Tämä kannattaa lukea

Selaaja

7

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjaudu sisään

      Lopussa mainitaan karjan suojattomuudesta ja laista. Luultavasti tälläkin perheellä karjan suojana on puinen aita, jos sitäkään. Aivan samalla tavalla kuin kaupungissa, pitää maalla saada kaikki helposti, ilmaiseksi ja nopeasti. Ei jakseta tehdä susiaitoja tai karkoittaa niitä muilla keinoilla, on saatava pitää koiraa pihassa narunnokassa, vaikka tiedetään alueella pyörivän susia, on saatava asua keskellä ei mitään, susien seassa ja sitten vingutaan kun pelottaa. Miksi ihmeessä suomalaisilla on oikeus vinkua susista ja siitä miten susilla "ei ole oikeutta" siihen ja tähän? Meinaatteko, että Etelä-Amerikassakin vingutaan keskellä viidakkoa, että ei ne simpanssit nyt vaan SAA hyökätä minun kimppuuni, kun mä vaan tahon viettää piknikhetkee! Suomalaiset vinkuu kaikesta, ampiaisista susiin. Käärmekkin on niin helvetillinen eläin, kun sen takia ei saa kirmata avojaloin metsässä (Kun pelottaa! Käärme on tappanut ihmisen viimeksi vuonna 1998). Kaikessa tekemisessä on riskinsä ja ihan itse ihminen riskit ottaa, kukaan ei pakota ketään juoksemaan avojaloin metsässä, asumaan susirajalla tai pitämään karjaa. Tietenkin häiriintyneet sudet on asia erikseen, mutta tässä artikkelissa häiriintyneeltä kuulosti lähinnä nämä sekopäiset äijät. Millonhan viimeksi reppanat ovat nähneet nykyelämää ja auringonvaloa, kuin noin kovaa pimenee nuppi pidätyksestä. Kaiken itsekkyyden huipuksi tappaa itsensä, siinä on varmaan vaimolla ja lapsilla ollut helpot paikat, hienosti toimittu! Tämä artikkeli lähinnä lisäsi inhoani metsästäjiä kohtaan. Ja ei, en asu kaupungissa, vaan pienessä kunnassa jonka asukasluku on 2900. Jos susi syö koirani, se on minun syyni, jos susi syö minut, se on minun syyni, jos metsästäjä ampuu itsensä siksi, että on rikkonut lakia, se on metsästäjän syy, enkä sääli yhtään.

    • Tämä on tosi

      Siis tarkoitat että maaseudulla pitäisi luopua karjasta ja koirista jotta sudet saisi olla rauhassa.
      Se on sillä lailla että suomalaisuuteen ei kuulu tuo nyt eikä tulevaisuudessa.
      Kehtaat kirjoittaa "kukaan ei pakota ketään juoksemaan avojaloin metsässä, asumaan susirajalla tai pitämään karjaa".
      Tuo ei ole enää täysipäisen kirjoitusta.

      • Kirjaudu sisään

        En ole sanonut niin, vaan olen sanonut, että jos haluaa susirajalla pitää karjaa tai koiraa, on molempien turvallisuus taattava. Koiraa ei tarvitse jättää yksin narun nokkaan, lampaita ei tarvitse jättää ilman (suden kestävää) vahtikoiraa ja susiaitaa. En minäkään pidä kylän keskustassa koiraani irti, koska en pysty. Miksi susirajalla asuvan pitää saada pitää koiraansa narun nokassa suden syöttinä?

        Mikä ei kuulu suomalaisuuteen? Luontokappaleen suojeleminen ja ymmärtäminen? Oman karjansa turvallisuuden takaaminen ja järjen käyttäminen? Jälkimmäinen ei totisesti tunnu kuuluvan suomalaisuuteen.

        Kyllä kehtaan kirjoittaa, ettei ole järkeä juosta avojaloin metsässä ja sitten märistä, kun käärme puree. Kyllä on tyhmä se joka niin tekee. Eikun hei sehän oonkin minä joka en ole täyspäinen, kun pistän suosiolla kumpparit jalkaan mustikkametsälle lähtiessäni! Oon varmaan vähän nössö, koska totuushan on, että kaikkien luontokappaleiden pitää kumartaa ihmistä. Ollaan me niin mahtavia.


    • Tostavaan

      Nyt on susi keskusteluun tullut ensimmäinen kunnon kirjoitus !

      Kirjaudu Sisään ja anna palaa , vähäks vituttaa lukea kuinka kultapossukerhon
      jäsenet on naisiaan suojellakseen ryhtyny suren tappoon .
      Muut motiivit sielon pelissä ja alkoholi pontimena suuren tyhymyyren toimiessa
      suunnan näyttäjänä. Kumma ku eivät pyhimykseks ala vaatimaan tuota ittesä
      tappanutta . Noinkohan ol mies parhaasta päästä ?

    • Kalli pekeles

      "Sudenkalli tarkoittanee notta hätyytetään mahdollisimman suurella porukalla ja metelillä sudet naapuri seurakunnan riesaksi,"

      noin ovat wetelisä ennen hoitanhet ennenwanhaan susikysymyksiä.

      http://wainanjutut.blogspot.fi/

    • Anonyymi

      Hyvä, että jäivät kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe