Valtion osuus maanviljelijäin eläkkeestä systemaattisesti alas!

Olemme viime päivinä saaneet ilahduttavasti havaita,
että EU on ryhtynyt käytännön toimiin suoran EU:n
maataloustuen alasajamiseksi.

Samoin voimme iloksemme havaita tarkasteltaessa
Suomen talousarviota: suora kansallinen maataloustuki
alenee sekin. Kun suora kansallinen tuki vuonna 2010
oli vielä v. 2010 589 milj. euroa, on se vähentynyt
kuluvaan vuoteen mentäessä 511 milj. euroon eli
sehän on laskenut peräti yli 13 %.

Mutta entäpä sitten vielä tämä. Voimme lukea v. 2013 talouarvion
meneperusteluista, että: "Hallitus antaa eduskunnalle
talousarvioesitykseen liittyvän esityksen maatalousyrittäjän
eläkelain 22 §:n muuttamisesta siten, että valtionosuutta
maatalousyrittäjien eläkkeistä vähennetään 15 000 000
eurolla vuodesta 2013 lähtien."

Hyvä Katainen ja Urpilainen!

Suomen kansan taloudellinen eheytyminen on alkanut!

15

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopa_vain on hullu!

      Niin kauan kun Katainen laskutaidottomana puuhaa ministerinä mikäänei eheydy. Mutta odotellaan niin kauan että kaikki tuet poistetaan niin köyhät kuolee, kun ei ole varaa ruokaan. Turha luulla että sitä ulkomailta halvemmalla saa vaikka tyhmä aloittaja niin tuntuu kuvittelevan.Aloittaja voisi yrittää eheyttää vain omaa päätään, kansa, etenkin viljelijät huolehtivat itsestään.

    • ----

      ----

    • Niin...

      "Kun suora kansallinen tuki vuonna 2010 oli vielä v. 2010 589 milj. euroa, on se vähentynyt kuluvaan vuoteen mentäessä 511 milj. euroon eli sehän on laskenut peräti yli 13 %. "

      Odotas kun saavat tehtyä puolivälintarkastuksen ja sen jälkeen 2014 budjettiriihen niin veikkaan että leikkaus on taas 2-numeroinen mutta eka numero saattaa olla '2' eikä '1'. Että hyvällä tiellä ollaan... Vielä kun ensi vaalikausi jatkuisi samaa tahtia niin alkaisi hommat olla kohdillaan...

      • ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.

        -------


    • eiks nii

      Olisko seuraava askel sitten , että valtion ja kuntien palkolliset maksaisivat itse eläkkeensä palkastaan ???
      Nythän ne maksetaan 100 prosenttisesti verovaroin .

    • kummallista

      miksi helsingin metroa pitää rahoittaa verovaroin 30 %???
      eihän sitä kaikki suomalaiset veronmaksajat edes käytä ???

      • Niin...

        Miksi valtio on osallistunut Kallansiltojen rakentamiseen merkittävällä osuudella? En tule todennäköisesti koskaan kyseisiä siltoja käyttämään, verorahani menevät siis turhuuksiin. Metron alueella sentään potentiaalisia käyttäjiä asuu noin 1/3 suomalaisista. Mites Kallansillat? Moniko suomalaisista?


      • sillat OK
        Niin... kirjoitti:

        Miksi valtio on osallistunut Kallansiltojen rakentamiseen merkittävällä osuudella? En tule todennäköisesti koskaan kyseisiä siltoja käyttämään, verorahani menevät siis turhuuksiin. Metron alueella sentään potentiaalisia käyttäjiä asuu noin 1/3 suomalaisista. Mites Kallansillat? Moniko suomalaisista?

        Kai siltoja ny tarvitaan vai haluatko ajaa autolla suoraan järveen.


      • Niin...
        sillat OK kirjoitti:

        Kai siltoja ny tarvitaan vai haluatko ajaa autolla suoraan järveen.

        Ne jotka eivät halua ajaa järveen niin maksakott ne sillat. Minä en halua että valtio tuhlaa minun verorahojani tuollaisten rakentamiseen!


      • eiks vaan
        Niin... kirjoitti:

        Ne jotka eivät halua ajaa järveen niin maksakott ne sillat. Minä en halua että valtio tuhlaa minun verorahojani tuollaisten rakentamiseen!

        minä en kyllä ymmärrä tätä päivähoitohommaa.
        jos sulla on lapsia ja haluat käydä töissä , niin miksi mun pitää verorahoin rahoittaa sun muksujen hoito ???
        ole pois töistä tai maksa täysi hinta.
        Euroopassa on kasa työttömiä, eikös niitä voisi sikäläisellä palkalla tulla korvaamaan sun työsi vaikka pitemmäksikin aikaa???


    • ----

      -----

    • --------------------

      Samoin koulut.Verovaroin maksellaan kouluja ja ihmisten koulutukset vaikkei kaikilla ole edes lapsia jotka tarvitsevat kouluja.Ne joilla on lapsia voivat hyvin kustantaa opiskelut itse.On käsittämätön rasite veronmaksajille jotka eivät kyseisiä palveluita tarvitse.Samoin terveiden hoito veromaksajat makselee vaikkei kaikki edes tarvitse kun kerran tai pari elämänsä aikana.Maksut kuuluisi mennä sen mukaan kuka eniten palveluja käyttää,niin maksaa myöskin enemmän.Samoin työttömyyskorvaukset ja toimeentulotuet nekin maksaa jotka ei koskaan kyseisiä kuluja tarvitse vaan veroeuroistaan maksavat tukea sellaiselle sakille joka ei koskaan edes tee töitä saatika edes hakevat töitä ja sosuurahoilla ajellaan takseilla ja haetaan viina ja kaiken maksaa veronmaksajat.Kaikenlainen veroeuroilla eläminen onkin lopetettava välittömästi ja jokainen kustantaa vaan sen verran mitä itse tarvitsevat.

    • duunari itsekkin

      Aloittajan otsikko ihan tervetullut uudistus viljelijän eläkkeisiin,niin olisi tuo kertymäkin suurempi.Tosin ihmetyttää se,että jokaisesta tiedotusvälineestä toitotetaan,että ei ole eläkeyhtiöillä kohta varaa maksaa eläkkeitä,niin kuinka se eläke sitten riittäisi jos vielä maajussitkin saisivat saman kertymän kun muut itse maksavat yrittäjät.
      Maanviljelijöiden eläkkeet nousisivat 5-10kertaisiksi nykyisestään ja samoin taiteilijoitten jotka ovat samassa eläkejärjestelmässä.Viljelijät kyllä maksaisivat mielellään tuon saman kun yrittäjätkin jo pelkästään siitä syystä,että eläkkeet olisivat todella hyvät kun nykyisellään kansaneläke on suurin kertymä ja siihen tulee sitten jotakin pikkaisen päälle.
      Tuottajahintoja jokainen tukien pudotus ja eläkkeiden omaosuuden nosto korottaa ja sitä kautta se heijastuu kauppojen hyllyihin hinnan korotuksina.Eli lopputulos ei paljoa muutu.Ei ole suuremmin eroa,että maksetaanko eläke verovaroista vai kulutuksesta.Näillä palstoilla on ainakin suurin osa sitä mieltä,että ennemmin sen maksaa sapuskassa kun veroissa kun kerta haluavat tuet pois ja nostaa viljelijöiden omavastuu osuutta.Mikäs siinä jos on varallisuutta,mutta hinnat karkaa kyllä käsistä ja ruoka rulee olemaan vain rikkaiden nautinto.

    • ------

      ------

    • --++--++--++--

      ------

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe