Ja muita tämän tyyppisiä -tar tai -tär loppuisia nimiä on siis etsinnässä! :) on selattu kirjoja ja nettiä mutta aika vähissä taitavat olla!
Aallotar, Ilmatar..
19
2203
Vastaukset
- helinäkeiju
On suomalaisia haltijoita esi. Unetar ja Ajatar. Sittenhän voi laittaa vaikka -tytär päätteen. Esim. Villentytär, Hannantytär, riippuen halutaanko patro- vai matronyymi.
- Kolmasnimi
Ei tytär tai poika päätettä, nimenomaan tuo "vanha" tar tär pääte.
- Näio
Kaunotar.
Ilmatar.
Suometar.
Onnetar. - Primrose
Tässä muutama:
Ainotar
Ilotar
Kevätär
Lumetar
Luonnotar
Onnetar
Päivätär
Suvetar
Talvetar - Primrose
Tässä muutama:
Ainotar
Ilotar
Kevätär
Koitar
Lumetar
Luonnotar
Onnetar
Päivätär
Suvetar
Talvetar- Primrose
Jatkoa:
Kaihotar
Kuutar
Lemmetär
Sulotar
Tuometar - Jauhelihapihvitar
Miten olisi Tartar
- Primrose
Primrose kirjoitti:
Jatkoa:
Kaihotar
Kuutar
Lemmetär
Sulotar
TuometarAinakin seuraavia etsimäsilaisia nimiä on edellä listaamieni lisäksi Suomessa annettu:
Keijutar
Runotar
Savotar
Tuuletar
Lisääkin varmasti löytyy. - NimiTäti
Hullutar
Tenutar
Kahjotar
Mölötär
Läskitär
Finnitär
Ufotar
Lahnatar
Kaljutar
Pöllötär
Uiguuritar
Saloratar
Hyljetär
- kymysys vaan
Onko tarkoitus lausua aallotarin vai aallottaren?
- Yrjö Urpola
Pillutar
- Äiti Vatipää
Vatipäärtar
- Aa-lottari
Eiks joku Aava, Kaisla, Hilla sun muut luontonimet kuulostais paremmalta kuin tuommoiset Kalevala sankarinimet? Vähän sama kuin nimenä olisi Kaunotar tai Onnetar.
Kuulostaa aika huvittavalta: "Äiti hei mä meen ton Ilmattaren / Aallottaren luo leikkimään".
No onneks Aallottaresta voi vääntää itselleen lempinimeksi Lotta ja ilmattaresta vaikka ilmin tai jonkun.... Itse en ainakaan olisi mikään Aallotar. Sori vaan.- ......
Kyse olikin kolmannesta nimestä. Ja parempi kunnon vanha suomalainen, kuin joku Jessica, Jamina, yms. pissis nimet.
- tokaksi
Minusta nuo voisivat toimia hyvin toisena nimenä kuten
Mira Ajatar- Pfiuuuuuuhhhhhh!!!!
Ajatar on Foorumissa!!
- haltijatar.
Pfiuuuuuuhhhhhh!!!! kirjoitti:
Ajatar on Foorumissa!!
haltijoita voi olla muuallakin kuin foorumissa
- 32.
http://almanakka.helsinki.fi/arkisto/
Vanhoista almanakoista voisi löytyä hyviä nimiä vaikka 1800-luvulta.- Ei ääliönimiä
Allakka uuniin ja normaalinimi lapselle oi vatipää!!
Lapsella oikeus normaaliin nimeen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk782666Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911626Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll721411Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641375- 1291305
- 1451193
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1571184- 741087
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901069Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761068