Mikä vanhoja ihmisiä vaivaa?

kaikkieimahdujunaan

Tilanne on tämä että olen 22 vuotias rauhallinen nuori nainen.
En ole ikinä pitänyt omassa asunnossani mimnkäänlaisia kemuja saati häiriköinyt millään tavalla naapureitani.
En ole koskaan saanut myöskään huomautusta/varoitusta.
Muutin porukoitteni ostamaan osakehuoneistoon jossa alakerrassa asuu hyvin vanha ja hyvin ilkeä mies.
Tämä mies oli vuoden aikana tehnyt vanhemmistani ison pinon valituksia jossa oli valittanut mm. lapsen leikkiäänistä päiväs aikaan, kantapääkävelystä, imuroinnista ja siis ihan kaikesta normaaleista elämisen äänistä.
Yllätys sinänsä että yksikään valitus ei mennyt läpi.
Minun asuin aikanani tämä herra hermostuu aivan kaikesta, parvekkeelle ei saisi viedä edes tyynyjä tuulettumaan kun kerta herran ikkunaan varisee pölyä kuulemma.
Myöskin päivällä jos imuiroin, hän hakkaa kaapin ovia ja paiskoo parvekkeensa ovea silleen että ikkunani helisevät.
Hän itse saa hiljaisuuden aikana käyttäytyä millä tavalla haluaa ja on nyt useampana iltana aloittanut kunnolla häiriköinnin, en ole itse ottanut tähän minkäänlaista kantaa.
Aamulla kävin laittamassa ystävällisen lapun jossa pyysin lopettamaan putkien hakkaamisen öisin, joku toinen naapuri hakkasi takaisin jossain kauempana.
Nyt tänä aamuna MEILLE tuli lappu että lopeta itse hakkaaminen! VAIKKA me ei tasan mieheni kanssa muuta tehty kun korkeintaan naurettiin tuolle eiliselle patterirumballe.
Siis hulluhan tuo on, mutta minkätakia hän saa hiljaisuuden aikana tehdä mitä haluaa ja laittaa sitten meidän syyksi sen että koputellaan öisin jne..
Mulla on parempaakin tekemistä öisin, kuten nukkua :D
Saisinko asiallisia kommentteja.

30

1248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkieimahdusamanju

Ja sitten se, että soitin isännöitsijälle asiasta niin KOMMENTTI HÄNELTÄ YLLÄTYS että ''viimeiseksi hänestä uskoisin tuollaista''
      Minkä takia nuoriso AINA tässäkin tapauksessa leimataan häiriköiksi?
      En ymmärrä.

• Reikäinen Reiska

No ongelmahan on se ettei tuon ikäinen äijä enää saa reikää joten purkaa pahaa oloonsa muihin.

• Reiskanen Reikä

Tähän ongelmaan ratkaisu on että annat ukolle reikää, johan luulisi helpottavan.

• umpi-impi

Tyypillinen ikänsä impi tarina.

• heippa,,,

suosittelen pikaista hoitoa sinulle,ja perseen nuolija kamuilles.

• luulo ei oo tiedon..

Aika usein tuon tapaisten valitusten takaa löytyy henkisesti sairas ihminen, jolle on tullut "pakkomielle" valittaa ja kuulla ja kuunnella jopa olemattomia. Ja luulla , että häiritsevät äänet tulevat "siitä asunnosta" vaikka varsinainen häiriön aiheuttaja onkin toisaalla. Kerrostalossa on vaikea määrittää mistä äänet kuuluvat.

Meidän talossa oli korjausten vuoksi aikamoista melua kun ammattimiehet käyttivät poraa . Sitä valtavaa melua oli muutamana päivänä. Niin minä kuin moni jotka sattuivat olemaan kotosalla luulimme, että asukas remontoi erässä asunossa eräässä. Vaan ei ollut vaan pohjimmaisessa kerroksessa oli ammattilaiset poraamassa, siellä on saunat ym tilat. Siinäpä opiksi, ettei kannata luulla mistä äänet kumpuaa.

• psykoloogi

Ootpa nero,kuulee olemattomia vaikka porataanym.ym hu hu

• joo.....

ammattimiesten pora se vasta hyvä onkin poirais, hallituksen jäseniä persreikään.Loppuais pakan suoltaminen

• kaikkieimahdujuniin

Heips kaikille, ei ollut yllätys että ensimmäinen kommentti oli taas keskenkasvuisen aikuisen. Minä aika harvoin mitään tällaisia palstoja luen, saati sitten koskaan kirjoittelen niihin. Nyt oli pakko turhautumistani purkaa tänne.

Siis se on ihan totta, että tällainen vanhempi henkilö voi oikeasti kuulla sellaisia ääniä/kolinaa/kopsutuksia jotka eivät tapahdu edes oikeasti ja sitten valittavat näistä äänistä.

Vanhuuden höperöiksi noita kutsutaan mutta jossain menee se hyvänmaun raja, kuitenkin.
      Tiedän senkin että äänet voi kantautua mistä tahansa, mutta herra myönti meille kolistelleensa.
      Toisaalta, ehkä se ei vain ymmärrä omia tekosiaan.

• mek

Teeppä niin että seuraavan kerran kun olette viikon jossain lomalla niin ennen lähtöä viet tälle valittajalle vihkosen mihin kirjaa kaikki äänet ja sitten loman jälkeen meette isännöitsijän juttusille ja annat se valittajan näyttää niitä kirjauksia ja sen jälkeen laittat pöytään todisteen että et ole sinä aikana ollut kotona ollenkaan niin menee valittajasta uskottavuus kun kuulee ääniä.

• heh heh...

Tulee mielee vanha jo edesmennyt isoäitini. Unohti jossain vaiheessa syöminen ja kunto heikkeni melko nopeasti. Soitti vähän väliä eri asioista isälleni. M.m. että naapuripoliisi ammuskeli aina aamuöisin rapussa ja oravat puri häntä selkään eikä hän pystynyt nukkumaan ja siksi niin sekaisin. No asiat tutkittiin ja ratkottiin moneen otteeseen. Kunnan ruokapalvelu tilattiin hänelle kotiin ja ammuskelu johtui ylimmän kerroksen hissin konehuoneen kolahduklsista kun hissi aamuisin liikkui. Se orava olikin vanhan sängyn joustinpatja jousi joka törrötti sijauspatjan läpi ja painoi selkään.

Sensijaan isoäitini oli pitempään ollut häirikkö talossa kun heikentyneen kuulon takia oli pitänyt iltaisin telkkarin täysillä ja meteli oli kuulunut useammassa kerroksessa häiritsevästi. Hienotunteiset naapurit eivät kehdannet soittaa meille asiasta vaan yrittivät keskustella isoäitini kanssa tuloksetta. Asia ratkottiin ostamalla hänelle telkkarikuullokkeet josta hän kuunteli ohjelmiaan. Kuulolaite kun ei hänelle kelvannut mutta kuullokkeet kylläkin.

• en noteerais

parasta kun et noteeraa mitenkään ja jos tulee valitus sanot, ei et ole häirinnyt vaan elänyt ihan normaalia elämää johon kuuluu myös ääntä normaalisti,
      selvästi elämä on tyhjää naapurilla ja yrittää saada sinut valtaansa..

• ))))))))))))))

Minkä ikäinen on HYVIN vanha:)

• Reiska reikä

aloittajalla taitaa vipata vähän päässä,mutta onhan näitä kaikenlaisia kirjoituksia.

• aloittaja3

Taitaa tuolla reiska reiällä vähä päässä vipata, en ymmärrä mitä kiksejä siitä saat että tulet tänne provosoimaan, okei, no sulla ei varmaan muutakaan tekemistä ole niin kyllähän sen sitten ymmärtää :) Säälittävää touhua..

En ole kiinnittänyt tähän naapuriin mitään huomiota tai ruvennut itse kolistelemaan takaisin.
      Käytiin sille sanomassa tänään. Saas nähdä onko talossa ensimmäisen kerran hiljainen yö minun asuinaikanani.
      Luulen myös että naapurilla ei hirveästi ole tekemistä niin on aloittanut tällaisen naapurienhäirintä harrastuksen.

• samaa mieltä

tuo on totta, jos ei ole ns.elämää, alkaa vahdata naapuria..

• sovhoosi ihanuutta

Meillä oli eräässä asunnossa naapurina pariskunta joka riiteli usein kovaäänisesti keskellä yötä (baarin sulkemisajan jälkeen).

Usein joku soitti poliisit rauhoittamaan tilannetta. Kerran yksi naapureista soitti poliisit, kun asunnossa oli huudettu ja hakattu patteria ja sen jälkeen hakkasi itse kikustuksissaa patteria ja kuinka ollakkaan poliiisit kuulivat tämän patteriin hakkamisen kun olivat tuleet paikalle. Poliisien soittaaja (=patterin hakkaaja) sai varoituksen.

Kannattaa kiikuttaa se lapppu heti isännöitisijälle ja sanoa että teitä syytellään syyttä, ette ole tehneet mitään ja kuulitte itsekkin patterin hakkaamista. Etu on yleensä sillä joka valittaa ensimmäisenä.

Oletko varma että patterin hakkaaja edes oli alakerran ukko?

• aloittaja4

Juu oli se kun kertoi avoimesti asiasta, että hän hakkasi pattereita koska kuuli kolistelua joka ilta jostain.

Minä ja mieheni ei kyllä olla kuultu mitään iltaisin/öisin. kumma juttu...

Ongelma vaan on iso siinä mielessä että, kun asiaa alkaa viemään eteenpäin niin nuoriso leimataan väkisinkin häiriköiksi.
      Minusta se on aika ikävää...
      Ja minusta on kauhean ikävää muutenkin että kun haluaa itse olla sovussa kaikkien kanssa ja asua rauhallisesti niin miksi toinen osapuoli väkisin alkaa häiriköidä?
      Onko se joku pakkomielle? Sairaus? vanhuus?

• -------------

Meillä taas on vanhempi harmaapäinen mummeli,joka hakkaa pattereita yöllä, olen useasti herännyt siihen.Sitten hakkaA imuroidessa lattiaan ja seinän pieliä,jokus aamulla jo 7 jälkeen .

• Hallituksen nuorin

Melkein jokaisessa kerrostalossa asuu joku vaikea tyyppi. Nämä henkisesti ongelmaiset toimivat kukin tavallaan, mutta kaikkein paras tapa on olla välittämättä mitään. On minuakin uhkailtu haasteella ja ties mitä, mutta eipä noista puheista koskaan ole totta tullut. Tällainen kuuluu hallituksen jäsenen luontaisetuihin.

Päälle nämä sankarit eivät kuitenkaan uskalla tulla ja aikanaan muuttavat tai kuolevat pois.

• Asiallinen kommentti:
      Pidä kirjaa - päivä ja kellonaika, jolloin yöhäiriköintiä tapahtuu. Mistä asunnosta ääni kuuluu - vanha herra tai joku toinen. Sitten kun näitä on vaikkapa parin viikon ajalta, niin laitat listan sekä isännöisijälle että taloyhtiön hallitukselle tiedoksi eli teet valituksen.
      Voit myös sopia jonkun naapurin / hallituksen jäsenen kanssa, että tulee kuuntelemaan = todistamaan yömöykkää.

• turpa kiinni paras

Voi vittu kun hulluja kyylääjiä,menkää hoitoon jooooo naapuri vaikka yöksi kylään.Vittu kun on elämä vaikeeta SUOMESSA.Ajatelkaa muita maita MISSÄ SODITAAN,JOISSA IHMISILLÄ EI OLE KOTIA SAATI VETTÄ RUOKAA;MITÄÄN TURVAA:

• uudessa kodissa

Muutin 11/2012 kerrostaloon leskeksi jäätyäni 50 ikäisenä asuttuani lapsuudesta
      alkaen ok-talossa. Mietin miten sopeudun uudenlaiseen asumismuotoon ja totun
      siihen etten voi siivota ym. mihin aikaan tahansa.Huoleni oli aiheeton, itse olen sopeutunut hyvin.Kappas vain kuukauden talossa asuttuani yläkerran asukas valitti
      asunnostani kuuluvaa meteliä; jatkuvaa juoksemista, kolistelua ym, ym.
      Hämmästys oli varmaan suuri kun kuulivat että asun yksin, lähden aamulla 8 aikoihin ja palaan about klo 17, en juokse sisällä, sen hoidan lenkkipolulla, en metelöi ja soita musiikkia yömyöhään.Hädin tuskin jaksan katsella kymppiuutiset, tosin luen päivän lehden puoli kuuden maissa ja käyn röökillä.Huvittaa koko juttu.En ole kuullut
      mitään häiritsevää.Tottakai elämän ääniä kuuluu myös yläkerrasta.Mitä sitten !
      tyytyväinen asukas 6 kerroksesta

• aloittaja3

Välittämättä me ollaan oltukkin.
      En ole ikinä joutunut mitään kirjaa pitämään näistä häiriöäänistä, olen ajatellut että ehkä se menee jo vähän kyttäyksen piikkiin, mutta rupesin nyt pitämään kirjaa kun heräsin 5 kertaa, koko yön jatkuneeseen paukutteluun.
      Se oli ihan oikeasti jo häiritsevää muillekkin naapureille.

Hankalaahan nämä tällaiset tapaukset on, kaiken kaikkiaan, kun tämäki patterirumba oli kuin 10 vuotiaiden lasten leikki.
      Toisen piti aina saada viimeinen paukautus aikaiseksi ja rupes muutenkin riehumaan sitten asunnossa.
      Meillä ihan ikkunat helisivät asunnossa kun alakerrasta tahallaan hakataan parvekkeen ovea kiinni, silloin kun ei patterin hakkaaminen enää riitä.

Ja sitten se, että minkä ihmeen takia joku vaikka vahingollinenkin kolaus pitää saada kostettua takaisin?
      Meillä esimerkiksi tuo kissa tipautti yöllä pöydältä herätyskellon ja HETI tuli vasta lause meille naapurista takaisin, ja hakkasi kattoon kättä pidemmällä.
      On kieltämättä jo vähän ihme toimintaa.... :)

MUTTA, nyt tilanne on hieman rauhoittunut, katsellaan positiivisin mielin etiäpäin :)

• Itsekkyys huipussaan

Ap on omien sanojensa mukaan liki täydellinen, iältään juuri ja juuri nainen joka asuu vanhempiensa rahoilla ja ei omaa juurikaan sosiaalista elämää (ei koskaan kemuja). S24 avustuksella sosiopaatti kyselee miksi iäkkäämmät ihmiset ovat erilaisia kun hän, kun sitä ei humanistisessa tiedekunnassa opetettu.

Tyypillinen iäkkäämpi ja siksi rasittava ihminen on mies, joka kuvauksen perusteella on heti belsepuupista seuraava perkele, joka tahallaan pilaa tarinan nuoren, mamma-betalar sankarittaren elämän lihanhimossaan (tämä muuten aloittajalta unohtui - ei liene enää pedofiliasyytökset niin muodikkaita?).

Ja kuitenkaan ihmishirviön aikaansaannokset eivät herätä kuin naurua muotitietoisen ja menevän pariskunnan elämässä. Silti... sen verran pirullinen perverssi ärsyttää ja häiritsee capuzziinon keittelyä, että nuori.. umm, jokin - päättää aueta Suomi 24:ssä, ennen kuin purkaa ymmärtämättömyyttään ainoalla hänelle mahdollisella tavalla (sosiopaatti, remember) vanhempien rahojen turvin käräjäoikeudessa.

Ainut kysymys: mistä tällaisia nuoria egoisti"naisia" sikiää ja voitaisiinko rodunjalostuksen kautta inhimillistää yhteiskuntaa?

• aikuinen ihminen

PORUKOITTESI ostamaan?

• Hiljaisuutta rakasta

Kommentti kaikki ei mahdu junaan:Kyllä myös nuorista naisista löytyy sellasia ,jotka osaavat häiritä kerrostalossa napuria. Meidän seinäntakana asuu yksinäinen nuori nainen, joka liikkuu öisin paljon äänekkäämmin kuin päivällä. esim:Ovi läimäytetään kiini oikein voimalla.Kun meidän kerros on muuten niin hiljainen, eikä kukaan muu paiski niitä ovia kiini. ja sitten meillä naisihmisillä kun on nämä korkkarit ,ja nehän kopisee yöllä oikein hitsin " mukavasti".Just kun olet päässyt unenpäähän kiini ja naapuri kotiutuu korkokengissään ja oven läimäytyksillä, kyllä nukkumiseen tulee katko.Saa siinä tovin odotella jatkoa uneen.Toki kävelen itsekkin korkkareilla, mutta voi niillä kävellä hiljaa.len kyllä hänelle huomauttanut ihan ystävällisesti asiasta.Että ei ne vanhat ihmiset yksin ole häiriköitä, kyllä nuoretkin osaavat sen tehdä. Minä olen itse yli 60: nen mutta yritän aina ajatella että en häiritsisi toisia talon asukkaita.

• pirullinen naapuri

Minä olen se sinun alakerrassasi asuva mies. Olen laittanut kameran asuntoosi, ja saan aika mehevää settiä ruudulleni.... hähähääääää!

• aloittaja4

Joo kyllä, asun normaalisti vuokralla vanhempien omistamassa osakkeessa eikä siinä minun mielestäni ole mitään ihmeellistä. Kerta oli juuri silloin asunto vapaana niin miksi ei?

Jutun pointti nyt oli vain tämä että minkä takia TIETEN tahtoen pitää kiusaa tehdä?
      Ja tahallaan?
      Ja mitä siitä toinen asukas itselleen saa?

En sano sitä että minä olisin täydellinen ja'' itsekkyys huipussaan'' kirjoittaja, minä kyllä elän ihan omilla rahoillani ja käyn töissä sekä maksan normaalisti aika kovaa vuokraakin niin miksi pitää asioita nyt alkaa vääristelemään?
      En ole mikään pikkulikka joka elää isin ja äitin rahoilla...

• Tohtori Melahoito

Ongelmaasi ratkaisu on melahoito, ota naapurin mela käteen ja rynkytä ja asia korjaantuu ihan itsestään

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      4781
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3203
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3145
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      413
      2264
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      236
      1392
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1151
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1118
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1028
    Aihe