Arkistojen aarteet, mutta kenelle?

aarteet1

Arkistoon tuli roskakori, mihin poistin KAIKKI seillä olevat viestit. Pari tuntia tämän jälkeen profiiliani kävi katsomassa nainen, jonka kanssa olin vaihtanut joskus pari viestiä. Kävin naisen profiilissa ja painoin "Lähetä viesti" painiketta, en kumminkaan laittanut mitään viestiä, vaan peruutin lähettämisen rastista. Nyt seuraa mielenkiintoinen vaihe.
Kun menin katsomaan omia viestejäni tämän naisen ja minun väliset viestit oli palanneet aktiivisiksi, vaikka olin poistanut kaikki viestit arkistosta.
Eli summa summarum, SUOMI24 SÄILYTTÄÄ EDELLEEN POISTETUT VIESTIT, MIKSI?

10

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järjenvastaista

      Elina lähti eilen jo viikonlopun viettoon, mutta pahoittelee varmaan taas ensi viikolla tapahtunutta ja kiittää kehitysehdotuksista.

    • 13+1

      Tämä on täyttä pelleilyä näiden viestien kanssa. Testatkaa ihmiset tuo homma ja laittakaa viestiä. Mitään rehellistä selitystä ei voi olla noiden viestien säilyttämiselle.

    • Moikka,

      Tämä oli meidän ja tuotekehityksen mielestä järkevin ratkaisu, koska tällä tavalla käyttäjä näkee keskusteluhistorian, jos keskustelu jossain vaiheessa jatkuu. Viestithän eivät palaudu, ellei keskustelu jatku jossain vaiheessa.

      Jos mielestäsi on ehdottoman tärkeää pystyä poistamaan lopullisesti viestejä, niin voisitko perustella. Tietenkin hyvien perustelujen jälkeen keskustelemme, olisiko tälle tarvetta :).

      Terveisin,
      Rasmus
      Suomi24 Ylläpito

      • aarteet1

        Järkevä ratkaisu? Älä nyt viitsi selittää apulantaa. Jos "keskustelu" jossakin vaiheessa jatkuu, se jatkuu varmaan ihan uusilla viesteillä. Kerro minulle mikä oikeus teillä on säilyttää poistettuja viestejä.


      • Voisitko perustella

        Ai näkee keskusteluhistorian? Mutta kun ARKISTOON EI OLE TUOTU puoliakaan vanhoista viesteistä tai paremminkin keskustelukumppaneista. Mitenkäs niiden keskustelujen historia näkyy, jos keskustelu jatkuu? Vanhin arkistoon tuotu viesti on heinäkuun puolivälistä. Samalta päivältä pitäisi olla toinenkin viestittelijä, mutta hänen viestiään ei ole tuotu. Mistäköhän syystä suurempi osa viestittelijöistä on jätetty pois kuin tuotu arkistoon?


      • rehvitys

        Minä perustelen. Jos viestii yhden ihmisen kanssa enemmän, eikä halua mennä Facebookiin tai normaaliin sähköpostiin juttelemaan, niin se pitkä ketju hidastuu todella hitaaksi. Laittakaa sitten vielä yksi näppäin, jolla saa varmasti kaikki pois ilman niiden palautumista. Minä ainakin haluaisin aloittaa erään henkilön kanssa kokonaan uuden ketjun. Muistan kyllä mistä ollaan juteltu.
        Ärsyttää, kun maksaa tästä pluspaketista ja silti ei mikään toimi.


      • t0897933

        No perustellaan sitten. Jos haluan poistaa viestin, haluan poistaa viestin enkä koko ketjua, saati sitten blokata koko ihmistä. Haluan poistaa viestin. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?


    • Joviisvuotiskäyttäjä

      "Jos mielestäsi on ehdottoman tärkeää pystyä poistamaan lopullisesti viestejä, niin voisitko perustella." Olihan tää nyt huumoria, Rasmus, olihan? Vai oletko sinä, Rasmus, joutunut perustelemaan, minkä takia haluat poistaa erinäisiin sähköpostiosotteisiisi tulleita viestejä? Tai oletko joutunut perustelemaan, minkä takia haluat poistaa kännyysi tulleita viestejä??

      Kuten nasse-setä tossa jo aiemmin pyöritteli, niin miten tuota voi perustella?? Kun haluan poistaa viestin, niin haluan poistaa sen. Jos olen epävarma, jätän sen poistamatta. Tieto, että viestini jäävät tietokantoihinne pysyvästi voimatta itse siihen vaikuttaa, ei herätä kovin suurta luottamusta palveluanne kohtaan.

    • hyvä hyvä

      Onhan se kätevää, että näkee sitten ne vanhat viestit, niin muistaa helpommin mistä aiemmin kirjoiteltiin.

    • Törkeetä

      Varmaan jotta voivat nostaa syytteen sinua vastaan myöhemmin, jos aihetta ilmenee.

      Niin siis tosiasiassa tätähän ei kyllä ymmärrä kukaan.
      kaikki on mennyt täysin perseelleen suomi24:ssa.
      Poistonäppäintä kobvasti kaipaillaan muillakin kirjoitusosioissa, eikä jumalaut mitään tapahdu.
      Aaarrggg...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Asumistuen leikkaukset alkavat näkyä

      Tamperelaisia häädetään kodeistaan nyt kiihtyvällä tahdilla. Asunnottomuus lisääntyy. https://www.aamulehti.fi/tampere
      Maailman menoa
      385
      3554
    2. No nyt on motomies

      Biologi ja tutkimussukeltaja Myyri Sysivesi oli viime viikolla Suomussalmen Hukkajoella tekemässä jokihelmisimpukoiden e
      Kuhmo
      61
      2390
    3. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      187
      2288
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      28
      2217
    5. Raakkuja kuoli tuhansia k*sipääkuljettajan takia

      https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/311c5b57-3641-4cb6-a643-a6aad34372fb No, sakko per kuollut raakku melkein 600
      Maailman menoa
      283
      2061
    6. Oho! Hanna Pakarinen sai Roope Salmisen suivaantumaan Vain elämää lehdistötilaisuudessa:"Per**kele!"

      Oho, tämä asia näytti osuvan Salmisen hermoon jopa niin, että piti sanoa oma mielipide kesken Pakarisen haastattelun...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1652
    7. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      68
      1633
    8. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1576
    9. Ei sinun nainen

      Kannata koskaan epäröidä mitään. Pidän edelleen sinusta todella paljon ja olet kuin suunniteltu minulle. Oli suorastaan
      Ikävä
      55
      1194
    10. Haluatko tietää, minkälainen on ihannenaiseni

      Kysymys sinulle nainen. Otaksun, että sinua kiinnostaa tietää, koska peilaat itseäsi kysymykseen ja olet ehkä epävarma.
      Ikävä
      62
      996
    Aihe