tottelematon mutta innokas jänismetsälle

venäjänajokoiraRINGO

Ongelmana on se että koiraa ei saa kiinni, opeteltu on kauan mutta päättynyt siihen että koira on noudettu tarhasta päivien päästä, olisiko kellään vinkkejä miten koiran saisi tottelemaan ? luonteeltaan koira on kuin lammas mutta luokse tulo ja kiinni antaminen ei tunnu onnistuvan.

6

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -||-

noh?

• vilin muisto

miten olisi koirakoulu?
      Tottelevaisuus alkaa kontaktin ottamisella, niin että koira kulkee hihnassa ja kuuntelee ohjaajaansa. Jo vilkaisusta silmiin palkatiinaa. Sitten otetaan luoksetuloa SISÄTILOISSA, niin että toinen pitää koiraa kiinni ja kutsuja on kolmen neljön askelen päässä. Ja sitten matkaa jatketaan ja samaa harjoitellaan pihalla, koira pitkässä hihnassa, ( kiinnit koiralle sekä talutushiha että pikä 10-15 metrin naru. Irroita talutin, jollin koira luulee olevansa irti. sitten jos ei tottele, naru estää karkailun. Sitten vaan harjoutusta, harjoutusta ja harjoutusta. Ja joskus jopa onnistuu. Niin ja jos koira karkaa ja tulee luokse viakka tunnin päästä EI SAA RANGAISTA. VAIKKA OMA SAPPI KIEHUIS ETTÄ HÖYRY PÄÄSTÄ NOUSEE. Koiraa on aina kehuttva vähisestäkin ontaktin ottamisesta

• -||-

kontakti löytyy että lenkillä kulkee kiltisti vieressä ja osaa perus käskyt täydellisesti,
      istu, tassu, odota, ei ota, paikka, ei mene, maahan jne .
      Ja juuri tätä ollaan tehty sisällä että harjotellaan melkeimpä noin mutta en sitte tiedä :D on niinku puulle puhuis kun naru napsahtaa auki ja sais olla irti .. :D

kai tämä harjottelemalla ja ajan kanssa, toivotaan niin :)!

• ghjklk

up

• luomuhurtta

Ajokoiran luonteeseen taitaa kuulua se ajaminen. Muuten, mistä tarhasta sitö hawetaan? Omasta kotitarhasta vai löytöeläintalosta?
      Peruskäskyt odota ja istu, on paikallaan, mutta entä se LUOKSETULO? onko sitä treenattu yhtään?
      Miten otat koirasi vastaan kun se puolen tunnin, puolen vuorokauden kuuttua palaa? Ettet vain kiroo ja karju, jolloin koira katsoon saavansa rangaistuksen palaamisesta eikä ymmärrä ettäkuritus johtuu karkaamisesta?

• -||-

noudettu löytöeläin tarhasta.
      ei mitenkää oltu sille vihaisia kun se ollaan haettu kun ei se sitä ymmärtäisi ?
      luokse tuloa ollaan harjoiteltu mutta ehkä asia piilee siinä että koira ei ole ollut meillä kauaa ja tuli meille aikuisena .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe