hei, oon 16 vuotias poika lukion ekalla luokalla, ajattelin aloittaa lukemaan espanjaa, onko täällä sellaisia ihmisiä jotka ois lukenut espanjaa lukiossa. Onko kieli vaikea tai että onko helppo oppia? Itse kyllä opin kieliä aika helposti, enkusta ja saksasta tuli peruskolussa ihan kymppejäkin ja ruotsistakin tullut kiitettäviä ja hyvin ne sujuu edelleenkin, tosin saksaa en enää lue
espanjan kieli lukiossa
3
3215
Vastaukset
- 11+18
Kaverini lukee espanjaa ja hän on sanonut, että se ei ole mitenkään erityisen vaikeaa. Hänestä suomea äidinkielenään puhuva oppii sitä melko helposti. Tietysti riippuu varmasti ihmisestä, mutta tuollaista olen kuullut.
- qewqweqwe
Joo itse tuossa parin kurssin verran luin eikä se itsessään erityisen vaikeaa ollut.
Lähinnä ongelmana oli vain se kun melkoisen pieni lukio, opetus tapahtui erittäin pienessä luokan tapaisessa josta annettiin samalla etäopetusta muualle ja tuntien ajankohdatkin olivat miten sattuu.
Olisin kyllä jatkanut jos olisi ollut kunnon opetus eikä tämmöistä pelleilyä, täytyypä varmaan sitten joskus aikuislukiossa tai vastaavassa opetella. - espanjafriikki
Itse olen lukenut kaikki lukion 8 syventävää espanjan kurssia ja 1 soveltavan, abikurssin. Prelistä sain A. Kirjoitukset on tänä keväänä. Kuuntelu meni päin honkia jo.. kirjallinen olisi vielä tulossa maaliskuun lopussa.
1-6 kurssit olivat helppoja, ei tarvinnut kuin lukea ja kuunnella tunnilla hyvin niin pärjäsi. Sain ekoista kursseista 10, sitten 8 ja muutaman 7. Sitten 7. kurssissa ja sen jälkeen tuli hirveästi uutta asiaa kieliopissa, subjunktiivia, indikatiivia, futuuria, konditionaalia yms. Kerrattiin vanhaa ja opeteltiin vielä uutta. Kaiken maailman juttuja ja putosin sitten totaalisesti kärryiltä. Liikaa kerralla.
Alkupään kurssit on siis helppoja, loppuu kohden vaikenee. Täytyisi vaan jaksaa panostaa espanjaa ja kiihdyttää tahtia, kun tietää että lopussa tulee vaikeeta asiaa ja suhteellisen nopealla tahdilla.
Kielioppi on vaikeeta, puhuminen ei. Kädet vaan mukaan. Kyllä sillä pärjää, ainakin minä. Osaan puhua espanjaa kohtalaisen hyvin. Kielioppia sitten taas en osaa lainkaan.
Onnea vaan espanjan opiskeluun, jos sen valitset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244