Mitä väriä käyttää mustan ja kullan kanssa?

korvakliniikka1

Asunnossani on paljon mustaa ja kultaisia peilejä yms ja tavoittelen vähän sellaista "glamouri"-lookia. Olen nyt ostamassa verhoja ja muita sisustuselementtejä ja mietin minkä väriset verhot minun kannattaisi ostaa että se loisi halutun tunnelman ja sopisi kullan kanssa. Mietin ensin mustaa mutta se tuntuu vähän tylsältä, ehkä kuitenkin jotain väriä... mitä arvelette?

14

3165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisustusopiskelija

      - Yhdistä kiiltäviä ja mattapintaisia metalleja. Pelkkä kimallus tuo tilaan liikaa bling-blingiä.
      Metallin kanssa sopivat parhaiten valkoinen, musta ja neutraalit luonnonvärit. Kokonaisuus pysyy rauhallisena ja tyylikkäänä ilman muita tehostevärejä.

      Tuo oli lainaus jostakin sisustusartikkelista. Ruskean eri sävyt sopivat myös kullan ja mustan seuraksi. Voisiko verhot olla kuparin väriset? Myös ruskeat (tai esim.valkoruskeat) taljat sopivat lattialle, sohvalle yms.
      Ja tietenkin yleensä jokin valkoinen raikastaa kokonaisuutta. Glamour-tuntua antavat myös suuret valaisimet ja peilit.

    • .........

      Minä en rupeaisi muilla väreillä leikkimään. Musta kulta on niin dramaattisen klassista - kuin suoraan leopardin taljasta tai kantasormuksesta.

      Laittaisin yksiväriset himmeän kullansävyiset verhot, jotka on kantattu mustalla.

    • Lämmin väri

      Punaista purppuraa tai fuksiaa laittaisin.Mustan ja kullan lisäksi.Hyvällä maulla tietysti.

    • Tut ank hamon
      • .............

        Oletetaan kuitenkin, että (useimmat) seinät ovat suomalaiseen tapaan muuta kuin mustaa tai kultaa. Joten siinä on se kolmas väri olemassa, eli jonkinlainen valkoinen.

        Kulta tarkoittaa suomalaisten mielestä aina jotain vihkisormuksen kiiltävää tai liian keltaista. Kullan väriperhe alkaa hailakan oljen sävyistä ja loppuu antiikkikullan oliivinvihertäviin sävyihin.

        Kulta on itse asiassa hyvin pehmeä ja hillitty väri. Välttäisin sekavuutta enkä ainakaan laittaisi jotain fuksiaa, mutta sen on vain minun mielipiteeni.


    • Kaunista kotiin

      Turkoosi. Miten hyvin sopiikaan kyseisten värien kanssa!

    • Talo Porvoossa

      Odotan Paanasen ohjelmaa ja käytän hyväkseni sieltä saamia vinkkejä.

    • Uuppista keikkaa

      KULTAISIA PEILEJÄ? Älä kerro murtovarkaille, tulevat ja putsaavat sinun kämppäsi.

    • I-hanan kallista

      Mulla on vessan pytty ja saunan lauteet kultaa.

      • Kultasulka

        Perustin juuri yrityksen ja kotisivujeni värityyli on kultamusta 😊 oli ihan pakko siksi kommentoida 😀 ovat kauniit värit, juurikin laatua ja luksusta kuvaavia! www.kultasulka.com


    • .........

      Suklaata ja kermaa.

    • Eipäs juupas määpäs

      Minä en rupeaisi muilla väreillä leikkimään

      Oliko toi sun ............ teksti? Nytkö olet toista mieltä?

      • ..........

        Joo, esitin "täsmennyksen". Kuitenkin perusidea olisi jonkinlainen "liukuva" väriskaala, yhdessä päässä yksi ja toisessa toinen. Tällä nyt ei sen kummempaa merkitystä ole kuin oman makuni esille tuominen. En pidä monivärisyydestä, enkä oikeastaan voimakkaista kontrasteistakaan, joita modernissa sisustuksessa suositaan ja jotka ovat Suomessa erittäin in (vrt. Marimekon kuosit - sopivat puhtaan valkoiseen pelkistettyyn, UUTEEN ympäristöön).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe