naapuri innokas tekniikan maailman tilaaja ja tänään kahvilla hänen luonaan lueskelin uusinta painosta. Talviautotestissä Toyotan urheiluauto ei kovin hyvin pärjännyt ja alettiin punnitsemaan syitä. onko syyt vielä samat kuin aikoinaan ja minä väitän että on mihinkäs fysiikanlait häviäisivät. Toyota maailman suurin valmistaja ja varmasti viimeisin tieto käytettävinään auton valmistuksessa ja jos ei Toyotan takaveto pärjää niin eipä taida muillakaan sitten hyvin mennä mutta ne syyt.
Takaveto ja kevyt perä jäykkä akseli kyllä toimii hyvällä tiellä loistavasti ja urheilullisesti, mutta huonolla ja liukkaalla tiellä akseli ei pysty seuraamaan tienpintaa. Lehtijousi joustaa huonosti ylä- alasuunnassa, mutta sivusuunnassa toimii hyvin kallistuksen vakaajana jäykkyytensä ansiosta. Vaikka on kuinka urheiluauto niin olisi kuitenkin aika siirtyä etuvetoon ja etuveto sallii enemmän alustan hienosäätöä ajoominaisuuksien hienosäätämiseksi.
Takaveto talvella huono
7
447
Vastaukset
- Lada nuori
"Talviautotestissä Toyotan urheiluauto ei kovin hyvin pärjännyt" Ei pärjännyt ei, oli viimeinen. Toyota ei ole vielä keksinyt erillisjousitusta ja kierrejousia?
- The Köle
Pappa voisi taas päivittää 30v vanhat tekniikan tietonsa.
-ei noissa takavetoisissa autoissa ole enää ollut vuosikausiin jäykkää taka-akselia, lehtijousista puhumattakaan.......- Corolla pappa
Hiacessa on jäykkäakseli ja lehtijouset, joten eiköhän jokainen autotehas käytä valmiita ratkaisuja jotka koettu toimiviksi. Minä olen päivittänyt tietoni mutta sinulla ilmeisesti totuuspohja hävinnyt.
- Ei edes Hiacessa!
Corolla pappa kirjoitti:
Hiacessa on jäykkäakseli ja lehtijouset, joten eiköhän jokainen autotehas käytä valmiita ratkaisuja jotka koettu toimiviksi. Minä olen päivittänyt tietoni mutta sinulla ilmeisesti totuuspohja hävinnyt.
Ei edes Hiacessa! 90-luvulla jo siirtyivät pois lehtijousista.
Olet jämähtänyt 80-luvulle! - 80-luvulla
Ei edes Hiacessa! kirjoitti:
Ei edes Hiacessa! 90-luvulla jo siirtyivät pois lehtijousista.
Olet jämähtänyt 80-luvulle!Hiace olikin täysin ylivoimainen pakettiauto. Takaikkunassakin luki
jotta Toyotalla Suomi kuljettaa. Kaikki muut olivat tuolloin pelkkiä
leluja. Lehtijouset olivat takana ja pari tonnia voi kevyesti lastata
koppiin. Volkkariin voi silloin lastata korkeintaan työkalupakin kun
siinä oli heikot kierrejouset ja surkea moottori. Aina joku kansivika
oli riesana. Silloin pakettiautolla yleensäkin tarkoitettiin nimenomaan
Hiacea jos ei erikseen merkkiä mainittu. - The Köle
Corolla pappa kirjoitti:
Hiacessa on jäykkäakseli ja lehtijouset, joten eiköhän jokainen autotehas käytä valmiita ratkaisuja jotka koettu toimiviksi. Minä olen päivittänyt tietoni mutta sinulla ilmeisesti totuuspohja hävinnyt.
Pappa vois sitten selvittää minullekin, miten GT86:ssa "Kaksoiskolmiotuettu-takajousitus", jollainen muuten on minun uudessa etuvetoissa Avensiksessakin, liittyy lehtijousiin???
- Corolla pappa
Ei edes Hiacessa! kirjoitti:
Ei edes Hiacessa! 90-luvulla jo siirtyivät pois lehtijousista.
Olet jämähtänyt 80-luvulle!Hiluxissa on lehtijouset ja jäykkäakseli turha vänkätä vastaan ja puhua 80 luvusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831808Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090