selkäkipeä, neuvoja?

lirdanlaa

Niin, siis joka aamu herätessä alaselkä on ihan kipeä ja jumissa, viiden minuutin touhuaminen saa sen jo vetreytymään ja kipukin katoaa.
Onko muilla ja miten olette kipua poistaneet (ilman särkylääkettä)?
Kipu johtuu selvästi siitä, että nostelen ja kantelen lasta ja olen yrittänyt kiinnittää oikeaan nostotapaan huomiota. Ei vain riitä. Eikä venyttely auta.
Onko tässä nyt pakko alkaa tekemään vatsa- ja selkälihasliikkeitä vai onko teilllä jotain muita neuvoja? :)

5

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyjsfghs

      Kaksi hyvää neuvoa, jotka itse tämmösenä selkävammasena olen hyviksi havainnut....

      Treenaa selkalihaksia ja vatsalihaksia. Hyvä tuki on a ja o.

      Hommaa hyvä sänky, jos suinkin on mahdollista. Minä sairastin vuosia tuollaista aamujumia, kunnes sitten ostettiin isompi sänky vauvan takia ja viikon päästä aamulla hoksasin, että hei missä se mun aamukankeus on. Oli kunnollinen ja tukeva patja, niin selkäkin lepäsi yön.

    • Pilatesta

      Pilates. Se päästi minut selkä- ja nivuskivuista.

    • selkäkans

      jooga on auttanut mua ja säännöllinen voimaharjoittelu. hyvä sänky on myös asiaa. en myöskään voi nukkua kuin 6-7h unet,jos vetää liian pitkät on aika jumissa.

    • KHieroja

      Jos esim alamäkeen kävely tai varsinkin juokseminen ja rappusissa laskeutuminen tuntuu myös ja jos olet pitkään paikallasi ja rupeaa sattumaan ja kävely auttaa niin mitä todennäköisimmin sulla on lonkan koukistajat kireänä.

      • diagnoosi oikea

        Mitäs sitten tehdään? Miten venytellä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe