IT-alan

työ

IT-alalla kaikki suojatyöpaikkoja, valmistetaan muka toimivia ohjelmia käyttäjille, vaikka kaikki ATK-paska on vaan keino vähentää työpaikkoja perusteollisuudesta ja asettaa ihmiset koekaniineiksi ATK-moskan pauloihin. Jos haluutte mielenterveys ongelmia ja vitustusta ja apatiaa menkää vaan IT-alan töihin siellä ei arvosteta tippaakaan teidän tarpeita tai mieltymyksiä. IT-ala on yks vitun persereikä ala jolla ei ole ruusuista tulevaisuutta työt tulee vähentymään alalta huomattavasti lähiaikoina. Onko hauskaa olla joku vitun ATK-tukihenkilö nälkäpalkalla manipuloivien ATK-ohjelmien armoilla. Vittu kun ihmiset eivät tajua että tietotekniikka on pahempi sairaus kun AIDS tai pahempi kun ydinpommit on kiva keskustella 15 vuoden päästä ihmisten kanssa no miten teidän Bitti jaksaa kotona tai onko emolevy jo antanut asemaa tai missäs kunnossa sun kovalevys on onko parametraaliset kytkennät pettäneet voinhan mä gonfiguroida sut jos haluut. Oon ollu IT-alan töissä itse noin 1 ja 1/2 vuotta ja nyt alkaa rittämään tää vitun hienostelu ja trendien mukana kulkeminen lähen oikeisiin töihin vaikka pienellä palkalla mut tekemään oikeesti jotain jossa saa itsensä terveeksi eikä tarvi enää katella näitä helvetin muovisia mulkun jatkeita...taidan olla aika sekaisin koneista kun tällästäkin kirjoitan kattokaa nyt reilu vuosi ja aivopesty melkein nyt on aika poistua ettei kohta oo vihanneksena tietotekniikan hautausmaalla.

6

1888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Orja

On niitä ihan tavallisia / ei hienostelevia / trendi pelleilystä vapaita IT alan työpaikkoja.

Löytyy kyllä ihan 8-16 töitä ilman jatkuvia ylitöitä.

Minkäs teet, IT alalla kuitenkin maksetaan suhteellisen mukavasti. Työpaikan pitää tosin valikoida huolella.

• itkupilli

Juuri näin. Jos ei rahkeet riitä parempaan paikkaan/palkkaan, niin voi voi. Oisit hankkinu paremman koulutuksen. Turha valittaa kun jokainen saa itse valita.

• Tippa-Inssi

Ihan samaa mieltä IT-alasta. On mennyt pelkäksi bisnekseksi ja trendi jatkuu. Työpaikat lähtevät Suomesta muualle.

Jos valtio vielä pudottaa rikkaiden verot alhaalle niin ulkomaisille IT-firmoille virtaa rahaa solkenaan lisää, ja IT-työttömyys Suomessa kasvaa huippuunsa.

• Make

It-ala on perseestä! Toinen toistaan nörtimpää jätkää alalla. Elämässä ei oo muuta kun prossut ja uudet päivitykset! Hankkikaa elämä! Kyllä miehen pitää tehdä miesten töitä, eikä zippailla mitään Windowsseja! Itse olen myös it-alan koulutuksen saanut, mutta eipä vois vähempää kiinnostaa!

• Matkaaja

... teitä tai muitakaan ole alalle pakottanut? Kyllä vapaasti saa vaihtaa alaa jos jokin muu kiinnostaa enemmän.

Yhdessä vastauksista valitettiin että ' On mennyt pelkäksi bisnekseksi ja trendi jatkuu '. Olen ollut alla nyt 20 vuotta ja minun mielestäni se on aina ollut businesta! Mitä muuta se voisi olla? Taidetta? Kutsumus? Luonnonlaki?

• Tippa-Inssi

Tuollaisen 6-7 vuoden kokemuksella voin sanoa että 'pioneerihenki' & taide on kokonaan kadonnut, ennen sitä oli mukana bisneksen lisäksi.
        Bisnes ja rahanteko on mennyt jo äärimmäisyyksiin, mutta ylärajaan on kuitenkin vielä matkaa ja kalossia saa moni maistella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      284
      5860
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      38
      3422
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2647
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      223
      2121
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      84
      1656
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1057
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      991
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      875
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      130
      872
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      814
    Aihe