mä oon ihan rikki.
lapseni 8 kk tykkää syödä ruokaa jossa on jotain pureskeltavaa ja nyt olen antanut 8 kk soseita.ja lapsi on 2 kertaa meinannut tukehtua.
en uskalla antaa enään.halusin vaan kirjoittaa,olisko jollain käynyt saman lailla?lapsi on ennenkin saanut niitä soseita.
mitä teen jos rupee kakomaan niin että ruoka on kurkussa.nyt olen laittanut kädelleni ja takonut selkään.
apua
3
353
Vastaukset
- tarja
normaalia,joskin pelottavaa.Jospa vielä pienentäisit kuitenkin niitä soseita vaikka ihan sauvasekottimella tai haarukalla ja kokeilet sitten myöhemmin ilman pienentämistä taas.Jos et löydä kotoa ensiapuohjeita esim. tukehtumisen varalle niin kysäseppä neuvolasta siellä neuvotaan varmaan ihan kädestä pitäen.Meillä oli perhekerhossa terveydenhoitaja antamassa ohjeita kotitapaturmien varalle.
- minttu
Mun pojalla (9,5 kk) oli sama ongelma, kun aloiteltiin kokeilemaan niitä 8 kk soseita,mutta nyt on kakimiset loppunut.Pari kertaa sain paniikissa selkään taputella, kun näytti jo niin pahalta.En vieläkään anna niitä kiusauksia, kun siinä on tosi isoja perunan paloja, jotka jää vieläkin kurkkuun.Spagettikin oli alkuun huono, mutta se alko harjottelun jälkeen menemään paremmin alas.Parhaimpia on ollut ne broileri- ja kalkkunasoseet ja herkkupasta, mitkä on vähän enemmän hienonnettuja.Kannattaa myös kokeilla tehdä itse:sauvasekoittimella esim.broileri ihan hienoksi ja sitten haarukalla keitetty peruna,niin saa sopivan karkeuden.Sekaan vähän mausteita ja peruna-porkkanavelliä jatkeeksi (tää on meidän pojan ykkösherkku).
Ps.Annoin kyllä aika pitkään 5 ja 6 kuukauden soseita, kun aloin pelkäämään syöttöhetkiä..Ei niillä 8 kk:n soseilla niin kauhea kiire ole - äiti
Kunhan muistaa selkään taputtaessa että vauvan täytyy olla pää alas päin suunnattuna...jos vauva on pystyssä ja taputetaan selkään voi ruuan palanen vain painua syvemmälle ja näin ollen pahentaa tilannetta.
Toinen on sormet kurkkuun jolloin myös tulee olla varovainen että ei työnnä palasta syvemmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3296257Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483716Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1512898"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272200Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 731306
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831112Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145993Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10968Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11924