Nänni meni rikki n. viikon imettämisen jälkeen. Pidin pari päivää taukoa imettämisessä ja laitoin ahkerasti Lasinohia. Haava näytti parantuneen mut kipu jatku. Tarkemmin kun tutkin niin huomasin että nännissä on sellanen pieni repeämä. Siitä ei tuu verta. Se näyttää aika syvältä ja kipu on aivan sietämätön! Miten sen saa paranemaan?! Lasinohia laitan aina imetyksen jälkeen ja liivisuojaa vaihan ahkerasti. Vauva on nyt 4 viikon ikänen.
Rinta rikki
3
215
Vastaukset
- Eve
Mulla meni kummatki rinnan päät perä jälkeen rikki. Ensin vain purin huulta ja imetin, mutta kun verta alkoi näkymään enkä enää sietänyt kipua aloin pumppaamaan toiselta puolelta ja toiselta imetin. Seuraavana päivänä kummatkin rinna päät olivat rikki, niin pumppasin koko päivän ja seuraavana päivänä imetin parantuneella puolelta ilman kipua ja pumppasin toiselta. Siitä lähtien rinnat sopeutuivat imetykseen. Koko ajan voitelin Lanilo... jollain asianmukaisella voiteella. Kokeile pumpata päivä kaksi rintoja. Luulen, että sylki on syy rinnan rikkoutumiselle, koska rinnan pää on koko ajan "vedessä" ja kuivalla. Pumppaamisen aikana nännit eivät ole syljen kanssa tekemisissä ja rinnan päät saavat aikaa parantua. Kysessä on sama reaktio kuin käsien rikkoilu talvella toistuvan käsien pesun yhteydessä.
- Little Impulse
Mua on auttanut rintakumin käyttö imetyksen alussa, kun rinnanpäät ovat menneet rikki. Olen antanut kunnolla parantua ja laittanut Bepanthenia, ja sitten vasta imettänyt ilman rintakumia. Myös pumppaaminen auttaa, mutta kannattaa silti yrittää edes vähän imettää, ettei vauva opi tuttipullon helppouteen. Tsemppiä!
- äippäliini
mulla meni molemmat rinnanpäät alussa niin rikki, et verta vuosi ja kipu oli helvetillinen ainakun vauva tuli rinnalle ja muutenkin aina jos joku vaate tms niihin hipaisikin.. pumppasin sillon noin 3h välein ja sitten joka toinen imetys kerta annoin neuvolasta saadun ohjeen mukaan pullosta korviketta (meillä oli ongelmia alussa vauvan painon nousun kans).. päivittäin pidin niitä maidonkerääjiä liivinsuojien sijaan, koska liivinsuojat jäi ikävästi kiinni rikkinäiseen ihoon.. meillä kävikin sit niin, et täysimetystä kesti kaikkiaan vain 2vko ja osittaisimetystä n.5kk ja se rinnalle ottaminen oli aina yhtä taistelua..
Bebanthen ja lansinoh kannattaa ottaa päivittäiseen käyttöön. Myös kylmät kaalin lehdet helpottaa kipuun ja sitruuna myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397820Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822