häälahjat - jos kaikkea on...

rapu

...miksette perustaisi matkakassaa varten yhteistä tiliä pankkiin, jonne häämuistamiset voisi osoittaa? Itse aiomme niin tehdä, koska emme enää ole niin nuoria ja kaikkea jo on kotona. Tavaraa emme tahdo enempää. Tilin numeron voi sitten jo hää-kutsussa ilmoittaa!

19

2616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avokki

      voi vaan juhlia? Miksi TÄYTYY tuoda lahja (rahana)???

      • mika

        Naimisiin meno on kalliimpaa kuin maksullisten naisten/miesten käyttäminen, kuten eräs alansa ammattilainen asian ilmaisi.

        Ainakin meikäläisen kohdalla, rahaa kun ei ole, täytyy laskea joka penni tarkkaan. Rohkeasti vaan pyytämään rahaa niiltä joilla sitä on, ei niitä juhlia ole pakko pitää.

        Pidämme omat juhlamme pienen väen kesken, lähinnä ruuan merkeissä. Avaamme kyllä matkatilin, johon kuka tahansa suvusta voi antaa lahjan jos tykkää. Olen kyllä jo kuullut arvosteluja siitä kuinka pihi olen, kun ei juhlia järjestetäkään - mutta pienellä järjenkäytöllä ihmiset varmaankin sen lopulta toivottavasti tajuaa. Miinukselle jää aivan varmasti, ainakin minun tapauksessani.

        Nykyajan hääjuhlat ovat kaikessa kauheudessaan niin räikeää rahastusta, etten yksinkertaisesti sellaiseen ryhdy.


      • avokki
        mika kirjoitti:

        Naimisiin meno on kalliimpaa kuin maksullisten naisten/miesten käyttäminen, kuten eräs alansa ammattilainen asian ilmaisi.

        Ainakin meikäläisen kohdalla, rahaa kun ei ole, täytyy laskea joka penni tarkkaan. Rohkeasti vaan pyytämään rahaa niiltä joilla sitä on, ei niitä juhlia ole pakko pitää.

        Pidämme omat juhlamme pienen väen kesken, lähinnä ruuan merkeissä. Avaamme kyllä matkatilin, johon kuka tahansa suvusta voi antaa lahjan jos tykkää. Olen kyllä jo kuullut arvosteluja siitä kuinka pihi olen, kun ei juhlia järjestetäkään - mutta pienellä järjenkäytöllä ihmiset varmaankin sen lopulta toivottavasti tajuaa. Miinukselle jää aivan varmasti, ainakin minun tapauksessani.

        Nykyajan hääjuhlat ovat kaikessa kauheudessaan niin räikeää rahastusta, etten yksinkertaisesti sellaiseen ryhdy.

        mutta miksei rahat mene hyväntekeväisyyteen??


      • Mari
        mika kirjoitti:

        Naimisiin meno on kalliimpaa kuin maksullisten naisten/miesten käyttäminen, kuten eräs alansa ammattilainen asian ilmaisi.

        Ainakin meikäläisen kohdalla, rahaa kun ei ole, täytyy laskea joka penni tarkkaan. Rohkeasti vaan pyytämään rahaa niiltä joilla sitä on, ei niitä juhlia ole pakko pitää.

        Pidämme omat juhlamme pienen väen kesken, lähinnä ruuan merkeissä. Avaamme kyllä matkatilin, johon kuka tahansa suvusta voi antaa lahjan jos tykkää. Olen kyllä jo kuullut arvosteluja siitä kuinka pihi olen, kun ei juhlia järjestetäkään - mutta pienellä järjenkäytöllä ihmiset varmaankin sen lopulta toivottavasti tajuaa. Miinukselle jää aivan varmasti, ainakin minun tapauksessani.

        Nykyajan hääjuhlat ovat kaikessa kauheudessaan niin räikeää rahastusta, etten yksinkertaisesti sellaiseen ryhdy.

        Markkinatalous tiivistyy lauseeseen:
        osta halvalla, myy kalliilla

        Eli ne ostaa, jotka haluaa ja joilla on varaa...
        Jos putoat kärrystä, teet omat ratkaisusi
        sen jälkeen...

        ... Mutta turha kiukutella, ja paheksua jos joku
        haluaa tuhlata, käyttää palveluja ja nauttia elämästä, mitään ei oteta mukaan kuollessa...
        eli Rahat kiertoon ja hauskan pitoon...


      • avokki
        Mari kirjoitti:

        Markkinatalous tiivistyy lauseeseen:
        osta halvalla, myy kalliilla

        Eli ne ostaa, jotka haluaa ja joilla on varaa...
        Jos putoat kärrystä, teet omat ratkaisusi
        sen jälkeen...

        ... Mutta turha kiukutella, ja paheksua jos joku
        haluaa tuhlata, käyttää palveluja ja nauttia elämästä, mitään ei oteta mukaan kuollessa...
        eli Rahat kiertoon ja hauskan pitoon...

        että hääni muistetaan muusta kuin rahastuksesta...


      • rapu
        avokki kirjoitti:

        että hääni muistetaan muusta kuin rahastuksesta...

        ...se on jos haluaa häälahja muistamiset rahana häämatka kassaan? Hirveät määrät vieraat muuten laittavat jonnin joutavaan krääsään (oli tavara sitten Pentikin tai Arabian?) jne... ja kukaan ei kuitenkaan ilman lahjaa kehtaa tulla, vaikka emme lahjoja varten häitä pidäkään, joten näin on viisaampaa, ei meillä ainakaan kaveripiirissä yhtään ole paheksuttu, kun on asiasta juteltu, päinvastoin on antanut muillekin saman idean!!!
        ei enää krääsää nurkkiin lojumaan! eri pari astioita jne...


      • neito
        rapu kirjoitti:

        ...se on jos haluaa häälahja muistamiset rahana häämatka kassaan? Hirveät määrät vieraat muuten laittavat jonnin joutavaan krääsään (oli tavara sitten Pentikin tai Arabian?) jne... ja kukaan ei kuitenkaan ilman lahjaa kehtaa tulla, vaikka emme lahjoja varten häitä pidäkään, joten näin on viisaampaa, ei meillä ainakaan kaveripiirissä yhtään ole paheksuttu, kun on asiasta juteltu, päinvastoin on antanut muillekin saman idean!!!
        ei enää krääsää nurkkiin lojumaan! eri pari astioita jne...

        oltiin häissä, kutsukortissa kerjättiin rahaa "so many words", mutta me veimme pelkän onnittelukortin, ei mitään muuta.
        Joten ei tullut korttia isompaa nurkkiin.

        Lahjahevosen suuhun ei kannata katsoa.


      • rapu
        neito kirjoitti:

        oltiin häissä, kutsukortissa kerjättiin rahaa "so many words", mutta me veimme pelkän onnittelukortin, ei mitään muuta.
        Joten ei tullut korttia isompaa nurkkiin.

        Lahjahevosen suuhun ei kannata katsoa.

        ...ei tuo hääjuhlien järjestäminen ja ruuantarjoaminen (25 € /hlö) ja paikkojen varauskaan ja bändin hankkiminen jne.... todellakaan ilmaista ole! ...mutta kaikki taaplaa tyylillään.


      • MauritZ
        rapu kirjoitti:

        ...ei tuo hääjuhlien järjestäminen ja ruuantarjoaminen (25 € /hlö) ja paikkojen varauskaan ja bändin hankkiminen jne.... todellakaan ilmaista ole! ...mutta kaikki taaplaa tyylillään.

        mutta täysin VAPAAEHTOISTA!


      • Emma
        rapu kirjoitti:

        ...ei tuo hääjuhlien järjestäminen ja ruuantarjoaminen (25 € /hlö) ja paikkojen varauskaan ja bändin hankkiminen jne.... todellakaan ilmaista ole! ...mutta kaikki taaplaa tyylillään.

        No ei ole, mutta laitapa hääparin tilille 25€ niin kyllä ollaan nenät nörpällään että noin vähän! Ajatellaanko nykyään todella, että häävieraat lunastavat lahjalla paikkansa vieraiden joukossa? Minusta oikein vähävaraiselta vieraalta todellakin riittää vaikkapa vain onnittelukortti. Lahjahevosen suuhun ei toden totta ole katsomista!


      • Nainen
        Emma kirjoitti:

        No ei ole, mutta laitapa hääparin tilille 25€ niin kyllä ollaan nenät nörpällään että noin vähän! Ajatellaanko nykyään todella, että häävieraat lunastavat lahjalla paikkansa vieraiden joukossa? Minusta oikein vähävaraiselta vieraalta todellakin riittää vaikkapa vain onnittelukortti. Lahjahevosen suuhun ei toden totta ole katsomista!

        Jos mamma ja pappa maksaa kaiken, tai muuten vaan on hynää tilillä, saattaa olla varaa olla tuota mieltä.


      • minneli
        Nainen kirjoitti:

        Jos mamma ja pappa maksaa kaiken, tai muuten vaan on hynää tilillä, saattaa olla varaa olla tuota mieltä.

        mut se ongelma onkin siinä että ku yritetään kerjätä vierailta se hynä takasin.ihan kuin juhlat olis epäonnistuneet jos ei samaa summaa saada takas, mieluummin voiton kera. tää on myös sitä laskelmallisuutta.


      • ???
        minneli kirjoitti:

        mut se ongelma onkin siinä että ku yritetään kerjätä vierailta se hynä takasin.ihan kuin juhlat olis epäonnistuneet jos ei samaa summaa saada takas, mieluummin voiton kera. tää on myös sitä laskelmallisuutta.

        Kuinkas ylioppilaiden juhlat, rahaahan lahjaksi heillekkin syynätään, eikös sekin sitten ole "väärin"?


      • Nainen
        minneli kirjoitti:

        mut se ongelma onkin siinä että ku yritetään kerjätä vierailta se hynä takasin.ihan kuin juhlat olis epäonnistuneet jos ei samaa summaa saada takas, mieluummin voiton kera. tää on myös sitä laskelmallisuutta.

        kenenkään mielestä juhlat ovat epäonnistuneet jos ei "tule tarpeeksi rahaa". Hääjuhla on ihana & ainutlaatuinen tilaisuus ystävien ja sukulaisten kesken vaikkei lahjoja/rahoja tulisi yhtään! Ei häät ole mikään bisnes-tilaisuus vaan kaunis, romattinen, ainutkertainen juhla !!!


      • .......
        Nainen kirjoitti:

        kenenkään mielestä juhlat ovat epäonnistuneet jos ei "tule tarpeeksi rahaa". Hääjuhla on ihana & ainutlaatuinen tilaisuus ystävien ja sukulaisten kesken vaikkei lahjoja/rahoja tulisi yhtään! Ei häät ole mikään bisnes-tilaisuus vaan kaunis, romattinen, ainutkertainen juhla !!!

        ei anneta ihmisten tuoda mitä tykkäävät?


      • minneli
        ??? kirjoitti:

        Kuinkas ylioppilaiden juhlat, rahaahan lahjaksi heillekkin syynätään, eikös sekin sitten ole "väärin"?

        ymmärtää että olet väärällä palstalla.


      • väittelyä
        Nainen kirjoitti:

        kenenkään mielestä juhlat ovat epäonnistuneet jos ei "tule tarpeeksi rahaa". Hääjuhla on ihana & ainutlaatuinen tilaisuus ystävien ja sukulaisten kesken vaikkei lahjoja/rahoja tulisi yhtään! Ei häät ole mikään bisnes-tilaisuus vaan kaunis, romattinen, ainutkertainen juhla !!!

        Ihan älytöntä väitellä tällasista asioista, kukin tekee niin kun parhaaks katsoo! Onhan ihmisten arvomaailma muissakin asioissa aika eriävä, joten mikä tuntuu toisesta hyvältä saattaa olla toisesta typerää.
        Oma mielipiteeni on, että jos ei oo rahaa järjestää häitä ilman että kerjää rahoja takas, niin eikö sitten voi lykätä häitä ja jatkaa säästämistä? Meillä häät lähestyy, enkä kyllä kehtais pyytää rahaa kun suurin osa vieraista on opiskelijoita.. Tai jos pyytäsin, 25euroa olis aivan riittävä summa!
        Mun mielestä itse tehdyt yms. lahjat on upeita, niistä jää upee muisto vuosikausiksi! Ja ai että sitä yllätyksellisyyttä kun saan räplätä paketteja auki:)
        Ylioppilaalle annetaan rahaa mun näkökulmasta sen takia, että nuori aikuistuu ja muuttaa ehkä sillon kotoa, sit niillä rahoilla voi päästä alkuun! Naimisiin menevät ihmiset on yleensä hieman vanhempia, asuvat jo pois kotoa ja pärjäävät omillaan. Jos ei rahaa häihin ni ei sit häitä. Tää siis mun mielipide.
        Ja olisitte nähny kuinka ilosia kaveripariskunta oli saadessaan puutarhakeinun lahjaks! Mietin miltä niiden ilmeet olis näyttäny jos ne olis saanu kuoressa 100 euroa, käytettäväks vaikka sen keinun ostoon.
        Mutta ne pyytäkööt rahaa jotka sen järkeväks katsoo, mun mielestä sitä ei silti oo pakko antaa! Viekää piruuttanne joku idiootti puutarhatonttu häihin, joiden kutsussa on pyydetty rahaa.. Heh:)


      • Nainen
        väittelyä kirjoitti:

        Ihan älytöntä väitellä tällasista asioista, kukin tekee niin kun parhaaks katsoo! Onhan ihmisten arvomaailma muissakin asioissa aika eriävä, joten mikä tuntuu toisesta hyvältä saattaa olla toisesta typerää.
        Oma mielipiteeni on, että jos ei oo rahaa järjestää häitä ilman että kerjää rahoja takas, niin eikö sitten voi lykätä häitä ja jatkaa säästämistä? Meillä häät lähestyy, enkä kyllä kehtais pyytää rahaa kun suurin osa vieraista on opiskelijoita.. Tai jos pyytäsin, 25euroa olis aivan riittävä summa!
        Mun mielestä itse tehdyt yms. lahjat on upeita, niistä jää upee muisto vuosikausiksi! Ja ai että sitä yllätyksellisyyttä kun saan räplätä paketteja auki:)
        Ylioppilaalle annetaan rahaa mun näkökulmasta sen takia, että nuori aikuistuu ja muuttaa ehkä sillon kotoa, sit niillä rahoilla voi päästä alkuun! Naimisiin menevät ihmiset on yleensä hieman vanhempia, asuvat jo pois kotoa ja pärjäävät omillaan. Jos ei rahaa häihin ni ei sit häitä. Tää siis mun mielipide.
        Ja olisitte nähny kuinka ilosia kaveripariskunta oli saadessaan puutarhakeinun lahjaks! Mietin miltä niiden ilmeet olis näyttäny jos ne olis saanu kuoressa 100 euroa, käytettäväks vaikka sen keinun ostoon.
        Mutta ne pyytäkööt rahaa jotka sen järkeväks katsoo, mun mielestä sitä ei silti oo pakko antaa! Viekää piruuttanne joku idiootti puutarhatonttu häihin, joiden kutsussa on pyydetty rahaa.. Heh:)

        Turhaa väittelyä, olet oikeassa. Kukin taplaa tyylillään, monessa muussakin asiassa :) Hyvää syksyä!


      • minneli
        väittelyä kirjoitti:

        Ihan älytöntä väitellä tällasista asioista, kukin tekee niin kun parhaaks katsoo! Onhan ihmisten arvomaailma muissakin asioissa aika eriävä, joten mikä tuntuu toisesta hyvältä saattaa olla toisesta typerää.
        Oma mielipiteeni on, että jos ei oo rahaa järjestää häitä ilman että kerjää rahoja takas, niin eikö sitten voi lykätä häitä ja jatkaa säästämistä? Meillä häät lähestyy, enkä kyllä kehtais pyytää rahaa kun suurin osa vieraista on opiskelijoita.. Tai jos pyytäsin, 25euroa olis aivan riittävä summa!
        Mun mielestä itse tehdyt yms. lahjat on upeita, niistä jää upee muisto vuosikausiksi! Ja ai että sitä yllätyksellisyyttä kun saan räplätä paketteja auki:)
        Ylioppilaalle annetaan rahaa mun näkökulmasta sen takia, että nuori aikuistuu ja muuttaa ehkä sillon kotoa, sit niillä rahoilla voi päästä alkuun! Naimisiin menevät ihmiset on yleensä hieman vanhempia, asuvat jo pois kotoa ja pärjäävät omillaan. Jos ei rahaa häihin ni ei sit häitä. Tää siis mun mielipide.
        Ja olisitte nähny kuinka ilosia kaveripariskunta oli saadessaan puutarhakeinun lahjaks! Mietin miltä niiden ilmeet olis näyttäny jos ne olis saanu kuoressa 100 euroa, käytettäväks vaikka sen keinun ostoon.
        Mutta ne pyytäkööt rahaa jotka sen järkeväks katsoo, mun mielestä sitä ei silti oo pakko antaa! Viekää piruuttanne joku idiootti puutarhatonttu häihin, joiden kutsussa on pyydetty rahaa.. Heh:)

        samaa mieltä. Toivottavsti nyt selvisi muillekin miksi ylppärilahjat ovat sisällöltään eri asia kuin häälahjat.
        Hyvin perusteltu! Hyvä idea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe