Moi! Onko teillä kellään hoitsuopiskelijoilla ollut piikkikammoo koulua aloittaessanne? Mä ainaski inhoon rokotuksia ja verikokeita, vaikka tiän ettei ne satukaan. Pelkään, jos en ite pysty sit pistämään ja pökrään vaikka. Täs harkitsen alalle hakua, mut mietin voiko se kaatua tuohon kammoon..
piikkikammo?
3
1081
Vastaukset
- sh-opiskelija
minkä asteinen kammo sulla on. Suurinpiirtein jokainen jännittää ensimmäistä pistosta antessaan tai saadessaan. Injektioiden antoa treenaamme toisiimme.
Mutta jos sinulla on tapana pyörtyillä tai saada hysteerisiä kohtauksia piikkejä nähdessäsi, suosittelen ensin totuttelua niihin ennenkuin alalle hakeudut. Ei tarvitse sitten ainakaan sen takia koulua keskeyttää. - th-opiskelija
koulutuksen aikana näet ja koet varmasti paljon "pahempia" kuin esimerkiksi injektioiden antaminen. Kävimme ensimmäisenä vuotena tutustumassa patologin työhön eli seurasimme ruumiinavausta. Toisena vuonna saimme seurata leikkaussalissa erilaisia leikkauksia. Hieman tietty itsekki jännitin, miten käyttäydyn em. tilanteissa. Mutta hyvin meni, joka osiltaan lujitti uskoa siihen, että minusta tulee todellakin terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja.
Musta sun kannattais oikeesti harkita alan opiskelua "piikkikammosi" takia. Mutta en kuitenkaan usko sen ratkaisevan sitä, tulisiko sinusta sairaanhoitajaa. - th-opiskelija myös
Opiskelen siis terveydenhoitajaksi. Itselläni oli ennen opiskeluiden aloittamista verikammo ja piikkikammo, ja ajattelin asioita juuri samanlailla kuin sinä. Juttelin myös jo ammatissa olevien kanssa ja he sanoivat, että monilla on kyseisiä kammoja, mutta pääsevät niistä yli.
Itse pääsin verikammosta työskennellessäni kaupan takatiloissa lihakimpaleiden ja veren yms. seassa! :) Jos kyseistä kammoa on niin se kyllä helpottaa opiskeluiden myötä, koska verta tullaan näkemään.
Piikkikammosta. Minulla oli myös piikkikammo ja olin luokan pelokkain opiskelija juuri kyseisessä asiassa :). Pelkäsin ihan hirveästi, mutta siitäkin pääsin yli...pistämällä. Helpompi on itse pistää mitä tulla pistetyksi, usko pois. Loppupistotunneilla jopa olin luokan "pistonukke" eli minuun sai sitten ne pistää jolle ei löytynyt pistoparia :). Eli siitä kammosta todellakin pääsee yli eikä TODELLAKAAN kannata jättää alalle hakemista, jos on muuten kiinnostunut alasta. Kuten joku mainittikin, tulee paljon pahempiakin kohtia kuin pistäminen.. Mutta kaikkeen tottuu ja karaistuu :).
Myöhemmin kaikki eka pistämiset yms. tuntuu jotenkin pieneltä, että miten sitä on muka tuollaistakin pelännyt. Niin sitä kasvaa opiskeluiden aikana :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2485672Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353231Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332549"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2102013Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 641007
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77937Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8781- 39728