Minulla on ongelmana jännitys sosiaalisissa tilanteissa, oireena erityisesti punastuminen ja sen pelko. Olen yrittänyt hoidattaa ongelmaani hypnoosin avulla. Kahden epäonnistuneen hypnoterapeutti-kokeilun (siis kaksi eri henkilöä, joilla molemmilla kävin useamman kerran) jälkeen päätin vielä haluta uskoa hypnoosiin, ja ostin pari hypnoosiäänitettä. Molemmat on tarkoitettu hoidoksi sos. tilanteiden pelkoon ja toinen jopa suoranaisesti punasteluun. Kysymys kuuluukin, kuinka kauan kestää, ennen kuin alan huomata vapautuneeni? Olen kuunnellut molempia äänitteitä nyt n. kolme kertaa, ja mielestäni rentoutunutkin niiden kuuntelun aikana kunnolla. Vieläkin vaan olen jännittynyt ja pelkään punastumista. Teenkö jotain väärin? Vinkkejä, neuvoja? Haluaisin jo päästä tästä elämääni rajoittavasta vaivasta...
Koska auttaa?
5
108
Vastaukset
- Pimulle....
Olisi hyvä että kuuntelisit noita äänitteitä, tai mieluummin vain toista päivttäin
Tulokset huomaat siten kun lakkaat punastemasta:) Joskus tuo esim.oikean hypnoterapeutin löytäminen on hieman hakuammuntaa, mutta kannattaaj atkaa yrittämistä! - Pimu33v
Minkä ihmeen terapeutin? En ole aikonut millekään terapeutille mennäkään vaan hypnotisoijalle.
- Anna lupa itsellesi
Päätä nyt mihin menet! Ensin kirjoitat olleesi hypnoterapeutilla, kahdellakin! Sitten kerrot kuuntelevasi äänitettä, sitten taas kerrot olevasi menossa hypnotisoijalle? Vai sotkeeko joku muu kirjoitustasi?
Äänitteet sen enempää kuin terapeuttikaan ei ehkä saa mitään aikaiseksi, jos itse kiellät vaikutukset jatkuvasti! Koska loppujen lopuksi sinä teet sen muutoksen, ei terapeutti eikä äänite. Halautko muuttua?
Voi kestää aikansa, jos asenteesi on kovin torjuva. Anna itsellesi tilaisuus, sillä punastumista ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa on hoidettu erittäin onnistuneesti hypnoosilla. Miksei siis sinullakin? Kyse on sisäisestä torjunnasta, älä turhaan syyllistä itseäsi siitä, mutta yritä keskittää ajatuksesi äänitteeseen ilman mitään muita ajatuksia.
En ole kylläkään mikään terapeutti, nämä ovat vain ajatuksia. - alkuperäinen Pimu33v
Anna lupa itsellesi kirjoitti:
Päätä nyt mihin menet! Ensin kirjoitat olleesi hypnoterapeutilla, kahdellakin! Sitten kerrot kuuntelevasi äänitettä, sitten taas kerrot olevasi menossa hypnotisoijalle? Vai sotkeeko joku muu kirjoitustasi?
Äänitteet sen enempää kuin terapeuttikaan ei ehkä saa mitään aikaiseksi, jos itse kiellät vaikutukset jatkuvasti! Koska loppujen lopuksi sinä teet sen muutoksen, ei terapeutti eikä äänite. Halautko muuttua?
Voi kestää aikansa, jos asenteesi on kovin torjuva. Anna itsellesi tilaisuus, sillä punastumista ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa on hoidettu erittäin onnistuneesti hypnoosilla. Miksei siis sinullakin? Kyse on sisäisestä torjunnasta, älä turhaan syyllistä itseäsi siitä, mutta yritä keskittää ajatuksesi äänitteeseen ilman mitään muita ajatuksia.
En ole kylläkään mikään terapeutti, nämä ovat vain ajatuksia.Joku tosiaan omi nimimerkkini, miksiköhän? En ymmärrä tuollaista...
Kai tämä vaatii vain aikaa ja uskoa itseeni. Kiitos vastauksistasi. :)
Pimi33v
- Pointti
Älä vaan mee maallikolle !!!!!!! Voi joutua liivimiesten uhkailun kohteeksi tai joku käpälöitsijä saa hyvät kiksit, kun oot transsissa.
Maallikoita ei valvo kukaan ja kuka tahansa voi ryhtyä maallikoksi.
Tämä on VAROITUS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984