Mitä väriä käyttää mustan ja kullan kanssa?

korvakliniikka1

Asunnossani on paljon mustaa ja kultaisia peilejä yms ja tavoittelen vähän sellaista "glamouri"-lookia. Olen nyt ostamassa verhoja ja muita sisustuselementtejä ja mietin minkä väriset verhot minun kannattaisi ostaa että se loisi halutun tunnelman ja sopisi kullan kanssa. Mietin ensin mustaa mutta se tuntuu vähän tylsältä, ehkä kuitenkin jotain väriä... mitä arvelette?

16

3536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisustusopiskelija

- Yhdistä kiiltäviä ja mattapintaisia metalleja. Pelkkä kimallus tuo tilaan liikaa bling-blingiä.
      Metallin kanssa sopivat parhaiten valkoinen, musta ja neutraalit luonnonvärit. Kokonaisuus pysyy rauhallisena ja tyylikkäänä ilman muita tehostevärejä.

Tuo oli lainaus jostakin sisustusartikkelista. Ruskean eri sävyt sopivat myös kullan ja mustan seuraksi. Voisiko verhot olla kuparin väriset? Myös ruskeat (tai esim.valkoruskeat) taljat sopivat lattialle, sohvalle yms.
      Ja tietenkin yleensä jokin valkoinen raikastaa kokonaisuutta. Glamour-tuntua antavat myös suuret valaisimet ja peilit.

• .........

Minä en rupeaisi muilla väreillä leikkimään. Musta kulta on niin dramaattisen klassista - kuin suoraan leopardin taljasta tai kantasormuksesta.

Laittaisin yksiväriset himmeän kullansävyiset verhot, jotka on kantattu mustalla.

• Lämmin väri

Punaista purppuraa tai fuksiaa laittaisin.Mustan ja kullan lisäksi.Hyvällä maulla tietysti.

• Tut ank hamon
      • .............

Oletetaan kuitenkin, että (useimmat) seinät ovat suomalaiseen tapaan muuta kuin mustaa tai kultaa. Joten siinä on se kolmas väri olemassa, eli jonkinlainen valkoinen.

Kulta tarkoittaa suomalaisten mielestä aina jotain vihkisormuksen kiiltävää tai liian keltaista. Kullan väriperhe alkaa hailakan oljen sävyistä ja loppuu antiikkikullan oliivinvihertäviin sävyihin.

Kulta on itse asiassa hyvin pehmeä ja hillitty väri. Välttäisin sekavuutta enkä ainakaan laittaisi jotain fuksiaa, mutta sen on vain minun mielipiteeni.

• Kaunista kotiin

Turkoosi. Miten hyvin sopiikaan kyseisten värien kanssa!

• Talo Porvoossa

Odotan Paanasen ohjelmaa ja käytän hyväkseni sieltä saamia vinkkejä.

• Uuppista keikkaa

KULTAISIA PEILEJÄ? Älä kerro murtovarkaille, tulevat ja putsaavat sinun kämppäsi.

• I-hanan kallista

Mulla on vessan pytty ja saunan lauteet kultaa.

• Kultasulka

Perustin juuri yrityksen ja kotisivujeni värityyli on kultamusta 😊 oli ihan pakko siksi kommentoida 😀 ovat kauniit värit, juurikin laatua ja luksusta kuvaavia! www.kultasulka.com

• .........

Suklaata ja kermaa.

• Eipäs juupas määpäs

Minä en rupeaisi muilla väreillä leikkimään

Oliko toi sun ............ teksti? Nytkö olet toista mieltä?

• ..........

Joo, esitin "täsmennyksen". Kuitenkin perusidea olisi jonkinlainen "liukuva" väriskaala, yhdessä päässä yksi ja toisessa toinen. Tällä nyt ei sen kummempaa merkitystä ole kuin oman makuni esille tuominen. En pidä monivärisyydestä, enkä oikeastaan voimakkaista kontrasteistakaan, joita modernissa sisustuksessa suositaan ja jotka ovat Suomessa erittäin in (vrt. Marimekon kuosit - sopivat puhtaan valkoiseen pelkistettyyn, UUTEEN ympäristöön).

• Anonyymi

käyty jääkaappi kysymys puhelin Karsikas takia.
      Aikaisemmin haettu lahja tavaran osa kullan värinen

Volkkari ajot Haapajärvi takia.
      Tuotu joku muovi osa ilmeisesti ikkunan välissä oleva jääkaappi oveen.
      Op vuokraus myynti reitit väärin .

• Jos musta ei iske nii kokeile smaragdinvihreetä samettiverhoa, se ois ihan törkeen nätti kullan kaa! Tai jos haluut jotain vähän rauhallisempaa nii tumma luumu tai harmaa voi toimia. Ne tois sitä luksus-vibaa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7031
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4786
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      55
      2656
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2178
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1128
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      181
      1123
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1033
    8. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      856
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      242
      853
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      783
    Aihe