Lämpösulakkeen ohittaminen

sula ke

Olisi muuten hyvä kahvinkeitin mutta siitä on sulake palanut enkä viitsi ostaa uutta.

Kolvi pysyy kuitenkin jotenkuten käsissä joten ajattelin laittaa tilalle vaikka autosta jonkun sulakkeen niin ei pala kämppä.

Mitä tinaa ootte käyttäneet pitäis saada alumiini tarttumaan piirilevylle?

15

3323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ierikka

Lämpösulaketta ei pidä juottaa koska se "katkeaa", käytä jotain puristustyökalua. TV-huollosta saat uuden sulakkeen.

• niin että

Alumiini ei tartu piirilevylle kohtuullisella vaivalla. Auton sulake ei auata mitään klämpän palamisen estoon.

tarvitaan nimenomaan se LÄMPÖ sulake.

• kaiken kokenut

Näin on, itse olen jättänyt vanhaan pistehitsillä kiinnitettyyn lämpösulakkeeseen sellaisen langantyngän, että siihen saa sopivasti liitettyä sokerinpalan sisuskaluista metalliholkin , jonka sisään ruuvataan sekä vanha karva että uusi molempien ruuvien alle.

• katin villat
        kaiken kokenut kirjoitti:

Näin on, itse olen jättänyt vanhaan pistehitsillä kiinnitettyyn lämpösulakkeeseen sellaisen langantyngän, että siihen saa sopivasti liitettyä sokerinpalan sisuskaluista metalliholkin , jonka sisään ruuvataan sekä vanha karva että uusi molempien ruuvien alle.

Auton sulake ei estä edes taksimersun palamista, jos johdot ovat liian pitkät. Siitä on kokemuksia 7,5 amperin litteällä sulakkeella, joka oli akun plus-navan lähellä ja takakonttiin 2,5 neliömillimetrin johdoilla kytketyllä kuormalla, joka oli lähes oikosulku.

• Riskialtista on

Jos kyseessä on se ylilämpövaroke, jonka tarkoitus on pelastaa isommilta vahingoilta, jos laite sattuisi kuumenemaan liikaa, sen toimintaa ei voi korvata millään ylivirtavarokkeelta (esim. autosulake).

Jos tahtoo ottaa riskin, on aivan sama vaikka sen korvaisi kuparilangan pätkällä.

Mikähän sen on sulattanut? Onko jäänyt sähköt päälle vedes loputtua (laitevika)?
      Jos jotain tuollaista, niin seuraavalla kerralla voi palaa pöytätaso tai asunto.

• 19+20

Olisiko termostaatin kärjet hitsautuneet kiinni?
      Naksuuko se, kun lämmität varovasti ilman vettä keitin ylösalaisin ja pohjalevy irroitettuna?

• uusi keitin

Sulakkeesta ei mene virta läpi.

Taidan heittää roskiin ja haen uuden parilla kympillä.

• Tee se
        uusi keitin kirjoitti:

Ei varmasti hassumpi vaihtoehto.

• sebyk
        uusi keitin kirjoitti:

joo, ei niitä kannata korjailla.

• sähköä
        Tee se kirjoitti:

Ei varmasti hassumpi vaihtoehto.

Kyllä se sulake on siellä ihan tarkoituksella. Kun se pimahtaa niin 100-varmasti jossain on vikaa. Elä lähe hyvä mies itte rusnaamaan jos et tiärä 100-varmasti mitä teet, siinä voipi männä mökki ja akka tulipalossa.

• entinen ammattilaine

Aika monesti se sulake palaa omia aikojaan ajan kanssa. Kun vaihtaa uuden, pelaa taas todennäköisesti pitkään.
      Nimimerkillä: Entinen ammattilainen

• tieto on valttia

Mutta lämpösulaketta ei niin vaan vaihdetakaan. Se on pistehitsattu kiinni. sksikö olet entinen ammattilainen, kunnet sitä tiennyt?

• Entinen ammattilaine
        tieto on valttia kirjoitti:

Mutta lämpösulaketta ei niin vaan vaihdetakaan. Se on pistehitsattu kiinni. sksikö olet entinen ammattilainen, kunnet sitä tiennyt?

Tässä taa nähdään, että on tekijöitä ja kättensä levittelijöitä. Voi voi, kun ei voi!

Entinen ammattilainen, eli kaikenlaisen elektroniikan korjausta ammattimaisesti tehnyt yli 40 vuotta.

• ammattiamatööri

Tieto ehkä valttia mutta järkeäkin voi käyttää. Itse olen vaihtanut useita lämpösulakkeita katkaisemalla vanha pois siten että jää sopivat pätkät joihin voi esim. ns. abikopihdeillä puristaa kiinni uuden käyttäen sopivaa kiinnitysholkkia vaikkapa ns. abikosta.

• turaanimo

Mulla keitin rupesi katkomaan automaattisulaketta niin mä revin sen irti taulusta ja laitoin pätkän johtoa tilalle.

Edelleen keittää hyvää kahvia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe