Hankinta päällä
luonteessa eroja nartulla ja uroksella?
7
163
Vastaukset
- fjjgggggu
Ota ennemmin uros.
Mulla on kokemusta kahdesta nartusta ja yhdestä uroksesta ja sen verran voin sanoa että narttua ei ikinä enää tule tähän taloon.
Koulutettavuus on sitä ja tätä, kun eivät halua jotain tehdä niin eivät todellakaan edes yritä.
ikinä en väkivaltaa tai edes negatiivista äänensävyä ole käyttänyt, mutta ruikkivat helposti ristiriitatilanteessa alleen.
Toisaalta taas jatkuvasti kokeilevat päästä kalifiksi kalifin paikalle, tarkkana saa olla.
Myös nartut tässä rodussa tuntuvat olevan sellaisia losoperseitä, joille sisäsiisteys on hankala opettaa.
Oppivat kyllä, mutta hupsista kun välillä sattuu unohtumaan...vielä viiden vuoden iässäkin.
Uros taas reilu ja mukava opettaa, jääräpäinen kyllä mutta ei testaile jatkuvasti kuka se pomo olikaan.
Jos se jotain oppii, se pysyy kyllä mielessä.
Murkkuiässä tietysti oli kaikenlaista kokeiltava.
Joten urosta suosittelen ja kiinnitä huomiota vanhempien luonteeseen.
Jos minä nyt pennun ottaisin, ehdottomasti molempien vanhempien tulisi olla luonnetestattu ja/tai taipparit ainakin suoritettu, vaikka näyttelylinjaisen ottaisinkin. - Aloittajahan
itse ajattelin jääräpäisyyden vuoksi tyttöä....Kokemusta tyttökoirasta
- 25235235
Ensimmäisen kerran minä kuulin että sukupuolella on sisäsiisteyden kanssa tekemistä. Arka on arka, olkoon uros tai narttu. Tai ujo, tai mitä kiertoilmauksia nyt keksitäänkään.
Jouksut on se syy miksi otan aina uroskoiran.- Aloittajahan.
juoksuaikaa ei ole jos leikkauttaa nartun ja siten pääsee "helpolla" kun ei oo vuotoja
- Aloittajahan
jos meil ois uros, sekin leikkautetaan, alempi hormonitaso...
- Goldenringya
Narttu kultsut on menevämpiä omaan silmään kuin urokset. Urokset ovat sellaisia tasaisia ja tilanteen mukaan meneviä, nartut usein miten aktiivisia ja välillä diivoja. Riippuu mistä tykkää. Ihan hyviä harrastekoiria kummastakin tullut :)
- ei mitää väliä
meillä on narttu ja olen ihan tyytyväinen siihen vaikka joskus vielä hieman lahopää onkin ( vasta juuri täyttäny yksi, joten eiköhän se siitä). Olen huomannut että nuoret urokset (n.2-4v.) ovat kovinkin vilkkaita ja varsinkin muiden tyttökoirien seurassa. En ole huomannut mitään erikoista uskollisuutta uroksissa. Urokset usein enemmän päällä (riippuu tietenkin myös koirasta). molemmat puolet hieman lahopäitä että mielestäni ei sillä niin väliä. Urokset ovat usein tetenkin isompia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458550Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472429Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272241- 361932
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211332Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081143Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015