Voikohan omaishoidosta saaduilla palveluseteleillä hommata esim siivousta, siis "ei hoidollista apua" . onko kokemuksia? vai onko tämä tukimuoto siten jäykkä että vain sairaanhoidolliset tehtävät voi teettää?
`Palvelusetelit
6
125
Vastaukset
- kuntoilu
Kyllä voi ja kaikkeen kodin hoitoon liityvää, ei ainoastaan hoidettavan huolen pitoon, ainakin täällä Turussa.
- ......
Kuulemma voi käyttää arjesta selviämiseen. Kyllä se kattaa siivouksen ja paljon muutakin.
- Omaani hoitelen
Tulee mieleen edesmennyt Neuvostoliitto, jossa myös kaikenmaailman kuponkien ja seteleiden kanssa kansaa kyykytettiin.
Muistaisin Mauri Pekkarisen taannoin sanoneen, että omaishoidon tuki pitäisi antaa Kelan maksettavaksi ja pisteenä i:n päälle Mauri(kin) oli sitä mieltä, että tuki pitäisi olla verotukselta vapaa.
Tuo on mielestäni "miehen puhetta" naisia mitenkään aliarvioimatta. Niin kauan kuin itsellä voimia ja äänestysintoa riittää, tiedän lukuisten muiden omaishoitajien ja kaikkien läheisten tavoin, mikä puolue ei tule kannatustamme saamaan. - tirri ptanka
Kukas sitä tietää mihin se seteli on käytetty, ei niitä kukaan seuraa. Itse kyllä mieluummin pistän palvelusetelin hoidettavan seuralaiseen jotta pääsen itse rauhassa ulos muutamaksi tunniksi silloin tällöin.
- kuntoilu
Täällä ainakin on siivoukseen ym. jahoidettavan huolenpitoon erisetelit, et kyllä niitä seurataan
- juujuu45
Kyllä seteleiden käyttöä seurataan jokases kunnas määritelty mitkä yritykset kuuluu esim.omaishoidon seteleiden piiriin,kaikki ei kuulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682877
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642486- 2032189
- 711796
- 1011758
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91611- 921373
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2121121- 811110
- 951059