minä 23w, mieheni 25w; yhdessä oltu melkein viisi vuotta, siitä 2,5 vuotta naimisissa; molemmilla vakituiset työpaikat; uusi omakotitalo valmistuu ensi vuoden alussa; molemmilla halu saada oma pikkuinen. Voiko olla oikeampaa hetkeä?? Pillerit jäivät pois juhannuksen jälkeen ja nyt olemme lopettanut muukin ehkäisyn. Pelottaa ja jännittää... onko nomrmaalia?
oikea hetki!?
2
411
Vastaukset
- milla
Tarkoititko, että onko jännitys normaalia? Kyllä varmasti on. Ainakin toivon niin.
Oma mieheni on kohta 30 (töissä) ja itse 25 (valmistuminen häämöttää). Talo on, autoa ei tule, mutta lasta kaipailemme.
Ensin odottelin häitä, sillä wanhanaikaisesti halusin olla naimisissa ennen lasten syntymää. Sitten odottelin, että pääsisin opiskeluissa pidemmälle, sillä en toisaalta halua keskeyttää opintojakaan raskauden takia. Ja sitten jätimme pillerit muutamaksi kuukaudeksi, jotta elimistö hieman "palautuisi" monen vuoden hormoonihoidosta. Ja nyt viime viikolla oli tärppäipäivät ja jätimme kaiken ehkäisyn pois. Silloin tavallaan pelotti ja mietin vielä kertaalleen haluanko lapsen aivan varmasti. Ja kyllä vain edelleenkin haluan.
Ja ikinä ei ole jännittänyt niin kuin nyt. Raskautta (ja sen myötä lasta) olen odottanut jo useamman vuoden ja nyt kun pitäisi vielä viikko odottaa tietääkseen onko raskaana, niin tuntuu ettei enää siihen kärsivällisyys riitä. ;) Ja sitten olisi vielä mahdollisesti se 9 kuukautta. *huoh*
Pelkään (tai ehkä pikemminkin jännitän) synnytystä, mutta vielä enemmän pelkään, etten tulekaan raskaaksi. Ja sitten tietty on huoli, tuleeko minusta hyvä äiti ja muuta semmoista. Mutta minusta tämä pelko on vain tervettä ja se valmistaa tulevaan. Ja ainakin tulee miettyä samalla mitä kaikkea lapsi tuo tullessaan, ettei se ole vain ruusuilla tanssimista.
Onnea yritykselle ja toivottavasti vuoden päästä talossanne nukkuu tuhisten pieni käärö! :)- mussukka
Kiitos! Ymmärsit juuri tismalleen, mistä peloista ja jännityksestä puhuin :) "Oikea hetkeä" vauvan saamiseen on jo vähän aikaan odoteltu ja omasta pikkusesta haaveiltu, että silloin joskus... Mutta nyt on tullut se "joskus" ja koko tilanne tuntuu ihan erilaiselta, uudelta.. Joutuu tekemään päätöksen, että NYT ja odotelemaan innollaan tulosta :)
Onnea teillekin yritykseen!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406355Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483796- 81953
- 52870
- 56826
- 41820
- 68800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135792Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14701