Antakaa ihmisten uskoa!

Murmeli

Eikö maailmassa loppujen lopuksi kuitenkin olisi tärkeintä edes uskoa. Kunhan vain uskoo johonkin. Johonkin mistä saa voimaa jaksaa huomiseen. Miksi tapella siitä kuka on väärässä ja kuka oikeassa? Näkemyksiä kuitenkin on niin monta kuin ihmisiäkin..! Itse olen taolainen mutta KOSKAAN en hauku muiden uskoa tai väitä heidän olevan väärässä. Omat mielipiteeni minullakin tietenkin on, kuten muillakin. Joten antakaa ihmisten uskoa, jos ei muuhun niin itseensä.

6

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serafim

Totesihan jo Puhemies Mao aikoinaan: "Antakaa kaikkien kukkien kukkia!"

• onkija

Saat uskoa, ihan vapaasti.

En tiedä muista uskoista, mutta tämän tiedän:

Jokainen joka uskoo Herraan Jeesukseen, pelastuu.

• tao

Tao Te ching kehoittaa monessa kohdin johonkin, esim. 54 (Niemisen käännös):
      "
      ..
      Täytä Tao itsessäsi niin sen Te tekee sinut aidoksi;
      sovella sitä perheeseesi, niin sen Te antaa perheelle ylenpalttisen runsauden;
      sovella sitä kylääsi, niin sen Te tekee tämän kestäväksi;
      sovella sitä valtioosi niin sen Te tekee tämän kukoistavaksi;
      sovella sitä koko valtakuntaan, niin sen Te tekee tämän laajaksi.
      ...
      "
      Samoin Tao Te ching monessa kohdin selkeästi sanoo mitä on taon vastainen toiminta esim. 53:n loppu:
      "Tämä on ryöväämistä ja kerskaamista eikä se ole Taon mukaista!"

Itse en arastele sanoa käsitystäni uskonnoistakaan. Olet siinä oikeassa että tämän voi tehdä tarkoituksella haukkumatta muiden uskoa, mutta silti muut kokevat sen haukkumiseksi.

Aina voi kysyä mikä minä olen sanomaan jostain toisesta uskosta jotain. Siksi että tämä on foorumi juuri tällaisiin tarkoituksiin. Kovaan tekstiin saa varautua, mutta sanomisen tarkoitus ratkaisee.
      Myös:
      Totuuden sanat eivät ole kauniita, kauniit sanat eivät ole tosia.
      Joka tietää ei ole sama kuin oppinut; oppinut ei tiedä.

• Katja

Eikä olo ole ollut ikinä näin hyvä.

• Yasodhara

On nähty niitä vähemmän miellyttäviä päästöjä itseään taolaisiksi kutsuvilta....Sun asenteesi antaa onneksi ymmärtää että taolaisuuteenkin voi kuulua ystävällisyys eikä tarvitse takertua riidan haastamiseen ja vastarannankiiskinä olemiseen!:P

• tao

,jätä ne taolaiset mielipiteet joita et hyväksy omaan arvoonsa.

Tavoitteeni ei ole olla aina ja kaikessa vastaan, mutta vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
        Vastarannan kiiskeä ei ole ilman vastarantaa.
        Ja vain toinen ranta "haastaa riitaa" ???

Osoita että buddhalaisuuteenkin voi kuulua ymmärrys, anteeksianto ja empatia.

Täällä on voinut keskustella ilman pelkoa virallisen linjan loukkaamisesta.
        Uskon ja toivon, että keskustelun aloittanut Murmeli ei loukkaantunut. Uskon, että hän ymmärtää tällaisenkin asenteen kuin minulla on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe