Miten matematiikan YO-sta läpi??

matikkayo

Hei,

kirjoitan lyhyttä matematiikkaa ja en oikeestaan osaa yhtään matematiikkaa, onko jotai keinoja millä läpäisee varmasti lyhyen matematiikan yo kokeen?

kiitos

10

9818

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nämä tulivat mieleen

Tärkeitä asioita läpipääsyä ajatellen:
      1.) ensimmäisen ja toisen asteen yhtälöt
      • ax b = 0 ja ax² bx c = 0 (Ratkaisukaava MAOLissa!)
      2.) yksinkertaisten polynomifunktioiden derivointi
      • D x^n = n*x^(n-1)
      3.) suorakulmaisen kolmion trigonometria
      • sini, kosini ja tangentti
      4.) Pythagoraan lause
      • a² b² = c²
      5.) yhtälöparit

Toivottavasti pääset läpi!

• matikkayo

kiitän

• tiekorkealle
    • Yritystä edes

Ostat symbolisen laskimen ja pääset läpi, tosin en voi kuvitella miten joku ei voi edes päästä siitä kokeesta läpi jos edes yrittää. Sulla on maol joka antaa lyhyen matikan kokeessa melkein suoraan vastauksia niihin kysymyksiin. T. Laskettu lyhyen matikan yo-tehtäviä jo yläasteella nauraen niiden helppoudelle.

• heiiiiiiiii

Kaks ekaa tehtävää pitkässä matikassakin on niin helppoja että yleensä niissä selvii kun osaa pelkät yläaste asiat. (Ellei kakkoses oo jotain derivaattaa ja integraalii)

• Tohtorikoulutettava

Derivaattalaskutkin ovat useimmiten alkupään tehtävinä niin helppoja, että ei pitäisi olla mitään vaikeutta, vaikka ei tietäisiä hölkäyksen pöläystä siitä, mitä derivaatta käsitteenä tarkoittaa. Niin ja integrointihan on oikeastaan sekin derivointia, mutta peruuttaen :)

• läpiläpi

Kertaa prosenttilaskuja em. lisäksi!

• lukiolaine

(a b)^2 lienee myös tärkeä kaava! :)

• Kandi..............

Kaikki muistikaavat ovat tärkeitä osata ulkoa, vaikka se laskin laskeekin nykyään ne valmiiksi.

• Missä maol

En tiedä miksi mutta porukka näyttää unohtaneen että ylppäreissä saa olla mukana myös MAOL ._____. Sieltä löytyy niin muistikaavat kuin toisen asteen yhtälön ratkasukaava tai derivointikaavat. MAOL mukaan kokeeseen niin sillä pääsee jo heittämällä läpi jos vain haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe