20v ELÄKELÄISET

6 nuorta joka PÄIVÄ!

Tamperelainen nuorimies on eläkeläinen. Hän on ollut määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä parikymppisestä asti.

Nuoria eläkeläisiä on paljon. Joka päivä viisi-kuusi alle 30-vuotiasta suomalaista siirtyy eläkkeelle masennuksen tai muiden mielenterveyssyiden vuoksi.

Nuorten eläkeläisten keski-ikä on noin 25 vuotta!

Nuori eläkeläinen maksaa yhteiskunnalle 1,5 miljoonaa euroa

Kun nuori aikuinen jää työkyvyttömyyseläkkeelle, hänen menetetyn työpanoksensa arvo on yli 1,5 miljoonaa euroa.

Pitkälle toistakymmentä tuhatta nuorta sai vuonna 2011 eläkettä!

1.500.000 e x 14.000 = 21.000.000 e!!!

Mies kuitenkin opiskelee Tampereen yliopistossa tilastotiedettä.
- Yliopistolla on puolensa. Siellä on akateeminen vapaus, mikä tarkoittaa minun kohdallani lähinnä sitä, että voin opiskella hitaaseen tahtiin.


http://yle.fi/uutiset/jain_elakkeelle_parikymppisena/6500597

34

1901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itq itq

      Itkekäämme yhdessä!

    • huh huh
    • fttttt

      Teen valtiolle tarjouksen. Jos saan 1,4 milj. käteen, lopetan sosiaalitukien noston. Näin valtio säästää 100000€, jotka voi antaa Kreikkaan :)

      • läkaren

        juu ja syöt sitten todella vahvoja lääkkeitä myös; se kuuluu asiaan.
        ole hyvä vaan jos pää kestää.


      • Anonyymi
        läkaren kirjoitti:

        juu ja syöt sitten todella vahvoja lääkkeitä myös; se kuuluu asiaan.
        ole hyvä vaan jos pää kestää.

        Et tiedäkkään kuinka paljon veroeuroja menee vessanpöntöstä alas .....


    • Eäkettä

      Mutta miettikää! Missä olivat kaikki skitsofreenikot 50-luvulla? Kaikki olivat silloin TYÖSSÄ! Jos joku ei ollut työssä, hän ei ollut skitsofreenikko tai yliopisto-opiskelija, vaan TÄYSI HULLU, joka eristettiin suljettuun koppiin tästä yhteiskunnasta. Ei meillä ole varaa elätellä täällä kaiken maailman oleskelijoita. Töihin kaikki ja töitä pitää olla. Myös työ, jossa ollaan - yliopisto-opiskelijana - lapion varressa on hyvää työtä. Esimerkiksi kaikki moottoripyöräjengilaiset saisi laittaa töihin (pakkotyö), niin ei tarvitsisi enää tavallisen kansalaisen pelätä liivejä, kun olisivat liivimiehet pehkuissa keräämässä voimia seuraavaan päivään. On tämä yhteiskunta aivan hullussa tilassa.

      • Ei ollut homojakaan

        Väärin, 50-luvulla kaikki skitsofreenikot olivat sairaaloissa ja suljetuilla osastoilla. Samoin kaikki vammaisetkin. Vai näkikö joku oikeasti 50-luvulla kaduilla edes yhden Downin oireyhtymä sairastuvat vammaisen? Nyt ne vapaasti saavat kävellä kaduilla, niille järjestetään taksikyydit erilaisiin tapahtumiin ja erilaisille kursseille. Sitä kutsutaan AVOHOIDOKSI.


      • kysyn vaan
        Ei ollut homojakaan kirjoitti:

        Väärin, 50-luvulla kaikki skitsofreenikot olivat sairaaloissa ja suljetuilla osastoilla. Samoin kaikki vammaisetkin. Vai näkikö joku oikeasti 50-luvulla kaduilla edes yhden Downin oireyhtymä sairastuvat vammaisen? Nyt ne vapaasti saavat kävellä kaduilla, niille järjestetään taksikyydit erilaisiin tapahtumiin ja erilaisille kursseille. Sitä kutsutaan AVOHOIDOKSI.

        Mutta itsekin ihmettelen, miksi vammaisille annetaan opiskella esim korkeakouluissa.

        Meilläkin yliopistossa oli yksi vammainen pyörätuolissa, ei pystynyt edes liikkumaan itse, vaan jonkun piti työntää sitä. Samoin ei osannut puhua, vaan koneella naputteli ja kone puhui sen puolestaan.

        Miksi tuollainen vie opiskelupaikan terveeltä? Eihän hän kuitenkaan koskaan työtä pysty tekemään, mitä järkeä häntä on kouluttaa?


