Tehoa lisää kuntoutukseen?

Väsyttää

Pysyvän työkyvyttömyyseläkeen hakemukseni hylättiin, mutta myönnettiin sentään vuoden jatko kuntoutustuelle. Olen ollut jo monta vuotta kuntoutustuella.
Selityksenä oli, että kuntoutustoimenpiteitä voidaan vielä tehostaa.
Mitä tuollaiset tehostuskeinot voivat olla?

7

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaivainen

      Oletko käynyt esim sairauskohtaisissa kuntoutuksissa? Yksilöllisessä kuntoutuksessa? Minulle ei vielä olla eläkeasioista puhuttu mutta menen kuntoutukseen sairauteni vuoksi ja kevan kuntoutusrahalla työkokeilua pienemmillä työtunneilla..jos sitten menee mahdottomaksi sitten ehkä osatyökyvyttömyyeläkettä haettaiisiin jos jaksaisin puolikasta työaikaa tehdä-

    • Voimat vähissä

      Kuka teki hakemuksesi? Kysyn siksi, että minua on kehoitettu miettimään vähintäänkin osatyökyvyttömyyseläkkeen hakemista. Minulla itselläni ei ole voimavaroja tämäntyyppisten hakemusten tekemiseen ja siksi olen skeptinen koko asian suhteen. Minulla vakuutettiin, että kyllä työterveyslääkäri hoitaa paperihommat, mutta edelleen epäilen. Voisitko sinä tai joku muu valaista tätä puolta asiasta?

      • minä vaivainen

        Moikka.Minä tein itse kelan hakemukset ja työterveyslääkäri huolehti että b-lausunto lähti sieltäkäsin kelaan.Jos haet sairaskohtaista kuntoutusta.niin tarvitset siihen sen lääkärin b-lausunnon (jossa suositelee kuntoutusta) ja itse pitää täyttää hakemukset.Jos et osaa-mene ja vaikka varaa aika kelan virkailijalle joka auttaa sinua.Minä otin netistä suoraan ne lomakkeet kelan sivustoilta.Tuo työkokeilu minullakin ensin ja sitten katsotaan sitä osatyökyvyttömyyseläke asiaa..


    • Väsyttää

      En ole käynyt missään kuntoutuksissa. Vaivani ovat mielenterveydellisiä.
      Kuntoutustutkimuksesta oli psykiatrin kanssa puhetta, mutta hän sanoi, että se tähtää aina työhön paluuseen. Siihen minusta ei enää ole ja pahemmaksi vaan tulee tilanteeni tuollaisen painostuksen alla, kun ahdistus lisääntyy.
      Siinä luki, että kuntoutustoimenpiteitä voidaan tehostaa eli käytettiin monikkoa.
      Niin, psykiatri kirjoitti B-lausunnon ja siinä oli pitkien selostuksien lisäksi se kohta, että pidän tätä henkilöä työkyvyttömänä. Itse väsäsin hakemuksen.

    • töihin mieli

      Et kertonut ikääsi. Oletko ollut sairaala hoidossa? Sanoiko psykiatri että sinut voidaan vielä parantaa? Nykyään ei kannata haaveilla pysyvästä eläkkestä kuin vasta eläkeiässä,kuntoutustukea voidaan jatkaa äärettömyyksiin siinä ei hoito-suositukset paina..

    • mmmmmnnnnnbbbb

      Mä olen 43 vuotias.. takana psykoottinen masennus ja bipolaari II sekä muutamat persoonallisuus häiriöt.

      Kelan 300 sairauslomapäivää meni kerralla läpi joten kovasti odotan kuntoutustuki hakemuksen menevän samoin kevyesti läpi.

      Takana on lukuisia päättyneitä työsuhteita omien paradoisten ajatusten vuoksi.

      Kuntoutusta mulle anneta, koska olen niin huonossa kunnossa (itsemurha-ajatukset päivittäisiä)

      Lääkitys ei ajatuksia muuta eikä oloani paranna. Töiden ajatteleminenkin saa aikaan psykoottistasoisia tunteita pintaan. Jokainen päivä on taistelua elossa pysymisen vuoksi.

    • töihin mieli

      Jos on päivittäisiä itsemurha ajatuksia niin eikö osasto hoito olisi järkevämpi ratkaisu? Saisit lääkityksen kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe