kotikonsteja finneihin

poika

kertokaas kaikki KOTIKONSTEJA finnien/arpien poistoon kaikenlaiset tänne vaan..

167

39187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä...

Puhtaus ensiarvoisen tärkeää, osta esim Clearasil puhdistusainetta, käytä aamuin, illoin.
      Pois juusto ja suklaa, jos käytät. Älä hipelöi finnejäsi likaisilla käsilläsi, jos pakko puristaa, niin apuna paperia. Toivottavasti tästä edes jotain apua.
      Arpien poistoon ei ole kotikonsteja.

• hauva.-.-.-.

moi. olen samaa mieltä. mut kyllä arpia saa pois. ku mun sisko on kosmentologi nii se anto mulle semmosta öljyy jolla lähtee kaikki arvet pois. mut en vaa muista minkä nimistä se on. kannattaaa koittaa ett laittaa sitruunan lientä vanulapulle ja sit pesee sillä naaman. en oo ite kokeillu. mut kannattaa kokeilla.

• dghdfhgdfghdfh

Ei mitään clearasilia missään tapauksessa, se vaan kuivattaa ihon, johon iho reagoi rasvoittumalla -->finnejä. Kannattaa käyttää mieluummin jotain oikeaa aknemyrkkyä.

• -henskii
        dghdfhgdfghdfh kirjoitti:

Ei mitään clearasilia missään tapauksessa, se vaan kuivattaa ihon, johon iho reagoi rasvoittumalla -->finnejä. Kannattaa käyttää mieluummin jotain oikeaa aknemyrkkyä.

Oikeaa kommenttia, en todellakaan suosittele itsekään Clerasil-tuotteita PAHENTAA vain, ja saa huonoja eitoivottuja lopputuloksia!

• ex pertti
        dghdfhgdfghdfh kirjoitti:

turhaan tosta clearasilista valitatte kun ette osaa käyttää sitä oikein..

• 74147
        hauva.-.-.-. kirjoitti:

moi. olen samaa mieltä. mut kyllä arpia saa pois. ku mun sisko on kosmentologi nii se anto mulle semmosta öljyy jolla lähtee kaikki arvet pois. mut en vaa muista minkä nimistä se on. kannattaaa koittaa ett laittaa sitruunan lientä vanulapulle ja sit pesee sillä naaman. en oo ite kokeillu. mut kannattaa kokeilla.

http://j.gs/2v58

• heh

toi suklaan käytön lopettaminen on hyvä, sit jos vielä unohtaisit limpparit sekä karkit ja söisit normaalia ruokaa (Ei mäkkäri) niin helpottas...ainakin ittellä toimi loistavasti kun vielä joka aamu ja ilta pesi naaman niin ei oo pienintäkään finniä jäljellä. Sama juttu kavereillakin...

• ASDFdhfgj

Noi teidän vinkit että ruoka ja niiden rasvat tuo teille finnejä, niin ootte pahasti väärässä, voit vaikka syödä 50 kiloo suklaata eikä sulle siitä tuu mitää epäpuhtauksia! yrittäkääs päästä noista teidän harhaluuloista veks!

• akne2
        ASDFdhfgj kirjoitti:

Noi teidän vinkit että ruoka ja niiden rasvat tuo teille finnejä, niin ootte pahasti väärässä, voit vaikka syödä 50 kiloo suklaata eikä sulle siitä tuu mitää epäpuhtauksia! yrittäkääs päästä noista teidän harhaluuloista veks!

Voi kuule sä oot pahasti väärässä! Ruoan rasvaisuus todellakin vaikuttaa akneen varsinkin suklaa. Tämä on tietysti henkilökohtaosta, mutta et todellakaan ole täysin oikeassa!

• ebinswagyolopizzanaama
        ASDFdhfgj kirjoitti:

Kyllä kuule sillä on vaikutusta en syönyt ollenkaan suklaata alkuvuotena =ei finnejä . Ja nyt lähipäivinä on tullut mätettyä suklaata ja finnejä pukkaa ottaan

• pesuri

kuule, suosittelen että menet apteekkiin ja ostat brevoxyl- nimistä emulsiovoidetta, maksaa sellaset vajaa 10 euroa(ei reseptiä). ja kyllä sitä jätkätki voi kehdata käydä ostaan, minäkin käyn.. se on tehonnut, eikä mistään muusta ole apua ollut. siinä saattaa alkuun iho vähän punottaa. ja puhtaus on tärkeää, suosittelen pesuun sebamed- pesuainetta, ei clearasilia, siitä kuivuu naama aivan liikaa. ja liiasta kuivumisesta on vaan haittaa. noissa kotikonsteissa ei sit oikein ole mitään tehoa, ainakaan mulle. sen sijaan brevoxyl on tehonnut mun lisäks kaikilla kavereillakin. ja kato vaik tää, täs on perustiedot siitä: http://www.tohtori.fi/laakeopas/tuotelisa.php3?laakeID=1602
      ja paisefinnit pysyy yleensä pitkään naamassa, mut nopeiten sen paisekohdan saa pois just tolla. ja juuri noista paisefinneistä noita arpia monesti sit jää, ja niitä et saa pois millään. ne lähtee (jos lähtee) ajan kans.

• nainen

puhtaus täs on tullukkin jo esille, mut se vaan et clerasilii ei kantsi käyttää! Ihotautilääkärin mukaan se supistaa ihohuokosia, jollon rasva ei pääse ulos ja se aiheuttaa finnejä....tai jotain tällästä.

Yks hyvin vanha vinkki finnien hoitoon on et pistää finninpäälle hammastahnaa, se nimittäin kuivettaa finnin jollon se lähtee nopeemmin pois. Oon itekki kokeillu kyl, mut en oikeen osaa sanoo auttaako=)

Arvet ehkä lähtee helpommin pois jos pitää huolen ihon kosteudesta ja tekee kuorinnan aina sillon tällön niin iho pääsee uusiutuu.

• ....

Arpia kannattaa lähtee poistaan sitten, kun finnejä ei pahemmin enää tule. Niitä on kaikkee hiontoja ja pahempiin arpiin leikkauksia, sitte tais olla joku laser juttukin.

Mun sisarilla on ollu tosi paha akne ja toinen lähti ajan kanssa ja toinen hoiti sen ihotautilääkärin lääkkeillä. Toiselle ei jääny yhtään arpia ja toiselta sitten poistettiin just noilla keinoilla. Iho tuli ihan sileeksi ja terveeksi! Ei kannata masentua finnien takia.

• Aknelady

No niinku muutamat aikaisemmat on sanoneet niin hygienia on hyve, mutta itse en suosittele Clerasilia, koska se sisältää todella paljon alkoholia ja kuivattaa ihoa. (ei oo meinaan kiva, kun on yhtäaikaa finnejä ja hilseilevä naama, mutta omapahan on ihotyyppini...) Sen sijaan ClearLine on omasta mielestäni todella hyvä, samoin kuin kaikki Garnier-tuotteet. Ja herkkuja saat vapaasti syödä, mutta jos suklaa ei ole päähänpinttymä (toisin kuin mulla) sitä voi hieman säästellä... (luokalla pari tyyppiä meni ns. suklaalakkoon, eli söivät suklaata vain kerran kuussa) Huhujen mukaan myös erään kaverin akne parani, kun hän laittoi naamalleen hammastahaa, mutta en tiedä, puhuiko hän totta.

Arpia ei tietääkseni voi hoitaa millään vippaskonsteilla, vaikka itselläni parani poskesta todella ilkeännäköinen haava kun käytin yhtä Apteekista ostamaa voidetta, olikohan tuo Humektania.

Ja yksi hyvä vinkki: jos tykkäät puristella finnejä, älä tee niin ainakaan koulussa. Itseltäni räjähti kerran yksi oikein kunnon paukura ja sain kulkea koko loppupäivän käsipyyhkeenpala otsassa... ;)

• delfiini<3

moii nii finneihin hyvä hoito on sebamed tuotteet jota lääkäritki on suositellu. mä aloin käyttää niit 1,5kk sitte ja finnei ei oo nyt enää melkee yhtää :oo se sebamed geelipuikko on tosi hyvä vaihtoehto ku se ei oo mikää iso purnukka mut silti TOSI tehokas!! suosittelen iha oikeesti. jaja sit myös jos sekottaa vettä ja ruokasoodaa nii ku sitä laittaa finnien päälle ja antaa olla siin väh. 30min nii näkee jo heti ettei ne enää punota ja ku sitä käyttää pari kk nii finnit on poissa. mut ku sitä laittaa nii kannattaa olla paikallaa, koska se varisee ja sit on koko talo täynnä ruokasoodaa. ja sit viel kolmas finnienhoito vaihtoehto. eli laastareis on semmosii hyvii aineita jotka puhdistaa haavan, ja ne käy myös finnien puhdistukseen. ja sit viel et sinkki on kans hyvä :) kannattaa kokeilla!! t. kokenut finnitaistelija

• jossuuuuu
        delfiini<3 kirjoitti:

moii nii finneihin hyvä hoito on sebamed tuotteet jota lääkäritki on suositellu. mä aloin käyttää niit 1,5kk sitte ja finnei ei oo nyt enää melkee yhtää :oo se sebamed geelipuikko on tosi hyvä vaihtoehto ku se ei oo mikää iso purnukka mut silti TOSI tehokas!! suosittelen iha oikeesti. jaja sit myös jos sekottaa vettä ja ruokasoodaa nii ku sitä laittaa finnien päälle ja antaa olla siin väh. 30min nii näkee jo heti ettei ne enää punota ja ku sitä käyttää pari kk nii finnit on poissa. mut ku sitä laittaa nii kannattaa olla paikallaa, koska se varisee ja sit on koko talo täynnä ruokasoodaa. ja sit viel kolmas finnienhoito vaihtoehto. eli laastareis on semmosii hyvii aineita jotka puhdistaa haavan, ja ne käy myös finnien puhdistukseen. ja sit viel et sinkki on kans hyvä :) kannattaa kokeilla!! t. kokenut finnitaistelija

mä aattelin kokeilla nuita sebamed tuotteita ku oon kuullu että ne on tehokkaita =)

• tippatyttö
        delfiini<3 kirjoitti:

moi ! aattelin kokeilla noita sebamed tuotteita mutta mitä sellaset mahtaa maksaa

• jus me

no noitten lisäks suosittelen et rasvaat naaman kosteuspitosel naamarasval aamuin illoin ni iho ei kuivu va finnei ei tuu enää lisää

• timomies

Älä ainakaan syö proteiinia niinku bodarit. Niil on meinaa näppy jos toinenkin lisäravinteiden takia.
      Puristat ne finnit vaan veke tai meikkaat piiloon ihan sama. Kyl ne finnit lähtee kun murrosikä loppuu, tai no ehkä hyväl säkäl

• milzzzz

kokeile: ota ruoka soodaa ja hieman sitruuna mehuu ja anna muhia vähän aikaa. lisää rasvatonta piimää ja vehnäjauhoja. ja mättäse naamaan. rentoudu ja odota että se kuivuu. sit pese haaleella vedel pois. ja tee toi toiminpide noin 3 kertaa viikos.

juo vettä ja älä stressaa.

• Niveagrtgtse
        milzzzz kirjoitti:

kokeile: ota ruoka soodaa ja hieman sitruuna mehuu ja anna muhia vähän aikaa. lisää rasvatonta piimää ja vehnäjauhoja. ja mättäse naamaan. rentoudu ja odota että se kuivuu. sit pese haaleella vedel pois. ja tee toi toiminpide noin 3 kertaa viikos.

juo vettä ja älä stressaa.

Osta ihan tavallisesta joku nivea cleasin milk tuote. Se kosteuttaa ihoa ja itellä ihan hyvin toiminu kun käyttää 2 kertaa päivässä...

• blaaaaaaaaaaaaaaaaaa

FINNIEN PÄÄLLE EI PIDÄ MEIKATA TAI IHOHUOKOSET MENEE TUKKOON JA SITTE NIIT FINNEI TULEE VAA LISÄÄÄ JA NE EI IKIN PARANE JOS LAITTAA 10CM PAKKELII NAAMAA! mun kaveril alko tulla finnei jo 11v ja sit se alko meikkaa ja sil on aina vaa ne samat isott finnit ku se on jo 50v ku se meikkaa nii cnheiubfg2io paljon !1!!!!!

• mariannee
        blaaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

FINNIEN PÄÄLLE EI PIDÄ MEIKATA TAI IHOHUOKOSET MENEE TUKKOON JA SITTE NIIT FINNEI TULEE VAA LISÄÄÄ JA NE EI IKIN PARANE JOS LAITTAA 10CM PAKKELII NAAMAA! mun kaveril alko tulla finnei jo 11v ja sit se alko meikkaa ja sil on aina vaa ne samat isott finnit ku se on jo 50v ku se meikkaa nii cnheiubfg2io paljon !1!!!!!

saa finnien päälle meikata,kuhan muistaa aina pestä ne huolellisesti poissa.ja on myös olemassa nuorille tarkoitetttu lumene natural code sarjan meikkeijä jotka eivät tuki ihohuokosia.

• jenttunen

katsoin just faktalta ohjelman missä kerrottiin et suklaalla ei ole mitään tekemistä finnien kanssa ja sama tieto löytyy myös netistä!!!!

• VENLAEE

näin munkin mielestä ! toki voi eri ihmisillä vaikuttaa erilailla..

hammastahnasta sen verran, että aion kyllä tätä konstia itse kokeilla ;)

• VENLAEE
        VENLAEE kirjoitti:

katsoin just faktalta ohjelman missä kerrottiin et suklaalla ei ole mitään tekemistä finnien kanssa ja sama tieto löytyy myös netistä!!!!
        ^ siis noin munkin mielestä ;)

• pummelo
        VENLAEE kirjoitti:

^ siis noin munkin mielestä ;)

Niin ettö, osta pro activia, mainoiksessakin luvataan että iho puhdistuu ja arpien jäljet vaalenee. Tosin en tiedä toimiiko. Tilasin sitä ja testataan sitten se 60 p. kunnes se tulee postissa että toimiiko se. :)

• astf
        pummelo kirjoitti:

Niin ettö, osta pro activia, mainoiksessakin luvataan että iho puhdistuu ja arpien jäljet vaalenee. Tosin en tiedä toimiiko. Tilasin sitä ja testataan sitten se 60 p. kunnes se tulee postissa että toimiiko se. :)

Joku sanoi et suklaa ei vaikuta ihoon ja niin myös lääkärit sanoo, mutta syökää suklaata joka päivä 2 suklaapatukka nii naama räjähtää ainaki mulla! Ja joku sanoi et jos vetää proteiinia ja lisäravinteita niin tulee finnejä, ja paskat! Itse vaihoin ruokavalioni bodaajien ruokavalioon nii finnit vaan häippyvät, kun syön vähemmän hiilihydraattia, vähemmän ja parempaa rasvaa, paljon proteiinia

• somebody-

kyllä suklaalla vaan on iso merkitys. Koska siinä sitä rasvaa just onkin, joka niitä epäpuhtauksia tuokin..

• Suklaasta
        somebody- kirjoitti:

kyllä suklaalla vaan on iso merkitys. Koska siinä sitä rasvaa just onkin, joka niitä epäpuhtauksia tuokin..

Tieteellisesti ei ole todistettu suklaalla olevan vaikutusta finneihin. Sulkaa ei ole finnien aiheuttaja vaan rasva. Joillekin maitotuotteet saattavat aiheuttaa aknea niiden bakteerien ja hormoneiden tähden. Ei pelkkä suklaan syönnin lopettaminen auta, vaan täytyy vähentää rasvaa.

• kokenuttt
        astf kirjoitti:

Joku sanoi et suklaa ei vaikuta ihoon ja niin myös lääkärit sanoo, mutta syökää suklaata joka päivä 2 suklaapatukka nii naama räjähtää ainaki mulla! Ja joku sanoi et jos vetää proteiinia ja lisäravinteita niin tulee finnejä, ja paskat! Itse vaihoin ruokavalioni bodaajien ruokavalioon nii finnit vaan häippyvät, kun syön vähemmän hiilihydraattia, vähemmän ja parempaa rasvaa, paljon proteiinia

ei suklaalla oo paljoa merkitystä finneihin, kuten ei ruokavaliollakaan (PALJOA) kuha pesee naaman esim sipsien syönnin jälkee eikä häpli niillä rasvasil käsil naamaa :)

• wuhuuuuuuuuuuuu!!
        pummelo kirjoitti:

AUTTO IHA SIKANA TOI PROACTIV!!!!!!! :) kuukaudes kaikki häipy!! :) KIITOSS!! JESSS :DDD finnitön iho ny :))))

• suklaanystävä<3

hyvä koska suklaasta en ikinä luovu vaikka naama olisikin ihan fucked up

• voi näitä ihmisiä
        somebody- kirjoitti:

ei muuten oo ... sen rasva ei jotenkin taikamaisesti nouse ihon pinnalle saastuttamaan sun nassuas! älä kirjota jos et oo varma.

• asdfghjklöä
        VENLAEE kirjoitti:

Itsekkin kokeilin laittaa hammastahnaa, kun sitä on suositeltu netissä niin paljon ja huppista kävikin hyvä tuuri mun finnit on menny pienemmiks ja silleen eli kannattaa kokeilla hammastahnaa auttaa!!

• powopwwe

Lääkärit ovat varovaisia asioissa joissa astutaan elintarviketeollisuuden tai kaupan bisneksiin. Kaikkea "tutkimuksia" ei pidä purematta uskoa. Toki toisille ei suklaan syöminen (tai yleensä rasvaisen ruuan) aiheuta näppyjä, mutta toisille kyllä. Itsellä on yli 20 v kokemus siitä kun syön pitemmän aikaa vähärasvaista ruokaa ja sitten sortuu herkuttelemaan niin muutama näppy tulee takuulla.

• finnitön(kö)

Mulla on e-pillerit auttanut pääsemään eroon näpyistä.

• pese aina halealla vedellä ja saippualla tai käytä clearasil tms puhdistavia aineita. puhdas kasvopyyhe olis aina hyvä olla (ei monta viikkoa sama pyyhe). kuivaa kasvot pesun jälkeen aina kevyesti painelemalla (ei pyyhkeellä hankaamalla). isoja finnejä voi puristella varovasti jos ne häiritseviä, mutta muista puhdistaa puritettu finni desinfiointiaineella (sama millä haavan puhdistuskin).
      ruokavalio on tärkeä jatkon kannalta: vältä suklaata, juustoja tms rasvaisia (mys ns piilorasvaa sis. tuotteita). mys hampurilaiset, pizzat, sipsit ym on huono ruokavaihtoehto.

kokeiles noilla neuvoilla. jos kysyttävää niin laita mailia: [email protected]

• Totanoinn...

Kannattaa vaan muistaa, että saippua on todella ihoa kuivattavaa, joten jos peset naamasi saippualla laita heti
        kosteusvoidetta pesun jälkeen muuten iho voi kuivua todella nopeasti. Yksi todella hyvä kosteusvoide mitä minä käytän on erisanin kosteusvoide. Se todella toimii ja sen voi ostaa melkein kaikista normaaleista ruokakaupoista.

• ä'ä'ää'ä'ä'ää'ä'ä'ä'

Juo paljon vettä. Kunnon hikiliikunta illalla ja sitten suihkun kautta nukkumaan. Nuku paljon, mieluummin 10 tuntia yössä. Juo paljon vettä. Syö terveellisesti ja vältä liikaa rasvaa. Juo paljon vettä. Jos ongelma on tosi paha niin ei muuta kuin ihotautilääkärille. Vaikka akne kuuluukin suurimmalla osalla ihan normaaliin murrosikään, on se toisilla niin paha, etä kyseessä on ihan ehta ja oikea ihotauti. Siinä tilanteessa se kannattaa hoitaa kunnon lääkityksellä, joita ei saa kuin resptillä. Parempi hoitaa kunnolla kuin kärsiä arvista loppuelämä. Niin ja muista juoda paljon vettä, se auttaa pitämään ihon kirkkaana.

• souldries

Olen kärsinyt finniintyvästä ihosta jo kauan... Taistellu niitä vastaan pari vuotta :D Mutta lenkkeile, syö terveellisesti, itselläni ainakin akne yltyy suklaalla ja muulla rasvaisella ruualla... Pese iho aamuin/illoin ja käytä kosteusvoidetta ettei iho ala kuivumaan muuten syntyy yhäenemmän finnejä. Itse olen käyttänyt paikallisiin finneihin Tee puu öljyä, jota olen tilannut netistä... Ihotautilääkärin resepteillä olen käyttänyt akneeni pari antibiootti kuuria, joka auttoi, ja clindoxyl voidetta ja different voidetta. Joskus hemmottelen ihoani rasvaapoistavilla kasvonaamioilla... Syö porkkanaa! :D kaikkea missä on paljon A-vitamiinia. Myös oikeanlaiset meikkituotteet jotka ei tuki ihohuokosia ovat yksi askel parempaan ihoon. Sitruuna auttaa finni arpiin, levitä sitä pumpulitopsilla arpi alueille ja anna vaikuttaa n 10minuuttia ja pese pois. Juo paljon vettä, noin litra ainakin päivässä... Kauppojen esim clerasillit ei ole ikinä auttanyt yhtään mitään, pyh... Luonnon tuotteet on parhaita. :) Toivottavasti tästä oli jollekkin edes hyötyä!

• herätkääs
        souldries kirjoitti:

Olen kärsinyt finniintyvästä ihosta jo kauan... Taistellu niitä vastaan pari vuotta :D Mutta lenkkeile, syö terveellisesti, itselläni ainakin akne yltyy suklaalla ja muulla rasvaisella ruualla... Pese iho aamuin/illoin ja käytä kosteusvoidetta ettei iho ala kuivumaan muuten syntyy yhäenemmän finnejä. Itse olen käyttänyt paikallisiin finneihin Tee puu öljyä, jota olen tilannut netistä... Ihotautilääkärin resepteillä olen käyttänyt akneeni pari antibiootti kuuria, joka auttoi, ja clindoxyl voidetta ja different voidetta. Joskus hemmottelen ihoani rasvaapoistavilla kasvonaamioilla... Syö porkkanaa! :D kaikkea missä on paljon A-vitamiinia. Myös oikeanlaiset meikkituotteet jotka ei tuki ihohuokosia ovat yksi askel parempaan ihoon. Sitruuna auttaa finni arpiin, levitä sitä pumpulitopsilla arpi alueille ja anna vaikuttaa n 10minuuttia ja pese pois. Juo paljon vettä, noin litra ainakin päivässä... Kauppojen esim clerasillit ei ole ikinä auttanyt yhtään mitään, pyh... Luonnon tuotteet on parhaita. :) Toivottavasti tästä oli jollekkin edes hyötyä!

Ennen kuin sen enempää huutelette siitä suklaasta sunmuusta, niin ihan ihotautilääkärikin sanoi että sillä mitä syö ei ole mitään tekemistä aknen kanssa, ellet sitten hiero sitä majoneesia kasvoillesi. Sain samasta aiheesta myös pienen nivaskan faktaa, ainoa mikä vaikutti oli tupakointi, mutta tosiaan suklaa on täysin syytön akneen.

• raitaliini

Toi on ihan totta että jos pyyhit naamas niillä suklaa kätösillä niin kaikki rasva menee suoraan sinne. Sieltä niitä finnejä sitten tulee!
      Itselläni e-pillerit auttaa pitämään ihon sileänä. Ja 2-3kertaa viikossa kuorin ihon hellästi kuorintahanskalla ja hellävaraisella Nivean ihonpuhdistusaineella. Saunan yhteydessä itselläni kuorinta on tehokkain.
      Ja sit saunan jälkeen kosteusvoidetta. Tässäkin olen Nivean voiteen havainnut hyväksi :) Ja jos finnejä ilmaantuu, niin niihin laitan ko. kuorinnan ja saunan jälkeen bepanthenia. Auttaa :)
      Ja tosiaan veden lipittäminen ja ulkoilu täytyy muistaa.

• minäjjuh

No kaiken A ja O on, että löydät itsellesi sopivat tuotteet ihon hoitoon, eli puhdistusaineen, kasvoveden ja kosteusvoiteen. Lisäksi finneille myydään täsmätuoteitta, joita laitetaan suoraan finnin päälle eli sellaisia erilaisia finnikyniä -ja puikkoja. Kannattaa puhdistaa iho aamuin ja illoin. Kannattaa välttää myös rasvaista ruokaa, se ei ainakaan hyvää tee ja kannattaa liikkua ulkona. Jos akne on todella paha niin kannattaa mennä lääkäriin ai kosmetologille :)

• tyttö vaan

Tää viestiketju on aloitettu 2004, kannattaakohan sitä enää jatkaa..

• asdads
        tyttö vaan kirjoitti:

itse ensin puristan finnin ja laitan sitten bepantheniä :) ei jää arpia.

• poika vaan
        tyttö vaan kirjoitti:

Tämä keskustelu löytyy esim. googlesta juuri tuolla otsikolla, joten mielestäni on ihan hyvä että ihmiset antavat vinkkejä aknen hoitoon yhä vieläkin. Tätä lukee vielä moni ihminen, vaikka aloittaja on esittänyt kysymyksensä kuusi vuotta sitten. Luultavasti hän on jo päässyt yli murrosiästä ja aknesta.

Että mene sinä tyttö vaan vittuun siitä pätemästä.

• Proactiv
        poika vaan kirjoitti:

Tämä keskustelu löytyy esim. googlesta juuri tuolla otsikolla, joten mielestäni on ihan hyvä että ihmiset antavat vinkkejä aknen hoitoon yhä vieläkin. Tätä lukee vielä moni ihminen, vaikka aloittaja on esittänyt kysymyksensä kuusi vuotta sitten. Luultavasti hän on jo päässyt yli murrosiästä ja aknesta.

Että mene sinä tyttö vaan vittuun siitä pätemästä.

Ite ostin kaks kappaletta Proactivin 30 päivän kokeiluversioita Jenkeistä makso muuten 25 Dollaria! oon käyttäny ny 30 päivää ja finnit lähtee kyllä, mutta jos jättää käyttämättä päri päivää niin kyllä finnejä pikkuhiljaa tulee taas. Tehokas mutta kuivaa ihoa aivan sairaasti, joten jos joku ostaa kannattaa ottaa viä jotain kosteuttavaa voidetta lisäks. Oon kuullu semmosen huhun että proactiv jota myydään suomessa että siitä puuttuis jokin ainesosa joka parantaa finnien häviämistä. mutta se on taas huhu vaan, en tiedä.

• EiOleNimeä??
        Proactiv kirjoitti:

Ite ostin kaks kappaletta Proactivin 30 päivän kokeiluversioita Jenkeistä makso muuten 25 Dollaria! oon käyttäny ny 30 päivää ja finnit lähtee kyllä, mutta jos jättää käyttämättä päri päivää niin kyllä finnejä pikkuhiljaa tulee taas. Tehokas mutta kuivaa ihoa aivan sairaasti, joten jos joku ostaa kannattaa ottaa viä jotain kosteuttavaa voidetta lisäks. Oon kuullu semmosen huhun että proactiv jota myydään suomessa että siitä puuttuis jokin ainesosa joka parantaa finnien häviämistä. mutta se on taas huhu vaan, en tiedä.

Itse laitan hammastahnaa finneihin. Sitten aamulla kun sen ottaa pois, finni on EHKÄ lähtenyt. Tämän idean sain kaverin äidiltä. :D Joskus käytän jotain naaman puhdistusta, tai jotain. Kaikki keinot ovat hyviä siihen verrattuna, että äiti puristelee finnejä...

• sdfsas
        EiOleNimeä?? kirjoitti:

Itse laitan hammastahnaa finneihin. Sitten aamulla kun sen ottaa pois, finni on EHKÄ lähtenyt. Tämän idean sain kaverin äidiltä. :D Joskus käytän jotain naaman puhdistusta, tai jotain. Kaikki keinot ovat hyviä siihen verrattuna, että äiti puristelee finnejä...

Mä teen keran viikossa höyryhengityksen (naama kiehautetun veden yläpuolelle ja lakana pään yli (nii höyry pysyy siin) ja siinä "nauttii" joku 10 min) Se avaa ihohuokoset. Sen jälkeen pyyhin naaman kuivaks ja levitän vastapuristettua sitruunamehua naamaan. Se kirvelee ihanasti. Sitten pesen naaman haaleella vedellä ja pukkuse kosteusvoidetta

• tohhhtori
        sdfsas kirjoitti:

Mä teen keran viikossa höyryhengityksen (naama kiehautetun veden yläpuolelle ja lakana pään yli (nii höyry pysyy siin) ja siinä "nauttii" joku 10 min) Se avaa ihohuokoset. Sen jälkeen pyyhin naaman kuivaks ja levitän vastapuristettua sitruunamehua naamaan. Se kirvelee ihanasti. Sitten pesen naaman haaleella vedellä ja pukkuse kosteusvoidetta

suklaa, jäätelö, ranskikset,nugetit, hamppari, hodari, pizza, karkit ja hattarat. huhhuh sitä rasvan ja sokerin määrää! roskaruoat on vaa einestä eikä sisällä mitää terveellistä! hattara ei oo mikää paha koska siin on vain 2 sokeripalaa ja ilmaa. jäätelö on näist kaikist epäterveellisin. HUOMHUOM kesäjäätelönsyöjät pitäkää ittenne kurissa, koska jos te syötte vaik litran päivässä jätskii nii A te lihotte ja sit ihmetellää miks makkarat roikkuu, hengästyy helposti ja väsyttää. kesään toki kuuluu jätski mut ei ny mitää kuormallista.syökää terveellisesti nii ei tuu finnei. salaatti on lista ykkösen!! ja liha (ei punanen), peruna, pasta, (ruis)leipä, becel leipä levite, hedelmät ja kasvikset. EI ENÄÄ PIKARUOKAPAIKKOJA!! trust me ;)

• abcdaa
        Proactiv kirjoitti:

joo määki koittiin sitä, ei toiminu ihan yhtään. kuivatti vaan. mut näköjään yksilöllistä et miten toimii, mulla ei ihan hirveän huono iho oo, arpia vaan aika paljo.

• tyytäväinen(kö)

Olen todella tyytyväinen tuohon hammastahnaan, toimii todella hyvin finnien punoitus lakkasi hetken sen jälkeen kun olin pessyt pois. Ja sitruuna lientä ajattelin vielä kokeilla.

• Jaahas...

Käykö mikä vaan hammastahna siihen hommaan esim. Pepsodent?
        Koska meiltä löytyy vain Pepsodenttia :D

• pöpöööö
        Jaahas... kirjoitti:

Käykö mikä vaan hammastahna siihen hommaan esim. Pepsodent?
        Koska meiltä löytyy vain Pepsodenttia :D

omast kokemuksest kaikki hammastahnat käy:D

• minä vaan
        pöpöööö kirjoitti:

omast kokemuksest kaikki hammastahnat käy:D

Mulle vaa viime viikol tui naamaan ihan sikan finnei vaik mul on ollu murros ikää jo aika kauan . Mun niska finnit (joo tiiän ällöttävää) on jo pienentyny paljon vaa rupii jäljel mut mun naamaa pamahtaa finneist ja se on ihan hirveetä!!!KUOLEN!! :((( mä käytän sellasta ihon desifiointi ainetta jota mun äiti antaa ku se on lääkäri se kuivattaaa finnei ja poistaa niitä mutta siinä kestää aikansa joten puristan niitä välillä vaikse ei oo ehk nii hyväst mutku haluun ne nopeest pois!!! Ku oon eteläs niinkun lomal vaikka kreikassa ja uin klooris paljon ni se tekee hyvää koska se kuivattaa tosi hyvin finnit ja ku samalla käyttää laadukasta aurinkorasvaa vaikka apteekista (parhaat on sieltä) se samalla kosteuttaaa muun ihon !

• toivottavasti auttoi
        minä vaan kirjoitti:

Mulle vaa viime viikol tui naamaan ihan sikan finnei vaik mul on ollu murros ikää jo aika kauan . Mun niska finnit (joo tiiän ällöttävää) on jo pienentyny paljon vaa rupii jäljel mut mun naamaa pamahtaa finneist ja se on ihan hirveetä!!!KUOLEN!! :((( mä käytän sellasta ihon desifiointi ainetta jota mun äiti antaa ku se on lääkäri se kuivattaaa finnei ja poistaa niitä mutta siinä kestää aikansa joten puristan niitä välillä vaikse ei oo ehk nii hyväst mutku haluun ne nopeest pois!!! Ku oon eteläs niinkun lomal vaikka kreikassa ja uin klooris paljon ni se tekee hyvää koska se kuivattaa tosi hyvin finnit ja ku samalla käyttää laadukasta aurinkorasvaa vaikka apteekista (parhaat on sieltä) se samalla kosteuttaaa muun ihon !

Oon kuullu et sinkkipasta auttaa ainakin finnien arpiin.Sitä saa apteekista eikä tarvii mitään reseptejä.Ei oo kovin kalliskaan.Ja sit kannattaa kokeilla aloe veraa.Mun äiti on käyttänyt sitä vuosii ja sillä ei mitään arpii.

• hoho paras noeiläppp
        minä vaan kirjoitti:

jos sä hikoilet paljon sulle tulee finnei. siks kannattaa vaihtaa paita joka päivä ja alusvaatteet. ja joka päivä ku on kuntoillessa hikoillu tms. meet suihkuu. peset ja desinfioit kädet monta kertaa päivässä, et hipelöi naamaa likasin käsin, jätät roskaruoan ja muut herkut sikseen, syöt terveellisesti, et puristele finnei!!!, urheilet, käytät finneihin esim. sebamed tuotteita, hammastahnaa, mutanaamioita, kuorinta-aineita, sinkkiä, ja peset finnit aamuin illoin saippualla. riittääkö? :)

• sammyy_
        hoho paras noeiläppp kirjoitti:

jos sä hikoilet paljon sulle tulee finnei. siks kannattaa vaihtaa paita joka päivä ja alusvaatteet. ja joka päivä ku on kuntoillessa hikoillu tms. meet suihkuu. peset ja desinfioit kädet monta kertaa päivässä, et hipelöi naamaa likasin käsin, jätät roskaruoan ja muut herkut sikseen, syöt terveellisesti, et puristele finnei!!!, urheilet, käytät finneihin esim. sebamed tuotteita, hammastahnaa, mutanaamioita, kuorinta-aineita, sinkkiä, ja peset finnit aamuin illoin saippualla. riittääkö? :)

pistä puhdas pyyhe tyynyn päälle tai vaihda tyynyliina pari kertaa viikossa. auttaa oikeesti, eikä maksa mitään.

• ...
        sammyy_ kirjoitti:

pistä puhdas pyyhe tyynyn päälle tai vaihda tyynyliina pari kertaa viikossa. auttaa oikeesti, eikä maksa mitään.

ÄLKÄÄ käyttäkö mitään tommosia meikkifirmojen aineita, vaikka mainostaisivat mitä ! Pesette vaan naamanne ruokasooda-vesi mömmöllä (eli pari teelusikallista ruokasoodaa kämmenelle ja sit siihe vettä sillai et se kastuu) sitten hierotte naamaan nii kauan et ruokasooda tulee "rasvasen" tuntuseks ja sitte huuhtelette. Kun iho on kuivahtanut hetken pesun jälkeen, laitatte sit vaa iha perusvoidetta naamaan ! =) (Sit mun yks oma keksimä jutska, et otatte vanulapulle ihan desinfiointiainetta ja käytte koko naamanne sillä läpi (puhdistaa finnit) MUT TÄTÄ ÄLKÄÄ TODELLAKAA TEHKÖ USEIN! Ehkä korkeintaa kerran viikos, mut mielellää vaa sillo ku iho on tosi huonos hapes...) Mulla nää auttanu, ja meikkifirmojen aineet pahentanu paljon...

• paranemaan päin
        ... kirjoitti:

ÄLKÄÄ käyttäkö mitään tommosia meikkifirmojen aineita, vaikka mainostaisivat mitä ! Pesette vaan naamanne ruokasooda-vesi mömmöllä (eli pari teelusikallista ruokasoodaa kämmenelle ja sit siihe vettä sillai et se kastuu) sitten hierotte naamaan nii kauan et ruokasooda tulee "rasvasen" tuntuseks ja sitte huuhtelette. Kun iho on kuivahtanut hetken pesun jälkeen, laitatte sit vaa iha perusvoidetta naamaan ! =) (Sit mun yks oma keksimä jutska, et otatte vanulapulle ihan desinfiointiainetta ja käytte koko naamanne sillä läpi (puhdistaa finnit) MUT TÄTÄ ÄLKÄÄ TODELLAKAA TEHKÖ USEIN! Ehkä korkeintaa kerran viikos, mut mielellää vaa sillo ku iho on tosi huonos hapes...) Mulla nää auttanu, ja meikkifirmojen aineet pahentanu paljon...

www.acne.org

Seuraatte ohjeita kirjailemmisesti niin auttaa

• Finnitpois!
        ... kirjoitti:

KIITOS VINKEISTÄ!
        Oon ihan samaa mieltä, vaikka en ole käyttänyt nuita sun vinkkejä.
        Mutta kaiken maailman apteekin aineet ja töherrykset, kokemuksesta ne ensin nostaa finnit pintaan, ja sitten ku on viis vuotta käyttäny aineita, niin sitten vasta auttaa! Jotkut ei auta koskaan. Olen luopunut niistä. Olen käyttänyt mm. Vicy-sarjaa ja vastaavia. Tuota ruokasooda juttua aion juuri nyt kokeilla, kestääkö kauan, että finnit häipyvät? :) minulla kun on ISOJA finnejä, mutta ei niin hirveästi. Kiitos paljon :) Ei muuta kun kokeilemaan!

• finnit hus!
        toivottavasti auttoi kirjoitti:

Oon kuullu et sinkkipasta auttaa ainakin finnien arpiin.Sitä saa apteekista eikä tarvii mitään reseptejä.Ei oo kovin kalliskaan.Ja sit kannattaa kokeilla aloe veraa.Mun äiti on käyttänyt sitä vuosii ja sillä ei mitään arpii.

Auttaa tosi paljo! :)

• abcdaa
        sammyy_ kirjoitti:

joo tää toimii. tyynyliinan vaihto oikeesti on tosi hyvä, ku siinä on niin paljo bakteereja ja ne finnit vaan leviää siitä.

• atooppinen akneiho
        hoho paras noeiläppp kirjoitti:

Kuka nyt suihkun jälkeen laittais samat likaset vaatteet päälle.

• jeboyy

mulle puhkes jätti punottava finni pari päivää sitten. miten saisin sen pois tai ees poistettua kotikonstein ?
      apua tarttis (:

• JJVV9911

Kehitin äsken ehkä yhden hyvän kikan! :o
        Olen itse kärsinyt finneistä ajoittain kerran kuussa menkkojen aikaan naama kukkii kovasti, tällä kertaa se oli kuitenkin erittäin paha ja menkat meni jo viikko sitten mutta vieläkin naama täys näppyjä... Olen kuorinut ihoani ja kosteuttanut ja se on puoliksi auttanut mutta isot finnit edelleen tallella... rupesin miettimään että osaisinko itse kehittää jonkinlaisen kuorinta voitten yhdistelemällä...
        Ostin yksi päivä lidl kaupasta tosi halvan "Oliiviöljyhoitovoiteen" ajattelin ihan halpuuden takia kokeilla, en uskonut siitä olevan hyötyä. Mutta se tuoksuu ensinnäkin aivan upealle, ja kosteuttaa ihoa tosi hyvin! Mulla on ollut aina kuiva ja herkkä iho, tosi vaikea on ollu löytää hyvää kosteuttavaa rasvaa, tää on aivan upee!
        Mutta siis, laitoin tätä rasvaa kippoon hiukan, lisäsin siihen MINTTUhammastahnaa (kuivattaa finnejä) ja hienoasokeria (rakeet kuorii ihoa), sekoitin ainekset hyvin. Sokeria saa olla silleen että koostumus on enemmänkin tahnaa kuin rasvaa.
        Sitten hieroin pyörein liikkeel mömmön kasvoille ja annoin olla hetken aikaa, pesin sen lopuksi pois haalealla vedellä ja kuivasin kasvot PUHTAALLA pyyhkeellä "taputellen" (ei hieroen tai hangaten). Lopuksi levitin vielä tätä oliiviöljyhoitovoidetta kasvoilleni kosteuttamaan niitä. Tuli tosi raikas ja ihana olo. Varmasti auttaa finneihin jatkuvalla käytöllä!
        Tuon oliiviöljyhoitovoiteen voi varmasti korvata jollakin kosteusvoiteella tai kosteuttavalla rasvalla.
        Jos mömmöön lisäisi vielä tilkan sitruunamehua ja ruokasoodaa, voisi lopputulos olla vieläkin parempi meillä ei kotona näitä ollut joten en päässyt kokeilemaan, mutta jo tuo aikaansaannokseni vaikuttaa todella hyvältä!! :)) Kannattaa kokeilla. Sopii varmasti tosi herkällekin iholle koska itselläni on aina sellainen ollut. :) toivottavasti tämä auttaa joitakin. :) Raikas olo jäi. :)

• jeesboxx
        JJVV9911 kirjoitti:

Kehitin äsken ehkä yhden hyvän kikan! :o
        Olen itse kärsinyt finneistä ajoittain kerran kuussa menkkojen aikaan naama kukkii kovasti, tällä kertaa se oli kuitenkin erittäin paha ja menkat meni jo viikko sitten mutta vieläkin naama täys näppyjä... Olen kuorinut ihoani ja kosteuttanut ja se on puoliksi auttanut mutta isot finnit edelleen tallella... rupesin miettimään että osaisinko itse kehittää jonkinlaisen kuorinta voitten yhdistelemällä...
        Ostin yksi päivä lidl kaupasta tosi halvan "Oliiviöljyhoitovoiteen" ajattelin ihan halpuuden takia kokeilla, en uskonut siitä olevan hyötyä. Mutta se tuoksuu ensinnäkin aivan upealle, ja kosteuttaa ihoa tosi hyvin! Mulla on ollut aina kuiva ja herkkä iho, tosi vaikea on ollu löytää hyvää kosteuttavaa rasvaa, tää on aivan upee!
        Mutta siis, laitoin tätä rasvaa kippoon hiukan, lisäsin siihen MINTTUhammastahnaa (kuivattaa finnejä) ja hienoasokeria (rakeet kuorii ihoa), sekoitin ainekset hyvin. Sokeria saa olla silleen että koostumus on enemmänkin tahnaa kuin rasvaa.
        Sitten hieroin pyörein liikkeel mömmön kasvoille ja annoin olla hetken aikaa, pesin sen lopuksi pois haalealla vedellä ja kuivasin kasvot PUHTAALLA pyyhkeellä "taputellen" (ei hieroen tai hangaten). Lopuksi levitin vielä tätä oliiviöljyhoitovoidetta kasvoilleni kosteuttamaan niitä. Tuli tosi raikas ja ihana olo. Varmasti auttaa finneihin jatkuvalla käytöllä!
        Tuon oliiviöljyhoitovoiteen voi varmasti korvata jollakin kosteusvoiteella tai kosteuttavalla rasvalla.
        Jos mömmöön lisäisi vielä tilkan sitruunamehua ja ruokasoodaa, voisi lopputulos olla vieläkin parempi meillä ei kotona näitä ollut joten en päässyt kokeilemaan, mutta jo tuo aikaansaannokseni vaikuttaa todella hyvältä!! :)) Kannattaa kokeilla. Sopii varmasti tosi herkällekin iholle koska itselläni on aina sellainen ollut. :) toivottavasti tämä auttaa joitakin. :) Raikas olo jäi. :)

hah olipas mielenkiintoista. Kokeilen! :)

• ihmetteliä

auttaako hammastahna finneihin ??

• kokenut!!

Hammastahnaa joskus itekki kokeilin, ja satunnaisesti se auttoki! Mutta nyt oon luopunu siitä toivosta. Oon siis 15-vuotias tyttö. Tässä iässä finnit on kyllä iha normaalia, mutta niin inhottavia, nii kai niistä jotenki pääsee pois! Pari kuukautta sitte etin hirveesti vinkkejä netistä finneihin ja mustapäihin, nii mikää ei oikee auttanut. Kokeilin sitruunaa, ruokasoodaa ja suolaa ja kaiken maailman yhdistelmiä! Ei mikään oo auttanut. Olen myös käyttänyt Vichy-sarjaa, ja hmm.. Jotain toista, jonka nimiä en millää muista. Mulla oli myös arpeja aikas paljon. Sit pari kuukautta sitten kirjotin youtubeen "finnit" :D naurettava teko mutta siitä mun finnien lähtö sai alkunsa. Löysin sieltä jonku proactiv solutionin mainoksen, ja se jotenki kolahti mun sydämmeen!! Ehkä siksi, koska Katy Perry ja Justin Bieberkin käyttävät sitä sarjaa.. Löysin samassa kotoa proactivin kasvonaamion, ja käytin sitä parikertaa, ja se autto vähän! Olin niin mielissään! Hypin ihan täysillä! :D Sitte ostin proactivin sarjan, sen suurimman, jolla hintaa oli jotain 70. Siinä tuli ne 4 perus ainetta ja kosteusvoide, kasvonaamio, emulsio.. opas ja hmm.. jotai sellasta :) käytin sitä iha ohjee mukaan, ja kolmen viikon päästä mun puolet finneistä oli jo häipyny!! Jotain niin uskomatonta, mutta totta!! SUOSITTELEN! Voit tilata proactivia osoitteesta www.proactivsolution.fi :) ja jos ei ole varaa niin tilata sen perus setin, jossa neljä ainetta, ja lisäksi ehdottomasti kosteusvoide ja kasvonaamio!! :) Nuo kaksi ainettakin pitää muistaa. Ja tottakai, jos varaa on niin ostaa ihan tuo isoin paketti! Nyt mulla on enää vaan about 3 pientä finniä, tosin oon käyttänyt jo melkeen 2 kk :) Ja joskus aina sattunu unohtaa käyttää.. Sit jos käytät meikkii, niinku itekki! Niin ostaa tuolta sivuilta meikkipuuterii, maksaa jotai 20 euroa :) sopii erityisesti rasvoittuvalle iholle.. No.. Jos tsekkaisitte itse enemmän tuolta proactivin sivuilta! :) Ihostani on tullut finnejen häipymisen takia myös paljon raikkaamman näköinen ja terveemmän. Ja sit aidomman ja sileemmän näkönen :) Kaveritki kehuu, nyt annoin kamulle nimppari lahjas ton perussarjan (4 ainetta) ja on kuulemma auttanu :) Tsemii teille! Ja jos on arpeja, niinku mulla. Niin oon käyttänyt proactivin lisäksi sinkkipastaa, harmaa tuubi :) maksaa jotain 7 euroa tms. Saa apteekista. Ja seki on häilyttäny ainaki puolet arvet pois!! Sitäkin kannattaa ostaa!

Ja sit jos ei oo varaa niin kotikonsteja, mitä kantsii noudattaa näit:
      - juo ainakin 1,5 litraa vettä päivittäin (ite juon 2 litraa)
      - elä pese naamaa enintään kuin pari kertaa päivässä (eri asia proactivissä kuitenkin)
      - ainakun oot pessy naaman vedellä, niin kosteuta se jollain koskeusvoiteella, ettei tuu vaa lisää finnei kuivuuden takia!
      - jos reissaat tosi paljon ulkomailla, niin auringosta voi siellä tulla myös paljon finnei (niinku mulla)
      - syö mahdollisimman terveellisesti, ei nyt mitää jäätävää salaatti ja vesi kuuria
      - liikunnan jälkee pese naama

onhan niitä! :)

mut jos ostat ton proactivin ( SUOSITTELEN ) niin sit on vähän eri säännöt you know! Suosittelen tota! Kantsii kokeilla!

ONNEA KOHTI PUHTAAMPAAN ELÄMÄÄN! :)

• kiitollinen!

vau! kiitos tuhannesti :) vois kokeilla! pitää kuitenki varautua pettymykseen, vaikka uskon täysin proactiviin! frendiki oli käyttäny mut lopetti just ku finnit katos :) aivan huikeeta! tilaan ton perus setin plus kosteusvoiteen ja maskin. TACK FOR HJÄLPEN! ps. millanen sun ihotyyppi on? :)

• kokenut!!
        kiitollinen! kirjoitti:

vau! kiitos tuhannesti :) vois kokeilla! pitää kuitenki varautua pettymykseen, vaikka uskon täysin proactiviin! frendiki oli käyttäny mut lopetti just ku finnit katos :) aivan huikeeta! tilaan ton perus setin plus kosteusvoiteen ja maskin. TACK FOR HJÄLPEN! ps. millanen sun ihotyyppi on? :)

Ihotyyppini on pääsäännöllisesti rasvainen, mutta kasvoni pestyä se on toosi kuiva ja hilseilee! Siksi käytän proactivin rasvaakin että iho tottuisi siihen ja ennaltaehkäisisi myös finnejä! :) Kiva että voin olla avuksi!

• hihihih :))
        kokenut!! kirjoitti:

Ihotyyppini on pääsäännöllisesti rasvainen, mutta kasvoni pestyä se on toosi kuiva ja hilseilee! Siksi käytän proactivin rasvaakin että iho tottuisi siihen ja ennaltaehkäisisi myös finnejä! :) Kiva että voin olla avuksi!

AHAA! lähes sama kuin minullakin! :) PROACTIV ON TOIMINUT!!

• hihhhhg

uskaltaiskoha kokeilla?? :-P kai se pitää :D

• silli23

jaanpa vielä omat vinkkini jotka olen huomannut toimivan.

en osta markettituotteita ellei niissä lue tyyliin jotain dermatologisesti testattu. apteekin tuotteet ovat luotettavia.

naaman pesu aamuisin ja iltaisin. muista kuitenkin rasvaus pesujen jälkeen ettei naama kuivu!

kun peset naaman kuivaa se aina PUHTAASEEN pyyhkeeseen tai esim. vessapaperiin.

vältä ihon koskettelua ja räpläilyä, etenkin sellaisilla finniherkillä alueilla.

jos meikkaat niin käytä aina puhtaita meikkisiveltimiä ja sieniä

niin, ja on tosi tärkeätä ottaa huomioon onko sun iho kuiva/seka vai rasvainen.

• this is true, fuck m

joo lopettakaa toi 'ei suklaata', se on vaa myytti. kaikki rasvane, kaikki karkit ja limpparit JA MYÖS SUKLAA.

Ite join viimekesänä joka pv n. 2l vettä ja söin terveellisesti, eikä ollu pienintäkää finniä. VESI PUHDISTAA SISÄLTÄPÄIN. suosittelen jos oikeesti haluaa finnit pois.
      -VETTÄ
      -RUOKA
      -PUHDISTUS
      -RASVAA (naama rasvat, älä rasvaile jos on muutenkin kovin rasvoittunut iho)

• babyfaceh

Kostutat kasvot vedellä ja laitat naamaas merisuolaa (ei saa olla jodioitua) ja sit annat vaikuttaa 10min ja peset pois. Mulla ainakin ton ansiosta parempi iho..

Sekoita kahvinpuruja suihkugeelin tai kosteusvoiteen sekaan. Hiero iholle, annat vaikuttaa 10-15min ja peset pois.

Sekoita maustamatonta luonnonjogurttia, hunajaa ja kaurahiutaleita. Levitä tämä seos kasvoille ja anna vaikuttaa 10min. Kastele kasvoja hieman, hiero hellävaraisesti ihoa ja huuhdo naamio samalla pois.

Ja mustapäille:
      Laita mukiin tilkka maitoa ja vesiastiassa about 5 minuuttia liotettua liivatelehteä (joku yks neljäsosa - yks kuudesosa-arkki riittää mainiosti), mikrota 15sek, anna jäähtyä hetki. Läästi liivateosuus mustapääalueille ja anna kuivua 10-15min, nykäise pois.

• dd

suosittelen ihan apteekin kamoja! !! :) kalliita mutta apu!!

• Auttaa!!

Kannattaa välttää kaikkea mikä tukkii ihohuokoset, esim jotkut meikkivoiteet, rasvat, puuterit. Mineraalimeikit ei tuki huokosia, eikä kasvoille tarkoitetut kosteusvoiteet.

Itsellä on kohtuullisen paha akne. Jokin aika sitten löysin Lavera nimisen kosmetiikkamerkin. Tilasin netistä Lavera Mint puhdistusgeeliä ja kasvovettä, ja kyllä on finnit vähentyny selvästi. Ja vielä lisäks Lavera on luonnonkosmetiikkaa, todella vähän keinotekoisia aineita.

Suosittelen! Tässä linkki Laveran sivuille: http://www.lavera.fi/tuotteet/index.php

• Pikaliisteri

Onko totta että hammastahna auttaa finneihin? (*Istuu hammastahnaa naamassa ja odottaa vastauksia*)

• sgdagdsgagas

Hammastahna ei auta, runkkaamisen vähentäminen ei auta, suklaan/rasvasen ruoan välttäminen ei auta. JOS on tosi paha akne (ettei mitkää rasvat auta) ni käy hakemassa ihotautilääkäriltä LÄÄKKEITÄ, ne kuivattaa ihon, mutta finnit lähtee varmasti.

• lolled97

Akne aineita:
      -Brevoxyl
      -sebamed
      -laser
      -hammastahna
      -vettä ja ruokasoodaa
      -laastarit?
      -kokeile: ota ruoka soodaa ja hieman sitruuna mehuu ja anna muhia vähän aikaa. lisää rasvatonta piimää ja vehnäjauhoja. ja mättäse naamaan. rentoudu ja odota että se kuivuu. sit pese haaleella vedel pois. ja tee toi toiminpide noin 3 kertaa viikos.
      -juo vettä ja älä stressaa
      -proactiv
      -bepanthen
      -sitruunaliemi
      -sinkkipasta auttaa ainakin finnien arpiin.Sitä saa apteekista eikä tarvii mitään reseptejä.Ei oo kovin kalliskaan.Ja sit kannattaa kokeilla aloe veraa.

Listailin noi yhtee :)

• suolaworks

Itse kävin kaupassa ja ostin paketin hienoa merisuolaa, maksoi alle euron. Olen sitä sekoittanut veteen, levittänyt naamaan ja antanut vaikuttaa 30 minuuttia.
      Olen alle viikossa saanut suurimman osan finneistäni pois! Ja sitten kannattaa juoda noin 2L vettä päivässä.

• geakljklhöeg

perus axe suihku saippualla peset naamas pari-kolme kertaa päivässä, ja käytät brevoxyliä mitä saa apteekista niin iho rupeaa hilseilemään. ainut ongelma on se että iho on kuivempi kuin aikasemmin mutta on se silti huomattavasti parempi vaihtoehto!

• minä vaan...

Mä taidan kokeilla noit sitruuna ja ruokasooda juttuja ja tietenkin hammastahnaa toivottavasti autta! ;)

• minä vaan...

*auttaa ::))

• ´``^^¨
        minä vaan... kirjoitti:

*auttaa ::))

Ei mulla vaan auttanu. Oon todennu, että paras apu on olla tekemättä mitään niille finneille. Näin ne lähtee kaikista nopeimmin pois eikä jää pahoja rupia tai arpia.

• minä vaan...

okkeij,kiitos!
      :D

• ainotäti-99

Näin saan finnit pois .
      Iso finni : neulalla puhki ja sitten vähän laajemmalta alueelta vedellään rasva ulos reijästä.
      pienempi : Merivesi auttaa ainakin mulla !!!
      Ehkäsy : Pese naamas 2kertaa päiväs acon young puhdistusvaahdolla ja veä sen jälkeen sillä aco young kasvovedellä ja sit aamulla aco young päivävuodetta ja illalla aco face kosteusvoide päälle .
      apteekista ilman reseptiä ,
      FACE young vaaleenpunasessa ja FACE vaaleensinisessä .
      ittellä auttaa

• ainotäti-99

Noniin, kuukaujen tehopuhdistuskuuri takana, eli seuraavaa:
        Aamulla ja illalla puhistan, oon käyny paljon meressä uimassa( sillon finnit kuivuu ja ne voi ottaa kynnellä pois ), mutta syön yhä rasvasia ruokia, ja lakanat vaihtuu 3-5 kertaa vuodessa....
        Mutta mulla oli otsa täynnä finnejä/alkuja/pahkuroita , nyt vain muutooma jäljellä , ja kulmakarvojen välissä olleet arvet on poissa !!!

• siloposki ;)

finnejä voi yrittää kuivattaa desinfiointiaineella ja sitten naaman voi myöhemmin kuoria kuorintavoiteella, jonka voi tehdä itse esim. kosteusvoiteesta ja sokerista

• ainotäti-99

Kokeilenpa tota kuorintavoidetta

• kukkiva iho

Kaikkea on kokeiltu, mutta nuo valintamyymälän clearasil-tuotteet kuivattaa ihon pinnan niin pahasti, että lopputulos on finnien ja erityisesti mystapäiden lisääntyminen. Parhaan avun olen saanut apteekin tuotteilla. Sieltä löytyy puhdistukseen, kosteutukseen, kuorintaan ja täsmähoitoon parhaat tuotteet, jotka sopii myös herkälle iholle. Apteekin myyjä on neuvonut ja kertonut eri tuotesarjoista sekä niiden vaikutuksesta. Suosittelen kaikille finneistä kärsiville apteekissa käyntiä.

• siiiiibale

syökää sieniä, se tehoaa. tieteellisesti todistettu! sieni.us

• Erisan Youth

Suosittelen itse Erisan Youth< koska se on kehitetty erityisesti nuoren ja helposti rasvoittuvan ihon pesuun. Pantenoli B5 kosteuttaa ja hoitavat aktiiviaineet tekevät ihosta pehmeän. ja mulla tää on tehonnu paljon paremmin kuin joku Clerasil.

• Erisan Youth

• Finninaama

Hmm ... Toimiiko jos käy saunassa n. 10min ja sitten suihkussa laittaa sitä sitruuna juttuu kasvoille ? :D Ja sitte varmuudeks yöks hammastahnaa finneihin. Ku oon menos yhtee paikkaa ni en haluu et näytän '' finninaamalta'' :D

• finnifrendi

itellä on auttanu clerasil, ja dove tuotteet, ja se että välillä kosteutan ihoa.itselläni se on niin rasvainen, että en halua laittaa paljon.finnipuikko= tykkään.

• finnitön naama (:

en itse suosittele mitään tollasia kaupan kavo tuotteita jotka syväpuhdistavat ihoa ja estää ihon kiiltämistä. itse kävin ihotauti lääkärillä ja sain sieltä reseptin sellaiseen voiteeseen. Ensin illalla pesen naamani jollain aivan tavallisella naamnpesuaineella joka ei syväpuhdista, ei kosteuta tai mitään, aivan tavallinen. Sen jälkeen laittaa sitä voidetta vähäsen naamaan ja menee nukkumaan ja illalla pesee pois. Ensiksi naamaan tulee paljon finnejä koska aine nostaa kaiken rasvan naamasta ihon pinnalle. mutta ne finnit on siinä noin pari päivää ja lähtee saman tien. Olen käyttänyt nyt ainetta vuoden, noin puolessa vuodessa naamassani ei ollut enään yhen yhtäkään finniä ja nykyään käytän ainetta vaan silloin jos naamani tulee finni laitan sitä yön ajaksi siihen päälle, aamulla pesen pois ja finnistä ei näy enään jälkeäkään. Suosittelen kaikille käydä ihotauti lääkärin puheilla, sieltä saa todella helposti tuota voidetta ja se ei ole edes kallista (:

• finni otsas

onks joku kokeillu noita sebamed aineita naamalle? :DD

• somebodyhuman

minä oon. suihkussa laitoin sitä pesupalaa kasvoille ja annoin vaiktutaa jonkunaikaa ja pesin pois. suihkun jälkeen kasvovettä kasvoon ja hoitogeeliä. ei paljoa auttanut finneihin, mutta uusia finnejä tuli paljon vähemmän. nykyään en käytä mitään aineita, sillointäillöin eri kasvonaamioita ja joitan kasvovesiä :)

• Riippuu ihmisestä

Itselläni toimi Garnielin PURE tuotteet...se on vähän ihmisestä kiinni mikä tehoaa...itselläni tehosi nuo ja ostin ne anttilasta, mutta sebamed ei toiminut, joka oli ostettu apteekista. Iho tuntuu todella raikkaalta kun käytin Garnielin PURE-sarjan tuotteita pari kertaa päivästä, finnit hävinneet ja mustapäät vähentyneet, iho tuntuu raikkaammalta.

• LodeLottis

Siis tää on tullu jo esille tääl mut haluun vaa painottaa tota veden juomista koska mulla se siis oikeesti auttaa tosi hyvin! :) mulla oli iha hirveen huonos kunnos mun iho ja sitte luin jostai mite tärkee on juoda vettä, joten alotin juomaa vetta vähintää 8 lasii päivässä ja siis mulla oli näkyvästi parempoi iho jo viikossa! :D sit suosittelen kans vihreen teen juomista, se on tosi terveellist ja auttaa kans :) myös urheilemine auttaa, koska se vähentää stressii ja stressi lisää finnejä :)) pitää myös nukkuu hyvin, mikä on aik vaikeeta kyl ku koulu rajottaa aika paljo :D mut koska unenpuute lisää stressii kans :D eli kannattaa juoda mahollisismman paljo vettä, urheilla ja nukkuu hyvin ja stressaa vähemmän, mulla ainaki on auttanu jo näin yksinkertaset asiat :))))! ja kiitos kaikille aikasemmist vinkeist ;)

• finnitön

no mulla on cleaskin black-head auttanut paljon mulla ei naamas finnin finniä

• korjaus

oho clearskin black-head,,

• Hammastahna!!!

Itse olen tehnyt monesti niin jos on vähän isoampikin finnejä niin laitan hammastahnaa ja sitten annan olla sen joku vaikkapa pari tuntia tai edes vähän aikaa niin se auttaa! Kannattaa yrittää sillä se oikeasti toimii :)

• Finnit pois!

Kokeile: Pese naama aina kun olet syönnyt jotain rasvaista, pese naama aina aamulla. Laita pesun jälkeen kosteusvoidetta. Kosteusvoide voisi olla Erisan kosteuttava perusvoide kuivalle ja herkälle iholle. Ei suklaata eikä juustoa,Terveelinen ruokavalio ja finnit on poissa!

• -j.

Itse kokeilin kaikkia apteekista saatavia kalliita puhdistusmaitoja, esim. Vichyä, kunnes turhauduin niiden tehottomuuteen, marssin ruokakauppaan ja ostin sieltä halvan purnukan. Aloin käyttää noita halppis aineita, ja kas, viikon päästä yli 60 % finneistä hävisi :). Aina siis kova hinta ei tarkoita hyvää.

• ehkä jos...

ei todellakaan toimi kaikilla, mutta itselläni toimi. paperilla finni puhki ja hammastahnaa päälle. sitten vaan ootellaan pari minuuttia. ja tadaa!

• Jokutyyppi

Usein semmosia täysin punasia finnejä ei kannata puristaa, koska ne tulehtuu helposti. Ne kannattaa ensin kuivattaa. Tosin jos siinä finnin päällä on semmonen märkäpatti ja se näyttää et puhkeis kohta, niin silloin kannattaa puristaa! Sitten vaan päälle hammastahnaa tai mitä vaan voidetta mitä satutte käyttämäänkään.

• kokeiltu on

Minulla alko ihoon tulla finnejä 11 vuotiaana. 12 vuotiaana oli jo paljon, 13 vuotiaana niitä oli ihan hirveästi ja 14 vuotiaana iho kukki. Kokeilin kaikki mahdollisia Yves Rocherin tuotteita, garnierin, nivean, clearasilin, eucerinin, vichyn yms. tuotteita, ei auttanut. Lopulta hermostuin, ja huusin äidilleni että on pakko varata ihotautilääkäri. Lääkäri totesi tukkeutumis peräisen aknen, ja määräsi tetralysalia 2 krt/pv sisäisesti otettavaksi, sebamedin puhditusvaahdon, erisanin youth puhditusaineen meikin puhdistukseen, humektan kosteusvoiteen, differin geeli otsalle ja hartioille, rintaan yms. missä ooli rutkasti punoittavia finnejä. Nyt voin sanoa reilun 2 kk jälkeen hoidon aloittamisesta, että ihoni on todella alkanut parantua, samoin otsani, äiti ja kaverit ovat myös huomauttaneet siitä minulle iloisesti, että se on alkanut parantumaan. Olen huomannut, että kun hoidon aloittaa, niitä tulee vain hirveästi lisää, sitten iho kuibuu, ja sitten siitä tulee 'normaali'. Nyt on jo pahimmat isot mustapäät ja finnit kadonnut suupielten yläpuolelta, kulmakarvojen välistä ja otsalta, enää haaleat arvet muistuttvat niistä, ja iho paranee koko ajan. hammastahnasta tuli mustapäitä ja proactivista kans. (: suklaasta en tiedä auttaako se että lopettaa, en ole kokeillut mutta voisin kokeilla. (: kasvot pesen noilla aineilla 2/krt/pv ja differin geeliä laitan rintaan ja hartioihin yms. joka päivä ja aamulla huuhdon pois, otsaan kuiteski vaa joka toinen päivä.

• suklaa

ei sillä suklaalla pelkästään mitään haittaa, kunhan syö kohtuullisesti! mieluiten jättäisi kaikki rasvaiset ruoat pois, ja jättäisi meikkaamatta niin ei iho tukkeudu. ja tottakai pitää ihoa myös pestä aamuin ja illoin. :)

• mee pesuille.

JA näin tulee puhdas_Kuulas_Kirkas_Iho!

Luoja varjele mitä neuvoja toi pösilö jakelee!!

• TÄRKEÄÄ!!!

Kaverit ruokavalion pitää olla monipuolinen (se on sitä silloin kun ei kokoajan tee mieli syödä jotain) sillä ruokavalio on suoraan verrannollinen terveyteen eli ihon terveyteen kuitujen syöminen on ensiarvoisen tärkeää, sillä kuiduista saamme vitamiineja ja muita aineita joilla iho pysyy terveenä en tiedä onko proteiineilla vaikutusta ihoon mutta juoksevia eli TYYDYTTYMÄTTÖMIÄ rasvoja (esim. rypsiöljy) olisi erittäin hyvä syödä sillä niistä on apua ihon ja muun kehon terveydessä.
      Minulle tulee jatkuvasti finnejä selkään mutta nyt olen alkanut rasvata selkää kosteuttavalla rasvalla se on selvästi vähentänyt finnien muodostummista. Luulen, että vaikutus perustuu siihen, että iho kuivuessaan alkaa itse kosteuttaa omalla rasvallaan itseään (tämä on murros-iässä vilkkaampaa kuin sitten aikuisena) tästä seuraa finnien muodostumista jota voi estää kosteuttamalla ihonsa itse niin elimistön ei tarvitse itse tehdä hallaa itselleen.
      OSTA SIIS TEHOKKAINTA KOSTEUTTAVAA RASVAA IHOLLESI.

• vettävaan!

Höpö höpö, ei kasvot tartte mitään voimakkaita pesuaineita. Pitää muistaa et kasvojen alueella on herkkää ihoa, eikä se kestä kaikenmaailman mössöjä ja sössöjä. Sanoisin (siis ihan omienkin kokemuksien rinnalla), että VESI on se taikasana. Siis ihan sisäisesti ja ulkoisesti.
      Iltaisin ja aamuisin kasvojen pesu VEDELLÄ, ja kasvot on hyvä sitten kuivata puhtaaseen pyyhkeeseen. Ja pesun jälkeen vois laittaa jotain kevyttä rasvaa. Ja rasvankin pitää olla sitten kasvoille tarkotettu, koska perusvoiteet tukkii ihohuokoset.
      Ja sitten, miten jotkut kehtaavatkin väittää ettei veden juonti vaikuta finneihin tai ihoon. HUHHUH, TOTTAKAI VAIKUTTAA! Ihmisen kehosta 60% on vettä, joten eiköhän se jo kerro että kyllä se vesi vaikuttaa moneen asiaan. Kun juo vettä päivässä sen 2L, eroja huomaa jo ihan viikossa tai parissa. Veden juonti lisää kasvojen kimmoisuutta ja auttaa ihoa puhdistumaan. PISTE. :-)
      veden juonti auttaa hiuksiin ja kynsiin, mutta jees, pääasia et ymmärrätte juoda vettä. Ei siitä haittaa ainakaan ole.

• kokeiltu

Laita 10 litraa akkuhappoa 10 litran ämpäriin ja tunge pää sinne.
      Ei muuten ole enään yhtäään finniä tai arpea päässä :)

• girl96

Osta kaupasta Käsidesi. Siitä on apua finneihin,laitat niihin finneihin yöksi. alkoholi auttaa kuivattamaan&bakteerit kaikkoaa (:

• igutkilö

Jos sun pitää supernopeesti saada finnit pois, niin ota neula ja pidä sitä jossain sytkärin liekissä tai jossain niin kauan et se kuumenee. Sit tökkää se siihen finniin, ni se polttaa sen rasvan sieltä veks. Joskus pari vuotta käytin tätä jokaseen finniin, mutta tein sen liian kovakourasesti ja naamaan jäi muutama arpi. Ne arvet on kyl jo haalistunu niin paljo että niitä ei nää. Ja tottakai puhdas neula, vaikka pitäishän sen lian siinä palaa pois, mutta aina kannattaa olla varovainen tän lian kanssa.

Sit tottakai aamulla ja illalla puhdistus, vaikka olisit kuinka väsynyt.

Ite joskus kun oli akne leuassa, joka paheni jos mä hipasinki leukaani. Niin siinä mä pidin laastaria päällä päivisin ettei tulis hiplailtua. Ja iltasin sähköhammasharjalla laitoin siihen harjakseen jotain puhdistusainetta ja sillä sitten naamaan. Hellävarasesti tietty.

Mitään puhdistusaineita en tässä ala suosittelemaan, koska jokaisella on oma ihotyyppinsä, ja silloin myös itse tietää mitkä aineet sopii iholle. Nyt käytän dermosilin puhdistusaineitta, kasvovettä ja rasvaa. Ei järin hyvää, mutta kulutampa nuo aineet nyt loppuun. Rasva ei kunnolla kosteuta, ja puhdistusaine ja kasvovesi pitävät finnit just ja just kurissa, ettei naama ihan räjähdä. Mutta siis leukaan on tullut finnit takaisin, akne on leuassa ja kulmakarvojen väliin ja yläpuolelle on alkanut ilmestyä.

Tein eilen itelle sellasen appelsiini "naamion" Se oli oikeestaan vaan appelsiinin palasia ja mehua. Eli siis puristin appelsiinista mehut pois, hieroin ne nassuun ja muutama appelsiininpala sinne tänne ja siinä ootin sitten jonku 20 min. Paita oli kyllä ihan litimärkä, koska appelsiini on kuitenkin puoliksi nestettä joten se valuu. No, iho tuoksui ihanalta kun pesin sen pois, ja aamulla näytti vähän paremmalta. Tuoksu ei kyllä kestänyt kauaa, kun laitoin kasvovettä.

Mutta muistakaa, että jos kokeilette kaiken maailman tököttejä tunkea naamaanne, niin voi siinä mennä iho pilalle. Mutta niin käy varmaan vasta jos tungette sitruunapyykinpesuainekaljaruokasoodaa naamaan. Sitä ei kukaan ikinä tee. EI edes tyhmä ihminen.

• 11v

Mulla ainankii lähti finnit nopeest sillee et hammastahnaa naamaa ja 10 minuutin pääst ruokasoodavedel poiso_O

• 11v

Mulla ainankii lähti finnit nopeest sillee et hammastahnaa naamaa ja 10 minuutin pääst ruokasoodavedel poiso_O

• Anonyymi

Clearasil-tuotteet kuivattavat ihoa paljon, mutten ole huomannut seurauksena finnejä. Kotikonstein finnit eivät välttämättä lähde niin hyvin pois. Mutta ehdotan aknerasvoja, itsekin käytin (olen käyttänyt jo 3 kertaa) ja finnit lähtivät pois hyvin ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Kun lopetin rasvan käyttämisen, huomasin, että finnejä alkoi tulemaan taas. Ne kuuluu vain murrosikään, eikä niille voi mitään. Olen kerran käyttänyt sitruuna"lientä" tai jotain sen tapaista, ja se vain ns. "poltteli/kirveli" ihoa. Olen myös lukenut lehdestä, ettei hammastahna auta finneihin. Se kuivattaa ihoa, eikä siitä ole paljoakaan apua. Ehkä joillain saattaa auttaa.

Suosittelen eniten aknerasvoja. Mutta tärkeintä on se, että pesee ihonsa jos ei aamuisin, niin illoin ainakin! Illoin se on tärkeämpää, jos aamulla laittaa meikkivoidetta naamaan. On hyvä myös käyttää puhdistusaineita ja kasvovesiä, mutta kannattaa olla tarkka puhdistusaineiden käytössä, sillä jotkut voivat kuivattaa ihoa ja tulos ei ole mikään kaunis näky! Clearasil-tuotteet tosiaan kuivattavat, mutta kyllä niistä apuakin löytyi. En käyttänyt niitä kauheasti naamassa, mutta selän ja rintakehän osassa kyllä.

Muistakaa myös, että näppyläiseen ihoon EI pidä laittaa paksuja naamarasvoja, sillä silloin takaan, että naamasi kukkii täydellisesti finnejä! Kevyet rasvat sen sijaan eivät tuota finnejä, mutten ole huomannut niistä apuakaan.

• hsshhshsh

Höpö höpö noiden "ruokavalio aiheuttaa aknen" -tyyppien kanssa! Itse syön terveellisesti; karkkia ja suklaata tulee syötyä tuskin edes kerran kuukaudessa, en syö valmistuotteita tai roskaruokaa, sokeria en lisää kahviini tai mihinkään muuhun kuin leipoessani jotain (ja leivon tosi harvoin). Sipseilläkään ei ole mitään vaikutusta naamaani.

• activist

Paljon vettä ja urheilua. Elkää uskoko noihin lääketieteellisiin hömpötyksiin, ne vaan huijaa meiltä rahat. :) Mistä lähtien lääkäreitä on kiinnostanu auttaa ihmisiä jos ne kerta saa ihmisiltä niin paljon rahhaa ku ostaa pienen purkin aknevoijetta joka osottautuu huonoksi.
      Nykyään ihmiset valittaa että on maha kipiä, on pääkipiä, masentaa, iho täynnä finnejä. Hyvä ruokavalio on elämän perusta! paljon vettä päälle. uskokaa tai älkää!

• se kaunis nainen

tässähän tämä osaltaankin tuli ei lääkkeet auta kokemuksella laittanut rahaa 4 vuoden aikana voiteisiin,kuorinta aineisiin,antibiootteihin ja muihin tökkötteihin aivan liikaa ..!!

• lälläspöö!!

Pese kasvot suolavedellä ja perus bepantteenii päälle ja koita jättää suklaa, juusto ja sipsit pois.

• helloutsii

oonko ainoo täällä joka vetää kaikkee, suklaata, mäkkii, limuu ja muita herkkuja, ei pese naamaa millään aineilla, vedellä vaan silmämeikin puhdistuksen jälkeen eikä mulla oo yhtään finnejä? ja ikää löytyy 15.

• hattivatti

Et

• PARAS KOTIKONSTI

RATAMOVESI!! :D Toimi mulla ainakin paljon paremmin kun mitkään apteekin voiteet ym.

Ohje
      - kourallinen ratamoita
      - keitä 1-2 dl vettä
      - ota kattila pois liedeltä kun vesi alkaa kiehumaan ja lisää ratamonlehdet merisuolaa (ei pakollinen)
      - hauduta 30min - 1h
      - siivilöi lehdet pois ja anna jäähtyä
      -pullota vesi

Toimii siis "kasvovetenä" & tekee ihosta pehmeän ja FINNITTÖMÄN!

• Mä ainakin ite käytän acnicyliä pesen sillä aamuin illoin naamani ja laitan sen jälkeen sitä acnicyl kosteusvoidetta. Mulla on ainakin tehonnut! Ei oo enää finnejä melkein missää!! :)

• se kaunis nainen

kyll tääl onkin typerii vinkkejä suurin osa ! itselläni ruoalla ei ole osaa eikä arpaa finneihin kokeiltu jättää 6kk suklaa,maito,juusto jne jne. ihotautilääkärin 2 antibioottia kokeiltu toista vuosi toista 6kk ei auta on ihotautilääkärin määräämiä voiteita 5 eriä . hinnat 25-80 euroa ei auta . apteekin tuotteet kokeiltu ei auta . meikin jättänyt kokonaan poies ja ollut ilman meikkiäkin 2 kk eipä vain tuloksia näy murros iät on mennyttä jo aikoja sitten . lääkärit ei osaa sanoa enään mitään . mutta yksivuoden aika jolloin iho on hieman parempi on kesä ! mistäköhän lie johtuu.. olen lopettanut stressaamisen ja oppinut elämään finnien kanssa :) ja joka kerta kun peiliin katson voi sanoa itselleen olevansa kaunis, muutama finni siellä täällä ei elämää haittaa ..

• Akneariittää

Aurinko kuivattaa finnejä ja rusketus peittää.

• Apuva!

Heii! Miulla on suunpielessä arpi,ennen se oli finni ,mutta siitä on tullut arpi ja se ei meinaa parantua! Ei pysty kunnolla syömään eikä nauramaan..Onko jollain kotikonstia siihen?

• enkestäaknea......

Mulla itellä on finnejä otsassa paljon ja yleensä leuassa ja nyt mun sileisiin poskiin on alkanut myös tulla. Oon kuitenki vast 14 vuotias,mut kai se akne puhkeaa jokaisella eri aikaan? Joo mut mä alotin karkkilakon about vähän ennen ku koulut loppu ja viime lauantaihin asti jatkoin. Silloin söin karkkipussin ja nyt maanantaina iho on iha hirveä.. Ja kaikki mun kaverit syö suklaata ja limsaa tyylii aamupalaks.. ja niillä on ihan sairaan puhdas iho. nii mitä tää nyt on et vaikka oon kaikis herkkulakois ni iho ihan hirvee. Ja rahat pikkuhiljaa loppuu ku kaikki maailman garnierit,clearasilit,neutrogenat,dermosilit on ostettu eikä toimi kunnolla. Kolme viikkoo koulujen alkuun.. haluisin että mun iho ois paremman näkönen.. joten mitä tuotteita mun kannattaa käyttää? Nyt tarvisin oikeasti apua,joten kiitos ihan pirusti jos autat vastaamalla.. Nää finnit oikeesti masentaa mua eikä tee mieli lähtä minnee ku ei meikit peitä kaikkkee.

• Em

Mun iho on ruennu kukkimaan ihanasti! ÄrSyTäÄ! Ennen mulla ei ollu otassa finnejä eikä nenässä mustapäitä! Poskipäissä on yleensä aina, enkä tiedä mikä siihen auttais! Mulla on ollu aknen hoitoainetta, vaikkei itellä aknee ookkaan! Ensimmäisellä viikolla se auttoi, mutta nyt parin-kolmen viikonjälkeen mun iho on ehkäpä jopa pahemmassa kunnossa... Johtuuko se siitä että se kuivattaa liikaa ihoa?
      Mietin että jos vaihaisin kasvon puhdistus vaahtoon, jonka ostaisin apteekista!
      Mulla on taipumus puristella finnejä ja mustapäitä, koska niitä ei kertakaikkiaan jaksa! Hermothan siinä menee!
      Mun veljellä oli akne, joka oli sillä pitkään. Se käytti tosipaljon rahaa voiteisiin yms. muihin, käyttää nykyäänki ihan Vichyä ja muita kalliita tuotteita naamalle!
      Auttakaa! Ooon kuullu että hunaja auttais? Onko teillä kotikonsteja!? Tehokkaita sellaisia!

• Apuva!

Hei! No kävin lääkärissä ja lääkäri sano et on märkärupea ja miekin epäilin myös et se oli märkärupea mitä miulla oli/on. Ja se anto reseptin ja kävin hakemassa apteekista semmosta voidetta kun Fucidin se autto huimasta näppylöitä.Kaikki on lähteny näkyvistä jo pois melkein,että suosittelen jos siinä on semmosta rupea.. Auttaa parantamaan nopeammin.

• Jörgen--

Ite oon todennu Neutrogenan blackhead eliminatingin scrubin hyväks, sil pesen kaks kertaa päiväs naamani ( aamuin illoi) ja sit neutrogenan spot stress control kasvovettä - toimii. Kerranki tuollanen sarja joka sopii mun iholle! Sit ku iho on oikee pahas kunnos ni apteekista acnicyliä- käytät tuubi loppuu, ja tadaa, iho on taas puhdas ja taas mentii (:

• --na

eikö se oo vähän niin että jokaiselle auttaa eriasia. turha on ruveta kiistelemään siitä auttaako joku asia vai ei, kun se voi olla niin ihotyypistä ja ihmisestä kiinni mikä vaikuttaa kelläkin.

• kokenut konkari

Älkää missään nimessä käyttäkö clearasileja, koska "rasvainen" finnialueinen iho on sisältä oikeasti kuiva ja päältä vain rasvainen. Clearasilin töhnät lisäävät rasvaa eikä näin koskaan korjaa asiaa, voi jopa pahentaa.

Veden runsas juominen on plussaa, mutta älä juo sitä liikaa. Lisäks apteekista saa vitamiinilisää tuotenimellä Vitamar. Sitä kun hörpit ohjeiden mukaan nii hyvä tulee. Lisäksi aamuin ja illoin laitat ½ suhteessa veteen sekoitettuna pienen määrän vanulapulle ja peset naaman sillä. Se sisältää paljon vitamiineja jotka auttavat korjaamaan akneisen ihon. Se kuitenkin haisee, mutta pääasia että toimii. Ei ihan heti, mutta toimii.

• toimii!

hammastahnaa finniin toimii!

• --finninaama--

Kannattaa mennä apteekkiin ja kysyä mikä ois sopiva tuote tälläselle iholle. Itellä oli joskus nuorempana finnejä ja sitte mentiin apteekkiin ja näytettiin niitä finnejä sille ihmiselle ja se etti sieltä sopivat naamanpuhdistus aineet ja finnit lähti tosi nopeeta:) Kannattaa heti ostaa hyvät tuotteet eikä käyttää jotain clearasilia. Mun veljellä oli tosi paha akne niin se meni lääkäriin ja sai sieltä resepin siihen.

• hyvällä mallilla

Jos kyseessä ei ole varsinaisesti akne, vaan sellanen, että aina muutama finni naamassa niin kokeilkaa omega-3 d3-vitamiini. itselläni jotain tulosta näkynyt 1-2vk aikana, käyttö jatkuu, toivottavasti jatkossa eron huomaa vielä paremmin! :) kokeilkaa ihmiset, ei maksa mahottomia! :)

• suski
      • suski

ja oon kuullu että arganöljy auttais arpiin. En oo sitä vielä ite tesmannu mutta ajattelin :)

• Tässäpä tämä(:

No joo elikkäss tosi hyvä konsti on pestä aamulla kasvot kylmällä vedellä se virkistää ihoo ja aamuakin(hyvä virkistyt tapa aamulla) mutta tosiaan se on hyvää iholle ja kuivaa sitten pehmeellä pyyhkeellä. Iltasin ehottomasti meikit pitää puhistaa huolella(: Mun mielestä jos pitäs sanoa hyvä naamaan sopiva aine ni on semmonen savipohjanen niitä on niitä Garnigr merkkisiä ja sitten oli joku toinenkin aine(: mutta omasta kokemuksesta niin ei kannata käyttää liikaa niitä aineita kerralla kuivu nimittäin naama:DD ja se ei ollu kivan näköstä. Onneks meni nopeesti ohi kun rasvas hyvin.

• aaaasssssdddddd

tuntuu et pää hajoo ku lukee näitä kommentteja! ei tiiä mikä on totta ja mikä ei! joku on tätä mieltä ja joku toista ja kolmas sitä:-D mut itelläni oon huomannu et ku vedän suklaata naamaan nii kyllä niitä finnejä vaa tulee! mutta muistaa vaa puhistaa kasvot joka päivä ja juo tarpeeks vettä, ja laittaa jotai kosteusvoietta nii eiköhä sillä ne finnit edes vähän vähene.

• miuh...

ah haluun suklaata, voin jo maistaa sen kielellä ;o

• hckcxhgjk

Minä olen 21-vuotias nuorimies, jolla alkoi/jatkui lievä akne murrosiän jälkeen ja aloin käyttämään Sebamedin ihonpuhdistus pumppupulloa ja finneihin täsmäpuikkoa. Niistä ei sitten lopulta ollutkaan apua, koska ne kuivatti liikaa ihoa, vaikka minulla onkin rasvoittuva ihotyyppi ja kosteusvoiteena käytin humektania (akne iholle) ja käytän edelleenkin.

No tuossa joulun alla 2012 kävin ulkomailla ja olin aika paljon uinut merivedessä matkan aikana, sitten kun kotiuduin Suomeen niin iho olikin jo huippukunnossa, pieniä arpia lukuunottamatta.

Myöhemmin 2013 helmikuussa ihoon alkoi taas ilmestyä finnejä ja aloin sitten yhdistämään suolan käyttöä ulkoisesti, koska merivesi auttoi niin hyvin. Nykyään käytän suolasaippuaa aamuin ja illoin, annan vaikuttaa noin puoli tuntia ja sitten pesen pois. Pesun jälkeen laitan joko puristettua sitruunaa arpiin tai sinkkipastaa veden kanssa, jotta ei tule liian paksukerros (jolloin iho voi kuivua). Sitten tietysti käytän humektania pesun jälkeen, jos iho tuntuu kuivalta.
      Näillä konsteilla minun ihoni on pysynyt tosi hyvänä, toivoisin vain että olisin keksinyt nämä jipot aikaisemmin välttääkseni aknearpia.

• iGIVEup

Itse olen 16wee nuorinainen jolla on murrosiässä tullu ulkoisia- että sisäisiä finnejä sinne tänne. Sisäiset finnit ovat TODELLA rasittavia ja kipeitä... En kutsuis tätä vielä kunnon akneksi mutta kävin noin 3kk sitte ihotautilääkärillä ja sain roaccutan pillereitä..oon syöny nyt jo 3kk eikä oo näkyny tuloksia..JA PÄINVASTOIN finnit on vaa tursuillu entistä enemmän.. (EN SUOSITTELE) :D tottakai eri ihmisillä se tehoo erillailla..mulla ei toiminu.. Siihe samaan syssyy sain 2kk antibiotin joka ei myöskään tehonnu.. ALAN JO LUOPUMAA TOIVOSTA! Taas sitä joutuu juosta lääkärissä kyselemässä uusia pillereitä..

Onko e-pillerit hyviä teidän mielestä? Kuinka kauan niiden teho kestää?
      Roaccuttania pitäis syödä puol vuotta että tulokset alkais näkyy ja tulokset kestää kauemin kuin esim antibiotilla.

Mutta oon kyllä ihan kiitollinen ettei mulla oo niin pahaa aknea kun joillain..Tosi kurjaa jos arpimassaa olis posket täynnä.. :(

Juu ja ei ne finnit oo se kauhein asia vaan ne arvet... muuttaa ihmisen itsetuntoa rajusti eikä tunne omaa naamaa omakseen enään..

• wtf3

mikä sun ongelmas on? ootko niin jälkeenjääny ettet tiedä sitä että SE PAHENEE ENNEN KUIN SE PARANEE, koska lääke on niin voimakas. Ja mä nauran täällä vedet silmissä, kun yhdistät e pillerin ja roaccutanin niin saat naaman täyteen kirkkaanpunaisia jättifinnejä. E-PILLERISTÄ MENEE HORMONINTUOTANTO IHAN SEKAISIN, FINNEJÄ TULEE JA HIKOILEE! Siis kaikki mikä liittyy hormoneihin niin tietenkin koko homma sekoittuu ja menee kaikki ihan uusiks.

• 17 and Porcelain
        wtf3 kirjoitti:

mikä sun ongelmas on? ootko niin jälkeenjääny ettet tiedä sitä että SE PAHENEE ENNEN KUIN SE PARANEE, koska lääke on niin voimakas. Ja mä nauran täällä vedet silmissä, kun yhdistät e pillerin ja roaccutanin niin saat naaman täyteen kirkkaanpunaisia jättifinnejä. E-PILLERISTÄ MENEE HORMONINTUOTANTO IHAN SEKAISIN, FINNEJÄ TULEE JA HIKOILEE! Siis kaikki mikä liittyy hormoneihin niin tietenkin koko homma sekoittuu ja menee kaikki ihan uusiks.

Mä huomatan nätisti että itse olen Diane Nova:a käyttänyt kaksi vuotta eikä ole finnin finniä, paitsi tauoilla ehkä yksi sen viikon aikana. Luulen että se johtuu aivan käyttäjästä, kaikilla ei auta se mikä toisilla auttaa (:

• nostapenkkkii

Itellä oli pari viikkoa sitten naama täynnä finnejä, mutta aloin pesee naamaa viileellä vedellä aamuin ja illoin.. No, melkein kaikki finnit lähti mutta sitten jäi muutama aika iso ja ostin apteekista jonkun tuubin mitä se ämmä suositteli. Laitoin sitä naamaan suihkun jälkeen kun menin nukkumaan niin johan aamulla naama oli ihan turvoksissa ja entistä enemmän finnejä. : D Paras kotikonsti on pestä naama joka päivä aamuin ja illoin ja vähentämällä suklaan syöntiä :)

• Vilghard

Finneihin ei ehdottomasti mitään rasvoja tai naamaa kosteuttavaa. Eri ihmisillä reagoi eri tavalla mutta kasvovedet esim toimii hyvin. Ja naaman perus pesut.

• 17 and Porcelain

Iho tuottaa rasvaa itse jos sitä ei rasvata. Kasvovesi voi kuivattaa kuivaa ihoa liikaa, se auttaa kyllä, mutta itse suosittelen rasvaamaan ainakin kevyellä rasvalla, esim apteekista saatavalla Humektanilla tai astetta paksummalla Aqualan L:llä. Ovat molemmat hyvin toimivia, ja kevyitä. (:

• finnienjoukkomurha

Muuten en pese kasvoja kun kylmällä vedelle ja jätän sen kasvoille kosteuttamaan.
      Finnejä tulee jos syön sokerisia ruokia. Tässä miten tuhoan ne vaihe vaiheelta:
      1: Kostuta kasvot ja hiero finnikohtiin suolasta ja vedestä valmistettua tahnaa. Anna vaikuttaa esim 5-7 min ja huuhdo pois.
      2: Puhdistava naamio, etsi kaupasta jos et omista.Laita naamaan paksu kerros mutta vältä silmänympärysaluetta.(Voi ärtyä) Anna vaikuttaa määräaika ja huuhdo pois haalealla vedellä.
      3: Pyyhi naamasi kasvovesi puhdistusaineella (two in on-putelit on parhaita) ja vedellä kostutellä vanulapulla.
      4: Nyt leikkaa muutama kurkunviipale ja hiero hellästi kasvoja niillä. (kurkku puhdistaa ja kosteuttaa)
      5: Nyt ota muutama vanupuikko (verraittain finnien määrään) ja desinfiointiainetta. Kasta vanupuikkoa desinfiointiaineeseen ja taputtele sillä finnejä, pidä sitä kunkin finnin päällä n. 2 sekuntia ja toista pariin otteeseen.
      Odottele. Seuraavana aamuna finnien pitäisi olla kuivuneet/kadonneet/lähtevät pois kevyellä kosketuksella.
      =)

• finni_otsa:D

Itse olen käyttänyt Garnierin Pure Active nimistä ainetta, käytän 1-2 kertaa päivässä. Mulla ainaki on toiminu hyvin, finnit vähentyny paljon ku niitä on ollu hirveesti.

• 17 and Porcelain

Minulla alkoi 12-vuoden iässä iho-ongelmat pienillä näppylöillä, sillon auttoi: normaalit ihon puhdistusaineet (esim eriolin geeli), kuorinnat kerran/kaksi viikossa, kasvovesi ja jos iho oli kuivempi niin rasvaisempi voide, muuten tietysti kevyempi.

Myöhemmin kun kehittyi akneksi jossa tuli "syviä" ja itsepäisiä paukamia: kaikki edellä mainitut paitsi kuorinta, sillä ärsyttää ihoa liikaa. Lisäksi hyvin toimii sinkki-, talvella mieluusti Bellavita-voide. JA KOTIKONSTI: keitä kaalinlehtiä vedessä ja laita lähes suoraan sieltä iholle, kuitenkin niin ettei polta, ja pidä niin kauan että viilenevät. Iho rauhoittuu kummasti! :D

AINA AUTTAA veden juominen!! Huomasin että liika teen juominen pahensi, saman teki rasvainen ruoka. Ja muutenkin terveet elämäntavat ruokailun lisäksi auttavat kuten tasainen ja riittävä yöuni (vähentää stressiä, stressi aiheuttaa enemmän näppylöitä (usein)) ja liikunta, kunhan huolehtii että puhdistaa ihon huolella hikoilun jälkeen. Lisäksi saunassa käymisellä oli huomattavia vaikutuksia, iho pehmenee ja kuona lähtee helpommin ulos, toimii esim mustapäihin!

Nyt olen siis 17, eikä akne ole kahteen vuoteen vaivannut (: jouduin kyllä ottamaan antibioottikuureja (jotka eivät tehonneet) jonka jälkeen siirryin vahvempiin lääkkeisiin. Kuitenkin nämä asiat auttoivat minulla ja helpottivat, ja luulen että jollekin voisi olla vielä enemmän hyötyä tästä tiivistelmästä!

• Ei suklaasyöppö

Hirvee tappelu siitä vaikuttaako suklaa finneihin vai ei :D Siinäs tappelette, muhun lopputulos ei kuitenkaan vaikuta kun en pysty syömään rivillistä suklaata ilman että mulle tulee huono olo...

• jarnoboy1

Hyviä konsteja poistaa finnit!!!!
      Isäni neuvoi että 70- luvulla kasteltiin pumpulituppo bensaan tai sytytysnesteeseen ja sillä paineltiin finnejä. Toinen hyvä keino on levittää turvetta naamalle yöksi ja kelmua pään ympäri että pysyy (muista leikata hengitysaukko). Nopea konsti on pyyhkästä hiekkapaperilla naama auki ja kertoa että kaaduin kännissä fillarilla, uskottavuutta lisää ku hioo myös polvet auki.

• tietäjä22

HIEKKApaperia ja moottorisaha on tehonnut ainakin mulla eikä tule mitään sivuvaikutuksia

• loool19999

Sain kesäloman loputtua tosi pahan aknen. (Täytän tänä vuonna 15)
      Finnejä alkoi muodostua naamaan, ja selkään, jotka olivat punoittavia ja tosi kipeitä. Eivätkä ne kovan meikkikerroksen alle peittyneet, vaan paistoivat näkyville.

Sitten marssin lääkärille ennen syyslomaa, koska tilanne meni pahemmaksi. Lääkäri määräsi minulle Clindoxyl nimistä geeliä, joka tappaa aknea aiheuttavia bakteereja ja ehkäisee naaman rasvoittumista.

Tulokset alkoivat näkyä vasta 4 viikon kuluttua!

Sen lisäksi aloin kiinnittämään myös huomioita ruokavalioon. Heitin ylimääräisten herkkujen syönnin pois. (kuten sipisit, karkit) Ja laitoin tietylle päivälle viikossa karkkipäivän, jolloin söin mässyä kohtuu määrän.

Kuletan aina vesipulloa mukanani. :)

Sitten aamu ja iltarutiineissa pesen kasvot ihotyypilleni sopivalla puhdistusaineella, ja kuorinta kerran viikossa! :)

Kasvoni on parantunut huomattavasti näitä ohjeita noudattaen :)!

• whysoserious

"KOTIKONSTEJA finneihin" Jokaisella on varmaa kyl omat käsitykset mikä luokitellaa kotikonsteiks, mut mun henk.kohtanen mielipide on se, että kaikki tavarat pitäs sit löytyy valmiiks kaapista.. Ku tääl on näitä "Apteekkiin kannattaa mennä hakemaan sitä ja sitä.." "Ostatte kaupasta semmosen ja semmosen aineen" Oli kyllä muutama ihan hyväkin vinkki mm. ruokasooda, hammastahna ja kahvi. Itse en edes usko kaupasta ostettujen finnien poistoaineiden tehoon.

Ps. Onko kukaan nyt kokeillut tota hammastahta niksiä? Olisi kiva tietää toimiiko. Toisaalta mitä minä siitä tässä kyselen, taidanpa itse mennä kokeilemaan-->

• tohtoritattinen1965

poista finni naamastasi tai muusta kehon osasta akkuporakonetta käyttäen
      ensin laita akkuporakoneen terä finnin vasemmalle puolelle ja sitten anna palaa
      -tohtori tattinen

• Muuumipeikko

mul toomosii näppylöit tost otas, ni oon käyttäny niihi tot Repair:ii toimii tosi hyvin mul on lähteny 2 pväs pienimmät pois Repairii saa ihan apteekist :-) ainut huoni puoli on et maksaa jotaa 17$

• Macece

Mä ite huuhtelen kasvot usein vichy kivenäis vedellä ku oon kuullu et sitä suositellaa ku se puhistaa hyvin.
      Mut ite oon käyttäny sitä jonki aikaa nii se on ky tehonu ku ne finnit ei oo nii ärtyneitä ja ne havis nopeesti. Mut kannattaa myös pistää hunajaa kasvoille noin puoleks tunniks. Ja ite höyristän joskus myöski kasvoja et lämmintä vettä käsien pesualtaaseen ja oyyhe päälle nii ku siinä on hetken nii se puhistaa hyvin iho huokuset ja kannattaa myöski käyttää kookos öljyä koska se kosteuttaa sopivasti ja se on luontaista rasvaa joten suosittelen! Mut ei kannata käyttää hammastahaa koska se ei oo oiken hyväks iholle.

Joo sori oon vähä myöhässä!

• miemirjaminmaikki
    • aadsgd

Höllis :D Mankolan koulussa opettajat puuttuu vapaa-aikaan :D:D:D:Dd

• Anonyymi

Nuorempana muistan kun äitimuori opetti sekoittamaan valkosipulia ja aurajuustoa keskenään ja hieromaan finnin päälle hyvän kerroksen. Joku siinä juustossa ilmeisesti tekee sen että lähti todella nopeasti pois eikä jäänyt edes jälkeä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      20
      8069
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      331
      1524
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      374
      1268
    4. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1235
    5. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      60
      1095
    6. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      239
      1088
    7. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1006
    8. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1000
    9. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      948
    10. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      48
      938
    Aihe