Hei!
Olemme seurustelleet vuoden, olemme lähempänä kolmeakymppiä. Tämä on miehen ensimmäinen seurustelusuhde. Meidän olisi ollut tarkoitus mennä naimisiin tulevana kesänä. Nyt mies sai päähänsä, että ei halua hätäillä suuren ratkaisun kanssa ja haluaa siirtää häitä kesään 2014, eli ensi vuoden kesään.
Haluaako mies salaisesti vihjata minulle erosta? Haluaako mies minut oikeasti? Onko tämä vain panikointia?
Olen kysynyt häneltä nämä kysymykset, mutta hän kieltää ja sanoo, että haluaa minut. Eipä ole kovin vakuuttavaa. Miehet, mikä on logiikkanne tällaisissa tilanteissa?
Sitten kun ollaan puhuttu meidän suhteesta, puhuu välillä menneessä aikamuodossa.
:(
Mies haluaa siirtää häitä
38
494
Vastaukset
- //Mies//
"Olemme seurustelleet vuoden.."
Vs: Aika vähän aikaa minusta..
"Onko tämä vain panikointia?"
Vs: ehkä ennemminkin rimakauhua..
"Miehet, mikä on logiikkanne tällaisissa tilanteissa?"
Vs. Mies näkee tulevaisuuden omassa mielessään: 1-3 pientä *rääkyvää* lasta, työhaasteet, velkainen rivitalonpätkä, ihan liikaa kaikkea stressiä ja vastuuta... Ehkä hän ei ole vielä siihen kaikkeen valmis?- aloittaja vastaa
mies on kyllä kova stressaamaan..
- Epäilen että
Hän ei ehkä ole varma haluaako naimisiin kanssasi. Ja vaikka haluaisikin, niin luulen että kyllä joudut siirtoon suostumaan. Et voi kuitenkaan muuta tehdä kuin odottaa ja katsoa mitä tapahtuu. Onko se sitten maailmanloppu vaikka ette naimisiin menisikään? Voihan sitä yhdessä elää ilman vihkitodistustakin, eikö?
- Epäilen että
Kysyn vielä uudestaan: Miksi teidän pitää ehdottomasti mennä naimisiin? Ettekö voi elää yhdessä ja perustaa sitä perhettäkin ilman sitä vihkitodistusta? Avoliitossa siis.
- aloittaja vastaa
Epäilen että kirjoitti:
Kysyn vielä uudestaan: Miksi teidän pitää ehdottomasti mennä naimisiin? Ettekö voi elää yhdessä ja perustaa sitä perhettäkin ilman sitä vihkitodistusta? Avoliitossa siis.
tästä alkais avoliitto/avioliittokeskustelu, siihen en ala.
Eli ollaan perinteisiä ja halutaan avioliitto. - aloittaja vastaa
kyyyllä minä sen vihkitodistuksen haluan. Jos me ollaan talolainakin ottamassa ja perhettä perustamassa, niin loppuun asti mennään myös paperityössä.
- aloittaja vastaa
Epäilen että kirjoitti:
tästä alkais avoliitto/avioliittokeskustelu, siihen en ala.
Eli ollaan perinteisiä ja halutaan avioliitto. - Epäilen että
aloittaja vastaa kirjoitti:
kyyyllä minä sen vihkitodistuksen haluan. Jos me ollaan talolainakin ottamassa ja perhettä perustamassa, niin loppuun asti mennään myös paperityössä.
No, me ollaan miehen kanssa oltu noin 10vuotta avoliitossa ja 2lasta. Eikä kumpikaan ole missään tapauksessa halunnut naimisiin, mutta lapsia molemmat halusimme (mies vielä enemmän), ja me puhuttiin nämä asiat selväksi jo ihan suhteen alkuaikoina. Eli meillä tämä ratkaisu on ollut hyvä.
