se että esim tänään mun takaa tuli rouva jolla oli lapsi pulkassa, tai siis kulki kokoajan siellä takanamme ja sit ku mä pysähdyin koirien kanssa ku ne pissas ni rouva takana pysähtyi aina. no mä sit hieman hämmentyneenä sanoin että menkää vaan ohi, mun koirat on kilttejä. rouva siihen että ei ku me pysytää mielummin täällä takana..
no ei se mua mitää haitannu, mutta loukkasi että koiriani pidetään pahoina, ne rakastaa ihmisiä, varsinki lapsia :(
ja sen verran voin sanoa että omat koirani ei ärsyynny, mutta yleensä koira ärsyyntyy jos sen takana maleksitaan pelokkaina. paremmin sä saat koiran kimppuusi jos takana laahustat . jos olet edellä se on koiralle parempi, näkee.
ja joo ymmärrän toisaalta ihmisiä joilla on syystä tai toisesta koira pelko, mutta toisaalta jos koiran pmistaja sanoo että koirat on kilttejä... ja toisekseen varmasti se rouvaki näki että koirani käveli hienosti ja rauhallisesti vaikka tuli toisia koiria ja ihmisiä vastaan.
mua loukkaa henkilökohtaisesti
13
282
Vastaukset
- nah1
Mm no ehkä siitä oli kivempi, että näkee lähellä kulkevat koirat, eikä niin että ne saattaa tulla siihen pulkkaan kiinni huomaamatta.
Toisaalta se ois päässy varmaan hihnaa pidemmällle aika äkkiä, mut ei kai toi nyt nii paljoa haitannu :) - jhjjjkjhkkj
Höh aikas outoa ettei mene ohitse..olisi ollut kohteliasta tuolta pulkkaimmeiseltä kiireisempänä ohittaa..
Ehkä halusi katsella koiria..?
Itse olen kerran mennyt yhden schäferin omistajan perässä. Ihan siis sen kannoilla. Syyni oli että olin ulkomailla ja älyttömän vaarallinen seutu ja alkoi jo hämärtää. Alueella oli paljon jalkapallohuligaaneja ja tunsin turvallisemmaksi kulkea koiran pissattajan perässä..joskus syy voi olla tälläinenkin. Vaikkei tämä tarina tetenkään pulkkaimmeistä koskekaan tuli mieleen vain. :)- jhjjjkjhkkj
Selvennys: Siis en pelännyt tuota koiraa vaan jalkapallohuligaaneja ja olisin mennyt schäferin ja sen omistajan turviin. :)
- no joooooh
eli otit sitten henkilökohtaisesti sen että jollakulla on syy pysytellä perässä. Mikset itse lisännyt vauhtia ? Minä teen niin, jos tuntuu että joku tulee lähellä perässä, lisään vauhtia ja sinne jää.
- mä_ja_rotikat
olen itse kokenu saman ja kuule miljoonia kertoja, mulla vaan on se homma että koirani on sellasia että haistelee ja merkkailee paljon, joten mua joutuu kyllä paljon odottelee jos ei uskalla ohittaa, että toivottavasti niillä joilla on kiire ei pahoita mieltään ku joutuu odottelemaan :D välillä kyl naurattaa tää nykyajan ihmisten pelko koiria kohtaan :D
- Kaksi collieta
Joskus tapaa koiranomistajia jotka sanoo koiriensa olevan kilttejä vaikka se ei pidä paikkaansa. Koirapelkoinen ei siksi luota koiranomistajiin. Meilläpäin on tälläinen pelkääjä, mutta aina kun näen hänen tulevan niin otan koirani lyhyeen hihnaan aivan polveeni kiinni kunnes hän on mennyt ohi ja on tarpeeksi kaukana. Hän arvostaa sitä ja molemmilla on hyvä mieli.
- putkis.
Minä teen niin, että käsken koiran istumaan. Siinä sitten seisoa tönötän koira käskyn alla ja eipä vielä kukaan ole jäänyt odottelemaan. :)
- ffghgffhghhghg
Minulla oli kehitysvammainen naapurissani ja välillä pelkäsi ja välillä ei. Joskus halusi silittää koiraa ja joskus sitten juoksi pelästyneenä pois.
Yritin livahtaa kyyryssä nopeasti kotiin sisään ettei hän huomaa kun koskaan ei tiennyt mikä oli tunne kunakin päivänä. :)
Samaa mieltä nimim. Kaksi collieta kanssa. Vaikka omistaja sanoisikin koiran olevan kiltti, siihen ei voi aina luottaa, ja mistä sen tietää vaikka tätä rouvaa olisi joskus purrutkin hihnassa oleva kiltiksi väitetty koira.
Minua ei suuremmin häiritse jos joku haluaa perässä kulkea, mutta koirani hermostuu jos sen perässä tulee pulkka tai kelkka tms. Ei se karkuun lähde eikä pure tai aiheuta muutakaan hämminkiä, mutta selvästikin olisi tyytyväisempi jos kyseinen vetopeli olisi edellä tai selvästi kauempana takana. Muutaman kerran olen tehnyt kuten Putkis, eli koira käskyn alle ja sitten odotellan. Ihmiset eivät jaksa kovin kauan seisoskella paikallaan kun huomaavat ettei koiran omistajalla ole aikomustakaan jatkaa matkaansa.- 11+1
Ymmärrän täysin mitä tarkoitat ja otan osaa sun puolestasi, kun niiden koirien omistaja ei reakoi mitenkään sun tapaas säilyttää rauha ja poistua kehotuksesta huolimatta paikalta ilman minkäänlaista rähinää.
Mutta näin on jatkuvuus nykyään.
Lapset kaikkine arvaamattomuuksineen saa kyllä häiritä eläimiä, mutta niitä itseään ei saa mitenkään komentaa; ei edes ystävällisillä huomautuksilla. - Ongelmanratkaisukyky
Mikset kääntynyt ympäri ja kävellyt heitä vastaan? Tuskin äiti lapsineen olisi kääntynyt ympäri ja seurannut taas teitä. Sitten kun äiti ja lapsi olisi ollut riittävän kaukana, olisit voinut kääntyä taas ympäri ja lähteä jatkamaan matkaa.
Eikös niitä koiria ole tarkoitus ulkoiluttaa ja kävelyttää, joten tuskin koirat olisivat huonoa tykänneet suunnanvaihtumisesta?
Kun itse olen esim. jokailtaisella noin 5 km:n sauvakävelylenkillä en todellakaan laske askeleitani, vaan teen ihan "turhia" lenkkejä, jotta saan liikuntaa varmasti riittävästi. :D - Jotku tykkääki koiri
Mistä sait sellasen käsityksen, että koiraasi pidetään pahana? Ehkä rouvan lasta viihdytti se, että näki edellä menevän koiran, joka tietysti myös ilahdutti rouvaa. Mulla kävi muutama päivä takaperin niin, että olin nuorta koiraa sosiaalistamassa keskellä kaupunkia, siihen ryntäsi pankkivirkailijan näköinen tyyppi (tuli myös pankin ovesta ulos), katsoi koiraani hetken ja puhkesi lässyttämään: "Voi ku hellunen, miks te ootte täällä keskustassa, voi ku mä niin tykkään koirista....." Siitä ei meinannu tulla loppua ollenkaan. Ja lisäksi tuo mun ""hellunen" on 40-kilonen riiviö ja mä just yritin sille opettaa, että kaikkia ihmisiä ei mennä tervehtimään.... Eli ihan yksinkertaisesti, jos sua rassaa joku perässäkulkija, niin vaihda suuntaa seuraavassa risteyksessä. Kaikki koirattomat ei ole pahanilkisiä.
- ...
En lukenut vastauksia, joten ehkäpä tämän jo joku sanoikin sinulle...
Jos nainen vetää pulkaa jossa on lapsi ja sinä ulkoilutat koriaa, joka melko varmasti kulkee edessäsi, on luontevinta, että pulkkaa vetävä nainen on teidän perässä.
Se ei välttämättä johdu koirastasi, vaan se voi johtua myös lapsesta, että nainen halusi, että lapsen ja koiran välissä on aikuisia ihmisiä.
Äitinä itse en myöskään olisi ohittanut. Lapseni on tottunut koiriin ja provosoi niitä paljon, houkuttelemalla, huitomalla, läppäsy yrityksillä, hanskojaan heittelemällä, kaikkea mitä nyt pari vuotias voi keksiä saadakseen tykkäämiensä elukoiden huomion itseensä. Koska minulla ei ole silmiä selässä, en pysty kontrolloimaan mitä lapseni takanani pulkassa tekee. Enkä luotaisi myös vieraisiin koiriin, kuten voin luottaa omani käytökseen ja siksi se saa kulkea missä haluaa kun lapsi on vaikka pulkassa. Se on vain niin, että siinä vaiheessa jos selkäni takaa kuuluisi ärähdys, niin minun puuttumiseni olisi jo myöhäistä ennenkuin olen tajunnut, kääntynyt ja hyökännyt, kun koira on jo kerennyt hyökätä. Oli hyökkäys sitten lapsen tai koiran toiminnan syytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun355992- 833466
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823175Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3152755- 412282
- 542211
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251490Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211381- 491379
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui281333