Kelan käsittelyajat

JonPep

Mikä lie nykyään Kelan käsittelyaika työmarkkinatuen ensimmäiselle hakemukselle?

Hain seitsemän viikkoa sitten tuet ensimmäisille kahdelle viikolle ja vieläkään ei ole tullut päätöstä.
Yksi vaivainen liite piti lähettää, lähetin sen ja tietysti Kela "hukkasi" sen ja jouduin lähettämään virkailijalle uuden. Siitä on nyt kuukausi eikä mitään tapahdu.

Soitin tänään Kelan palvelunumeroon ja siellä joku Einstein kertoi minulle että hakemus on rekisteröity mutta ei vielä ratkaistu. Nämä tiedot osaan kyllä ihan itse lukea netistä.

Harmittaa ja suututtaa kun nyt on myös jatkohakemuksen 7 viikon tuet rästissä ja sitä en uskalla lähettää ennenkuin eka on virallisesti ratkaistu.

8

8543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gghjgfdssdfg

Mulla kesti 3-4 viikkoa. Muista että siinä on kahden viiikon omavastuu, jos olet ammattikoulusta valmistunut. Lukiosta se omavastuu on 6kk. Omavastuun jälkeen saa vasta hakea tukea. Siinä kesti se 3-4 viikkoa. Kai sä olet työkkärissä ensin käynyt.
      En sitten tiedä miten omavastuu menee, jos on työelämästä jäänyt työttämäksi

• JonPep

Omalla kohdallani omavastuuaika on viikko. Työmarkkinatuen enimmäinen maksujakso on 2 viikkoa, ja tähän sisältyy kyseinen omavastuuviikko.
      Ilmeisesti Kelan käsittelyaikalistassa on virhe, sana "viikko" pitäisi korvata sanalla "kuukausi".
      Kiusa se on pienikin kiusa.

• vee vee vee

Ilmoittauduin työttömäksi tammikuun alussa. Niiden piti ensin hankkia työvoimapoliittinen lausunto. Se lopulta saatiin, myönteisenä, tämän vkon tiistaina. Kelaan se oli näköjään saapunut seuraavana päivänä, siis eilen.

Tällä välin pistin jo Kelaan ilmoituksen työttömyysajasta siinä vaiheessa kun oli kulunut 4 vkoa siitä ilmoittautumsesta sekä postitin niiden haluaman liitteen. En tiedä, mitä minun vielä pitäisi sinne lähettää. Käsittääkseni olen tehnyt oman osuuteni. Mitä todennäköisimmin kyseessä on työmarkkinatuki, ei pväraha.

Kauankohan kestää, ennen kuin rahaa tulee tilille edes jonkinlainen summa?

Jos maksu tulee maaliskuun alussa, on niillä siinä vaiheessa rästissä jo pari kuukautta maksamista. Tuleeko silti joku kahden vkon kakku ja mahdollisesti miinus omavastuu? Pistävätkö ne sen jälkeen automaattisesti maksuun sen loppuosan ilmoittamastani työttömysajasta?

Huoh.

• minä täs..

ei tule maksuun automaattisesti, laitat heti päätöksen saatuasi siinä mukana tulevat ilmoitus osaset.
      Itse sain kahden viikon sisään neljät korvaukset, kelalla kesti hieman käsitella yli 10vko!

• Älä laske sen varaan

PAITSI jos olet hakenut toimeentulotukea tuolta odotusajalta, niin kaikki takautuvasti tulevat työtönrahat menee sossuun!!!!!

• wdfffdveeeeeeeeeeeee

Laitoin lokakuun puolessa välissä hakemuksen kelaan ja liitteet myös netin kautta.
      Vieläkään ei ole tullut mitään päätöstä. :(
      Omissa tiedoissa kun käy kattoon niin lukee vaan et käsiteltävänä.
      Hienoo kun ois pitänyt vuokrakin maksaa eilen eikä oo yhtään rahaa eikä tiedä koska sitä saa tuolta.

Niin tää siis tampereen kelassa.

• sdfsfdfs

kannattaa käydä työkkäris ja kelassa kysymässä puuttuuko jotain tietoja

• Huiattu

Pitäis mennä tyhjä kaljakori kädessä tai olla pakolainen niin kyllä silloin löytyy rahaa vaikka kuinka paljon mutta jos olet vähänkään REHELLISESTI yrittävä ja pyydät avustusta hetkellisesti niin PIDETÄÄN IHAN PILKKANA.
      Täysin Perseeastä koko touhu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      69
      3110
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      34
      1982
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      280
      1590
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      104
      1554
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      261
      1213
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      26
      1118
    7. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      87
      1101
    8. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1064
    9. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1040
    10. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      98
      1023
    Aihe