Salomon Equipe 8X Microgrip pitopohjasukset

Retrohiihtäjä

Hankin viime viikolla uudet pitopohjasukset mallia Salomon Equipe 8X Microgrip ja olen pari kertaa ehtinyt niitä nyt kokeilemaan. Taukoa hiihtämisessä on sellaiset 30 vuotta, kun olen harrastanut jääkiekkoa aktiivisesti, mutta itse hiihtäminen tuntui kyllä tulevan selkärangasta. Sukset pitivät, kuten kauppias lupasi, mutta luistoa ei ollut lähes ollenkaan.

Kauppias sanoi kyllä luiston paranevan, kun vaan jaksaa sitkeästi hiihtää muutamia lenkkejä. Miten tämä asia nyt menee? Onko kokemuksia ko. suksista? Pikaluistoa voi kuulemma kokeilla, mutta ehkä kannattaa vielä odotella ja vedellä muutama nihkeä lenkki lisää?

18

5804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertsa ja Kilu

      Kai laitoit luistovoiteet? Pikaluistoa ei kannata käyttää.

    • Retrohiihtäjä

      Kauppias sano, että ei luistovoidetta tarvitse, mutta pikaluistoa voi laittaa, jos ongelmia ilmenee.

      Kannattaa siis laittaa luistovoide, kuten ns. normaalisuksissa?

    • nanonano2000

      Samanlaiset hommasin. Liisterikeli ja seinäpito ilman sotkemista. Ens alkuun ei luistanut mihinkään mutta kyllä nuo jo ensimmäisen lenkun lopulla luisti siihen nähden hyvin, kun noi makso siteineen 150eur. Lumikeleille mulla on voideltavat sukset.

    • makej59

      Ostin samanlaiset ja 13.2 hiihdin 13 km ilman minkäänlaista luistoa. Alamäessä meinasi mennä nokilleen, kun vauhti pysähtyi totaalisesti. Eilen laitoin Startin Anti-Ice/luistovoide kerroksen pohjiin ja hiihdin 21 km ja luisto oli ihan ok aluksi ja lopussa jo lähellä normaaleja voideltuja pertsan suksia. Uskoisin, että hiihtämällä niistä tulee kelpopelit näille lähellä nollaa olevilla keleillä.

    • Retrohiihtäjä

      OK. Tuo oli lohdullista tietoa. Siis vain kilsoja keräämään ladulle. No, viikonloppuna niitä taas tulee lisää ja täytyy pysyä kärsivällisinä.

    • makko1

      Ostin reilu viikko sitten saman merkkiset sukset. Eivät luista, kuin hiekkapaperia pohjassa, ja rohisee kun hiihdän. Olen hiihdellyt reilut 30 km eri keleillä ja raskasta on. Soitin urheiluliikkeeseen josta ostin sukset, että mitä teen. Sanoivat että hiihdä 100 km niin pitäisi alkaa luistaa. Pakkasella jääestoainetta. Nyt ovat olleet tähän mennessä nämä huonoimmat sukset mitä minulla on koskaan ollut. Tällä hetkellä minulla on 5 erilaiset sukset. Kaikki muut ovat kuin enkelit.
      Katson ja odotan todellisia vesikelejä ja hiihdän tuon 100 km. Jos ei suksi parane, niin kaatopaikalle!

    • salo1x

      nyt täynnä 50 km ja olen tyytyväinen, pito on hyvä ja luistoakin alkaa löytyä jäänestoa 2 kertaa laittanut

    • guru2

      minulla kyseiset sukset.hiihtoa takana 80 kilsaa ja ei luista.voiko niitä voidella.onko kellään kokemusta esim.pikaluisto

    • Äitee-65

      Ns.pakko-ostona tänään samat hiihtimet. Nyt takana 20km tuskaista kävelyä hiihtimien kera, ei siis mitään luistoa. Apua! Sukien piti olla hiihtovalmiit, rouva vaan baanalle pojankloppi hymyili. Mahtaa myyjä naureskella makeasti kun mammalle mokomat lankut myi. Ai, luistovoidetta? koko matkalle? Äääh, vinkkejä miehet!!

      • fisserit

        pitopohjat pelaa 0-kelillä ja luistoakin on!


      • Salomonit

        No fisserit sattaa olla kelpo pelit , mutta Salomonin Microgripeillä ei tee hevon paskaa ! Ei luista pakkasella eikä vesisateessa . Positiivistäkin sen verran , pitoa kyllä piisaa !


    • lissukka4

      Olin Levillä hiihtelemässä muutaman päivän ja mukana nuo surkeat pitopohjasukset.
      Levin vuokraamossa sanottiin,että Karhun optigripit on parhaat pitopohjasukset,kakkosena tulee Peltosen nanot,kolmosena Atomic.Salomonit on ylivoimaisesti surkeimmat.No,tulipahan hankittua sutta.Pikkupakkasellakin ihan käyttökelvottomat.Onneksi sain "testiin"kunnon sukset ihan ilmaiseksi.Eikä noihin saisi mitään luistovoiteita käyttää,ainut on jäänesto/luisto(ihan nestemäistä ainetta)

    • suksitestaaja

      Nämä luisto ongelma johtuu siitä että suksista ei ole hiottu ns.pito materiaalia pois luisto alueelta.

    • Salomonit

      Salomonin Microgripeillä ei tee mielestäni hevon paskaa ! Ei luista pakkasella eikä vesisateessa . Ei kyllä tuota hiihdon tökkimistä kukaan 100 km jaksa , jos tuo km määrä nyt on sitten se raja , jonka jälkeen luisto alkaa ! Positiivistäkin sen verran , että pitoa kyllä piisaa riittävästi !

      • Salomonit

        NO , PITÄÄPÄS OTTAA PUHEET TAKASIN ! Jäänestopullosta kun pohjiin litkua laittelin niin jopas alko sivakointi sujua ! Ja edelleen on hyvä pito .
        Hyvät sukset ovat ! Että silleen tänään .


    • kävelysuksetjalassa

      Moi itse sorruin myös skin karvahärpäkkeisiin.ensi reissu -1 keleissä uutta lunta pitoa vaikka olis puuhun noussut luistoa ei pätkääkään.no huomenna uusi yritys.kokeilen pikaluistoa hieman laittaa sääs nähdä kuinka käy.joo myyjän mukaan heti ladulle vaan.
      Noh menee se alku kävellessäkin.
      Tuppaa olemaan vaan muiden jaloissa
      T kävelysuksetjalassa

    • kävelisuksetjalassa

      Ja vielä täällä joku kertoili että noihin karvapohjiin ei saisi pikaluistoa käyttää
      Onkos tälle joku faktaselitys.myyjä kyllä mainitsi alkuun voi sipaista.tuhoaako pohjat vai mikä mikä
      Tkäveleesuksetjalassa

    • kyllästy

      salomonin sukset syvältä p... Pysykää erossa niistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      514
      3755
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3444
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3040
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2332
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2200
    6. 223
      1638
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1291
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe