Pyöröpaalain New Holland 841

Paalari

Millanes on kapistuksena tollanen 80-luvun NH 841? Mistä osia kannattaa kysyä ja mitä noin maksaa pohjaketjut ja entä yläketju? Kuinka painavia paaleja tekee kuivaheinästä?

11

3096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku405

Mulla oli kyseinen paalain toistakymmentä vuotta.tein muutamia kymmeniä tuhansia paaleja.Heinää olkea ja märkää tuorerehua muoviin.Sillähän voi tehdä isoa tai pientä paalia,kun on muuttuvakammioinen.kyllä kuivaheinä paalikin painaa,jos täyteen kokoon ajaa,en muista punninneeni koskaan.Muuttuva kammio paalain ei vaadi hirveitä traktorin tehoja,tuollainen 80 hv riittää,ainakin tasamaalla.mäkinen maasto ja märkä ruoho oli raskaampaa.Kauhean nätti paali ei aina ole,jos on naru sidonta malli.Suurimmat vaikeudet oli käärinnässä,kaikki käärijät ei saaneet tuolla tehtyä käärittyä.Osia oli vähän vaikea saada,tosin ei niitä kauheasti tarvinnutkaan.murtopultteja meni joskus.

• Paaliii

Minkäs takia muutuvakammioinen ei tarvi niin paljon tehoa kuin kiinteä??

• markku405
        Paaliii kirjoitti:

Minkäs takia muutuvakammioinen ei tarvi niin paljon tehoa kuin kiinteä??

Siinä on kokoajan se kiristys ja puristus,paali tulee keskeltä yhtä tiukaksi.kiinteäkammioisessa vasta lopussa kiristys,ja pinta kovaksi.Kahta koulukuntaa meitä taitaa olla,tiedä kumpi on parempi.itse paalasin alle 70hv traktorillakin,ja kohtuullisesti riitti tehot.80hv jo aivan hyvin.luulin tuota kysyjää järkimieheksi,mut tämä paalaakin lunta.

• Alkuperäinenkysyjä
        markku405 kirjoitti:

Siinä on kokoajan se kiristys ja puristus,paali tulee keskeltä yhtä tiukaksi.kiinteäkammioisessa vasta lopussa kiristys,ja pinta kovaksi.Kahta koulukuntaa meitä taitaa olla,tiedä kumpi on parempi.itse paalasin alle 70hv traktorillakin,ja kohtuullisesti riitti tehot.80hv jo aivan hyvin.luulin tuota kysyjää järkimieheksi,mut tämä paalaakin lunta.

Minä olen alkuperäinen kysyjä ja kirjoitin myös tuon tehokysymyksen. Tämä "lumenpaalaaja" on kyllä ihan joku muu mulkku joka vaan käytti samaa nimimerkkiä kuin minä alussa.

• markku405
        Alkuperäinenkysyjä kirjoitti:

Minä olen alkuperäinen kysyjä ja kirjoitin myös tuon tehokysymyksen. Tämä "lumenpaalaaja" on kyllä ihan joku muu mulkku joka vaan käytti samaa nimimerkkiä kuin minä alussa.

Hyvä.sitten moitteeni ei tarkoita sinua.Olet järkimies.

• Paalari

Sitä vaan meinasin että saisiko sillä lunta paalattua?

• ake3

Kyllä nuoskalumesta saa NewHollandilla tiukkoja lumipaaleja, täytyy olla vain verkkosidonnalla!

• markku405
        ake3 kirjoitti:

Kyllä nuoskalumesta saa NewHollandilla tiukkoja lumipaaleja, täytyy olla vain verkkosidonnalla!

Sun täytyy opettaa tota paalaria paalaamaan lunta.mä en osaa sitä.ei kyl tullut koskaan mieleen koettaakaan.

• vasta alkaja

Niin ja onko kellä kokemusta NH 865 paalerista ja käykö siihen 841 tai 835 osat?

• Jookostajoo

Ja sitä myös että sopiiko 841 malliin joidenkin muiden mallien osat, esim ketjut? Missä kaupassa osat halvimpia ja mistä ylipäätään saa?

• markku405

Ei ainakaan kaikki ketjut olleet vakiokokoja.joku mitta heitti ainakin vähän.Siihen aikaan hämeenlinnasta tilasin NH keskuksesta.olisko ollut tollanen nimi.ei niitä kovin helposti saanut.omia paja taitoja sai hyödyntää,jos halvalla meinasi selvitä.Toki tosiaan osan tarvetta ei kauheasti ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe