Maakaasulämmitys. Onko hyva?

Kiinnostaa kovasti

Joskus näkee noita myytävänä Lahden ja Itä-Suomen seudulla. Mietin mitkähän lie kustannukset? Onko halvempaa vai kalliimpaa kuin joku muu kaukolämmitysmuoto? Maakaasu on ainakin Itä naapurissa tosi halpaa ja sieltä kai se tulee.

8

5127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

      Katsele itse juttuja Googlesta.

    • uo 87 8op p

      Pysy erossa.

      Suomessa ei ole kaasuntuotantoa juurikaan, tuontitavaraa. Sama kuin öljyn kanssa. Maailmalla tapahtuu jotain, meillä hinnat muuttuu.Itänaapuri erikoistunut käyttämään öljyä poliittisena aseena, milloin mistäkin maailmalta kaasuhanat suljettu. Veli venäjäläinen alkaa painostamaan suoea jossain asiassa, kas kummaa, kaasun hinta nousee.

      Kaasu sopii hyvin kaasugrilliin, lämmitykseen en laittaisi. Sen hinta voi tulevaisuudessa oll ihan mitä tahansa.

      • maakaasu1

        maakaasun hinta voi olla mitä tahansa joo, mutta sitten myös muut lämmityskustannukset nousevat. nykyisellään kaukolämmön tuotannosta yli 8% on maakasulla ja sähkön kaukolämmön yhdistetty on lähes 40%. Eli aika riippuvaisia ovat nykyisellään isot kaukolämpöyhtiöt myös maakaasusta, jos miettii millä tämä osuus korvataan?

        http://www.gasum.fi/tuotteet/maakaasu/Sivut/Kaytto.aspx

        Paineet hinnan laskulle ovat enemmän esillä kehittyneiden poraus ym. menetelmien ansiosta, Suomessa (tottakai) tämä ei ainakaan vielä ole näkynyt..

        http://www.ulkopolitiikka.fi/article/746/liuskekaasu_sekoitti_energiapelin/


    • Miettinyt myös

      Olen pohtinut öljyn korvaamista kaasulla, saisi yhden huoneen lisää kun voisi puratuttaa 6000 litran öljysäiliön pois. Polttimen vaihto ja se on siinä. Menisi lämmityskustannukset aikalailla samoihin kuin öljyllä, mutta jäisi pois säiliön täytöt ja tuo lisähuone olisi yksi plussa. Sitten kun vielä hommaisi autontankkausaseman ja kaasukäyttöisen auton niin avot :) Kustannus kaasuun vaihtamiselle olisi kaikkineen ehkä noin 4000 euroa tai ainakin alle 5000.

    • maakaasu1

      onko vaihdolle edes tarvetta? Olen ymmärtänyt että modaamalla menisi iso osa polttimista. Mitään faktaa minulla ei tosin ole :)

    • Anonyymi

      Minun rintamamiestalon lämmityksen hoitaa maakaasu, joka palaa puhtaasti, jo vuodesta 2007, jolloin vaihdettiin öljystä. Kertaakaan en ole kattilaa tarvinnut jynssätä, palaa puhtaasti.Kaasun toimittajan puolesta käy asentaja joka kolmas vuosi tarkistamassa polttimon ja putkiston kunnon, ja toimenpide ei maksa erikseen mitään sisältyy kaasunsiirtohintaan. Nykyisin on saatavissa energia-avustuksia vaihdettaessa öljystä johonkin muuhun lämmitysmuotoon, joita on kehitetty kaikenaikaa yhä tehokkaammiksi, joten maakaasu fossiilisena energialähteenä jäänee pois pientalojen lämmönlähteenä. Kumminkin jos olisin ostamassa taloa, jossa on maakaasulämmitys, niin en ainakaan sen takia jättäisi kauppoja tekemättä. On se vielä täysin kilpailukykyinen muihin lämmitysjärjestelmiin verrattuna.Kokemuksesta.

    • Anonyymi

      Minulla oli Belgian talossani kaasulämmitys. Se oli helpompi kuin öljyläämitys, jota käytin ensimmäisessä Belgian talossani. Kaasupannu pysyy puhtaana toisin kuin öljykäyttöinen.

      Ainoa ongelma oli siinä, että kaasu palaessaan tuottaa paljon vettä, mikä sitten kasteli talon tiilisen savupiipun. Asennutin teräksisen savupiipun päästäkseni eroon kosteusongelmista.

      Jos vaihtaa öljystä kaasuun, niin tuo kosteus saattaa olla ongelma. Meillä kastepiste oli toisen kerroksen kohdalla,

    • Anonyymi

      Näin ne uhkakuvat ovat toteutuneet.

      Nyt nopeasti sitten pois maakaasusta. Hyvä että on maalämpö ja sähkö kehittynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe