Aseenkantoluvan uusinta

metsämies

Aseenkantolupani on menossa umpeen, oltuaan vuoden voimassa. Kortissa lukee että kirjallinen selvitys ampumaharrastuksesta annettava. Tarkoittaako tuo että perustelen A4:lla miksi pyssyä tarvitaan edelleen ja mihin on käytetty vai pitääkö dokumentoida jotenkin perusteellisemmin?

8

1616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsämies (OIKEA)

Eikö olekin?

• Metsämies

...se sama, minuna esiintyvä hauskuuttaja?

• manniValles-

Metsämiehen kohdalla tehtiin tuo harkinnavarainen poikkeus, elikkä hänelle annettiin vain määräaikainen oikeus kantaa asetta.
      Nyt on sitten osoittutunut että hän käyttää asettaan hyvin varomattomasti, eikä hänellä ole tarvittavaa kykyä ja taitoa edes teoriatasolla osua mm. hirveen. Näin ollen jokainen hänen ampumansa luoti on vaaraksi muille. Myöskin passipaikkansa hän valitsee vastuuttomasti tienvarsilta tai peitteisestä maastista, jossa ns. risupikkeama enemmin kuin todennäköinen on.

Lupaasi ei siis uusita. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa;
      1. Joko hankit aseellesi itse ostajan, tai
      2. Luovutat aseesi lupatodistusta palauttaessasi
      viranomaisen haltuun. Sinulla on sitten tietty määräaika hankkia aseelle hyväksyttävä ostaja, tai jättää ase toimestamme huutokaupattavaksi.

• Metsämies

Jos sinulla olisi jonkin verran edes kykyä ymmärtää lukemaasi tekstiä, huomaisit itsekin, että väität aivan päinvastaisia asioita kuin mitä olen sanonut.

Vartavasten sanoin, että meidän seuramme ei milloinkaan harrasta tienvarressa passissa olemista. Lisäksi mainitsin tästä risukkoon ampumisesta, että se ei ole kovin suotavaa.

Taas kerran onnituit vääntämään kirjoitukseni täysin päälaelleen.

Onko sinulla jokin patologinen tarve valehdella?

• Andy

Kerrot siinä ihan omin sanoin, mitä olet aseellasi tehnyt. Tyyliin:

"Olen osallistunut viikottaisiin ampumaharjoituksiin Peräpötkön ampumaseuran kiväärivuorolla ja osallistunut kolmeen seuran sisäiseen kilpailuun lajissa X. Lisäksi olen osallistunut Lapuan Työväen Ampujien järjestämiin lajin X kansallisiin kilpailuihin, joissa sijoituin viidenneksi. Aion jatkaa ampumaharrastustani ja osallistua paitsi edellämainittuihin, myös lajin X SM-kilpailuihin ensi kaudella."

Kyllä se tuolla irtoaa.

• tarzan

Ollaan nyt sitten vaikka tarzaneita, kun on kerran muitakin metsämiehiä liikkeellä. Kiitos asiallisista vastauksista. Mitähän pellejä tämäkin palsta on täynnä.

• Metsämies
        tarzan kirjoitti:

Ollaan nyt sitten vaikka tarzaneita, kun on kerran muitakin metsämiehiä liikkeellä. Kiitos asiallisista vastauksista. Mitähän pellejä tämäkin palsta on täynnä.

Täällä vain on esiintynyt joku lähiaikoina minun nimimerkilläni ja kirjoitellut hyvin typeriä juttuja. Luulin sinua häneksi.

• Ällistynyt

Kyllä tuntuu todella olevan metsästystä harrastavien ihmisten pompottelua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      21
      3788
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      92
      1881
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      88
      1296
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      168
      1251
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      56
      1129
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      52
      997
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      187
      976
    8. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      922
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      886
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      143
      849
    Aihe