Koska auttaa?

pimu33v

Minulla on ongelmana jännitys sosiaalisissa tilanteissa, oireena erityisesti punastuminen ja sen pelko. Olen yrittänyt hoidattaa ongelmaani hypnoosin avulla. Kahden epäonnistuneen hypnoterapeutti-kokeilun (siis kaksi eri henkilöä, joilla molemmilla kävin useamman kerran) jälkeen päätin vielä haluta uskoa hypnoosiin, ja ostin pari hypnoosiäänitettä. Molemmat on tarkoitettu hoidoksi sos. tilanteiden pelkoon ja toinen jopa suoranaisesti punasteluun. Kysymys kuuluukin, kuinka kauan kestää, ennen kuin alan huomata vapautuneeni? Olen kuunnellut molempia äänitteitä nyt n. kolme kertaa, ja mielestäni rentoutunutkin niiden kuuntelun aikana kunnolla. Vieläkin vaan olen jännittynyt ja pelkään punastumista. Teenkö jotain väärin? Vinkkejä, neuvoja? Haluaisin jo päästä tästä elämääni rajoittavasta vaivasta...

5

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pimulle....

Olisi hyvä että kuuntelisit noita äänitteitä, tai mieluummin vain toista päivttäin
      Tulokset huomaat siten kun lakkaat punastemasta:) Joskus tuo esim.oikean hypnoterapeutin löytäminen on hieman hakuammuntaa, mutta kannattaaj atkaa yrittämistä!

• Pimu33v

Minkä ihmeen terapeutin? En ole aikonut millekään terapeutille mennäkään vaan hypnotisoijalle.

• Anna lupa itsellesi

Päätä nyt mihin menet! Ensin kirjoitat olleesi hypnoterapeutilla, kahdellakin! Sitten kerrot kuuntelevasi äänitettä, sitten taas kerrot olevasi menossa hypnotisoijalle? Vai sotkeeko joku muu kirjoitustasi?

Äänitteet sen enempää kuin terapeuttikaan ei ehkä saa mitään aikaiseksi, jos itse kiellät vaikutukset jatkuvasti! Koska loppujen lopuksi sinä teet sen muutoksen, ei terapeutti eikä äänite. Halautko muuttua?

Voi kestää aikansa, jos asenteesi on kovin torjuva. Anna itsellesi tilaisuus, sillä punastumista ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa on hoidettu erittäin onnistuneesti hypnoosilla. Miksei siis sinullakin? Kyse on sisäisestä torjunnasta, älä turhaan syyllistä itseäsi siitä, mutta yritä keskittää ajatuksesi äänitteeseen ilman mitään muita ajatuksia.

En ole kylläkään mikään terapeutti, nämä ovat vain ajatuksia.

• alkuperäinen Pimu33v
        Anna lupa itsellesi kirjoitti:

Päätä nyt mihin menet! Ensin kirjoitat olleesi hypnoterapeutilla, kahdellakin! Sitten kerrot kuuntelevasi äänitettä, sitten taas kerrot olevasi menossa hypnotisoijalle? Vai sotkeeko joku muu kirjoitustasi?

Äänitteet sen enempää kuin terapeuttikaan ei ehkä saa mitään aikaiseksi, jos itse kiellät vaikutukset jatkuvasti! Koska loppujen lopuksi sinä teet sen muutoksen, ei terapeutti eikä äänite. Halautko muuttua?

Voi kestää aikansa, jos asenteesi on kovin torjuva. Anna itsellesi tilaisuus, sillä punastumista ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa on hoidettu erittäin onnistuneesti hypnoosilla. Miksei siis sinullakin? Kyse on sisäisestä torjunnasta, älä turhaan syyllistä itseäsi siitä, mutta yritä keskittää ajatuksesi äänitteeseen ilman mitään muita ajatuksia.

En ole kylläkään mikään terapeutti, nämä ovat vain ajatuksia.

Joku tosiaan omi nimimerkkini, miksiköhän? En ymmärrä tuollaista...

Kai tämä vaatii vain aikaa ja uskoa itseeni. Kiitos vastauksistasi. :)

Pimi33v

• Pointti

Älä vaan mee maallikolle !!!!!!! Voi joutua liivimiesten uhkailun kohteeksi tai joku käpälöitsijä saa hyvät kiksit, kun oot transsissa.
      Maallikoita ei valvo kukaan ja kuka tahansa voi ryhtyä maallikoksi.

Tämä on VAROITUS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1957
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1882
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1425
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1231
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      1184
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      845
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      707
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      87
      700
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      678
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      643
    Aihe