selkäkipeä, neuvoja?

lirdanlaa

Niin, siis joka aamu herätessä alaselkä on ihan kipeä ja jumissa, viiden minuutin touhuaminen saa sen jo vetreytymään ja kipukin katoaa.
Onko muilla ja miten olette kipua poistaneet (ilman särkylääkettä)?
Kipu johtuu selvästi siitä, että nostelen ja kantelen lasta ja olen yrittänyt kiinnittää oikeaan nostotapaan huomiota. Ei vain riitä. Eikä venyttely auta.
Onko tässä nyt pakko alkaa tekemään vatsa- ja selkälihasliikkeitä vai onko teilllä jotain muita neuvoja? :)

5

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyjsfghs

Kaksi hyvää neuvoa, jotka itse tämmösenä selkävammasena olen hyviksi havainnut....

Treenaa selkalihaksia ja vatsalihaksia. Hyvä tuki on a ja o.

Hommaa hyvä sänky, jos suinkin on mahdollista. Minä sairastin vuosia tuollaista aamujumia, kunnes sitten ostettiin isompi sänky vauvan takia ja viikon päästä aamulla hoksasin, että hei missä se mun aamukankeus on. Oli kunnollinen ja tukeva patja, niin selkäkin lepäsi yön.

• Pilatesta

Pilates. Se päästi minut selkä- ja nivuskivuista.

• selkäkans

jooga on auttanut mua ja säännöllinen voimaharjoittelu. hyvä sänky on myös asiaa. en myöskään voi nukkua kuin 6-7h unet,jos vetää liian pitkät on aika jumissa.

• KHieroja

Jos esim alamäkeen kävely tai varsinkin juokseminen ja rappusissa laskeutuminen tuntuu myös ja jos olet pitkään paikallasi ja rupeaa sattumaan ja kävely auttaa niin mitä todennäköisimmin sulla on lonkan koukistajat kireänä.

• diagnoosi oikea

Mitäs sitten tehdään? Miten venytellä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      28
      3557
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      2830
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      121
      2751
    4. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      18
      2504
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      2418
    6. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      77
      1762
    7. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      50
      1688
    8. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1666
    9. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      43
      1431
    10. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      144
      1334
    Aihe