tarvin apua

transboys

elikkäs olen 18v trans jätkä. mun vanhemmat ei hyvöksy mun transsukupuolisuutta. mitä mun pitäis tehä???ne sano että kotiin ei oo tulemista jos en oo "normaali". asun siis itsekseni omassa asunnossa. kiitos kaikille jotka osaavat ja viitsivät auttaa

9

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P=NP

Itselläkin tuli tuo hylkimisreaktio, kaupan päälle raamatulla lyömistä, elämänvalintojen tuomitsemista yms.

Isän kanssa riitannuttiin todella pahasti, äitini itki keittiössä..
      Nyt on "pöly laskeutunut" kuluneen reilun puolen vuoden aikana. Isälle olen ilmaa, äidin oon saanut perehtymään transasioihin, pikkuhiljaa valistamisen myötä.

Minulle sanottiin, etten ole enää heidän lapsi. Vastasin siihen etteivät ole enää vanhempiani. Pidimme puolin ja toisin pari kuukautta mykkäkoulua, jonka jälkeen sekä minun, että heidän osalta ollaan alettu ymmärtämään, ettei riitely ainakaan vie tilannetta parempaan suuntaan.

Voit kysyä vanhemmiltasi, esimerkiksi, onko heillä mitään menetettävää, jos opiskelevat elämään esiintuodun identiteettisi kanssa. Kun kerrot heille vaihtoehdot: ottaako vai jättääkö, pitäisi se avata heidän silmänsä, itsellä ainakin auttoi pääsemään alkuun.

Nyt rakentelen hitaasti, mutta varmasti uutta suhdetta vanhempiini. Veljet ovat ottaneet asian neutraaliin sävyyn.

Jos vanhemmat eivät suostu hyväksymään, eivät he ole silloin sinun arvoisiasi. Olet täysi-ikäinen, teet niin kuin itse haluat. Toivottavasti tämä auttaa.

• Minun tapauksessani mykkäkoulua on jatkunut monta vuotta.

• P=NP
        colaptes kirjoitti:

Minun tapauksessani mykkäkoulua on jatkunut monta vuotta.

Teillä on kylmäsota jatkunut sitten pidempään. No Kekkonenhan se ratkaisi tämän tyyppiset ongelmat saunanlauteilla. Viinaa ja löylyä, niillä nollataan ja alustetaan uusia välejä, eikös? Ja (Terva)shampoo kannattaa tosiaan muistaa :D

• Ehkä löytyis noista trans tukipisteistä apuu . Keskustelua siellä ja tietoa..
      Tai joku aikuinen jonka kansaa jutella asioista. Aika yleensä parantaa ja muuttaa mielipiteitä.
      Olet kuitenkin heille rakas lapsi. Anna aikaa heille ja pidä oma linjasi.
      Tsemppiä tulevaisuuteen

• nainen121

Hei! Itse olen transmies myös vaikka olen nainen ei sun tarvitsee muuttua oot mitä oot sun pitäsi olla tyytyväinen! Harvaa ihminen ymmärtää mitä se transasiaa oikeesti on. Älä menee kotiin jos sun vanhemmat ei ota sun asiat niin kuin ne ovat. Oot ihan hyvää sellainen kun olet muista se. Tsemppiä sulle ja voimia!

• Itsekkin olen seurustellut ja ollut mukana koko prosessin ajan.
      Et jotain tietoo on.
      Jos kiinnostaa niin voin antaa yhteystiedot

• Voimia sulle!

Transboy, sinulla on selvästi todella vaikea elämänvaihe menossa. Kaikesta huolimatta muista, että sinä olet hyvä tyyppi ja että sinun oma tunteesi omasta itsestäsi ja sukupuolikokemuksestasi on oikea.

Jotkut vanhemmat eivät pysty sulattamaan lapsensa sukupuolenkorjusta. Valitettavasti näin on, vaikka he yrittäisivätkin. Se on todella kaudeaa lapselle, aikuisenakin.

Itselläni oli ongelmia vanhempien kanssa, mutta lopulta he ymmärsivät asian. Silti oli ihan sairaan vaikeaa.Sinun tilanteesi on mielestäni sen verran kova paikka, että sinun kannattaa hakea tukea esim. Transtukipisteeltä ja hankkia sitä kautta esim. terapeutti, joka tukee sinua ehdoitta ja jolta saat apua prosessiin, jos aiot siihen lähteä. Avun hakeminen ei ole heikkoutta, vaan rohkeutta kohdata oman elämänsä haasteet.

Tukarin yhteys:
      http://www.transtukipiste.fi/yhteystiedot

Olet siitäkin huolimatta, että vanhempasi eivät hyväksy sinun transsukupuolisuutta, hyvä tyyppi. Tiedän, että tuollaisessa tilanteessa, jossa juuri nyt olet, on vaikea nähdä yhtään pidemmälle. Sinun kannattaisi kuitenkin juuri nyt katsoa vähän pidemmälle: vaikka nyt on tosi vaikeaa, jatkossa tilanne helpottaa.

Pahinta, mitä voit tehdä, on se, että jättäydyt yksin. Sen takia kannattaa pitää koko ajan yhteyttä hyviin ystäviin tai luotettaviin sukulaisiin ja kertoa heille kaikki huolet. Ole sellaisten ihmisten kanssa, jotka ymmärtävät tilannettasi ja joilta saat tukea. Älä ole sellaisten ihmisten kanssa, joilta et ymmärrystä ja tukea saa, olivatpa he sitten olleet aikaisemmin miten hyviä ja läheisiä tahansa.

Hae myös vertaistukea netistä:
      http://www.ftm2.info/

Olet tärkeä.

Pidä huolta itsestäsi.

Asiat järjestyvät aikanaan.

• on sellaisia

potilaita jotka eivät ennen leikkausta ole kertoneet kellekään, että ovat prosessissa. Miten sitten suu pannaan, kun leikkauksen jälkeen pitäisi alkaa elää uudessa sukupuolessa. Miten heidän osaltaan on mennyt tosielämänkoe?

• ...........
        on sellaisia kirjoitti:

potilaita jotka eivät ennen leikkausta ole kertoneet kellekään, että ovat prosessissa. Miten sitten suu pannaan, kun leikkauksen jälkeen pitäisi alkaa elää uudessa sukupuolessa. Miten heidän osaltaan on mennyt tosielämänkoe?

Eivät ole päässyt leikkaukseen. Jos salaa täydellisesti prosessinsa ja elää entistä elämää, tosielämänkoetta ei hyväksytä. Sopivasti valehtelemalla tutkimusyksikölle voi saada paperit ja päästä leikkaukseenkin. Mutta sitten voikin tulla niin paha psyykkinen taakka että pää ei enää kestäkään ja joutuu psykoosiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      21
      3652
    2. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      232
      3502
    3. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      50
      2324
    4. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1691
    5. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      227
      1521
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      56
      1513
    7. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      239
      1465
    8. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1462
    9. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1348
    10. Kunnan piikkiin meni nuorten surma

Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu
      Nurmijärvi
      56
      1235
    Aihe