myydä niitä.

Rauhallisesti nyt vain. Tässä iässä alkaa sattumaan noita mokia itsekullekkin.

Postimerkit sikseen, koska itse en postita mitään, mutta siskoni on aivan "pöhkö", sillä varmaan ainakin vuoden valitsee kortit ja merkit ja lisä tarrat tai itse liimatut koristeet. Ei tulisi kuuloonkaan, että hän lähettäisi yp. kortin ilman asianomaista merkkiä, tai joulukortin! Onneksi ei ole nimppari ja synttäri postimerkkejä.

Arpoja ostelen yleensä tankatessani ja siellä on lasipöydän alla valikoima. Joskus kuitenkin, kun ei ole jonoa, pyydän kansion, josta valitsen. Samoin R-kiskalla.

Pitäisi noissa arvoissakin käyttää nettiä, koska minulla on tili, mutta parempi varoa kuitenkin, koska "heräte" pelaamista voi tulla. Nykyisin olen jo koukussa Spider-pasianssiin ja onneksi se ei vie konkurssiin pelaamistani.

Siis malttia ap;lle. Mieti rauhassa, mitä haluat ostaa. Älä hermostu, jos myyjällä onkin ns. pahapäivä. Olet asiakas ja sinulla on oikeus tehdä ostoksesi rauhassa.

Sama pätee kaupan kassalla. Sinun ei tarvitse hosua ostostesi kanssa, kun olet ne maksanut, vaikka toinen asiakas onkin jo kintereilläsi. Silloin helposti unohtuu joku ostos ottamatta mukaan.

Tunaroida ei silti tarvitse, siis tahallaan hidastella asiointiaan, mutta turha kiire on pahasta.

Palvelua saa, kun sitä pyytää.

• ap.
        minäpä selitän kirjoitti:

Rauhallisesti nyt vain. Tässä iässä alkaa sattumaan noita mokia itsekullekkin.

Postimerkit sikseen, koska itse en postita mitään, mutta siskoni on aivan "pöhkö", sillä varmaan ainakin vuoden valitsee kortit ja merkit ja lisä tarrat tai itse liimatut koristeet. Ei tulisi kuuloonkaan, että hän lähettäisi yp. kortin ilman asianomaista merkkiä, tai joulukortin! Onneksi ei ole nimppari ja synttäri postimerkkejä.

Arpoja ostelen yleensä tankatessani ja siellä on lasipöydän alla valikoima. Joskus kuitenkin, kun ei ole jonoa, pyydän kansion, josta valitsen. Samoin R-kiskalla.

Pitäisi noissa arvoissakin käyttää nettiä, koska minulla on tili, mutta parempi varoa kuitenkin, koska "heräte" pelaamista voi tulla. Nykyisin olen jo koukussa Spider-pasianssiin ja onneksi se ei vie konkurssiin pelaamistani.

Siis malttia ap;lle. Mieti rauhassa, mitä haluat ostaa. Älä hermostu, jos myyjällä onkin ns. pahapäivä. Olet asiakas ja sinulla on oikeus tehdä ostoksesi rauhassa.

Sama pätee kaupan kassalla. Sinun ei tarvitse hosua ostostesi kanssa, kun olet ne maksanut, vaikka toinen asiakas onkin jo kintereilläsi. Silloin helposti unohtuu joku ostos ottamatta mukaan.

Tunaroida ei silti tarvitse, siis tahallaan hidastella asiointiaan, mutta turha kiire on pahasta.

Palvelua saa, kun sitä pyytää.

Tässä postissa, missä minä käyn, ei saa kuin heikkolaatuista palvelua. Paha päivä on aina.

• omahan on vikasi, ap
        ap. kirjoitti:

Pitää ottaa selvää, katsella allakkaa ja lukea sanomia että pysyy tässäpäivässä. Sinä et tiennyt joten miksi syytät postinvirkailijaa tietämättömyydestäsi?
        Saat sellaista palvelua mitä itse osoitat. Hapannaamalle ei palvelua heru.

• pienet on murheet

Jopa on ongelma, jo pari päivää on ap jaksanut valittaa omasta tyhmyydestään

• en opi ikinä'

Onhan täällä kummempiakin ongelmia ollut, joista mielestäni oli ehkä paras se vanha viili!!

Saikohan se muinoinen muija sen ukkonsa ruotuun, kun hänelläkin oli jos jonkinlaista ongelmaa? Ei ole näkynyt valituksia.

Tänään sai eräs aloittaja herneitä nenäänsä, kun rohkeni tehdä oman aloituksensa, josta oli jo kaksi!

Ota näistä nyt sitten selvää, mistä saa kirjoittaa ja mistä ei.

Toisten kirjoituksia ei mukamas saa nuuskia, mutta toisaalta onhan usein ollut viesti, että tästä on jo kirjoitettu!

Ihmeellinen paussi oli myös, kun Luotsi tuli taloon, jonka meidän kaikkien tuntema kaunotar heti toivotti tervetulleeksi.

No, sekin viestiketju poistettiin, kuten useimpia kaunottaren ketjuista, joita hän nyt surkuttelee, että miksi? Oi, miksi? Olisihan siitä taas tullut palstan pisin ketju, joka onkin ilmeinen tarkoitus, koska hän lupasi jeesata kauppiasta, mikäli hänen aloituksensa ei pärjäisi.

Näitäpähän mietin vain, vaikka en päivystäkkään sitä kuuluisaa 24/7, sillä eiväthän nämä jutut....useimmatkaan....häivy vuosikausiin.

Toisaalta on lohduttavaa, että joillakin on ongelmana viili ja postimerkit, puhumattakaan ukon mieliteoista? Minulla on vain tuon ukon:))).!..no tuohon voisi jo liittää nuo naurun symbolit, ettei menisi liiaksi hekottelun puolelle.

• ap.
        en opi ikinä' kirjoitti:

Onhan täällä kummempiakin ongelmia ollut, joista mielestäni oli ehkä paras se vanha viili!!

Saikohan se muinoinen muija sen ukkonsa ruotuun, kun hänelläkin oli jos jonkinlaista ongelmaa? Ei ole näkynyt valituksia.

Tänään sai eräs aloittaja herneitä nenäänsä, kun rohkeni tehdä oman aloituksensa, josta oli jo kaksi!

Ota näistä nyt sitten selvää, mistä saa kirjoittaa ja mistä ei.

Toisten kirjoituksia ei mukamas saa nuuskia, mutta toisaalta onhan usein ollut viesti, että tästä on jo kirjoitettu!

Ihmeellinen paussi oli myös, kun Luotsi tuli taloon, jonka meidän kaikkien tuntema kaunotar heti toivotti tervetulleeksi.

No, sekin viestiketju poistettiin, kuten useimpia kaunottaren ketjuista, joita hän nyt surkuttelee, että miksi? Oi, miksi? Olisihan siitä taas tullut palstan pisin ketju, joka onkin ilmeinen tarkoitus, koska hän lupasi jeesata kauppiasta, mikäli hänen aloituksensa ei pärjäisi.

Näitäpähän mietin vain, vaikka en päivystäkkään sitä kuuluisaa 24/7, sillä eiväthän nämä jutut....useimmatkaan....häivy vuosikausiin.

Toisaalta on lohduttavaa, että joillakin on ongelmana viili ja postimerkit, puhumattakaan ukon mieliteoista? Minulla on vain tuon ukon:))).!..no tuohon voisi jo liittää nuo naurun symbolit, ettei menisi liiaksi hekottelun puolelle.

Siellä postissa on sellainen puoliksi hautaustoimiston ja puoliksi oikeustalon tunnelma. Postimerkkejä piilotellaan kuin pontikkapannuja.

• vuoteen vanki

olisin iloinen jos pääsisin postiin ja voisin lähettää kortteja vielä iloisempi olisin jos voisin mennä kauppaan ja valita mieluisia kortteja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      261
      3904
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      140
      2793
    3. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      16
      2282
    4. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      363
      2051
    5. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      228
      1954
    6. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1548
    7. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      49
      1466
    8. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      79
      1211
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      103
      1197
    10. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      111
      1170
    Aihe