Hei ! Kyselisin teiltä koiraihmisiltä neuvoja, jotka käyvät koiriensa kanssa puistolemassa ja tapaamassa koirakavereita.
Minulla on parinvuoden ikänen sekarotunen narttukoira (ei leikattu) . Käymme silloin tällöin koirapuistossa ja yleensä sinne on hirmu kova kiire, kun on niin kivaa. Koirani tulee kaikkien kanssa toimeen. Vähän on yleensä leikkien ulkopuolella ja tykkää katsella kun muut riehuu, ei itse ole "riehujatyyppiä", mutta sopivan kaverin tullessa kyllä juoksee kilpaa hyvin innokkaasti.
Kävimme eilen pitkästä aikaa tutussa koirapuistossa, mutta kauhuksemme huomasimme, että koiramme käytös on muuttunut TÄYSIN. Mistä yht'äkkinen käytöksen MUUTTUMINEN voi johtua ? Eli koiramme näytti ensimmäistä kertaa agressiivisen puolensa, mikä ei todellakaan ole hyvä asia. Leikki ei ollut sellaista kun piti, vaan enempi sellaista "Mä otan sut kiinni ja kuristan sut"- tyylistä rähinää ja murinaa päälle !! Meidän oli pakko poistua puistosta normaalia aiemmin, ennenkuin käy köpelösti....
Mistä moinen voi johtua ?? Tietty tämä oli eka kerta, pitää jatkossa seurata miten käy... että voidaanko jatkaa puistoilua.. Toivottavasti tuo jäi vain yhteen kertaan?
Koiran muuttunut käytös koirapuistossa
8
192
Vastaukset
- nakkertton
se on tuo ku kevät on kiima-aikaa niin koirista tulee hieman aggressiivisempia ja hösääjiä. hormoonit täyttää mielen. niin se on munkin 2 koiralla uroksella tosin yhtä tappelua tää kiima -aika puistossa, siksi ei nyt hetkeen siellä käydä. ja joillakin koirilla se leikkiminen on hieman rajumpaa, on murinaa,ärinää, niskasta vedetään oikee kunnolla ja haukutaan ym ym. se on normaalia. älä hätäile , jatka vaan puistoilua :)
- Pöllö5
Niin joo . Uskon ja toivon että johtuu vaan kiimasta ja menee ohi. Tosiaan ei tuo aikasemmin ole näyttänyt hampaita muille. Mainittakoon vielä, että huomasin taustalla olevat pikkukoirien omistajat, jotka raahautuivat taaemmas kun näkivät minun innokkaan nartun hillumassa. Ilmeisesti säikähtivät. Toivon, että tuo käytös loppuu ja kokeillaan vähän ajan päästä uudelleen....
- Zjdi
Voi olla myös, että koirasi alkaa olla sen ikäinen ettei ihan kaikkien kanssa leikitä kuten ennen. Aikuistuu ja pentumainen leikki jää vähemmälle. Varsinkin leikkaamaton koira alkaa tuossa parin vuoden iässä kokeilemaan rajojaan ja näyttää varsinkin samaa sukupuolta oleville koirille oman paikan.
- kukilyjf
Koirapuisto on koirille stressava paikka. se, mitä me ihmiset pidetään koirien leikkimisenä, on oikeastaan koirien jatkuvaa keskinäisen arvojärjestyksen määrittämistä.
- WEHFOIWEHOEF
30 peukkua :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD REPESIN :D ei oo ees 30 lukenu tätä viestiä .
- Nii!
Mut meikä on lukenut tän ketjun ainakin 5 kertaa ja joka kerran pistänyt peukun pystyyn tuolle viestille,koska se lyhyydestään huolimatta niin täynnä ASIAA.
Itellä ei siihen oikeastaan ole muuta lisättävää,kuin että ei se kaikkien kohdalla vie edes sinne 2 v ikään asti,joillakin alkaa jo alle vuoden iässä ns. "murkkuikä" rajojen testaamisineen ja saman sukupuolen kanssa voimainmittely. Suoranainen taisteluun haastaminenkin... - tapansa koirilla
Joo,samaa mieltä olen kun useat muutkin.Eli saattaa olla ettei koirasi enää pidä muiden narttujen kanssa leikkimisestä.Vaan alkaa ns.valtataistelu,joka ei ole koirallesi edes hyväksi.
Ihmiset ovat keksineen koko koira puistoilu idean.Osa koirista sietää muita vieraitakin koiria hyvin,ja pystyy leikkimään rennostikkin vieraiden koirien kanssa.Mutta jotkut koirat alkavat ottaa mittaa toisistaan tosissaan.Koirapuistoilu ei ole koirille mitenkään välttämätöntä,ja joillekkin tappeluiden johdosta haitaksi.
Osalle koirista sopii paremmin lenkkeilyt,ja vieraisiin koiriin tutustuminen turvallisesti hihnassa. - Pöllö5
Kiitos vastauksistanne !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446