Mutta ehkä sun kannattaisi kuitenkin kysyä siltä mieheltäsi ihan suoraan että haluaako hän oikeasti mennä naimisiin vai ei.
Ja jos toiselle on ehdottoman tärkeää mennä naimisiin ja toinen ei sitä missään tapauksessa halua, niin silloin se kumppani ei olekaan ehkä se oikea.
Ihan sama juttu lasten hankkimisessa.
Kumpaakaan suhteen osapuolta ei saa missään tapauksessa painostaa mihinkään ratkaisuun. - aloittaja vastaa
Epäilen että kirjoitti:
No, me ollaan miehen kanssa oltu noin 10vuotta avoliitossa ja 2lasta. Eikä kumpikaan ole missään tapauksessa halunnut naimisiin, mutta lapsia molemmat halusimme (mies vielä enemmän), ja me puhuttiin nämä asiat selväksi jo ihan suhteen alkuaikoina. Eli meillä tämä ratkaisu on ollut hyvä.
Mutta ehkä sun kannattaisi kuitenkin kysyä siltä mieheltäsi ihan suoraan että haluaako hän oikeasti mennä naimisiin vai ei.
Ja jos toiselle on ehdottoman tärkeää mennä naimisiin ja toinen ei sitä missään tapauksessa halua, niin silloin se kumppani ei olekaan ehkä se oikea.
Ihan sama juttu lasten hankkimisessa.
Kumpaakaan suhteen osapuolta ei saa missään tapauksessa painostaa mihinkään ratkaisuun.viisas ja aikuismainen kommentti, kuten useimmat täällä, kiitos niistä!
Se on totta, että mikäli kahdella ihmisellä on täysin eriävät mielipiteet näin olennaisista arvoista, niin eihän siitä taida tulla pidemmän päälle mitään. Meillä kyllä kummallakin arvot ovat erittäin tärkeitä ja avioliitto on yksi arvoista, jota halutaan itsellemme.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että ihan hyvä, että sulhanen haluaa siirtää häitä, koska onhan se vuosi tosi lyhyt aika. Jos stressaa, niin eihän niistä häistkään nauti! Tällaiset päätökset täytyy saada tehdä rauhassa..
- yksinolo
Mun tyttöystävä halusi siirtää häitä vuodella. No minä sitte sain tietää et oli käyny vieraissa. Kovasti väittii ettei mitään ollut tapahtunut vaikka oli mustaa valkoisella kirjoitettuna. Ny vuotta myöhemmin exäni jahkailee mu perään mut sellasta se on et kun kerran pettää niin pettää toisenkin kerran.
- aloittaja vastaa
ikävä kuulla :( olen pahoillani. Tuo on kyllä alhaista, että pitää toista odottavana, vaikka on jo toiset kuviot vireillä.
tuota, minultahan ei tietenkään mitään kysytä mutta.. vuoden vasta seurustellu ja jo silloin häitä suunnittelemassa?? keitähän niitä kaikkia julkkiksia on joitten liitto on mennyt ihan pilalle liian pikaisen liiton takia.. eli hällä on toinen tai hän jännittää.. hän haluaa olla vielä vapaa ja maistelee mahdollisuuksia ilman sua.. mutta kerta hän on sanonu että haluaa sinut niin mikä mättää, pitääkö tuoda kuu taivaalta ja kaikki maailman ruusut sun eteen että kelpaa?! voi jessus..
- aloittaja vastaa
aloittaja vastaa
ei kuuta taivaalta, vaan timantti oikeaan nimettömään..
Vuosi on aika lyhyt, mut ihmettelen, että nyt yhtäkkiä.. Mulle on tullu mieleen, että mies on tajunnu, että this is it, että nyt pitää päättää.. aloittaja vastaa kirjoitti:
aloittaja vastaa
ei kuuta taivaalta, vaan timantti oikeaan nimettömään..
Vuosi on aika lyhyt, mut ihmettelen, että nyt yhtäkkiä.. Mulle on tullu mieleen, että mies on tajunnu, että this is it, että nyt pitää päättää..Taidat haluta vasempaan nimettömään.
- mitä järkee?!?#@$!!
lopeta massapostittaminen
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274842- aloittaja vastaa
onko tuossa nyt mitään pahaa, jos oon laittanu tän toiselleki palstalle? Halusin varmistaa, että joky näkee tämän. Älä viitti olla pilkunviilaja. Massapostittaminen ois sitä, että laittaisin tän saman viestin samalle palstalle moneen kertaan ja siten spämmäisin palstan.
Hoh hoijaa, kylläpä ihmiset jaksaa pienistä loukkaantua. - ON !@!@?!!
onko tuossa nyt mitään pahaa, jos oon laittanu tän toiselleki palstalle? Halusin varmistaa, että joky näkee tämän. Älä viitti olla pilkunviilaja. Massapostittaminen ois sitä, että laittaisin tän saman viestin samalle palstalle moneen kertaan ja siten spämmäisin palstan.
Hoh hoijaa, kylläpä ihmiset jaksaa pienistä loukkaantua.Häivy!
- aloittaja vastaa
ON !@!@?!! kirjoitti:
Häivy!
ota lääkkeet.
Kumman ajatus alunperin häät olivat?
nm. "Yksi ex tokaisi 'Mennään syksyllä naimisiin' kysymättä mielipidettän"i. Sen jälkeen aloin miettimään poismuuttoa- aloittaja vastaa
enemmän mun idea, tai no ei. Kyl se oli kummanki idea, mut minä olen kyllä ollu hanakammin viemässä asiaa eteenpäin.
- lifemocker
eihän tuossa ole mitään järkeä mennä naimisiin kun tuskin edes tunnette toisianne vielä!
- aloittaja vastaa
niin, ollaanhan me vasta tunnettu tosi vähän aikaa.
- Selvä pyy
Miestä ei vaan kiinnosta sun lapsiprojekti.
Vuosi on tosi lyhyt aika. Haluatko oikeasti sen miehen vai onko hän vain väline, jonka avulla toteutat muita haaveitasi?
- aloittaja vastaa
siis mies on ITSE haaveillu lapsesta.
Nyt on sanonu päivän mittaan, että rakastaa minua, haluaa, että tehdään kaikkea kivaa, mutta siltiki musta tuntuu hirmu pahalta. Nukuin vaan tossa, ku alko masentaa. :( Ja jotenki seki, ku huomaan, että mies puntaroi, viihtyykö se tässä parisuhteessa vai ei, koska välillä se aina jotenkin ilon tunteissaan sanoo, että: "Minä halua olla sun kanssa" ja hymyilee. Ja minä oon maani myyny. Ihan niinkuin mulle tarjottas jotain armopalaa? Että kiva.
Oon itse hieman vanhempi kuin mies. En haluais enää lähenpänä kolmeekymppiä veivata tällaisia asioita. Mutta toisaalta, vuosi on vielä tosi lyhyt aika. Ja parempi katsoa kuin katua.
En tiiä, pää räjähtää! Että haluaako se nyt minut vakavasti, vai onko se vakavasti miettiny, että ei ehkä sittenkään?- lifemocker
KUKAAN ei vielä vuodessa tiedä haluaako olla toisen kanssa koko loppuelämän
- deft.
lifemocker kirjoitti:
Rakas
- aloittaja vastaa
lifemocker kirjoitti:
no niimpä. Ja tätä me ollaan puhuttu, mutta tuntu, että mies oli niin innokas aluksi. Kait se alunhuuma on vaan hävinnyt. No toisaalta onneksi sen perusteella ei sitten tehdäkään päätöksiä suuntaan tai toiseen.
- ,.,.
.
- no ..
hän onkin erittäin järkevä mies: ei häitä kannata hätäillä. Ja joo, sinä panikoit. Ja jos mies sinut jättää, niin luultavasti justiinsa sen takia, että olet aika epävakainen.
- aloittaja vastaa
voi anteeksi kun olen hieman epävakainen, kun häät perutaan/ siirretään vuodelle eteenpäin.
Sitä jos mitä ihmettelen, missä on ylläolevan tekstin järki ja empatiakyky. Ethän sinä voi tietää, olenko epävakainen. Vain tunnevammainen henkilö ei tajua, että häiden siirtäminen voi aiheuttaa ihmisessä ahdistusta.
Suomalaisilla on sellainen omituinen piirre, että jos jollain on huono päivä/masentaa, ja raukka avautuu siitä, niin sitten tätä lyötyä lyödään vielä lisää.
Miksen voisi olla vaan tosi rakastunut ja ihastunut ihminen, joka on hetkellisesti järkyttynyt siitä, että alustavasti varattu kirkko ja pappi pitää perua? Miksi heti leimataan joksikin epävakaaksi, ja että sen takia mies varmaan jättää minut.
Minä nauran sinulle! - olepas hyvä,
voi anteeksi kun olen hieman epävakainen, kun häät perutaan/ siirretään vuodelle eteenpäin.
Sitä jos mitä ihmettelen, missä on ylläolevan tekstin järki ja empatiakyky. Ethän sinä voi tietää, olenko epävakainen. Vain tunnevammainen henkilö ei tajua, että häiden siirtäminen voi aiheuttaa ihmisessä ahdistusta.
Suomalaisilla on sellainen omituinen piirre, että jos jollain on huono päivä/masentaa, ja raukka avautuu siitä, niin sitten tätä lyötyä lyödään vielä lisää.
Miksen voisi olla vaan tosi rakastunut ja ihastunut ihminen, joka on hetkellisesti järkyttynyt siitä, että alustavasti varattu kirkko ja pappi pitää perua? Miksi heti leimataan joksikin epävakaaksi, ja että sen takia mies varmaan jättää minut.
Minä nauran sinulle!nauruista. Mukavaahan se on kun naurattaa.
Tein kyllä päätelmäni ihan sun kirjoitusten perusteella ja ne välittävät kuvan ihmisestä, jota tunteet vievät sinne sun tänne, ylireagoit ja panikoit. Sellainen mielenlaatu vain sattuu olemaan joidenkin miesten mielestä turhan rasittava, mutta ei sitten varmaan sinun miehestäsi, vaan hän kerta toisensa jälkeen jaksaa vastata sinulle, että joo joo mä rakastan sua...
Mutta tosi hyvä kun olet jo vähän ryhdistäytynyt. - aloittaja vastaa
olepas hyvä, kirjoitti:
nauruista. Mukavaahan se on kun naurattaa.
Tein kyllä päätelmäni ihan sun kirjoitusten perusteella ja ne välittävät kuvan ihmisestä, jota tunteet vievät sinne sun tänne, ylireagoit ja panikoit. Sellainen mielenlaatu vain sattuu olemaan joidenkin miesten mielestä turhan rasittava, mutta ei sitten varmaan sinun miehestäsi, vaan hän kerta toisensa jälkeen jaksaa vastata sinulle, että joo joo mä rakastan sua...
Mutta tosi hyvä kun olet jo vähän ryhdistäytynyt.Hyvä kirjoittaja. Mikäli teette päätelmänne yleensäkin arkielämän kompakysymyksistä samalla intensiteetillä, luotettavuudella, seurannalla, objektiivisuudella ja tutkimuksellisella otteella, voisin jopa päätellä, että päättelyittenne perusteella olette idiootti, joka ei tiedä minusta tai asioistani yhtään mitään.
:) - no se
Hyvä kirjoittaja. Mikäli teette päätelmänne yleensäkin arkielämän kompakysymyksistä samalla intensiteetillä, luotettavuudella, seurannalla, objektiivisuudella ja tutkimuksellisella otteella, voisin jopa päätellä, että päättelyittenne perusteella olette idiootti, joka ei tiedä minusta tai asioistani yhtään mitään.
:)men sinulta tietenkin ihan oikein se päättely. Ilmiömäistä!
- aloittaja vastaa
no se kirjoitti:
men sinulta tietenkin ihan oikein se päättely. Ilmiömäistä!
minua inhottaa, että varsinkin naiset suomessa ovat susia toisilleen. Yritin kertoa ongelman, pyytää siihen miehistä näkökulmaa, kun miehen logiikka palstalla ollaan. Sitten kun yritän täällä avautua ja kertoa jotain, heti tulee joku pikkupissis ja yrittää varastaa koko shown. Eikö ihmisiä opeteta koulussa käyttäytymään? Missä on netiketti? Okei, itsekin tuossa ärsyynnyin kun käytiin haukkumaan epävakaaksi jne, mutta kun tämä kaikki ulkopuolinen palaute on roskaa. Kaikki, mikä ei ole rakentavaa palautetta/kommentointia, voidaan lukea yhdeksi kuin koiran uloste.
Turha päänaukominen
Se ei rakenna ketään. Se vie tilaa ja energiaa todellisilta kysymyksiltä. Olettamukset ja syyllistämiset eivät auta ketään. Tartten vinkkejä kokeneilta AIKUISILTA. Ja täällä niitä on paljon tullutkin, lukuunottamatta henkilöä, jonka alle tämän vastauksen laitan. - oletkin nyt
minua inhottaa, että varsinkin naiset suomessa ovat susia toisilleen. Yritin kertoa ongelman, pyytää siihen miehistä näkökulmaa, kun miehen logiikka palstalla ollaan. Sitten kun yritän täällä avautua ja kertoa jotain, heti tulee joku pikkupissis ja yrittää varastaa koko shown. Eikö ihmisiä opeteta koulussa käyttäytymään? Missä on netiketti? Okei, itsekin tuossa ärsyynnyin kun käytiin haukkumaan epävakaaksi jne, mutta kun tämä kaikki ulkopuolinen palaute on roskaa. Kaikki, mikä ei ole rakentavaa palautetta/kommentointia, voidaan lukea yhdeksi kuin koiran uloste.
Turha päänaukominen
Se ei rakenna ketään. Se vie tilaa ja energiaa todellisilta kysymyksiltä. Olettamukset ja syyllistämiset eivät auta ketään. Tartten vinkkejä kokeneilta AIKUISILTA. Ja täällä niitä on paljon tullutkin, lukuunottamatta henkilöä, jonka alle tämän vastauksen laitan.oikein hienosti päässyt tasapainoisempaan tilaan. Onnittelut!
Tietenkin se tuntuu oudolta ja epäilykset herää jos jo sovittuja häitä siirretään. Mut hyvin voi olla niin, että mies rakkauden huumassaan on lupautunut enempään kuin oikeasti on valmis ja siksi ehdottaa vuoden lykkäystä. Että suuri ratkaisu saa varmasti kypsyä tarpeeksi. Vastuuntuntoista toimintaa, vaikka vähän viiveellä. Ellei muita merkkejä suhteen hiipumisesta ole, voit varmaan ottaa ihan positiivisesti asian järkipuolella vaikka tunnepuolella jurppii.
- aloittaja vastaa
niimpä, ollaan menty nopeaan tahtiin. Mua ei enää tänään jurpi niin pahasti kuin eilen.. Eilen oli katastrofi, koska se oli vielä tasan seurustelun aloittamisemme vuosipäivä. Käytiin sitten syömässäskin yhdessä..
Mutta, parempi hidastaa risteyksiin, kuin luisua tieltä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082485
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401634Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1411286Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2931086Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3141036Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe561012Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen22975- 55926
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19814Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58783