Aseenkantoluvan uusinta

metsämies

Aseenkantolupani on menossa umpeen, oltuaan vuoden voimassa. Kortissa lukee että kirjallinen selvitys ampumaharrastuksesta annettava. Tarkoittaako tuo että perustelen A4:lla miksi pyssyä tarvitaan edelleen ja mihin on käytetty vai pitääkö dokumentoida jotenkin perusteellisemmin?

8

1627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsämies (OIKEA)

Eikö olekin?

• Metsämies

...se sama, minuna esiintyvä hauskuuttaja?

• manniValles-

Metsämiehen kohdalla tehtiin tuo harkinnavarainen poikkeus, elikkä hänelle annettiin vain määräaikainen oikeus kantaa asetta.
      Nyt on sitten osoittutunut että hän käyttää asettaan hyvin varomattomasti, eikä hänellä ole tarvittavaa kykyä ja taitoa edes teoriatasolla osua mm. hirveen. Näin ollen jokainen hänen ampumansa luoti on vaaraksi muille. Myöskin passipaikkansa hän valitsee vastuuttomasti tienvarsilta tai peitteisestä maastista, jossa ns. risupikkeama enemmin kuin todennäköinen on.

Lupaasi ei siis uusita. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa;
      1. Joko hankit aseellesi itse ostajan, tai
      2. Luovutat aseesi lupatodistusta palauttaessasi
      viranomaisen haltuun. Sinulla on sitten tietty määräaika hankkia aseelle hyväksyttävä ostaja, tai jättää ase toimestamme huutokaupattavaksi.

• Metsämies

Jos sinulla olisi jonkin verran edes kykyä ymmärtää lukemaasi tekstiä, huomaisit itsekin, että väität aivan päinvastaisia asioita kuin mitä olen sanonut.

Vartavasten sanoin, että meidän seuramme ei milloinkaan harrasta tienvarressa passissa olemista. Lisäksi mainitsin tästä risukkoon ampumisesta, että se ei ole kovin suotavaa.

Taas kerran onnituit vääntämään kirjoitukseni täysin päälaelleen.

Onko sinulla jokin patologinen tarve valehdella?

• Andy

Kerrot siinä ihan omin sanoin, mitä olet aseellasi tehnyt. Tyyliin:

"Olen osallistunut viikottaisiin ampumaharjoituksiin Peräpötkön ampumaseuran kiväärivuorolla ja osallistunut kolmeen seuran sisäiseen kilpailuun lajissa X. Lisäksi olen osallistunut Lapuan Työväen Ampujien järjestämiin lajin X kansallisiin kilpailuihin, joissa sijoituin viidenneksi. Aion jatkaa ampumaharrastustani ja osallistua paitsi edellämainittuihin, myös lajin X SM-kilpailuihin ensi kaudella."

Kyllä se tuolla irtoaa.

• tarzan

Ollaan nyt sitten vaikka tarzaneita, kun on kerran muitakin metsämiehiä liikkeellä. Kiitos asiallisista vastauksista. Mitähän pellejä tämäkin palsta on täynnä.

• Metsämies
        tarzan kirjoitti:

Ollaan nyt sitten vaikka tarzaneita, kun on kerran muitakin metsämiehiä liikkeellä. Kiitos asiallisista vastauksista. Mitähän pellejä tämäkin palsta on täynnä.

Täällä vain on esiintynyt joku lähiaikoina minun nimimerkilläni ja kirjoitellut hyvin typeriä juttuja. Luulin sinua häneksi.

• Ällistynyt

Kyllä tuntuu todella olevan metsästystä harrastavien ihmisten pompottelua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      82
      2443
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      195
      1575
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1475
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1391
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      60
      1092
    6. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      919
    7. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      72
      916
    8. Gallup: Mikä ruoka kuuluu sinulla ehdottomasti juhannuksena ruokapöytään?

Juhannuksena ruoka on tärkeä osa juhlaa. Mittumaarina syödään hyvin, ehkä myös grillataan ja nautitaan juhlasta. Kats
      Ruoka ja juoma
      30
      771
    9. Millaistakohan

Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      60
      767
    10. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      41