Löytyykö apua silmäpusseihin, jotka ovat kiusannet minua murrosiästä asti!!
silmäpussit
23
42919
Vastaukset
- sanna
Kamomillateepusseja voi kokeilla silmäluomien päälle, eteeriset öljyt täytyy olla aika laimeita silmien alueella. Esim. 1 tippa kamomillaa, (roomalainen) 10 ml öljyä.
- mustat silmäpussit
Itselläni on viimeaikoina(2 kk) ollut mustat silmäpussit, vaikka olen nukkunut mielestäni hyvin. (esim. tänään 10 tuntia.)
Jotenkin tuntuu että mustat silmäpussit ovat jääneet krooniseksi. - Verde
Mulla on sama ongelma haitannut silloin tällön, mustat silmänaluset kun ovat aika perinnöllinen juttu. Pahimmillaanhan ne voivat viitata anemiaan eli raudanpuutteeseen. Itse ryhdyin käyttämään luontaistuotekaupoista saatavaa yrttirautavalmistetta, joka sopivan unimäärän kanssa on auttanutkin. Liika uni ei ole sen hyödyllisempää kuin liian vähäinen, kannattaa "opiskella" löytämään itselle sopiva rytmi (esim. omat silmäni ovat aivan turvoksissa 10h unen jälkeen, minulle sopivin on n.8h).
- Dagny
Suolan käytön vähentäminen auttaa. Ananas poistaa ylimääräistä nestettä luonnollisesti. Vatsallaan ei kannata nukkua. Hyvä silmänympärysvoide kohtuullisesti käytettynä auttaa sekä tummiin silmänalusiin että silmäpusseihin.
- Terapeutti
tee jättää mustat rinkulat silmien alle kuten olette huomanneet kahvikupistannekkin nuo mustat kahvin jättämät rinkulat. On parempi käyttää maitokahvia, jolloin rinkulat eivät ole noin näkyvät. Paras olisi siirtyä täysin maidon käyttöön. Maito ei jätä mustia rinkuloita jälkeensä.
- tihrusilmä
Kiinnostaisi tietää, missä iässä silmäpussit yleensä alkavat olla ilmeiset? Milloin sinä sait ne? Minä huomasin noin kolmekymppisenä, että silloin tällöin on pussit silmien alla. Tosin menivät ohi päivän mittaan. Yläluometkin ovat jo vähän laskeutuneet, kun neljäkymmentä lähenee.
- Uninen pikku ihminen...
Iteselläni on aina ollut silmäpussit ja olen vasta 13 joten iällä tuskin on kovasti väliä varmaankin perinnöllisyys ja elämäntavat ratkaisevat.
- nimim
minullakin on luomet turvoksissa kovan päivän jälkeen, ainakin viimeistään aamulla. olen huomannut, että sillä on jotain tekemistä hitsausurakan kanssa tai jotain. vältä hitsaamista.
- riipe
auttaa ja on esim. janina frostellin apu,kylmien lusikoiden ohella
- ??=
jaa minkähän merkkistä tämä olisi?
- Kokeile
??= kirjoitti:
Clinique, all about eyes, reduces puffs, circles. Maksaa about 30-40 euroa, mutta on loistava.
- sukuvika
Kokeile kirjoitti:
Clinique, all about eyes, reduces puffs, circles. Maksaa about 30-40 euroa, mutta on loistava.
Ystäväni suositteli Helena Rubinstein C-Force, hinta eur 46,-. Varmasti toimii.
- MiZz
sukuvika kirjoitti:
Ystäväni suositteli Helena Rubinstein C-Force, hinta eur 46,-. Varmasti toimii.
Minä olen myös huomannut että liika nukkuminen tekee todella isot pussit. Se on erittäin ärsyttävää, kun moni luulee etten ole nukkunut sataan vuoteen.Mutta heti kun on alkanut nukkua vähemmän ne eivät ole olleet niin isot.
Niin voiko raudan puute tehdä ne pussit.Minulla on ollut raudan puutetta. - Pussillinen
MiZz kirjoitti:
Minä olen myös huomannut että liika nukkuminen tekee todella isot pussit. Se on erittäin ärsyttävää, kun moni luulee etten ole nukkunut sataan vuoteen.Mutta heti kun on alkanut nukkua vähemmän ne eivät ole olleet niin isot.
Niin voiko raudan puute tehdä ne pussit.Minulla on ollut raudan puutetta.nukkunut vaimoni vierellä liikaa ja munkin pussit ovat kasvaneet suuriksi ja painaviksi. Voisiko olla että minullakin on liikaa rautaa pusseissani?
- Annukka
??= kirjoitti:
Silmäpusseihin pitäisi vaikuttaa Hädesanin peräpukamavoide. Vaikuttava aineosa on kait mentholi. Voide maksaa apteekissä noin 5 €.
- Nimetön
Silmäpusseista löytyy tyhjentävä selostus osoitteessa http://www.hyvaterveys.fi/kysymys_vastaus.asp?path=1;614;721;4500;6351;6353 . Taitaa olla niin, että silmäpusseille ei mahda mitään, ellei ole valmis leikkaushoitoon tai elintapamuutoksiin. Yrteistä ja lusikoista ei ole apua.
- poppanaaaaa
minulla silmäpussit ovat olleet jo 14 vuotiaasta saakka ja myös yläluomet painuneet alas.. no can do?
- ijsdfkl
olen 14 ja silmäpussit tummat silmänaluset vaivaavat kovasti! Muutenkin iho silmien alueella "vanhan" näköistä, suonet näkyy selvästi jne. =/
- valoa elämään
peitevoide/valokynä tehoaa tummiin silmänalusiin, meikällä se ainakin toimii.
- :)
Mäkin oon vasta 12 ja sama ongelma kuin "unisella pikku ihmisellä". Mulla on tosin vaa olosuhdesilmäpussit et ne ei tod oo aina! Ei illalla, ei ulkona, vaan koulun ja vessan valaistuksessa :(
Ne on tosi ärsyttävät, vinkkei! - pussitonruskeasilmä
Mulla pussit tyhjenee aina aromaterapiassa, joten uskon sen auttavan myös silmäpusseihin. Olo on varmaan ankea, jos silmät ovat pusseissa, joten tsemppiä vaivasta käsiville.
- Pikku mies.
Itse olen 16.V ja silmäpussit ollut niin kauan, kuin jaksan vain muistaa, en tiedä onko se, sitten periytynyt vanhemmiltani, äidilläni on ainakin isot silmäpussit, mutta ikääkin on jo lähemmäs 50.V kylmiä lusikoita olen testannut, mutta ei auttanut ja nyt lähi päivinä olen vasta alkanut kunnolla ajattelemaan näitä pussejani silmien alla, ja se alkaa häiritsemään oikein kunnolla mihinkää leikkaukseen en kyllä haluasi mennä, täytyy varmaan käydä joku päivä apteekista kysymässä, jos sieltä löytyisi jotain voidetta, tsemppiä kaikille kellä on tämä sama vaiva. :)
- :(
Missä aromaterapiassa? voikko kertoo lisää...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1647323Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334429Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1202535- 682092
- 881543
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2121495Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731121Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202151031- 481009
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225977