Kysymys vuokra-asunnosta

Kaisuli, HKI

Asiallista keskustelua pliis.

Minkälainen mahdollisuus luottotietonsa menettäneellä on saada pääkaupunkiseudulta vuokra.asunto JOS uo.ssa on vielä reilusti maksettavaa MUTTA hakijalla vakituinen työpaikka, ollut jo monen monta vuotta.

Jos mietitään niin että lähden hakemaan yksityiseltä niin kannattaako minun kertoa suoraan että merkintää on mutta olen halukas hoitamaan ne pois, ja niin hoidankin kun vouti vie joka kk tietyn summan tilistä.
Vai pidänkö suuni kiinni ja odotan mahkuja ettei vuokranantaja tarkistaisikaan tietojani?

Entäs sato ja vvo. Minkälaisia mahdollisuuksia heiltä on saada asuntoa vaionko ollenkaan ja JOS on mahkuja niin millaista takuu summaa haluavat vuokraajalta ennen kuin nimet paperissa?

Muita tahoja joista asuntoa kannattaa kysellä/etsiä?

Ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan että mitäs sotkit niin ihan aina se ei mene niinkään. Minä olin ex avopuolisolle sinisilmäinen, laitoin nimeni jokaiseen laina ja autopaperiin ja sain tällä tavoin asiani sotkettua koska sinisilmäisyydessäni luotin että ex on hoitanut kk maksut ajallaan.. että se siitä.

Harmittaa se että minulla 101% vuokranmaksu mutta ei tietenkään luottoa vuokranantajaan kohtaan koska "asiani olen sössinyt".. Olkaapa ihmiset tarkkoja minne nimenne laitatte ja kuinka noin yleisesti asianne hoidatte. Hankaloittaa nimittäin tätä eloa aikalailla kun saa merkinnän/merkintöjä..
Alkaa ketuttaa tämä toisten nurkissa loisiminen ja vaikuttaa omaan jaksamiseen ja elämän rakentamiseen todella paljon.

4

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura ta

Hei Kaisuli,

yksityinen vuokranantaja tarkastaa Luottokunnalta vain pelkät luottomerkinnät. Siinä ei paljon puheet auta.

VVO vuokraa asuntoja myös luottotiedot menettäneille. Vuokravakuus on ainoastaan 250 €.

Linkki VVO:n sivuille
      http://www.vvo.fi/

Toivottavasti löydät itsellesi oman kodin, pidän peukkuja pystyssä.

Ja hae velkaneuvontaan, takaajana olet vastuussa. Vaan se takaus täytyy kohtuullistaa.

Kaikkea hyvää sinulle Kaisuli!

• Perustuen mihin?

"Vaan se takaus täytyy kohtuullistaa."

Ja milläköhän perusteella?

• asunnon saanut

stadinasunnot eivät välitä luottotiedoista ainoastaan jos olet jättänyt heile vuokria maksamatta.vvo ja sato tarkistavat luottotiedot ja jos merkintä asuntoa ei tule.ainakin viimevuoden lopulla vieläkin .Jos tilanne muuttunut hyvä niin.Yksityisen kanssa voit neuvotella.Riippuu aina ihmisestä.Kannattaa olla rehellinen ja selittää miksi luottotiedot menneet.

• Suomen perustuslain 9§ mukaan jokaisellea suomalaisella on oikeus välttämättömään toimeen tuloon. Eli vuokra asuntoon ja ruokaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3454
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2688
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      397
      2675
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1807
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1435
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1340
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1046
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      77
      1015
    9. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      73
      876
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      839
    Aihe