selkäkipeä, neuvoja?

lirdanlaa

Niin, siis joka aamu herätessä alaselkä on ihan kipeä ja jumissa, viiden minuutin touhuaminen saa sen jo vetreytymään ja kipukin katoaa.
Onko muilla ja miten olette kipua poistaneet (ilman särkylääkettä)?
Kipu johtuu selvästi siitä, että nostelen ja kantelen lasta ja olen yrittänyt kiinnittää oikeaan nostotapaan huomiota. Ei vain riitä. Eikä venyttely auta.
Onko tässä nyt pakko alkaa tekemään vatsa- ja selkälihasliikkeitä vai onko teilllä jotain muita neuvoja? :)

5

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyjsfghs

Kaksi hyvää neuvoa, jotka itse tämmösenä selkävammasena olen hyviksi havainnut....

Treenaa selkalihaksia ja vatsalihaksia. Hyvä tuki on a ja o.

Hommaa hyvä sänky, jos suinkin on mahdollista. Minä sairastin vuosia tuollaista aamujumia, kunnes sitten ostettiin isompi sänky vauvan takia ja viikon päästä aamulla hoksasin, että hei missä se mun aamukankeus on. Oli kunnollinen ja tukeva patja, niin selkäkin lepäsi yön.

• Pilatesta

Pilates. Se päästi minut selkä- ja nivuskivuista.

• selkäkans

jooga on auttanut mua ja säännöllinen voimaharjoittelu. hyvä sänky on myös asiaa. en myöskään voi nukkua kuin 6-7h unet,jos vetää liian pitkät on aika jumissa.

• KHieroja

Jos esim alamäkeen kävely tai varsinkin juokseminen ja rappusissa laskeutuminen tuntuu myös ja jos olet pitkään paikallasi ja rupeaa sattumaan ja kävely auttaa niin mitä todennäköisimmin sulla on lonkan koukistajat kireänä.

• diagnoosi oikea

Mitäs sitten tehdään? Miten venytellä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      150
      3285
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      80
      2230
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2197
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      76
      1890
    5. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1756
    6. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      12
      1735
    7. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      156
      1733
    8. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      24
      1488
    9. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      17
      1376
    10. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1173
    Aihe