Oma pentumme ei vielä ole sisäsiisti, mutta onkin vasta 3 kk vanha. Ja useimmiten asiat tulee jo ulos kun itse hoksaa olla viemässä...
Sitä kysyisin että milloin tai missä vaiheessa pennun pitäisi oppia pyytämään ulos? Minkä ikäisenä omat koiranne ovat oppineet? Tuo vaan kyykistyy suoraan lehdelle (tai lattialle), ei norkoile oven lähellä, ei ääntele, ei edes katso minuun. Sisälle tekemisestä en ole torunut (lattiallekaan), ulkona pyrin kehumaan.
Sisäsiisteys
8
822
Vastaukset
- Tiinu
Vie pentusi heti ulos kun se on herännyt samoten leikin ja syömisen jälkeen.. Kyllä pentu oppii sisäsiistiksi, vaikka aikaa se saattaa viedä. Itselläni on myös lapinkoira joka oppi sisäsiistiksi vasta puolen vuoden iässä..
Tsemppiä teille! - sinttu
se on kuulemma ihan yksilöllistä et millon koirasta tulee sisäsiisti. itselläni on 9 viikkoinen perhoskoira ja pelkään, ettei siitä tule sisäsiistiä koskaan, sillä sille sattuu vahinkoja vielä liian usein.
luin jostain, että 9vkoa vanha voi jo olla sisäsiisti, mutta vahinkoja voi sattua silti harvemmin. minunkaan koira ei yhtään uikuta eikä mitään silloin kun pitäis pissalle päästä. yhtäkkiä se onkin sit jo tehnyt asiansa lattialle tai matolle ennen kuin olen huomannut sen tarpeen.öisin se kyllä herättää vikinällään ja pissaa heti kun päästään ulos.
kuulin myös sellaisen hyvän vinkin, että lattialle laitetaan vain yksi sanomalehti, jolle koira sitten opetetaan pissimään. sitten sitä sanomalehteä hivutetaan vaivihkaa lähemmäs ulko-ovea. minun koirani tosin tekee jätöksensä minne sattuu, joten olen heitellyt sanomalehtiä lattioille runsaalla kädellä...
jos koira pissaa lattialle niin kaikista paras rangaistus on se, ettei huomioi koiraa mitenkään. (kuten sä teet)
ois ihanaa kun mun hauva olis jo täysin sisäsiisti :)- Sekarotunen
meilkin on toi pentu vasta 3kk mutta hermot tahtoo mennä jatkuvaan siivoamiseen..tuntuu jotenkin et pentu pissaa tavattoman paljon?voiko se olla jonkin sairauden merkki?
- miia
Sekarotunen kirjoitti:
meilkin on toi pentu vasta 3kk mutta hermot tahtoo mennä jatkuvaan siivoamiseen..tuntuu jotenkin et pentu pissaa tavattoman paljon?voiko se olla jonkin sairauden merkki?
Juoko sun pentusi kauheasti vettä? Pennut kun juo välillä vaan huvikseen. Ja jos pikkuinen juo koko ajan niin onhan sillä sitten hätäkin koko ajan...
- pekka
miia kirjoitti:
Juoko sun pentusi kauheasti vettä? Pennut kun juo välillä vaan huvikseen. Ja jos pikkuinen juo koko ajan niin onhan sillä sitten hätäkin koko ajan...
Kyllä siinä helposti puolisen vuotta menee, sisäsiistiksi oppimisessa. Minkäänlaista rankaisua ei kannata käyttää, siitä tulee vaan uusia ongelmia. Vie tosiaan ulos aina herättyä, syötyä ja leikittyä. Todella usein siis.
Yhdeksän viikkoiselta sisäsiisteyttä ei voi vielä edellyttää :) - sinttu
pekka kirjoitti:
Kyllä siinä helposti puolisen vuotta menee, sisäsiistiksi oppimisessa. Minkäänlaista rankaisua ei kannata käyttää, siitä tulee vaan uusia ongelmia. Vie tosiaan ulos aina herättyä, syötyä ja leikittyä. Todella usein siis.
Yhdeksän viikkoiselta sisäsiisteyttä ei voi vielä edellyttää :)se oli sittenkin et 4 kuukautta vanha voi jo olla sisäsiisti, mutta vahinkoja voi silti sattua silloin tällöin. pennulta ei pidä vaatia liikoja :)
koira, joka ei ole oppinut sisäsiistiksi ollenkaan on rasittava...erään tuttuni aikuinen koira ei ole sisäsiisti nimittäin...
niinhän se sanotaan, että jätöksestä ei saa rangaista, ellei koiraa saa kiinni itse teossa. koirani kasvattaja kertoi, että hän rankaisee huomaamattomastikin tehdystä jätöksesstä. hän vie pennun pään tarpeeksi lähelle, jotta se haistaa omat hajunsa. sitten hän vähän rankaisee näppäsemällä tms. ja hänen koiransa ovat aina oppineet sisäsiistiksi tehokkaasti. - kleini
sinttu kirjoitti:
se oli sittenkin et 4 kuukautta vanha voi jo olla sisäsiisti, mutta vahinkoja voi silti sattua silloin tällöin. pennulta ei pidä vaatia liikoja :)
koira, joka ei ole oppinut sisäsiistiksi ollenkaan on rasittava...erään tuttuni aikuinen koira ei ole sisäsiisti nimittäin...
niinhän se sanotaan, että jätöksestä ei saa rangaista, ellei koiraa saa kiinni itse teossa. koirani kasvattaja kertoi, että hän rankaisee huomaamattomastikin tehdystä jätöksesstä. hän vie pennun pään tarpeeksi lähelle, jotta se haistaa omat hajunsa. sitten hän vähän rankaisee näppäsemällä tms. ja hänen koiransa ovat aina oppineet sisäsiistiksi tehokkaasti.Mikä kasvattaja se tuollainen on?? Älä sinä vaan noin ala tekemään.
Mulla on nyt 6,5kk vanha koiranpentu.Sisäsiisti siitä tuli 5kk iässä. Joskus vieraillessa tai liikaa innostuessa edelleen sattuu pikkuvahinko. Mutta nartut eivät olekaan 100% varmasti sisäsiistejä ennen kuin ensimmäisen juoksun jälkeen. hyvin meillä on kuitenkin nyt mennyt ja tosiaan oli 5kk kun tajusi, että voi pyytää ulos, kun on hätä ja silloin loppui sisälle pissimiset kokonaan.
Opetin pissimään ulos niin, että kun teki pissin ulkona, sai makupalan. Äkkiä hoksasi, että siellä ulkonahan on kiva pissiä, kun saa namia. :) Nyt on namit jääneet pois mutta kehut saa edelleen. Sisälle tulleita pissejä en huomioinut millään tavalla. Paitsi siis tietysti siivoamalla ne pois. :)
- joku
oma koirani oppi tekemään ulos tarpeensa noin 4kk:n iässä. Pikkuhiljaa vähennät papereita sisällä ja käytät koiraasi ulkona usein. kun se tekee tarpeensa ulos, kehu koiraa kovasti. Pentua täytyy käyttää useasti ulkona koska se ei paljoa pidättele jos on hätä.Koirani on nyt 8kk eikä se ole ikinä itse pyytänyt ulos vaan se tekee ulos tarpeensa aina silloin kun sen käyttää(osaa pidätellä). käytän sitä ulkona noin 6kertaa/pvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803