Mulla on kaksi maailman
sulosinta kollipentua.
Ihmettelen vain miksi pennut tulevat yöllä
nukkuessani hieromaan naamaansa kasvoihini.
Usein yrittävät myös käydä nukkumaan
kasvojeni päälle :).
Ei tuo millään tavalla vaivaksi ole,mutta
kiinnostais vaan tietää et mitä tämä
käyttäytyminen meinaa..
kissan käyttäytymisestä..
8
953
Vastaukset
- Kitrus
ne haluaa pussailla... ne tykkää sinusta! ;)
- 4 kissan omistaja
Tuostahan miksi kissa puskee omistajansa naamaa juuri pitkälläänollessa ym. on ihan joskus "virallisestikin" jotain sanottu reviirinmerkkaamisesta ym. Itseasiassa ihan joku käyttäytymistieteilijä on joskus tainnut tutkimuksissaan todeta että kissa merkitsisi tuolla tavalla ihmisen jolle on leimautunut. Tiedä nyt sitten mikä on vastaus mutta kiintymiseen se kuitenkin liittyy.
Itsellä on 4 aikuista ihan ns. sekarotuista maatiaiskissaa ja yksi on niin leimeutunut itseeni että ei se nuku jo jos ei pääse viereen ja juuri tuollainen puolentunnin naamanpuskeminen silläkin joka ilta ennen kuin käy nukkumaan.
Se onkin vähän erikoinen tapaus, pennuthan nyt leimautuvat ihmiseen helpostikin mutta tuo oli jo useamman vuoden ikäinen kun tuli taloon, itseni se n. vuodessa omakseen otti ja ei oikein muiden ihmisten rapsuttelusta niin välitä. Mutta niinhän kissa yleensä tekee että yhteen ihmiseen ne kiintyvät. Sinä olet noiden pentujen kiintymisenkohde taas.- jutta
Itsekkin päättelin sen johtuvan kiintymyksestä jne. mutta miksiköhän tämä hellyyden
osoitus kohdistuu nimen omaan naamaan? - Namu
jutta kirjoitti:
Itsekkin päättelin sen johtuvan kiintymyksestä jne. mutta miksiköhän tämä hellyyden
osoitus kohdistuu nimen omaan naamaan?Kissan korvan takana on sellanen rauhanen, josta erittyy hajua (!?) sillä kissa merkkaa sen omaisuuden. Joskus kisut hinkkaa vaikka tuolin jalkaa ym. Oma kisu kans puskee kovasti. Ilmeisesti kisu on huomannut, että saa sinulta huomiota eniten kun puskee kasvoihin. Jos sitä ei nukuta ja sitä huvittaisi leikkiä...
- Minttu
Namu kirjoitti:
Kissan korvan takana on sellanen rauhanen, josta erittyy hajua (!?) sillä kissa merkkaa sen omaisuuden. Joskus kisut hinkkaa vaikka tuolin jalkaa ym. Oma kisu kans puskee kovasti. Ilmeisesti kisu on huomannut, että saa sinulta huomiota eniten kun puskee kasvoihin. Jos sitä ei nukuta ja sitä huvittaisi leikkiä...
ovat lähellä kissan kasvoja, se tervehtii sinua kuin tervehtisi lajikumppaniaan. Kissa on kuitenkin aina lapsi suhteessa ihmiseen ja sinä olet sille eräänlainen emohahmo. Kissa myös hieroo hajuaan siihen kohtaan jossa ominaistuoksusi on voimakas ja lämpimät kasvot tuttuine tuoksuineen taitavat juuri houkutella ;)
- 2 kollipentua =)
jutta kirjoitti:
osoitus kohdistuu nimen omaan naamaan?Minulla on myös kaksi kollipentua ja tekevät aivan samaa! kaipa se on ihan normaalia. Kaipaavat läheisyyttä!!!
- jutta
Heräsin viime yönä kun toinen
kissoistani lutkutti korvaani,polkien
samalla etutassuillaan poskeani..
Eli,pentu tosiaan pitää mua emonaan,
(niin kuin poikaystäväänikin:)ja näköjään liian aikaisesta vieroittamisesta
(10 vkoisena oli vieroitus) on alkanut
tämä ns."lutkutus"..
Pitääkö mun vain hyväksyä tosiasia,että kisu
lutkuttaa lopun elämänsä tämän liian aikaisen
vieroittamisen takia?
Onneksi meillä on kaksi kissaa,veljekset,
muuten kävisi tosi sääliksi tätä emoaan
kaipaavaa poikaa..:/- 2 kisuu
Minulla on kaksi kollipentua. Otin ne suurinpiirtein 7 viikkosina. Toinen kissoistani lutkuttaa nauhaa joka on mun sydäntyynyssäni. Sitä on jatkunut siitä asti kun sen kisun hommasin. Nyt se on noin 5 kuukautta. Se voi jatkua aikuiseen ikään asti,mutta uskon kyllä että se vielä loppuu!
Ihan normaalia se on jos pennut otetaan liian aikaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2452313- 1201538
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis351365Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj601348- 1331309
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989