Onko itsekästä, jos leikkautan narttuni ilman, että on saanut yhtään pentuetta?
Narttu on ollut minulla pennusta saakka, todettu erinomaiseksi rotunsa edustajaksi ja kasvattaja haluaisi siltä pennut. Haluaisin elää rauhalliista arkea. Pennut eivät kuuluisi siihen. Kasvattaja maksaisi pennuista ja hoitasi ne, mutta silti, koirahan on minun.
Nartulle pentuja?
4
54
Vastaukset
Päätös on kokonaan sinun :) Tiineyteen ja synnytykseen liittyy kuitenkin omat riskinsä. Tosin täytyy myöntää kun kasvattaja teetti minun nartullani pennut (sijoitusnarttu) niin on ollut ihana seurata jälkeläisiä :))
Sinun koirasi = sinun päätöksesi, kyllä varmasti niitä muita jalostuskelpoisia yksilöitä löytyy että kasvattaja saa vietyä kasvatustyötään eteenpäin?Samaa mieltä kuin minpin4ever. Päätös on kokonaan sinun. Ellei kauppasopimus edellytä pennutusta, sinulla ei ole mitään velvotteita kasvattajaa kohtaan.
- Leikkauta vaan
Ei yhtään itsekästä, Koira on sinun koirasi, ei kasvattajan sijoituskoira.
Ei nartulle ole mikään helppo reissu lähteä omasta kodistaan kasvattajan kotiin synnyttämään. Siellä on useimmiten muita koiria, jotka eivät vierasta narttua pentuineen hyvällä katso, joten koirasi joutuu olemaan eristyksissä niistä, mutta saattaa kovastikin kokea ne uhaksi niin itselleen kuin pennuilleen. Kasvattaja usein vierottaa pennut nopeasti, jotta pääsee palauttamaan nartun sinulle - usein nopeammin kuin emä haluaisi pennuistaan luopua. - anna mennä vaan
Päinvastoin, leikkauksella saat nartultasi hankalat juoksut pois, ei se omistajallekaan helppoa ole, juoksuaika. Ja tulevaisuudessa elämä ei helpota yhtään, jos ei leikkauta, kasvaimia jne. tulee helpommin leikkaamattomille ja muista KOIRA ON SINUN EI KASVATTAJAN.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun355922- 793422
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823175Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3152745- 412272
- 542201
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251490Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211381- 491379
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui281313