      • paha aivovamma
        kysyn vaan kirjoitti:

        Mutta itsekin ihmettelen, miksi vammaisille annetaan opiskella esim korkeakouluissa.

        Meilläkin yliopistossa oli yksi vammainen pyörätuolissa, ei pystynyt edes liikkumaan itse, vaan jonkun piti työntää sitä. Samoin ei osannut puhua, vaan koneella naputteli ja kone puhui sen puolestaan.

        Miksi tuollainen vie opiskelupaikan terveeltä? Eihän hän kuitenkaan koskaan työtä pysty tekemään, mitä järkeä häntä on kouluttaa?

        ..."miksi vammaiselle annetaan opiskella esim korkeakouluissa".

        Vedä kuule natsi jetta päähäsi.


      • jaah?
        paha aivovamma kirjoitti:

        ..."miksi vammaiselle annetaan opiskella esim korkeakouluissa".

        Vedä kuule natsi jetta päähäsi.

        Aivan, henkisesti häiriintynyt on tuo, joka valehtelee koskaan opiskelleensa yliopistossa ja joka haukkuu fyysisesti vammautuneita tai vammaisia, koska kukaan yliopistossa todella opiskellut ei ole niin tyhmä.

        Ja kummallista, en tiedä onko joku todella skitsofreenikko tässäkin ketjussa tekstejä kirjoittaneista vaiko ei, mutta jos joillakin on sellaisia maatiais-asenteita, että skitsofreenikotkin etc. mielenterveyspotilaat olisivat muka muita tyhmempiä tai jotenkin vihamielisiä muita kohtaan, en usko sellaisten asenteiden pitävän paikkaansa - joskaan en koskaan itse ole tuntenut tai tiennyt yhtäkään esimerkiksi skitsofrenia-diagnoosin omaavaa. Tai no Lauri Viidan julkisuudesta tiedän, ja se kyllä oli aika pelottava seko, ainakin yleisen julkisuuskuvansa perusteella.:/

        Mua kiinnostaa näiden Suomi24- amiskirjoittajien pakkomielle solvata korkeakouluttautuneita tai korkeakouluissa opiskelevia.:D Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että te - monet teistä Suomi24-kirjotitajista- olette itseäni enemmän ns. "kartalla" siitä, että mitä korkeakoulumaailmassa tapahtuu; solvaamisen mielessä nimittäin... Itse en yllä ymmärrä, että vaikkakin kaikki kunnia kaikenlaiselle koulutukselle, että mitä erityisesti amikset meuhkaa Suomi24- palstoilla korkeakouluttautuneista kateellisia juttuja, kun heitä tuskin korkeakoulutussektori mitenkään elämässään koskettaa.

        Mielenterveysongelmistakin solvaaminen on törkeää. Mä en ikinä kehtaisi laatia yhtäkään noin röyhkeää keskustelunavausta, kuin esimerkiksi on tän ketjun aloitusteksti - ja siltä varalta, että perässäni ruippiva häirikkö taas myöhemmin siirtää tän kommenttini ihan muuhun ketjuun tai poistattaa mielivaltaisesti ketjusta tämän tai osan, niin lisään, että tarkoitan solvauksella tota aloitustekstin solvausta jotakin viatonta telkkarissa ollutta tilastotieteen mielenterveydestä puhunutta opiskelijaa kohtaan esitettyä välillistä solvausta, mikä näkyy olevan aloitustekstissä. Tai tietysti muutenkaan en voi tietää, että ketä tai keitä tällä foorumilla vainotaan, mutta sentään osaan asiattomat avaukset erottaa asiallisista.

        Teitä amiksia vastaan ei ole mitään, kunhan nyt lopetatte alemmuudentuntoisen ja öykkäröivän ilmaisun.

        Tilastotiede muuten on sen verran vaativaa, että sitä ei ihan joka visvapippeli teistä Suomi24- solvaajista tajuaisikaan.:D


      • jaah?
        jaah? kirjoitti:

        Aivan, henkisesti häiriintynyt on tuo, joka valehtelee koskaan opiskelleensa yliopistossa ja joka haukkuu fyysisesti vammautuneita tai vammaisia, koska kukaan yliopistossa todella opiskellut ei ole niin tyhmä.

