Koska auttaa?

pimu33v

Minulla on ongelmana jännitys sosiaalisissa tilanteissa, oireena erityisesti punastuminen ja sen pelko. Olen yrittänyt hoidattaa ongelmaani hypnoosin avulla. Kahden epäonnistuneen hypnoterapeutti-kokeilun (siis kaksi eri henkilöä, joilla molemmilla kävin useamman kerran) jälkeen päätin vielä haluta uskoa hypnoosiin, ja ostin pari hypnoosiäänitettä. Molemmat on tarkoitettu hoidoksi sos. tilanteiden pelkoon ja toinen jopa suoranaisesti punasteluun. Kysymys kuuluukin, kuinka kauan kestää, ennen kuin alan huomata vapautuneeni? Olen kuunnellut molempia äänitteitä nyt n. kolme kertaa, ja mielestäni rentoutunutkin niiden kuuntelun aikana kunnolla. Vieläkin vaan olen jännittynyt ja pelkään punastumista. Teenkö jotain väärin? Vinkkejä, neuvoja? Haluaisin jo päästä tästä elämääni rajoittavasta vaivasta...

5

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pimulle....

Olisi hyvä että kuuntelisit noita äänitteitä, tai mieluummin vain toista päivttäin
      Tulokset huomaat siten kun lakkaat punastemasta:) Joskus tuo esim.oikean hypnoterapeutin löytäminen on hieman hakuammuntaa, mutta kannattaaj atkaa yrittämistä!

• Pimu33v

Minkä ihmeen terapeutin? En ole aikonut millekään terapeutille mennäkään vaan hypnotisoijalle.

• Anna lupa itsellesi

Päätä nyt mihin menet! Ensin kirjoitat olleesi hypnoterapeutilla, kahdellakin! Sitten kerrot kuuntelevasi äänitettä, sitten taas kerrot olevasi menossa hypnotisoijalle? Vai sotkeeko joku muu kirjoitustasi?

Äänitteet sen enempää kuin terapeuttikaan ei ehkä saa mitään aikaiseksi, jos itse kiellät vaikutukset jatkuvasti! Koska loppujen lopuksi sinä teet sen muutoksen, ei terapeutti eikä äänite. Halautko muuttua?

Voi kestää aikansa, jos asenteesi on kovin torjuva. Anna itsellesi tilaisuus, sillä punastumista ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa on hoidettu erittäin onnistuneesti hypnoosilla. Miksei siis sinullakin? Kyse on sisäisestä torjunnasta, älä turhaan syyllistä itseäsi siitä, mutta yritä keskittää ajatuksesi äänitteeseen ilman mitään muita ajatuksia.

En ole kylläkään mikään terapeutti, nämä ovat vain ajatuksia.

• alkuperäinen Pimu33v
        Anna lupa itsellesi kirjoitti:

Päätä nyt mihin menet! Ensin kirjoitat olleesi hypnoterapeutilla, kahdellakin! Sitten kerrot kuuntelevasi äänitettä, sitten taas kerrot olevasi menossa hypnotisoijalle? Vai sotkeeko joku muu kirjoitustasi?

Äänitteet sen enempää kuin terapeuttikaan ei ehkä saa mitään aikaiseksi, jos itse kiellät vaikutukset jatkuvasti! Koska loppujen lopuksi sinä teet sen muutoksen, ei terapeutti eikä äänite. Halautko muuttua?

Voi kestää aikansa, jos asenteesi on kovin torjuva. Anna itsellesi tilaisuus, sillä punastumista ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa on hoidettu erittäin onnistuneesti hypnoosilla. Miksei siis sinullakin? Kyse on sisäisestä torjunnasta, älä turhaan syyllistä itseäsi siitä, mutta yritä keskittää ajatuksesi äänitteeseen ilman mitään muita ajatuksia.

En ole kylläkään mikään terapeutti, nämä ovat vain ajatuksia.

Joku tosiaan omi nimimerkkini, miksiköhän? En ymmärrä tuollaista...

Kai tämä vaatii vain aikaa ja uskoa itseeni. Kiitos vastauksistasi. :)

Pimi33v

• Pointti

Älä vaan mee maallikolle !!!!!!! Voi joutua liivimiesten uhkailun kohteeksi tai joku käpälöitsijä saa hyvät kiksit, kun oot transsissa.
      Maallikoita ei valvo kukaan ja kuka tahansa voi ryhtyä maallikoksi.

Tämä on VAROITUS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe