Munanjatkeet, tappajakoirat, lasten raatelijat, mielenvikaiset, remmiräyhät, karhun kokoiset hirviöt, kouluttamattomat puolisudet..rakkaalla lapsella on monta nimeä, joskin tässä tapauksessa noitten nimien antajat eivät taida niin rakastaa näitä "lapsia".
Mistä johtuu ihmisten käsitys esimerkiksi siitä, että kun otetaan iso koira, vaikka nyt vaikka jokin palveluskoira/vuoristokoira/laumanvartija, niin automaattisesti ajatellaan, että se on otettu munanjatkeeksi???
Miksi automaattisesti ajatellaan, että tämä koira on tappaja, kouluttamaton ja mielenvikainen???
Jos uutisissa olisi jokaisesta tapauksesta, kun koira kokoon katsomatta, purisi ihmistä (vaikkei se mitään neulanpistosta suurempaa jälkeä jättäisi), olisiko niin paljon vihaa isoja koiria kohtaan??
Ja miksi halutaan hävittää kaikki isot koirat????
Mistä kumpuaa viha isoja koiria kohtaan?? Oletteko todellakin törmänneet vain mielenvikaisiin tappajiin?? Eikö IKINÄ ole tullut vastaan hyväkäytöksistä koiraa, joka käytöksellään tuo kunniaa rodulleen??
Ihmetyttää niin paljon tämä viha isoja koiria kohtaan. Rakastan näitä "karhun kokoisia hirviöitä" kaikessa näiden komeudessaan ja mahdollisuuksissa, mitä näiden kanssa voi harrastaa. En ole pienten koirien fani, mutta en ole vaatimassa niitten hävittämistä sen vuoksi vaikka ne kuinka hermoon ottaisi.
Mikä olisi se kultainen keskitie, miten saataisi pienet että isot koirat sopimaan tälle suurelle pallolle ilman, että pitäisi vaatia tiettyjä rotuja hävitettäväksi sukupuuttoon asti???
Isot koirat
37
1242
Vastaukset
- 1. vastaus
"Mistä kumpuaa viha isoja koiria kohtaan?? Oletteko todellakin törmänneet vain mielenvikaisiin tappajiin?? "
Voisiko nämä tämänkaltaiset tapaukset, joita löydät oheisesta linkistä, olla syynä?
http://www.ukandspain.com/dangerous-dogs/
Siinä sulle neulanpistoja. Toivottavasti selveni asia?
"Mikä olisi se kultainen keskitie, miten saataisi pienet että isot koirat sopimaan tälle suurelle pallolle ilman, että pitäisi vaatia tiettyjä rotuja hävitettäväksi sukupuuttoon asti??? "
Se että ymmärtäisivät sinun lisäksesi muutkin pitää ne koiransa kiinni kytkettyinä eikä luotettaisi että se on niin kiltti. Ja edes kohtelisivat niin ettei niistä tulisi niitä verenhimoisia petoja.- ja niin ja niin
Pointtini "neulanpisto" jutulla oli se, että jos otettaisi ylos kaikki koirien puremat kokoon katsomatta, ilmoitettais ne pienimmätkin "neulanpistot", ja kun olen 100% varma, että niitä tulisi melkoinen lista, niin olisiko enään niin paljon isojen koirien vihaajia kun tiedettäisi, että pienetkin osaa purra? En nyt osaa laittaa sanoiksi mitä ajan takaa, mutta jos toivottavasti ymmärsit mitä haen :D
Olen tietoinen kyllä, että isot koirat saavat rumaa jälkeä aikaiseksi. Olen ollut myö todistamassa tapahtumaa, missä collie raateli lapsen naaman ja lapselle jouduttiin laittamaan 23 tikkiä, mutta ei se silti ole muuttanut minun ihastelua isoja koiria kohtaan. (eikä collie edes ole isoihin koiriin luettava).
Ja itse pidän irti vain pihassa (omakotitalo maalla, lähin naapuri n. 3km päässä) ja kun tulee vieraita, otan koiran sisälle kiinni. Tietenkin kun ihmisten ilmoille lähden, on koirani kytketty. Joskus jopa kuonokopan kera jos lähdetään koirapuistoon ja puistossa on pienempiä koiria, koska tiedän, että jos koirani kuumuu liikaa, saattaa pienemmälle koiralle käydä hassusti. Ei oikein ymmärrä rajojaan, että toiseen voi sattua. On vasta 1 vuoden ikäinen, parit hassut kuukaudet päälle ja vielä pitäisi ainakin sen 2 vuotta kasvaa (painoa jo nyt 32kg ja koko 66cm, rintakehä 83cm). Hyvin on lähtenyt etenemään totuttaminen pienten koirien kanssa, ei häsellä enään niin paljon, mutta kuumuessa tahtoo unohtaa. Tämä ei nyt liittynyt asiaan mitenkään, mutta ajattelin vain sepustaa kun laitoit "ymmärtäisivät sinun lisäksesi.." - remuxx
Tuon sivun perusteella sympatiat silti 100%sti koirien puolella. Ihmiset ovat itse jalostamalla tiettyjä rotuja tehneet koirista agressiivisia joten ihan ymmärrettävää että ihmiset joutuvat siitä myös maksamaan. Kuitenkin ihmisten koirille tekemät väkivallanteot on aina moni tuhatkertaiset verrattuna koirien hyökkäyksiin. Niistä ei vaan raportoida yhtä paljon.
- Ikävä totuus
Ikävät kokemukset jäävät paremmin mieleen kuin hyvät. Huonoissa käsissä isot koirat saavat aikaiseksi paljon ikävämpiä kokemuksia kuin pikkukoirat. Simppeliä?
- 2. vastaus
Nooh, isot koirat ulostaa paljon ja mitä isomman kasan koira ulostaa jalkakäytävälle, sen varmemmin se jää siihen, eikä korjata puussiin ja viedä pois.
Isoista koirista lähtee pahempi haju ympäristöön, kuin pienistä koirista.
Iso koira vie tilaa. En halua mennä kylään asuntoon, jossa on iso koira. Happi loppuu. :D- ja niin ja niin
Onhan ne kyllä kieltämättä kuin lehmä olisi rykässy :D
itse en vihaa enkä inhoa missään nimessä isoja koiria. minusta isot koirat on ihania nalleja (ainakin suurin osa joihin olen törmännyt), koirani rakastaa ehkä eniten just noiden isojen kanssa leikkiä aina puistossa :) yleensä nuo isot koirat osaa olla todella leppoisia, minä tykkään.
mutta itse olen kumminki eniten keskikokoisten koirien puolesta liputtava. omani ovat 23kg ja 21kg. näppärän kokosia. isoissa ja pienissä koirissa on MINUN mielestäni enemmän huonoja puolia, en niitä turhaan ala luotteleen etten saa vihoja niskaani, tämän paikan tuntien :). siksi jos vielä joskus kolmannen koiran otan , tulee sekin olee keskikokoinen :)
mutta mitään pahaa sanottavaa ei oo isoja koiria vastaan, se on vähä niiku isoissa ihmisissäkin ne on kaikista lepposimpia :D- ja niin ja niin
Heh niin onhan se kyllä niinkin, että jos jokin tietty kokoluokka miellyttää enemmän, niin silloin väistämättä löytää muista kokoluokista enemmän vikaa kuin siitä omasta :)
- Rakkaani mun
Meidän kylällä paljon koiruuksia niin isoja kuin pieniäkin. On leikkaamattomia uroksia parikin sekä keskikokoinen että iso ja huom eivät käy pienempiensä kimppuun eivätkä provosoidu räksytyksestä. Ovat vaan niin fiksusti koulutettuja, että eivät välitä. Itselläni pari pientä alta 15 kg. Tulevat toimeen kaikkien kanssa, mutta kaikki huonot kokemukset mitä on tullut on tullut siitä, että isompi vähän ojentaa vaikka ei olisi ollut tarve. Sitten nämä mustasukkaiset koirat, ei voi leikkiä yhdessä leluilla kun omitaan kaikki lelut eivät vaan osaa. No ei tietty tarvikkaan, mutta valitettavasti suurin osa joka tulee vastaa eivät halua että heitä lähestytään ja okei kiertävät kaukaa muutenkin. En yleistä, mutta kyllä viimeisen 10 vuoden aikana on koirakanta muuttunut agressiivisempaan suuntaan. Ja kun suuri käy päälle ei siinä ole paljoa tehtävissä, sillä suurella on suuri tappava puruvoima. Ikävä todeta, mutta kuinka paljon meilläkin on näitä, jotka vaan hakee suloisen pennun tietämättä mitä ottaa. Tai sitten menee tyttönen söpön tipsunsa kanssa ja vastaan tulee nuorilapsi koulun jälkeen iso vahvan koiran kanssa ja ei tietenkään jaksa sitä pidellä. Tipsulle käy huonosti, no ei se mitään maksetaan elukka, et voi ostaa uuden. Pelko on jäänyt, lemmikki mennyt ja inho tullut tilalle. Missä tahansa puistossa olen käynyt on koirani tulleet toimeen ja kivaa suurin osa ajasta on ollut. Sinnekin tuodaan mastiffeja ja vielä kaksin kappalein tietäen, että ne aiheuttavatätuhoa, mutta kun ei tarvi pelätä oman koiran puolesta, niin eihän siitä haittaa ole jos jonkun räksy lemmikki kuolee.
Kyllä pelko on tullut ja kauhulla katsoin juuri viime pe, kun murkkuikäinen menee ison sakemannin kanssa päivällä lenkille ja aina kaartelee puolen kilsan päässä ettei vaan satu kohdalle. On varmaan ollut ihana söpö pienenä vaan eipä ole enää. Enpä haluakkaan, että joudutaan nokatusten. Mutta jos joudutaan niin olen varautunut niin, että jos omieni päälle tulee niin takaisin pesee käy miten käy. En otkatsele enää sivusta kun riepotellaan. Itse luulen että asenne isoja koiria kohtaan johtuu puhtaasti pelosta. Tietoisuus koirien aiheuttamista vahingoista on lisääntynyt median kiinnostuksen myötä, kyllähän tällaista on aina tapahtunut mutta tuntuu että on viime vuosina lisääntynyt jutut mediassa. Ehkä tapaukset ovat lisääntyneet, en tiedä. Isoista koirista tiedetään että saavat isoa vahinkoa aikaan, siksi pelätään. Eikä varmasti auta että tänä päivänä ollaan niin erkaantuneet luonnosta, kukaan ei ole livenä nähnyt esim lehmää ja usein koiria kohdellaan enemmän ihmisenä kuin koirana.
Itse olen vakaasti sitä mieltä että oikein koulutettuna kaikki rodut ovat yhteiskuntakelvollisia, eivät ehkä kaikkia ihmisiä rakastavia karvakamuja mutta sopeutuvaisia ja tolerantteja. Joillekin roduille on kuitenkin ominaista olla pidättyväisiä tms.
Omat koirani ovat yleisen mittapuun mukaan pieniä ja olen erittäin tietoinen joka lenkillä siitä että olisivat isolle koiralle pelkkä suupala. Mutta en oleta että jos tulee iso vastaan että nyt tulee ongelmia. Seuraan vastaantulevan elekieltä jotta voin antaa lisää tilaa jos vaikuttaa reaktiiviselta.
Koira-ajokortti voisi olla hyvä idea, vaativimmille roduille voisi olla eriasteinen kortti kuten nyt rekkaa varten on :) Kasvattajan olisi pakollista tarkistaa että koira-ajokortti löytyy ja että on oikeanlainen. Koirakortin voisi sitten menettää jos koira aiheuttaa vaaratilanteita.- gfgjgjghjjg
"Itse luulen että asenne isoja koiria kohtaan johtuu puhtaasti pelosta."
Samaa mieltä ja ikävä kyllä ei syyttä.
Muutama esimerkki vastuuttomuudesta joka isojen koirien omistajilla on ja taidottomuudesta kouluttaa koiransa.
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/iso_koira_tappoi_pikkupinserin/
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/lehti-bernhardilainen-raateli-sylikoiran-haminassa/2011/08/1372855
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288489833084.html
- Tötrsi
Aloittaja on vain kateellinen kun sillä ei ole omaa koiraa.
- ja niin ja niin
Olen pahoillani puolestasi, mutta omistan 2 koiraa. Uros dobermanni ja narttu belgi. Tein kyselyn, koska olen ihmetellyt paheksuvia katseita jotka saan, ja huudot "tuollaiset koirat pitää viedä saunan taa ja ampua aivot pellolle", vaikka koirani ovat tasapainoisia eivätkä edes välitä muista koirista saatika ihmisistä, kävelevät nätisti sivulla missä menenkin
- doggi.
Koira ei ole vaarallinen vaan sen omistaja!
Minua naurattaa nämä, ei me voida tulla puistoon koska koiramme pelkää suuria koiria.. koirat ei lähtökohtaisesti katso koko, ihminen aiheuttaa 99% koiran ongelmista!Totta puhut. Itse olen kouluttanut kaksi isoa poikakoiraa, yleisesti vihattua rotua doberman. Kilttejä olivat kumpikin pikkulapsille, pikkueläimille, ei kenenkään tarvinnut pelätä heitä. Niin se vaan on että jos koirassa on käytösvikaa, se vika on siellä taluttimen toisessa päässä kuin koira.
- Minun koirani
Niipä niin, mutta kyllä se omistaja tekee koirastaan vaarallisen. Oletko ollut katsomassa kun kaksi 70 kilosta hurttaa riepottelee pientä bichonia, et vissiin. Kamalaa katsottavaa. Ja mitä tekee isojen omistaja. Haukkuu pienen koiran omistajan ja häipyy saman tein. Ei jää auttamaan ei mitään. Hätääntyneenä koira saadaan sentää sairaalaan ja säilyy tällä kertaa hengissä. Miksi koirat kävivät kimppuun. Syitä voi olla satoja, mutta jo kaksi saman perheen elukkaa tekee lauman ja alkavat saalistamaan. Eikä se omistaja edes kykene hallitsemaan koiriaa, kun ei tajua tekniikasta mitään. Ja nämä saavat vielä pitää elukoita vaikka ovat itse pahimpia. Nekin koirat olivat selvästi niitä ....jatkeita. Eikä tuokaan auta, että ihminen aiheuttaa ongelmat, tottakai. Mitä sillä on siinä kohtaa väliä kun jo on kaikki tapahtunut. Pelko jää sen jälkeen elämään.
- ...
Melkeimpä uskaltaisin väittää, et pahimmat remmiräyhät ja pelkopurijat löytyy juurikin pienistä koirista. Eikä omistajat tunnu paljoa näille remmiräyhilleen tekevän. Kun eihän se heidän mielestään ole vaarallista kun pienet koirat räyhää jne. Jos isot koirat koulutettaisiin yhtä huonosti kuin monet pienet ovat, niin olisihan niiden kanssa eläminen yhtä helvettiä omistajilleen ja kaikille lähellä olevilleen. Ei mun mielestä pikkukoira ole sen enempää oikeutettu väläyttelemään hampaitaan, kuin isotkaan. Vai onko?
- ftryytryut
No meillä on labbis joka räyskyttää, lapinkoirat, sakemannit erilaise seropit pystykorvat....pikkukoirat menee hienosti.
Sanoisin että remmiräyhäreistä suurin osa on keskikokoisia..
- rytrytutuytu
Isot saa suuren surun aikaan jos ne käyvät muiden koirien kimppuun. Ja ihmistenkin kimppuun on isoja koiria käynyt.
Kaikille ei iso koira sovi sillä kaikki ei kouluta koiriansa.
Itse omaan tällä hetkellä pienen koiran ja joskus mietityttää mitä tekisin jos isot koirat hyökkäisi koirani kimppuun..Omaan nyt laillisen sumutteen joka päästää äänen. Ehkä se auttaa sen verran että saa nopeasti tilanteen keskeytettyä.
Alueellani missä asun on muutama rotikka(jostain kumman syystä rotikoiden omistajat ei hallitse koiriaan paitsi yksi mies) amerikanbulldoggi jonka omistaja machoilee(toinenkin on joka asuu kauempana mutta omistaja hallitsee koiransa ja koira on tasapainoinen) belggareita jotka äkkiä siirretään kauemmaksi kun ei hallita koiriaan..ei siinä mitään kun ne on hihnassa mutta entä jos pääsee irti. Omistajiaan kun nämä koirat ei kuuntele tippaakaan.muitakin on ikävä kyllä..jopa koirapuistoon mennään machoilemaan.
Ja pidän belggareista ja haaveena itsekin omistaa joskus sellainen. Harmi että moni rapaa oman rotunsa maineen machoilullaan tai osaamattomuudellaan. Mutta vielä harmillisempaa jos sen takia menetetään pikkukoiran henki.
En vihaa isoja koiria inhoan niiden huonoja omistajia jos näin on. Hyviäkin omistajia tietenkin on ja niitä on ilo tavata. - Puolustan omiani
Näin on! Tunnen myös monia isojen koirien omistajia ja heidän lemmikkinsä leikkivät omien pienempieni kanssa aivan sujuvasti. Heittäydytään selälleen semmonen liki 50 kg snautseri ja omani kymmenkilonen hyppii päällä ja leikki puree sieltä täältä, siis vähän niinkun painivat. Sama juttu rottis uroksen kanssa (leikkaamaton). On erittäin hvvä luonteinen ja jo liki 4 vuotias. Tottakai lähtevät puistosta jos tulee paikalle liian arka uros, joka ei oo hallinnassa. Sitten tulee paikalle välillä nuoria pimuja isojen seropien kanssa, jotka eivät todellakaan ole handussa. Huomaa heti kuinka tilanne sähköistyy. Sama juttu erää dalmiksen (leikattu uros, 3 v) kanssa. Ja mehän lähdemme muut pois ja nää pahikset jää sinne ja taas kuvittelevat olevansa kentän valtijoita, kun muut pelkäävät. Emme pelkää vaan olemme viisaamia ja haluamme pitää niin isot kuin pienet ehjänä ja vailla pahoja kontakteja, jotka voivat pahmillillaan johtaa jonkun lemmikin menehtymiseen. Minäkin hoidan itelleni kättä pidempää varmuuden vuoksi, sumute hyvä tms. Pitää hankkia.
- Anonyymi
Asumme täällä susirajan takana Raaseporin ja Salon rajalla. Susia on,ja koirankin täytyy olla sen kokoinen ja rotuinen etei sitä pihasta viedä. 100 kg Espanian mastifi toimii. Heppikin on kasvanut 20 sm tämän Frankon aikana. 😁😁😁
- Anonyymi
Suuret Jätit on varmasti kaikille OK, mikäli eivät käy kenenkään kimppuun.
Taistelukoirille ei ole enää tarvetta, kun koiratappelut on kielletty. Taistelukoira on aina Vaara muille koirille, ja siten turha uhka. Vahinkoja satyuu, kun sellainen pääsee irti, ja omistajat ytittää omia koiriaan niiltä suojata, jääden itsekkin uhriksi.
Susisekoitukset, niissä ei järkeä. Ei mitään syytä, että jollain pitäis olla. - Anonyymi
Koirien hyökkäyksiä vastaan on sumute
https://yle.fi/a/74-20104927?origin=rss- Anonyymi
Suomessa myytävät melkoisen mietoja eivätkä välttämättä tehoa, mutta netistä löytyy ohjeita omatekoisiin, siivouskemikaalit jne tehoaa varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa myytävät melkoisen mietoja eivätkä välttämättä tehoa, mutta netistä löytyy ohjeita omatekoisiin, siivouskemikaalit jne tehoaa varmasti.
Tuollaset itetehdyt mömmöt Vaarallisia!
Käyttäjä vastuussa, Aina!
Kallista voit tulla, jos neuvojasi tyhmyyttään uskoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaset itetehdyt mömmöt Vaarallisia!
Käyttäjä vastuussa, Aina!
Kallista voit tulla, jos neuvojasi tyhmyyttään uskoo.Lapsen tai muun ihmisen, eläimen tai itsepuolustukseksi voi käyttää mitä tahansa keinoa kun hullu petoelukka hyökkää kohti, rakin omistaja vastuussa.
- Anonyymi
Taistelurodut turhia riskejä muille, koirataistelut on Kiellettyjä!
- Anonyymi
Taistelukoirarodut - huutikset ja myötikset sinne :D
- Anonyymi
Sumute on hyvä olla, turvaksi omille koirille, ja itselle.
Sumute Ei vaurioita hyökkäävää koiraa, korkeintaan pelästyy/ yllättyy, ja lopettaa hyökkäilyn.
Itse joutunut pari kertaa käyttämään itseni ja suuren koirani suojaamiseen. Vihainen irtokoira rynni muristen ja haukkuen luo, eikä jättänyt meitä rauhaan huudoista eikä maan potkimisesta huolimatta. Hyökkääjäkoira oli uros, kuten omanikin. Sumute auttoi estämään koirien yhteenoton, jossa olisin ollut ikävästi osallisena. Sumutus sai hyökkääjän lopettamaan, ja perääntymään.
Omistajakin saapui lopulta, ja kerroin tietysti sumutuksesta. Oli tyytyväinen, eihän hänelläkään ollut mitään mahdollisuuksia puuttua koiransa hyökkäävään toimintaan.
Kannan aina mukana. Ei tarvitse koiran joutua tappeluun, ja säästyin lääkärikuluilta ja muulta ikävältä toivottavasti suojaa,ja toimii jatkossakin yhtä hyvin.- Anonyymi
"eihän hänelläkään ollut mitään mahdollisuuksia puuttua koiransa hyökkäävään toimintaan"
- Ai miksi ei ollut, rakki oltava hallinnassa AINA.
- Anonyymi
Hyökkäykset lisääntyvät
https://yle.fi/a/74-20104835?origin=rss - Anonyymi
Paras on, jos se koira ei välitä muista tuon taivaallista. Se ei ole oikeaa käytöstä, että rynnätään moikkailemaan vastaantulijoita olivatpa ne koiria tai ihmisiä. Yhdenkään koiran ei tarvitse loputtomiin sietää sitä, että isompi tai pienempi räksy tulee vauhdilla kinttuihin, niskan päälle tai persuksille ilman, että niille on annettu lupaa sitä tehdä. Ihan sama olivatko ne hihnan tai flexin (jotka pitäisi kieltää) tai vapaana. Ihan sama koskee vieraita vastaantulevia ihmisiä.
Kaikista pahimpia ovat ne ihmiset jotka päästävät kielloista huolimatta niitä koiriaan tulemaan kohti ja kontaktiin, kun se meidän rekku on niin kiltti ja sen häntäkin heiluu. Helvetti ei sen vertaa tajuta, että se kaula pitkällä päälle/eteenpäin painava ja kaveria tuijottava rekku haastaa sitä toista osapuolta jo lähestyessään sitä heilui se häntä tai ei. Porukka inhimillistää koiriaan ja luulee, että ne ajattelevat kuten ihminen.- Anonyymi
Juuri näin! 👍🏻
- Anonyymi
TÄMÄ LÄÄKÄRI EI OLE KOIRAIHMISIÄ
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/7b747ca2-f110-4924-ae61-413ec7736e15
hän kertoo koirien pureman vuoksi sairaalahoitoon päätyneistä potilaista. Hän muistelee kolmivuotiasta poikaa, jota dobermanni pääsi puremaan päähän.
– Pari koiran puremaksi joutunutta potilasta on kuollut käsiin.
Myös yhtä Vastamäen kolmesta tyttärestä koira puri pahasti lapsena.
– En ole koiraihmisiä,- Anonyymi
Lääkärit näkee mitä petoelukoita rakit ovat ja ne raatelujäljet eivät ole kaunista katseltavaa. Monelle jää elinikäiset vammat ellei sitten kuole. Uskomatonta että selviävät pikkusakoilla vaikka usuttavat kimppuun.
- Anonyymi
"Näistä tilanteista Tikka pohtisi sitä, mikä on mennyt pieleen, kun koira on päässyt irti. Sitä hän ei välttämättä pitäisi niin omituisena, että koira puree, kun pääsee vapaaksi."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010631849.html
Siinähän se vika on kun rakkien kouluttajakin pitää normaalina että rakki puree lapisa ja ketä tahansa irti päästyään. Sellaiset rakit kuuluu aina piikille ja nuo taistelu- ja laumanvartijarodut kiellettävä kokonaan kuten muissakin sivistysmaissa. Lähes kaikki hesassa eikä siellä mitään laumoja paimenneta. - Anonyymi
Rakki tappoi naisen , toivottavasti rakki oli samasta perheestä.
"Haastehakemuksesta ilmenee, että miehen koira oli juossut ja hypännyt miestä vasten, jolloin haulikko oli lauennut järkyttävin seurauksin.
Varmistamaton ase oli roikkunut hihnan varassa miehen vasemmalla olkapäällä. Haulisuihku osunut noin 11 metrin päässä olleeseen naiseen, joka kuoli vammoihinsa."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010693002.html
Aiheuttavat paljonkin onnettomuuksia kun hyppivät hulluna päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192602Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262524Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592013Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua331973Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3711481- 601103
- 2591039
- 541037
- 146943
- 45928