...voisi kohteliaasti sanoa vanhemmilleen, tässä tapauksessa iskälle, että lopettaisi juomisen?
Onhan iskä aina humalpäissään kysynyt että haittaako ku se juo. En tiedä miksi! mutta mä vastaan aina että "ei..." vaikka kuitenkin se inhottaa ku se juo ja haittaa. Mä en vaan saa sanotuksi sitä että "haittaa", ku iskä sitten levertelee että "enhän mä edes paljon juo..." ku muuten vaan viikonloput humalassa... Ku yhdesti mie sanoin iskälle, vihjaten, että se lopettas juomisen... Mutta iskä on sellanen että se suuttuun ku sille alkaa puhuun tosta aiheesta, ja viäpä vihjaillen et se lopettas... Äippä ja iskä riitelevät joskus kun iskä on taas jälleen kerran juonut. On ne joskus ollu viikonkii puhumata toisilleen, sillonki ku iskä ei ollu humalas... Ja joskus he erosivat, mutta jo samana päivänä tiiviisti yhdessä...
Sitten vielä: mun vanhemmat kummatkin polttavat, joka on ikävää. ei ole yhtään kivaa kun ne polttavat mun ikkunan takana, niin että ne savut tulevat mun huoneeseen ku ikkuna on auki. Ku en mä ny hemmetti voi mennä sulkeen ikkunaa ku moon koulussa, ja kuitenki ku pitää tuulettaa huanetta. Ja nei suostu vaihtaan "tupakkapaikkaa"... itse en polta...
Kuinka monen vanhemmat juovat/polttavat?...
Miten...
4
352
Vastaukset
- Kake
Mun faija kans joi aina viikonloppuisin (ei kylläkään täytä alkoholistin kriteerejä). Ei se juominen sinänsä haittaa vaan se, et se on aika hemmetin ärsyttävä kännissä.
Auttaa vaan, et sanot ne asiat suoraan. On munki faija aika kuumakalle mut ku mä sanoin, et "lopeta toi dokaaminen aina viikonloppusin. Se on hemmetin ärsyttävää. Tai sitte mee baariin dokaan." ni ei ole ukko enää sen jälkee ollu nii paljon kännissä... - raitis
mun suvussa ei oo ketään kuka polttaa
- Bella
mun äitini.... JOKA ILTA!!
olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi auttaa tähän asiaan..eli miten voisin kertoa että
lopettaisi juomisen?
- minä vaan
tosi usein melkein joka ilta:( en oo mitenkään kamalan läheinen isän kanssa joten en voi vaan tosta noin sanoa.mut äiti usein sanoo sille että sen pitäis lopettaa mut ei se ikinä lopeta.viinan menee tosi paljonkin aina rahaakin:( mä en ainakaan ikinä alota ryyppäämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3336277Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483756Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1542938"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2302212Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1081776- 731326
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831122Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni1451003Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan13988Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11934