silmäpussit

pussillinen

Löytyykö apua silmäpusseihin, jotka ovat kiusannet minua murrosiästä asti!!

23

42774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanna

      Kamomillateepusseja voi kokeilla silmäluomien päälle, eteeriset öljyt täytyy olla aika laimeita silmien alueella. Esim. 1 tippa kamomillaa, (roomalainen) 10 ml öljyä.

    • mustat silmäpussit

      Itselläni on viimeaikoina(2 kk) ollut mustat silmäpussit, vaikka olen nukkunut mielestäni hyvin. (esim. tänään 10 tuntia.)

      Jotenkin tuntuu että mustat silmäpussit ovat jääneet krooniseksi.

    • Verde

      Mulla on sama ongelma haitannut silloin tällön, mustat silmänaluset kun ovat aika perinnöllinen juttu. Pahimmillaanhan ne voivat viitata anemiaan eli raudanpuutteeseen. Itse ryhdyin käyttämään luontaistuotekaupoista saatavaa yrttirautavalmistetta, joka sopivan unimäärän kanssa on auttanutkin. Liika uni ei ole sen hyödyllisempää kuin liian vähäinen, kannattaa "opiskella" löytämään itselle sopiva rytmi (esim. omat silmäni ovat aivan turvoksissa 10h unen jälkeen, minulle sopivin on n.8h).

    • Dagny

      Suolan käytön vähentäminen auttaa. Ananas poistaa ylimääräistä nestettä luonnollisesti. Vatsallaan ei kannata nukkua. Hyvä silmänympärysvoide kohtuullisesti käytettynä auttaa sekä tummiin silmänalusiin että silmäpusseihin.

    • Terapeutti

      tee jättää mustat rinkulat silmien alle kuten olette huomanneet kahvikupistannekkin nuo mustat kahvin jättämät rinkulat. On parempi käyttää maitokahvia, jolloin rinkulat eivät ole noin näkyvät. Paras olisi siirtyä täysin maidon käyttöön. Maito ei jätä mustia rinkuloita jälkeensä.

    • tihrusilmä

      Kiinnostaisi tietää, missä iässä silmäpussit yleensä alkavat olla ilmeiset? Milloin sinä sait ne? Minä huomasin noin kolmekymppisenä, että silloin tällöin on pussit silmien alla. Tosin menivät ohi päivän mittaan. Yläluometkin ovat jo vähän laskeutuneet, kun neljäkymmentä lähenee.

      • Uninen pikku ihminen...

        Iteselläni on aina ollut silmäpussit ja olen vasta 13 joten iällä tuskin on kovasti väliä varmaankin perinnöllisyys ja elämäntavat ratkaisevat.


    • nimim

      minullakin on luomet turvoksissa kovan päivän jälkeen, ainakin viimeistään aamulla. olen huomannut, että sillä on jotain tekemistä hitsausurakan kanssa tai jotain. vältä hitsaamista.

    • riipe

      auttaa ja on esim. janina frostellin apu,kylmien lusikoiden ohella

      • ??=

        jaa minkähän merkkistä tämä olisi?


      • Kokeile
        ??= kirjoitti:

        jaa minkähän merkkistä tämä olisi?

        Clinique, all about eyes, reduces puffs, circles. Maksaa about 30-40 euroa, mutta on loistava.


      • sukuvika
        Kokeile kirjoitti:

        Clinique, all about eyes, reduces puffs, circles. Maksaa about 30-40 euroa, mutta on loistava.

        Ystäväni suositteli Helena Rubinstein C-Force, hinta eur 46,-. Varmasti toimii.


      • MiZz
        sukuvika kirjoitti:

        Ystäväni suositteli Helena Rubinstein C-Force, hinta eur 46,-. Varmasti toimii.

        Minä olen myös huomannut että liika nukkuminen tekee todella isot pussit. Se on erittäin ärsyttävää, kun moni luulee etten ole nukkunut sataan vuoteen.Mutta heti kun on alkanut nukkua vähemmän ne eivät ole olleet niin isot.
        Niin voiko raudan puute tehdä ne pussit.Minulla on ollut raudan puutetta.


      • Pussillinen
        MiZz kirjoitti:

        Minä olen myös huomannut että liika nukkuminen tekee todella isot pussit. Se on erittäin ärsyttävää, kun moni luulee etten ole nukkunut sataan vuoteen.Mutta heti kun on alkanut nukkua vähemmän ne eivät ole olleet niin isot.
        Niin voiko raudan puute tehdä ne pussit.Minulla on ollut raudan puutetta.

        nukkunut vaimoni vierellä liikaa ja munkin pussit ovat kasvaneet suuriksi ja painaviksi. Voisiko olla että minullakin on liikaa rautaa pusseissani?


      • Annukka
        ??= kirjoitti:

        jaa minkähän merkkistä tämä olisi?

        Silmäpusseihin pitäisi vaikuttaa Hädesanin peräpukamavoide. Vaikuttava aineosa on kait mentholi. Voide maksaa apteekissä noin 5 €.


    • Nimetön
    • poppanaaaaa

      minulla silmäpussit ovat olleet jo 14 vuotiaasta saakka ja myös yläluomet painuneet alas.. no can do?

    • ijsdfkl

      olen 14 ja silmäpussit tummat silmänaluset vaivaavat kovasti! Muutenkin iho silmien alueella "vanhan" näköistä, suonet näkyy selvästi jne. =/

    • valoa elämään

      peitevoide/valokynä tehoaa tummiin silmänalusiin, meikällä se ainakin toimii.

    • :)

      Mäkin oon vasta 12 ja sama ongelma kuin "unisella pikku ihmisellä". Mulla on tosin vaa olosuhdesilmäpussit et ne ei tod oo aina! Ei illalla, ei ulkona, vaan koulun ja vessan valaistuksessa :(
      Ne on tosi ärsyttävät, vinkkei!

    • pussitonruskeasilmä

      Mulla pussit tyhjenee aina aromaterapiassa, joten uskon sen auttavan myös silmäpusseihin. Olo on varmaan ankea, jos silmät ovat pusseissa, joten tsemppiä vaivasta käsiville.

    • Pikku mies.

      Itse olen 16.V ja silmäpussit ollut niin kauan, kuin jaksan vain muistaa, en tiedä onko se, sitten periytynyt vanhemmiltani, äidilläni on ainakin isot silmäpussit, mutta ikääkin on jo lähemmäs 50.V kylmiä lusikoita olen testannut, mutta ei auttanut ja nyt lähi päivinä olen vasta alkanut kunnolla ajattelemaan näitä pussejani silmien alla, ja se alkaa häiritsemään oikein kunnolla mihinkää leikkaukseen en kyllä haluasi mennä, täytyy varmaan käydä joku päivä apteekista kysymässä, jos sieltä löytyisi jotain voidetta, tsemppiä kaikille kellä on tämä sama vaiva. :)

    • :(

      Missä aromaterapiassa? voikko kertoo lisää...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe