`Palvelusetelit

Late34

Voikohan omaishoidosta saaduilla palveluseteleillä hommata esim siivousta, siis "ei hoidollista apua" . onko kokemuksia? vai onko tämä tukimuoto siten jäykkä että vain sairaanhoidolliset tehtävät voi teettää?

6

130

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntoilu

Kyllä voi ja kaikkeen kodin hoitoon liityvää, ei ainoastaan hoidettavan huolen pitoon, ainakin täällä Turussa.

• ......

Kuulemma voi käyttää arjesta selviämiseen. Kyllä se kattaa siivouksen ja paljon muutakin.

• Omaani hoitelen

Tulee mieleen edesmennyt Neuvostoliitto, jossa myös kaikenmaailman kuponkien ja seteleiden kanssa kansaa kyykytettiin.

Muistaisin Mauri Pekkarisen taannoin sanoneen, että omaishoidon tuki pitäisi antaa Kelan maksettavaksi ja pisteenä i:n päälle Mauri(kin) oli sitä mieltä, että tuki pitäisi olla verotukselta vapaa.

Tuo on mielestäni "miehen puhetta" naisia mitenkään aliarvioimatta. Niin kauan kuin itsellä voimia ja äänestysintoa riittää, tiedän lukuisten muiden omaishoitajien ja kaikkien läheisten tavoin, mikä puolue ei tule kannatustamme saamaan.

• tirri ptanka

Kukas sitä tietää mihin se seteli on käytetty, ei niitä kukaan seuraa. Itse kyllä mieluummin pistän palvelusetelin hoidettavan seuralaiseen jotta pääsen itse rauhassa ulos muutamaksi tunniksi silloin tällöin.

• kuntoilu

Täällä ainakin on siivoukseen ym. jahoidettavan huolenpitoon erisetelit, et kyllä niitä seurataan

• juujuu45

Kyllä seteleiden käyttöä seurataan jokases kunnas määritelty mitkä yritykset kuuluu esim.omaishoidon seteleiden piiriin,kaikki ei kuulu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      32
      2881
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      172
      2255
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      62
      2234
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1968
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1326
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1323
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      13
      1308
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10