        Ja kummallista, en tiedä onko joku todella skitsofreenikko tässäkin ketjussa tekstejä kirjoittaneista vaiko ei, mutta jos joillakin on sellaisia maatiais-asenteita, että skitsofreenikotkin etc. mielenterveyspotilaat olisivat muka muita tyhmempiä tai jotenkin vihamielisiä muita kohtaan, en usko sellaisten asenteiden pitävän paikkaansa - joskaan en koskaan itse ole tuntenut tai tiennyt yhtäkään esimerkiksi skitsofrenia-diagnoosin omaavaa. Tai no Lauri Viidan julkisuudesta tiedän, ja se kyllä oli aika pelottava seko, ainakin yleisen julkisuuskuvansa perusteella.:/

        Mua kiinnostaa näiden Suomi24- amiskirjoittajien pakkomielle solvata korkeakouluttautuneita tai korkeakouluissa opiskelevia.:D Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että te - monet teistä Suomi24-kirjotitajista- olette itseäni enemmän ns. "kartalla" siitä, että mitä korkeakoulumaailmassa tapahtuu; solvaamisen mielessä nimittäin... Itse en yllä ymmärrä, että vaikkakin kaikki kunnia kaikenlaiselle koulutukselle, että mitä erityisesti amikset meuhkaa Suomi24- palstoilla korkeakouluttautuneista kateellisia juttuja, kun heitä tuskin korkeakoulutussektori mitenkään elämässään koskettaa.

        Mielenterveysongelmistakin solvaaminen on törkeää. Mä en ikinä kehtaisi laatia yhtäkään noin röyhkeää keskustelunavausta, kuin esimerkiksi on tän ketjun aloitusteksti - ja siltä varalta, että perässäni ruippiva häirikkö taas myöhemmin siirtää tän kommenttini ihan muuhun ketjuun tai poistattaa mielivaltaisesti ketjusta tämän tai osan, niin lisään, että tarkoitan solvauksella tota aloitustekstin solvausta jotakin viatonta telkkarissa ollutta tilastotieteen mielenterveydestä puhunutta opiskelijaa kohtaan esitettyä välillistä solvausta, mikä näkyy olevan aloitustekstissä. Tai tietysti muutenkaan en voi tietää, että ketä tai keitä tällä foorumilla vainotaan, mutta sentään osaan asiattomat avaukset erottaa asiallisista.

        Teitä amiksia vastaan ei ole mitään, kunhan nyt lopetatte alemmuudentuntoisen ja öykkäröivän ilmaisun.

        Tilastotiede muuten on sen verran vaativaa, että sitä ei ihan joka visvapippeli teistä Suomi24- solvaajista tajuaisikaan.:D

        Ja laitan ihmettelyni käsitykseni mukaan oman viestini perään... On todella outoa, että Suomi24 sallii sananvapauden rikkomisen. Kohta en viitsi ihan todella enää kirjoittaa tälle Suomi24-foorumille mitään, kosken halua nähdä viestieni sisältöä muokatun myöhemmin, ja kun en kerran itsekään voi näitä viestejäni edes poistattaa, kun en omaa henkilökohtaisesti nimimerkkiä. Törkeää ujuttaa mun keskustelupalstaviesteihini kirjoitusvirheitä joita en tee: tyyliin että viestiini kirjoittamani sana "kyllä", onkin viestissäni myöhemmin, että "yllä". Ja tämä ei ole vainoharhaista ja minä en ole skitsofreenikko,vaan ihan oikeasti joku hullu; minulle anonyymi tietysti, nettihäirikkö on roikkunut minun anonyymin kimpussani tässä Suomi24:a pelottelemassa minua palstalta toiselle, enkä usko sen pelottelijan olleen mikään mielenterveysongelmainen, vaan yksinkertaisesti kansan termein ilmaistuna k*sipää internetpalstahäirikkö, joka jo eräälläkin tän saman Suoi24:n palstalla kerrankin ihan _myönsi_ kiusanteon mielessä laittavansa juuri minun viesteihini kirjoitusvirheitä. Sen kyseisen viestin toivon rekisteröityneen ylläpidon järjestelmäänkin, koska ihan ok. meininkiä ei ole, jos vaikkapa minun viattoman tän Suomi24:n keskustelupalstalle kirjoittavan käsitykseni mukaan tuntemattoman kimpussa systemaattisesti ruipitaan tällaisella nimettömällä foorumilla kiusaamassa erinäisin tavoin, missä outona intressinä on vääristellä mielipidettä.


      • Anonyymi

        Ei ole tuollainen pakkotyö tuottavaa. Kuluja olisi enemmän kuin hyötyä. Näitä risusavotoita ja kunnantöitä kokeiltiin 80-luvulla mutta ei toiminut.


      • Anonyymi
        kysyn vaan kirjoitti:

        Mutta itsekin ihmettelen, miksi vammaisille annetaan opiskella esim korkeakouluissa.

        Meilläkin yliopistossa oli yksi vammainen pyörätuolissa, ei pystynyt edes liikkumaan itse, vaan jonkun piti työntää sitä. Samoin ei osannut puhua, vaan koneella naputteli ja kone puhui sen puolestaan.

        Miksi tuollainen vie opiskelupaikan terveeltä? Eihän hän kuitenkaan koskaan työtä pysty tekemään, mitä järkeä häntä on kouluttaa?

        Seuraa rahaa! Kuka hyötyy rahallisesti tuollaisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tuollainen pakkotyö tuottavaa. Kuluja olisi enemmän kuin hyötyä. Näitä risusavotoita ja kunnantöitä kokeiltiin 80-luvulla mutta ei toiminut.

        Kyllä muuten toimi! Se työnteko oli ehtona avustuksen saannille ja todella tehokkaasti karkoitti loiset pois avustettavista. Sitten sosialistidemonkraatit keksi, että näistä saadaan heille äänestäjiä, kun työvelvoite rahan saamiseksi poistetaan. Näin tehtiin ja näin kävi!
        Oma isäni aikanaan oli onnesta soikeana, kun pääsi näihin työttömyystöihin. Oikein rahaa sai elämiseen ja perheen elantoon!
        Nyt isäni lapsenlapsi on nippanappa hankkinut FM:n paperit. Täyttää pian 50 v ja työkokemusta ei ole mistään yhtään kuukautta. Kouluaikanakin kesätyöpaikasta sai potkut laiskuuden takia: "Eihän sitä jaksa...". Jotenkin sille vain jostakin rahaa tule joutilaaseen elämäänsä. Asunnon taisi kyllä äitinsä äärimmäisellä kituuttamisella hänelle aikanaan hankkia.
        Tunnen monta muutakin yhteiskunnan loista. Ihan lähisuvustakin. Vaan sitä en tiedä, mistä ja miksi saavat rahaa joutilaaseen elämäänsä. Itse en aikanaan sellaista osannut kuvitellakaan, vaan töihin menin ja töitä tein; 6 pv olin työttömänä koko työhistoriani aikana. Siksi saan nyt verojen jälkeen melkein 3000 euroa työeläkettä kuukaudessa ja millään en saa tuhlattua tuosta puoltakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten toimi! Se työnteko oli ehtona avustuksen saannille ja todella tehokkaasti karkoitti loiset pois avustettavista. Sitten sosialistidemonkraatit keksi, että näistä saadaan heille äänestäjiä, kun työvelvoite rahan saamiseksi poistetaan. Näin tehtiin ja näin kävi!
        Oma isäni aikanaan oli onnesta soikeana, kun pääsi näihin työttömyystöihin. Oikein rahaa sai elämiseen ja perheen elantoon!
        Nyt isäni lapsenlapsi on nippanappa hankkinut FM:n paperit. Täyttää pian 50 v ja työkokemusta ei ole mistään yhtään kuukautta. Kouluaikanakin kesätyöpaikasta sai potkut laiskuuden takia: "Eihän sitä jaksa...". Jotenkin sille vain jostakin rahaa tule joutilaaseen elämäänsä. Asunnon taisi kyllä äitinsä äärimmäisellä kituuttamisella hänelle aikanaan hankkia.
        Tunnen monta muutakin yhteiskunnan loista. Ihan lähisuvustakin. Vaan sitä en tiedä, mistä ja miksi saavat rahaa joutilaaseen elämäänsä. Itse en aikanaan sellaista osannut kuvitellakaan, vaan töihin menin ja töitä tein; 6 pv olin työttömänä koko työhistoriani aikana. Siksi saan nyt verojen jälkeen melkein 3000 euroa työeläkettä kuukaudessa ja millään en saa tuhlattua tuosta puoltakaan.

        Saattoihan se työttömille toimiakin mutta maanomistajille tuli suuret tuhot kun vaivalla istutettua taimikkoa tuhottiin risusavotoissa hehtaarikaupalla. Näin nykyaikana metsänhoitoon edellytetäänkin koulutusta.
        Nykyään oikeasta työstäkään ei tahdo kaikki saada elantoa, puhumattakaan tuottamattomasta työllisyystöistä.


    • Hullu joka MAKSAA?!

      Jaa nyt ymmärrän miksi ne siä yliopistossa olevat PASKANTAA BUSSIN PENKILLE?

      Tää selvittääkin paljon.

      Kaikki AVOHOITOpotilaat laitetaan yliopiston opiskelijoiks?

      Ja sit kun ne valmistuu maistereiks, ne muuttaa Hesan keskustaan ja elää tukien varassa kun saa yli 1250 e/kk puhtaana käteen?

      Nii, kukahan se hullu loppuen lopuks onkaan? ;)

      Mites se sanonta menikään, "ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa"?

      • never heard?

        Kaikki AVOHOITOpotilaat laitetaan yliopiston opiskelijoiks?"

        Ai että oikein laittamalla laitetaan? Sivistäpä sinäkin hönöpetteri edes vähän itseäsi ja googlaa vaikkapa hakusanalla pääsykoe.


      • ei sitten
        never heard? kirjoitti:

        Kaikki AVOHOITOpotilaat laitetaan yliopiston opiskelijoiks?"

        Ai että oikein laittamalla laitetaan? Sivistäpä sinäkin hönöpetteri edes vähän itseäsi ja googlaa vaikkapa hakusanalla pääsykoe.

        Jossain kouluissa on myös joku soveltuvuustesti.

        Itse sain pääsykokeesta täydet pisteet, mutta se "psykologin" tekemä testi ei sitten kelvannut niille.

        Eipäs kauan enää tarvitse murehtia tuotakaan, 2kk päästä täytän 25v ja sen jälkeen voin istua työttömyysrahoilla vaikka eläkkeen asti.


      • jaah?
        ei sitten kirjoitti:

        Jossain kouluissa on myös joku soveltuvuustesti.

        Itse sain pääsykokeesta täydet pisteet, mutta se "psykologin" tekemä testi ei sitten kelvannut niille.

        Eipäs kauan enää tarvitse murehtia tuotakaan, 2kk päästä täytän 25v ja sen jälkeen voin istua työttömyysrahoilla vaikka eläkkeen asti.

        V*ttu mun rahoista et ainakaan istu, "työttömyysrahoilla". Ja onneksi normaalit sivistyneet ihmiset eivät kutsu yliopisto- koulutusta "koulussa käymiseksi".

        Mua aidosti ällöttää toi kateus: ihmiset, jotka eivät eläessään ole päässeet sivistyneisiin piireihin, rääkyvät vihaansa tällaisilla nettipalstoilla opintotukea nauttiviin tai ylipäätään yliopisto-opiskelijoihin, sairasta ja sairaita i*iootteja.

        En minäkään kakskymppisenä päässyt sairaanhoitajakouluun, koska olin alaikäisenä vanhempieni määräyksestä ollut psykologisen hoidon piirissä, mutta tänä päivänä ajattelen sen asian olleen ihan ok.; eli että vaikka mun juridisia oikeuksia ja yksityisyyden turvaani on rikottu, niin silti ei mun lahjat todellakaan olisi olleetkaan missään amiksessa.

        En tosin teitä sekopäitä kaipaa vainoamaan minua tällaisilla Suomi24- keskustelupalstoilla: en ole antanut nimeäni tietoon, en omaa nimimerkkiä tässä Suomi24:a, ja sikäli olen lopen kyllästynyt havaitsemaani tarpeeseen aukoa naamaa mulle viattomalle ja pelotella minua, että kun otan osaa tällaiseen nimettömään Suomi24- keskusteluun. Kiusattu minua ei ole missään, sitten peruskoulun tai lukion, ja en tietenkään ole tiennyt ta tiedä yhdenkään nimeä, jolle tässä Suomi24:a olen kirjoittanut.

        Ylpeyttä voin kokea vain siitä, että jos joku mielipuoli väittää minua tukielätiksi tai mielenterveysongelmaiseksi, koska laki faktoillaan tulee siinä vastaan aina, kun saan asialliseen tekstiin kyseisenlaista herjausta. Onhan sangen asiatonta käydä nimettömänä nimettömän kirjoittajan kimppuun nettipalstalla henkilöimään j esittämään valheita, kun kyse ajanvietepalstasta ja kirjottajasta, jota ei pätkääkään kiinnosta, että keitä tai mitä henkilöinä muut Suomi24- kirjoittajat ovat tai olisivat.


      • jaah?

        Sinä kateellinen piru.:D Hyypiö on kateellinen jopa yliopisto-opiskelijoille, jotka tienaa 1250 euroa tai asuu Helsingissä, en pysty uskomaan moista tyhmyyttä olevan maailmassa olemassakaan, kuin mitä näiltä nimettömiltä Suomi24- palstoilta näen?:D

        Ja keiden "avohoidoista" sinä p*ssi olet kiinnostunut - taitaa olla niin, että sinulla itselläsi on sen verran pahoja henkisiä ongelmia, ettet sinä edes suodata mitä näppikseltäsi päästät alkeellisestikaan ja helppoahan toi varmaan on, jos ei päivääkään ole koskaan korkeakoulun penkillä istunut, elätellä kateellisia illuusioita yliopisto-opiskelijoiden muka leppoisasta elämästä... Sinä kun niin suuresti itsekin tahtoisit kuulua akateemisten korkeakoulutettujen joukkoon, mutta tyhmyytesi on sen sinulta valitettavasti estänyt, tekstisi perusteella...

        Ja minä en mihinkään bussi-p*skantamisiin ole perehtynyt, mutta voin sanoa, että se taannoinen lehti- uutisointi b*ssip*skantamisista loukkaa syvästi mm. colitis ulcerosa- potilaita. Jos joku ylioppilaslehden toimittaja muka ihan todella on sellaista kirjoittanut, lienee kyse satiirista ja kritiikistä mautonta ja ala-arvoista sisällötöntä lehtiuutisointia kohtaan, ja tuskinpa mitään avohoitopotilaita ole muualla, kuin ihan siinä ja tollasissa kirjoittelijoissa, jotka tässä Suomi24:a aukoo naamaansa yliopisto-opiskelijoille.

        Mä en usko, että päivääkään yliopisto-opinnoissa pärjäisi kukaan niin ääliö, joka rinnastaa yliopisto-opiskelijat mielenterveysongelmaisiin rasistisessa mielessä ja teitä tollaisia sikailijoitahan nää Suomi24- palstat ovat täynnä. Minkäs tietysti tekee, jos tyyppi ei ole koskaan tuntenut yhtäkään akateemisesti koulutettua ihmistä - tyhmyys on sitä, että tyhmä halveksuu eniten sitä ihmisryhmää ja kulttuuria, mitä ei tunne.

        Minä olen tiennyt montakin ihmistä, jotka oikeasti ovat niin tyhmiä, että ne eivät selviäisi yliopisto-opinnoissa mihinkään ensimmäiseenkään tutkintoon asti koskaan, enkä puhu rasistisesti, vaan on ihan oikeasti olemassa niin tyhmiä, että ne ihmiset imee kaiken tietonsa maailmasta joistakin iltapäivälehdistä ja ne ei lue mitään, ne vihaa korkeakulttuuria ja ainoa mistä ne ehkä syttyvät, on joku Kimi Räikkönen ja formulat, kun Kimillä on sentään manii ja jokainen amis-pikkupippeli haaveilisi sohvalla piereskellessään olevansa Kimi. On oikeastaan todella alentavaa, että joudun edes keskustelemaan noin tyhmiä tekstejä tässä julkisella palstalla tuottavien kanssa - en halua mihinkään hörhöihin leimaantua, jos ja kun itse kirjoitan ihan ajanvietteeksi ja ihan normaaleja nimettömiä tekstejä tässä Suomi24:a. Sillekään toki mitään voimatta, että jonkun sairaan tässä Suomi24:a aina päivystävän häirikön oikein erityinen harrastus on muokata kirjoitusvirheitä juuri minun viattoman nimettömän teksteihini...


      • Anonyymi
        ei sitten kirjoitti:

        Jossain kouluissa on myös joku soveltuvuustesti.

        Itse sain pääsykokeesta täydet pisteet, mutta se "psykologin" tekemä testi ei sitten kelvannut niille.

        Eipäs kauan enää tarvitse murehtia tuotakaan, 2kk päästä täytän 25v ja sen jälkeen voin istua työttömyysrahoilla vaikka eläkkeen asti.

        Reservin upseeriksi pääsee nykyään naiset ilmoittautumalla, koska on NAINEN. Yleneminen kapteenin arvoon tulee myös automaattisesti muutaman vuoden jälkeen, koska on NAINEN. Tällaisten komppanianpäällikkyys ja joukkueenjohtajuus tuhoaa koko porukan. Ei näistä tubettajista ole johtotehtäviin.


    • 4+15

      Taitaapi olla niin että se oman leivän hankinta on liian suuri pala, kun sen eteen olis tehtäväkin jotain. Hyvä puoli tässä on se että pääsee terveet helpommin metsästysseuran jäseneksi, kun uusia nuoria metsämiehiä ei ole juurikaan tulossa. Tuskin noille skitsoille ym. hörhöille aselupia jaellaan. Se polla pettää kun isä ja äiti ei olekaan enään paapomassa, ja maksamassa kaikkea. Kalliiksihan tuon sakin elättäminen tulee, ja määrä vaan kasvaa. Minunkin työpaikassani on ollut paljon parikymppisiä kokeilemassa työtekoa, nii edes 4kk:n koeaikaa jakseta olla. Työpaikkani ei ole sieltä huonoimmasta päästä. Ennen sanottiin että romanit pääsee eläkkeelle kun lapsilisä loppuu, mutta mites se nykyään menee? Onneksi on asunto maksettu, ja rahaa sijoitettuna, kun ei taida parinkymmen vuoden päästä suomessa olla muuta kuin eläkeläisiä, jotkut nuorempia. Saattaapi tällä menolla nuo valtion verotulot olla aika pienet.

    • jaah?

      Älä sä herjaa jotakin mielenterveysongelmistaan aika rohkeasti televisiossa avautunutta ihmistä. Et suoraan sano tai viittaa, että mitä tai ketä tarkoitat, näemmä, mutta ilmeisesti sitä toissapäiväistä A- Studio- tms.- jannua ( mikä se ohjelma oli, en kokonaan katsonut) , joka oli jokin yliopisto-opiskelija. Tottakai aina sellainen lienee iso tragedia, jos joku joutuu eläkkeelle työikäisenä, mutta pikkusen voisi katsoa peiliin tämä YLE:kin, että millaisen kuvan se eläkkeellä elävistä nuorista antaa. Lietsonee kaikkia turhia huuhaa-luuloja, jos telkkarin haastatteluun otetaan joku mielenterveysongelmista kärsivä älykkö, kun kateellisia aika iso popula Suomessa on just niille, jotka on koulututuksellisesti jotenkin valikoituneet korkeakouluihin.

      Telkkarin tilastojäpikälle kaikki tsemppi: en jaksanut katsoa, että mistä ohjelmassa puhuttiin, mutta varmaa lienee ainakin se, että ei se mikään Suomen kilinkalloisin tyyppi ole, joka tilastotiedettä on Suomessa yliopistoon päässyt lukemaan. Toivottavasti ei pilannut haastattelulla kaikkia työllistymismahdollisuuksiaan, miesparka, mutta kai ne mielenterveydenongelmat hänellä sitten ovat olleet niin vakavia, että hänellä oli syy mennä televisioon niistä kertomaan.

      Yliopistoissa on todella vähän mielenterveysongelmaisia. Toki yliopisto-opiskelijat seurataan tarkemmin, kuin muut, ja erityisesti yliipisto-opiskelijat ovat keskimääräistä kiinnostuneempia hoidattamaan myös mahdollisia mielenterveysongelmiaan, mutta luuloja mihinkään sellaiseen ei todellakaan pitäisi valtion kanavan YLE:n minun mielestäni herättää, että muka yliopistoissa olisi paljon mielenterveyseläkeläisiä.

      Luulen, että ne nuoret jotka menevät eläkkeille, menevät siksi, että valtiolla ei ole mitään taloudellisia tukimuotoja olemassakaan niille ihmisille, joilla ei ole rahaa tai sukusuhteita ja jotka sairastuvat vakavasti henkisesti opintojensa aikana. Ne tyypit otetaan vastaan terveydenhuollossakin varmaankin vasta sitten, kun ovat niin huonossa jamassa, ettei niillä enää mistään tule mitään, ja sitten joku kallonkutistaja tutkii ne ja joku niiden omainen tai sosiaaliviranomainen laittaa eläkehakemuksen nuorelle. Nuorten opintotuki on todella riittämätön: Suomessa yksikään ihminen ei elä opintotuella. Ja stten jos sellaiseen tilanteeseen yhdistetään vakavia mielenterveysongelmia ja riittämätön arjen sosiaalinen tukiverkosto, niin eläkehän sellaisilla nuorilla varmasti häämöttää.

      Uskoisin yliopisto- opiskelijoissa olevan vähemmän nuoria eläkeläisiä, kuin muissa opiskelijaryhmissä, mutta tämä on vain veikkaus asiasta.

      Mielenterveyspuoskarit voisi laittaa niin v*ttuun jokapaikasta. Osa sakista tienaa sillä, että mitä enemmän väkeä diagnosoidaan päästään pipiksi. Mullakin henkisesti terveellä kun oli ja ollut kesken opintojen vakava fyysinen sairaus, mikä vaati keskussairaalassa pitkää oloa useaan otteeseen ja verensiirtoja ja säkillisen lääkkeitä, niin en aikoinaan varmaan olisi saanut opintotuen pidennystä, jollen olisi selittänyt asiaa "masennukseksi". Vakavat mielenterveysongelmat, kuten kaiketi esimerkiksi joku skitsofrenia tms., ovat eri asia, mutta kun tota v*tun diagnosointi-intoa esiintyy joka paikassa ja joka tyypille pitäisi manin kiilto silmissä Suomessa diagnosoida joku mielenterveysongelma, sitä en kestä, sitä kulttuuria!

    • Eläkkeelle kans?

      "Mielenterveyden ongelmat ovat yliopisto- ja korkeakouluopiskelijoiden yleisimpiä terveysongelmia."

      Saattaa olla että itsekin PÄÄSISIT ELÄKKEELLE?

      TEE TESTI:

      Pettymysten ja epäonnistumisten käsittely:

      Ajattele nyt jotakin konkreettista kokemaasi pettymystä tai epäonnistumista. Mitä tunsit ja miten toimit?

      - Suutun, rähjään, käyttäydyn aggressiivisesti
      - Itken (kaikki tepet vollaa heti ekasta pienestä vastoinkäymisestä)
      - Masennun, syytän itseäni
      - Murjotan, olen vihainen muille, syytän muita
      - Lähden kaljalle, jotta minun ei tarvitsisi ajatella asiaa

      Itsearvostuksen arviointi
      - Minua vaivaavat alemmuuden tunteet
      - Olen usein tyytymätön itseeni
      - En ole sellainen kun haluaisin olla

      Jos valitset jonkun näistä, olet mielenterveyspotilas ja pääset eläkkeelle!

      • Masennus testi

        https://www.vastaamo.fi/masennustesti/

        Sait 21 DEPS-pistettä.

        Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että podet jonkinasteista masennusta. Keskustele asiasta lääkärin, psykiatrin tai psykoterapeutin kanssa.

        Jee eläkekutsuu.. on se hyvä että jostain saa iloa ;)


    • Kaikki masentuneita?

      Näillä perusteilla 99% suomalaisista kuuluisi eläkkeelle?

    • 7uiuiuiuiuiuiy

      Mistä tuo luku on revitty? ei se voi olla mitenkään mahdollista suomen kokoisessa maassa, että joka päivä 5-6, 18-30v jää työkyvyttömyyseläkkeellä!!! eli vuodessa tulisi 1825-2190 kpl!!!

      Tunnen kuitenkin aika paljon ihmisiä, eikä niistä kukaan ole työkyvyttömyyseläkkeellä....

      • Lähde: Kela

        Alle 30-vuotiaat työkyvyttömyyseläkkeelle siirtyneet vuosina 2000–2011

        Vuosi 2011 Mielenterveys- ja käyttytymishäiriöt 2044 654 muut syyt

        Yhteensä 2698 nuorta eläkkeelle 2011

        Lähde: Kela


    • Anonyymi

      Tiedättekö Tapio Gauffinin nykytilanteesta? Hän ei ole enää eläkkeellä. Pyristeli itsensä irti epäonnistuneesta psykiatrisesta "hoidosta" ja opiskelee. On juuri saanut gradusta hyvän arvosanan.

    • Anonyymi

      Ja on muuten fiksu kaveri tuo gauffin

    • Anonyymi

      Minäkin aion hakea eläkkeelle...narsistinen työilmapiiri ja yhtiön johto ajoi minulle burn Outin ja en ole tästä enää toipunut.

    • Anonyymi

      Eläkkeelle pääsemisen lisäksi eläkkeelle voi myös joutua.
      Samassa talossa asuu mies joka jäi liikenneonnettomuuden vuoksi eläkkeelle
      jo 18-vuotiaana. Saa kuitenkin tehtyä ne tarvittavat päivittäiset askareensa.
      Hän todennäköisesti nauttii eläkettä 50-60 vuotta.

      • Anonyymi

        On tää kanssa Ja sitten näiltä ikääntyviltä jokka ei aikuiste oikeesti enää työllity hinkutaan urapidennyksiä.Heil on pitkä ura takana ja vaivoi kertynei. Kel fyysisii ja joil saattas alkaan jo muisti heiketä vaan eläkkeest ei tietookaa vai törasitet ei enää kestäskää. Mahdollisuude pantu poikki kokonas ja ja sitte roikutaa virallisee virkamiehe parraaks kattomaa eläke ikää työttömän. On tää varsinainen luoja hylkäämä takapajula jos on annettu ihmisil ja toimis ihmis arvol piut paut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tää kanssa Ja sitten näiltä ikääntyviltä jokka ei aikuiste oikeesti enää työllity hinkutaan urapidennyksiä.Heil on pitkä ura takana ja vaivoi kertynei. Kel fyysisii ja joil saattas alkaan jo muisti heiketä vaan eläkkeest ei tietookaa vai törasitet ei enää kestäskää. Mahdollisuude pantu poikki kokonas ja ja sitte roikutaa virallisee virkamiehe parraaks kattomaa eläke ikää työttömän. On tää varsinainen luoja hylkäämä takapajula jos on annettu ihmisil ja toimis ihmis arvol piut paut.

        Moni olisi ihmeissään jos tietäisikään millaista peliä todellisuudessa pelataan , toisille tipahtaa mu manulle illallinen ja toisia piinataan hautaan asti ,esim.terveydenhoitoon liittyvä ammatti kummasti nopeuttaa hyväksyttyjä päätöksiä , olisihan se kiva jos näitä tarkempia tilastoja julkaistaisiin kansalaisille , kestäisivätkö päivänvaloa .


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe