2.2,07

-ra

Tuli 6 vuotta leikkauksesta,eli lisäaikaa.On voinut aloitaa normaalin elämän.Päivät kuluvat niin nopeasti.vapaaehtois työmatkat jo vievät 3 tuntia edestakaisin,sitten normaalia kotitalous työtä,ja lapsille käyn keittelemässä suurempi töisiä ruokia.Viimeksi lihakaalikeiton,ja tänään Karjalanpaistin.

15

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lusiina 5

      Arkea osaa arvostaa varmasti eri tavalla sen jälkeen kun on selvinnyt vakavasta sairaudesta.

    • sp nyt

      Minkä syövän sinä Lusiina olet sairastanut?

    • -ra

      Voihan sitä ymmärtää vakkei olisikaan sairastunut syäpää voi olla vaikka sairastanut jonkun vakavan sairauden,tai olla sairas omainen,eikös vaan ?

    • määkin sp

      Määkin aattelin kysyy että minkä syövän,joku oikeen paha sen on täytynyt olla kun koko ajan kirjottaa.

      • Lusiina 5

        No milloin syöpä on HYVÄ?
        Mitenniin koko ajan?


    • vanhavaimo

      Pitkästä aikaa kirjoitan tänne. Oli se raskasta aikaa, kun yhdessä puolisoni kanssa sairastimme syöpää. Minulla oli se "hyvä" syöpä jonka sai leikkaamalla pois, ilman mitään muuta hoitoa ja siitä tulee 9 vuotta.
      Puolison syöpä olikin sitten paha ja pitkä kesti 10 vuotta, hän suorastaan kuihtui pois.
      Tulin katsomaan onko täällä vuosituhannen vaihteessa kirjoittaneita?

      • -ra

        Hienoa jotta kirjoitit.Ompa teitä koetellut kovasti.Voimia sinulle ja kirjoittele kuulumisesi.Minunkin lasteni isä kuoli 1.1.11 kerkisi yhden yön olla sairaalassa.Mukavaa olisi kuulla mitä "entisille " kirjoitteleijoille kuuluu tänä päivänä ovatko pysyneet terveenä?


      • Syöpis

        "Hyvä ja paha syöpä"?

        Meillä on hieman saman tyyppinen tilanne.
        Toivottavasti minun syöpäni häipyi lopullisesti peräsuoleni 30cm:n poistamisen yhteydessä. Vielähän sitä ei tiedä.

        Se on kuitenkin varmaa, että vaimoni verisyöpä on ns. "pahaa" lajia koska siihen ei ole mitään teoreettistakaan parannuskeinoa.
        Netin antama maksimiaika, 12-vuotta, tulee täyteen kolmen kuukauden kuluttua.

        Joskus näyttää siltä, että syövän "pahuus" näkyy parhaiten sen kantajan ilmeestä jolla ei välttämättä ole yhteyttä syövän todelliseen vajavuuteen.
        Kukin kokee sen subjeltiivisesti.

        Luumuillessani ensimmäistä leikkausta edeltävinä viikkoina keskussairaalassa kokeissa ja säteilyissä, minusta näyttivät kaikki muut odottelijat, sairauden lajia tietämättä, minua sairaammilta.
        Kaipa sellainen apea ilme ja ankea sävy kuuluvat sairaalan ilmapiiriin?
        No, eipä siinä ole syytä riemuunkaan. En tarkoita sitä.


      • Ei enään uskalla
        Syöpis kirjoitti:

        "Hyvä ja paha syöpä"?

        Meillä on hieman saman tyyppinen tilanne.
        Toivottavasti minun syöpäni häipyi lopullisesti peräsuoleni 30cm:n poistamisen yhteydessä. Vielähän sitä ei tiedä.

        Se on kuitenkin varmaa, että vaimoni verisyöpä on ns. "pahaa" lajia koska siihen ei ole mitään teoreettistakaan parannuskeinoa.
        Netin antama maksimiaika, 12-vuotta, tulee täyteen kolmen kuukauden kuluttua.

        Joskus näyttää siltä, että syövän "pahuus" näkyy parhaiten sen kantajan ilmeestä jolla ei välttämättä ole yhteyttä syövän todelliseen vajavuuteen.
        Kukin kokee sen subjeltiivisesti.

        Luumuillessani ensimmäistä leikkausta edeltävinä viikkoina keskussairaalassa kokeissa ja säteilyissä, minusta näyttivät kaikki muut odottelijat, sairauden lajia tietämättä, minua sairaammilta.
        Kaipa sellainen apea ilme ja ankea sävy kuuluvat sairaalan ilmapiiriin?
        No, eipä siinä ole syytä riemuunkaan. En tarkoita sitä.

        Tottakai on hyviä ja pahoja syöpiä.Senhän tietää kaikki jotka ovat syövän sairastaneen ja kaikki jotka ovat jollain lailla syövän kanssa tekemisissä.En uskalla sen enempää asiasta kirjoittaa,vaikka on hyvinkin ajankohtainen ja tärkeä minulle,pelkään että kaikki kumotaan.Tilanne on erittäin kriittinen tällä hetkellä :(


      • -ra
        Ei enään uskalla kirjoitti:

        Tottakai on hyviä ja pahoja syöpiä.Senhän tietää kaikki jotka ovat syövän sairastaneen ja kaikki jotka ovat jollain lailla syövän kanssa tekemisissä.En uskalla sen enempää asiasta kirjoittaa,vaikka on hyvinkin ajankohtainen ja tärkeä minulle,pelkään että kaikki kumotaan.Tilanne on erittäin kriittinen tällä hetkellä :(

        Voimia sinulle,toivotaan ettei kovin huonoja uutisia tule.


    • -ra

      Mitä teille "vanhoille kirjoittajille kuuluu tänä päivänä Kevätmielinen,Tässä ja nyt Kirjosieppo mumskuVilmuska,sekä monta muuta kirjoittajaa.

    • vanhavaimo

      Mieheni kuoli26.10.2010, oikeastaan 11 vuotta taudin toteamisesta.
      Kiitos kysymästä, muuten hyvin, kaipaus on edelleen suuri.
      Elämän muutokseen on ollut vaikeaa sopeutua. !0 sairastamisen vuoteen ei mahtunut paljon muuta elämää, kun olin omaishoitaja nimikkeellä ilman hoitotukea
      Siihen aikaan ei puoliso saanut tukea, mutta minä lupasin hoitaa ja hoidin myös. Hänellä sairaalajaksot olivat lyhyitä, vaikka sairaala reissuja tuli paljon.
      Miten itse olet selvinnyt, näyttäs että samalla matkalla ollaan:

      • -ra

        Onneksi kauniit muistot säilyvät niitä ei kukaan voi viedä pois.Kaipaus on suuri,ja ei siitä noin vaan parane.Varsinkaan kun on pitkän matkaa elämässä tottunut toisen seuraa.Puhekaveria välillä kaipaisi.Samalla matkalla ollaan.Enään en kaipaa rinnalleni miestä,olen jo tottunut olemaan tällain.Joskus jos alkaa ahdistaa laitan kumpparit jalkaan ja kierrän ihailemassa lumisia metsämaisemia.Illat ovat vaikeimmat,tulee ajateltua menneitä.Kirkolla olen käynyt juttelemassa papin kanssa menen taas ensi viikolla.Hän siunasi lastemme isän.Kirkolla on myös ystävä toimintaa.Meillä vapaaehtoistöissä on aamuhartaus klo 10-11 joka päivä.Sitä on jo niin omiin juttuihin tottunut jotta vaikeaa olisi aloittaa uutta suhdetta.Sinulle valoisimpia päiviä toivotan


      • Mukava lukea
        -ra kirjoitti:

        Onneksi kauniit muistot säilyvät niitä ei kukaan voi viedä pois.Kaipaus on suuri,ja ei siitä noin vaan parane.Varsinkaan kun on pitkän matkaa elämässä tottunut toisen seuraa.Puhekaveria välillä kaipaisi.Samalla matkalla ollaan.Enään en kaipaa rinnalleni miestä,olen jo tottunut olemaan tällain.Joskus jos alkaa ahdistaa laitan kumpparit jalkaan ja kierrän ihailemassa lumisia metsämaisemia.Illat ovat vaikeimmat,tulee ajateltua menneitä.Kirkolla olen käynyt juttelemassa papin kanssa menen taas ensi viikolla.Hän siunasi lastemme isän.Kirkolla on myös ystävä toimintaa.Meillä vapaaehtoistöissä on aamuhartaus klo 10-11 joka päivä.Sitä on jo niin omiin juttuihin tottunut jotta vaikeaa olisi aloittaa uutta suhdetta.Sinulle valoisimpia päiviä toivotan

        Mukava lukea kivoja asioita ja kuinka ihmisten elämä jatkuu syövän jälkeen,elämää arvostaa aivan eri tavoin.Suruja ja murehita tulee edelleen,mutta kun pahiman on läpikäynyt,niin jatko on varmasti helpompaa,ei pienestä hätkähdä ja osaa arvostaa pieniäkin asioita.

        Oikein hyvää kevään alkua teille ja nauttikaa siitä! Siitä on aikaa kun sai lukea mukavia asioita täällä,palaakohan palsta koskaan tarkoitukseensa?


    • -ra

      Viime yö meni rintakivuissa.Nitro sumutin ta jouduin ottaan 3 kertaa,ja Asperiinia.Onneksi ei tarvinnut sairaalaan lähteä.Muistaapa ainekin mitä on olla kivuitta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe