Kokemuksia Sergel Oy:stä

15+20=35

Hei. Onko teillä ollut ongelmia perintäyhtiö Sergelin kanssa?

Minulla on ollut velkaa Soneralle, jotka ovat menneet perintään Sergelille. Velkaa oli perintäkuluineen n. 644 euroa. Velka on maksettu Sergelille kokonaisuudessaan kertasuorituksena. Kuitenkin käydessäni Sergelin nettisivuilla varmistaakseni asian, näkyi sivuilla, että maksua olisi suoritettu vain 44 euroa. Soitto Sergelille ja Soneralle, molemmista sanotaan ettei saatavia enää ole ja kaikki kunnossa. Kuitenkin viime viikolla tipahti käräjäoikeudesta haaste samasta asiasta. Sergelille postitettiin kuitti maksusta, mutta silti ne väitti sieltä, että se 44 euroa näkyy suoritettuna?! Se nainen puhelimessa ihmetteli vielä itsekin, että mihinköhän se 600e on mennyt? Sieltä ei kuitenkaan suostuttu perumaan käräjäoikeuden kannetta. Jumalauta, että menee hermot tähän toimintaan!

Nyt sitten laitan kärjäoikeudelle vastineen asiasta, johon liitän tuon kyseisen kuitin.

Onko teillä kokemuksia vastaavasta asiasta? Voiko tämä asia vielä kaatua meikäläisen niskaan?

32

16074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviövain

      Ainoastaan posiitivisia. Suostuivat 50e kuukausierään vaikka velkani teleoperaattorille oli tonnin luokkaa.

    • 123987

      Ole huoleti, ei kaadu sun niskaan, päinvastoin. Voit vaatia korvauksia käytetystä selvittelyajasta, sun kuittisi on sen verran vahva näyttö että asia on hoidettu :)

    • Sergel-vs-minä

      Tässäpä minun kokemusta: Käräjäoikeudelle 2016 toimitin kuitit Soneralle maksetuista suorituksista, jotka olin epähuomiossa maksanut 2krt ja irtisanomisilmoituksen 2011 vuodelta mutta nämä eivät riittäneet todistamaan käräjäoikeudessa asian aiheettomuutta koska Sonera ja Sergel kiistivät väitteeni kaikilta osin ja että mitään maksusuorituksia ei heille ole kirjaantunut asioihin sekä Sonera kiisti ettei liittymää ole minun toimesta koskaan irtisanottu.
      Asiasta tuli tuomio minulle, jonka mukaan tuomittiin Sergelin oikeudenkäyntikulut maksettavakseni, tästä asiasta ei kuitenkaan silloin tullut maksuhäiriömerkintää koska maksettavaa pääomaa ei kuitenkaan ollutkaan vastapuolten väitteistä huolimatta, nämä oikeudenkäyntikulut on Uon kautta maksettu. Nyt sitten 2 vuotta myöhemmin Sergelistä ilmoittivat että samaa saatavaa on vieläkin avoinna uon passiiviperinnässä, eivätkä suostu sitä sieltä poistamaan. Uo ei suostu lopettamaan perintää vaikka saivat kuitit minulta koska Sergelin pitää ilmoittaa sinne sen olevan aiheeton ja maksettu. Ihan typerää ja kieroa pelleilyä. Tuon pirun asian takia minulle on 2017 laitettu varattomuuseste merkintä luottotietoihin joka ei poistu sieltä kuin vasta 2021 vaikka olen maksanut ne 2016 vuonna.

      Heikot oikeudet on kuluttajilla kun perintätoimistosta kokoajan ilmoittavat vaan olevansa välikäsiä eikä velkojia asioissa eli ulkopuolisia kolmansia osapuolia asioissa. Ja sitten kun on yhteydessä heidän toimeksiantajaan niin ne vaan toteaa että ota yhteyttä sinne, me ei oteta kantaa asiaan. Tosi turhauttavaa pompottelua ja vastuun kiertämistä.

      Nyt sitten asioita Aluehallintovirastossa, kuluttajariitalautakunnassa ja toimeksiantajalla sekä ulosoton selvitettävänä.
      Onneksi asianajaja on nyt ottanut asioikseen auttaa minua.

      Toivon todella, että lakialoite maksuhäiriömerkinnöistä menee pian läpi eduskunnassa, jotta pääsen eroon tuosta aiheettomasta merkinnästä.

    • Turhauttavaa

      Sergel perii multa laskua joka on tullut identiteettivarkauden kautta. Rikosilmoitus toimitettu mutta edelleen ovat sitä mieltä että olen vastuussa..
      Itse olen Segelistä tehnyt valituksen Aluehallintovirastoon, josta tuli vastaus että Sergel toimii hyvän perintätavan vastaisesti koska ei vie asiaa oikeudelliseen perintään vaan jatkavat laskujen lähettelyä pyynnöstäni huolimatta. Lisäksi asia käsittelyssä Kuluttajariitalautakunnassa. Aluehallintovirastosta sanottiin että seuraavat Sergeliä ja jos tulee lisää vastaavia tapauksia niin laittavat heille jonkinlaisen ”rangaistuksen”, silti tuntuu epätoivoiselta kun mikään ei tunnu auttavan. Piinaa kestänyt päälle vuoden..

      • Anonyymi

        Hankalaa tehdä sergel kanssa toimivaa maksusuunnitelmaa. Eräsuorituksen tehnyt joka kuukausi ennen eräpäivää jopa ni silti tulee 2viikkoa eräpäivän jälkeen muistutus ja että maksusuunnitelma raukeaa. Kyllä saa mennä tämä paska ulosottoon. kerkeän kuolemaan ennenkö ulosotto rahaa saa.


    • Anonyymi

      Onhan sinulla todisteet maksetuista laskusita. Ne kristallinkirkkaasti näyttävvt että olet maksanut velkasi pois.

      Mene rauhallisin mielin oikeudenkäyntiin. Sergel häviää ja joutuu maksamaan sinulle hyvistystä (halutessasi) aiheuttamastaan vaivasta.

    • Anonyymi

      Sergel käyttää hyväksi ylempiä toimihenkilöitä ja palkkaa YTN ja AKAVA jäseniä vain AW kautta. Roskapankki!

    • Anonyymi

      Saatiin 2.9.2020 karhukirje tuolta Sergeliltä koskien jo huhtikuussa menehtyneen pojan palvelusopimusta.Telialle asiasta ilmoitettiin ja päätettiin kaikki sopimukset jo 21.4.2020 ja kuolinpesä maksoi ne avoimet laskut jotka Telialta saatiin.Nyt Telia siirtänyt perintäkuluineen alle 50€:n laskun tuolle Sergellille jota kuolinpesälle ei edes ole ilmoitettu vaikka oltiin Teliaan yhteydessä.Taas kerran fiksu asiakaspalvelija syytti telialla heidän "järjestelmää" mutta jokuhan tietoja siihen "järjestelmään" syöttää.Karhussa Sergeliltä perinteiset käräjäoikeudet,korot,maksuhäiriö merkinnät,ym toimenpiteet.Ei noilla Telialla eikä Sergelillä oikein seurata heidän "järjestelmiään". Sergeliltähän ei ketään saa puhelimen päähän ja helvetin pitkään saat olla luurissa ennen kuin Telialtakaan kukaan vastaa,asian takia jota ei pitäisi edes olla.Katsotaan nyt miten pojan käräjille saavat tai yleensä saataviaan perittyä.

    • Anonyymi

      Sergel on oikeasti huijausfirma,jos lasku joutunut sinne niin maksattavat moneen kertaan saman laskun ja vuosien päästä uudestaan ja lätkäisevät kovat kulut päälle.Jos ei maksa uudestaan uhkailevat oikeudella ja ulosotolla.Samasta laskusta voi tulla yli kymmenenkin vuoden lasku uudestaan ja täysin keksitty.Eikö noille huijareille kukaan saa STOPPIA?

    • Anonyymi

      Onkohan noita rehellisiä perintäfirmoja edes?

      • Anonyymi

        On niitä rehellisiäkin mutta Sergel ei kuulu niihin.


    • Anonyymi

      Maksoin vahingossa Sergelille samaa maksua, jonka olin maksanut jo sinne, mistä velka oli tullutkin. Sergelillä huomasivat tämän ja ilmoittivat, että he palauttavat tietyn summan minulle. Heille kuuluva maksu olisi ollutkin vain viiden euron luokkaa joten reilusti meni rahoja sinne.

      Rahat eivät ole vieläkään tulleet tililleni. Viimeisin viesti sieltä on, että eivät he olekaan saaneet minulta liika maksua.

      Näin rehellistä touhua Sergelillä. Täytyy varmaan viedä kuluttaja-asiamiehelle.
      VAROKAA IHMISET TÄLLAISTA SERGEL NIMISTÄ FIRMAA!

    • Anonyymi

      Kiitos ketjun aloittaja
      Oma tuore tapaus, minulla on pankin tositteet kuitista jossa telia laskun eräpäivä on 16.10.2018 ja toinen 15.01.2019 ja olen maksanut molemmat eräpäivänä.
      Mitään karhuja ei ole koskaan tullut.

      Sitten tuli sekava tekstiviesti sergel.fi nimellä, salaisesta mumerosta, jossa kehoitettiin maksamaan saatava, luin viestin poliisille, joka sanoi ei tuo ole mikään perintä toimisto, älä tee mitään.
      Sitten googlasin enemmän sergel oy,tä, ja totesin se on perintätoimisto joka hoitaa telian reskontraa ja perittäviä, soitin telialle, onko mulla mitään perittäviä siellä, niin vastattiin: laitetakuu 40,90 €,
      Myynnin yhteydessä he sanoi että vakuutuksen telia laskuttaa 4,90€/kk puhelin laskun yhteydessä, näin ei oltu menetelty,
      Postissa oli syyskuu 2021 sergel/telia uhkasi oikeudella ellen maksa 299 euroa joka sisälsi 16.10.2018 ja 15.10.2019
      Täsmälleen eräpäivänäni maksamat pihelin laskut,
      Soitin sergelille, en maksa laskuja jotka olen maksanut kolme vuotta sitten ja toomitin maksukuitit telialle,
      Mutta maksan laitetakuun heti tilillenne, koska myyjä selosti että se tulee puhelin laskun uhteydessä automaattisesti maksetuksi.

      Telia kauppa ilmoitti että perimys on aiheeton vuosilta 2018 ja 2019
      Ja he maksaa minulle ne aiheettomat perinnät ensin ja sinä maksat sitten ne aijeettomat perimmät sergel oy, lle.
      Vastasin tuohon ketun lankaan en mene, telia sergel oy,n omistajana saa itse suoraan maksaa sotkunsa sergel yhtiölleen,
      Sillä jos minä maksan omissa nimissäni uudelleen 2018 ja 2019 maksamani laaskut, niin sergel saa juridisen oikeuden tuhota luottotietoni, koska silloin je vaan sanovat perintä oli oikea, laskuja ei oltu maksettu lainkaan 2018 ja 2019
      Vaatimukseni on että itse korjaatte reskontranne ihan oma aloitteisesti kuntoon, koska olen ne maksanut 2018 ja 2019 en salli että plautatte summat minulle ja minä sitten korkoineen ja kuluineen maksaisin sergelille, jolle jäisi epäreheööisyydestään vielä yli 100 €.
      Ilmoitin että ellei sergel mitätöi korkoineen koko karhua,
      Minä annoin heille aikaa lisää tehdä oikeutta itselleen ja minulle, ellei annan asian verottajalle, jonka tehtävä on selvittää minne asiakkaiden maksamat rahat katoavat, koska ainakaan tässä tapauksessa maksujani ei oltu kirjattu minun hyödykseni.
      Tai ne oli kirjattu minun hyödyksi, mutta telia vaan nappaa pari vuotta sitten maksettuja laskuja ja panee ne perintään uudelleen, koska ajattelee ettei ihmiset muista mitä ovat maksaneet 2 vuotta sitten.
      Outoa karhuja ei tullut mistään tuli vain yks kaks perintä,
      Karhujen puuttuminen kertoo että he ottavat tilintarkastajan ja verottajan sinetöimät mapit takavuosilta ja katsovat maksetut laskut joista lähettävät karhut, ja niitä ei voi toiseen kertaan kohdistaa sille laskulle, eli jos maksat toisen kerran tai vahingossa kahdesti saman laskun, se ilmeisesti menee kirjan pidon ohi jonkun törkimyksen taskuun.

      Sergel oy on kieltäytynyt neuvottelusta, kieltäytynyt tarkistamasta 2018 ja 2019 noiden maksupäivien tiliotteita.
      Loukkasi minua sanomalla valehtelijaksi,
      Mutta muiden viesteistä näen että vaikka istut maksamiesi kuittien kanssa ja todistat että olet ne vuosia sitten maksanut, jos tuomari on vapaamurari ja telian johto myös, silloin tuomari ei katso kuittejasi, koska he ovat tehneet valan että he ovat aina muurari veljen puolella myös oikeudessa vaikka muurari veli olisi tappanut jonkun tuomari sanoo ei ole tappanut ja vapauttaa murhaajan.

      Eli vapaamuurari ateisti maassa ainoa mahdollisuus saada tässä little russia, assa oikeutta vaikuttaa olevan tutkivan journalistin ( ei lakimiehen, tuomarit on korruptoituneita) kautta, joka tekee asiasta juökisen ja vasta sitten sergel oy,n kaltaiset yhtiöt saadaan tekemään oikeutta.
      Varoitan, telian metodi on ottaa mapista muutama vuosi sitten maksettuja laskuja ja panna ne perintään, eli he hyödyntää sitä että ei kukaan muista mitä maksoivat 2 v.sitten, eivätkä jaksa kaivella kuitteja ja taistella mafiamaisten firmojen kanssa.
      Suoomi mafiosoituu samaa tahtia kuin soviet, koska ateisti maille, joila on uskontona evoluutio tai kommunismi, ne mafiosoituu ja 20 vuodessa
      Raamatun säkeiden sijaan ihmisten suun ja sydämen täyttää mafia slangi ja ihmiset on kovia kuin sergel, joka ei suostu poistamaan aiheettomia karhuja.
      Valtion yhtiöt helpoimmin tulee tallaisiksi, koska heitä ei haittaa vaikka telia kaatusi viikossa, se on vain verorahaa joka menee konkurssiin,
      Sillä tällä tupla perinmällä ja maksetuista laskuista käräjäoikeudella uhkailu on rikollista toimintaa ja sitä tekee telian reskontraa hoitava sergel oy
      Joka on telian mistama.

      Liiketoiminta kieltoon koko telia olisi kuulunut jo soneran aikana kazakstaniin maksamista 33 miöjoonan lahjuksista.
      Jos joku muu kuin valtion yhtiö tukisi 33 miljoonalla kazakstanin mafiaa, hän istuisi vankilassa pitkää kakkua ja olisi liiketpiminta kiellossa.
      Valtion yhtiö saa tukea järjestäytyneen rikollisuuden pomon alijeevan tytärtä 33 miljoonalla suomalaisten vero rahoilla, ilman mitään sanktioita.

      • Anonyymi

        Kiitos kirjoittajalle! Asia on juuri näin kuin tässä edellä huijauksen kohteeksi joutunut henkilö kertoo.


    • Anonyymi

      Sain kirjeen liikasuorituksesta. Pitäis laittaa tilinumero. Mutta viestit ei kuitenkaan etene heidän omilla sivuillaan. Hyvin hämärältä vaikuttaa tää Sergel.

    • Anonyymi

      Sergei on huijaus firma ne laskuttaa käyttömaksuista et saa käyttää liittymää telialla. Siitä pitää maksaa.

    • Anonyymi

      Outoa,ku on maksullinen puhelin numero kyseiseen perintäputkahan,millä sinne saa yhteyren muuten

    • Anonyymi

      Kyllä on,toi on täysin huijausfirma.Ei tota kukaan saa kiipeliin ja vastuuseen?Ja kenen taskuun ne "varastetut ja huijatut rahat " menee? Pistäkää nyt vihdoin stoppi tolle ryöväykselle!!! Ja linnaan moneksi vuodeksi,niinhän tavan tallaajaki joutuisi jos tommosia kupruja tekisi.

    • Anonyymi

      Kysellään vuoden 2009 ja (toisinaan 2018) laskujen perään jotka on kertaalleen maksettu ulosoton kautta ja pyydetään kauniisti maksamaan

      Kusetus firma.

      Joukkokanne laskun saaneilta,
      ( jo kertaalleen maksaneille) ja koko porukka linnaan makselemaan viuluja.

      Täysin ala-arvoista palvelua ja naureskellaan päälle "maksa lasku pois."

      Paska pulju.
      Hukuttuvat viranomaiset valheisiin.
      Aivan kun Suomessa ei olisi oikeasti tekemistä.
      Verorahojen haaskausta.
      Pitäisi sinne konttorille sianpaska lähetys, hukkuisivat paskaan ja samalla VALELASKUT paljastuisivat vuosisadan nigerilaiskirjeiksi.
      Vihreä linja ja maailma pelastuu. ;)

    • Anonyymi

      Sergel, Telia laskutus, on vaikeaa saada Telian lasku maksettua, mielellään vedettävät sergel, perintään.

    • Anonyymi

      Minä sain aikanaan perinnän "Sergeiltä" maksoinin,oli hävittänyt maksamani laskun kuitit!.No, ei kauan mennyt kun sai "Sergeilta" toisen perinnän,asiasta jonka olin jo maksanut!.EN REAGOINNUT MITENKÄÄN SAAMAANI LASKUUN,siitä perinnästä on nyt mennyt vuosia,eikä uusinta perintää ole tullut!.Löysin henkilö kunta valokuvan netistä taisi olla kymmenkunta "henkilöä kuvattuna"!.onkohan HUU HAATA!?.

    • Anonyymi

      Olen nyt ollut puhelujonossa Sergelille tunnin verran.Luen samalla mielenkiintoisia tarinoita yrityksestä, tai huijareista.Sain eilen perintäkirjeen vuoden 2017 puhelinlaskusta Telialle.

      Yhtään maksuhuomautusta ei ole tullut 6 vuoteen, ja nyt kiva kesäkortti.En ole ollut TELIAN ASIAKAS vuosikausiin, ja en tule koskaan olemaankaan tämän jälkeen.

      Widdu mitä toimintaa onnellisten ihmisten maassa, missä ei ole korruptiota ja huijauksia kuin nimeksi...

      • Anonyymi

        Moi, Sama asia täällä iäkkään veljeni huijattu nimenomaan Telia joka laskuttaa semmoisia laskuja joita ei veljelläni ole koskaan ollut eikä edes digimaailmaa käytössä kun tavalliset puhelimet ja sekin hänellä Prepaid liittymä.
        Hänen silloinen avovaimonsa jotenkin oli saanut huijattua näitä laskuja veljen nimiin ja kuis ollakkaan tuli perintä viime vuonna.
        Hän vanha, kuulovammainen sairas joka ei osaa hoitaa asioitan huijattiin todella ja nyt perinnästä verottaa laskuja 3000,. e edestä oikeudenkäynti kulut ( koska häntä ei oltu kuultu) ei ollut paikalla, koska puhelimessa sen verran osasi sanoa että asia ei koske häntä mutta se ei riittänyt vaan tämä Sergel nyt perii saataviaan eikä kuuntele asianomaista ollenkaan.
        Samoin heiltä lähetetään puhelin viestiä että maksa erpäivä heti summa ..... ja viitenumerot ym siinä vietissä. Kuka hullu näitä maksaa ei ainakkaan veljeni kun sanoin että ulosottoon menee ja eläkeestä otetaan määrätty summa. ELI EI MISSÄÄN NIMESSÄ KETÄÄN OTTAKO KANTAA NÄIHIN VIESTEIHIN ETTÄ PITÄÄ JOTAIN MAKSAA. NÄMÄ OVAT HUIJAUS VIESTEJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Telialla näyttää olevan kumma tapa huijata jollain laskuilla joita ei ole koskaan maksanut / liittymiä käyttänyt mistä ne keksii etsiä ihmisiä jotka ovat sairauden tms takia huijattavissa.
        Me läheiset olemme yrittäneet selvittää näitä asioita ei kuulla kuuleviin korviin ja kuuluu maksaa kun kerran joku vaatii?????
        Olkaa tarkoja tämän firman kanssa sekä ei kukaan kannusta Telia missään muodossa on han näitä elisa, dna jne eivätkä ne huijaa
        NIMIMERKKI: Vanhusta huijattu


      • Anonyymi

        Sain laskun Sergeliltä ,Telian palvelusopimus 13,50 plus korot niin yhteensä 59e.

        Minulla ei ole koskaan ollut mitään sopimusta Telialta.

        Kahelia porukkaa.En tietenkään maksa,pirautan Telialle.

        Hullua sakkia.


    • Anonyymi

      Ammattimainen perintäyhtiö, ei pahaa sanottavaa.

    • Anonyymi

      En ammattimaisesta tiedä. Kusetus lafka. Itselle tuli suoraan haaste ilman mitään perintäkaskuja.

      Ne sain nähtäväksi vasta kun oikeuden puolelta alkoivat selvittää asiaa.
      Saatava oli heidän mielestään 333,45€. Voitte arvata miten yllättynyt olin. En tosiaan ole heiltä koskaan postia saanut.

      Olin ensin oikeuden soiton jälkeen yhteydessä Sergelille josta ei suostuttu antaa tietoja. Vastaus oli, maksa lasku tai haaste etenee. Sillon kauhuissani tietysti maksoin mitä vaadittiin.

      Sitten tuli seuraava yhteydenotto notaarilta. Asiaa on pistetty eteenpäin ja nyt oli saatavaa 200€ sekä oikeuden kulut 80€. Tätä en hyväksynyt. Laitoin omat dokumenttini maksuista ja siinä yhteydessä sain ensimmäisen kerran itse nähdä mitä asia koski.

      Oli kaksi laskua Telialta ja sitten Sergelin perinnän laskut.

      No juuri niinkuin edellä kirjoitettu, väitetään valehtelijaksi ja toimittamani maksutositteet on väärennettyjä kun Telialla ei ole tietoa maksun vastaanottamisesta.

      Tällä hetkellä vaativat 62,36€ + oikeuskulut 800€. Todella vaikea sulattaa tätä pelleilyä. Sitten tuli kutsu kuulemiseen kun kumpikaan ei peräänny ja muka en ollut vastannut kysymyksiin, joihin olin vastannut.

      Tänään tuli sähköpostia heidän edustajalta, varatuomari päläpäältä. He vaativat tuon 862,36€ kuun loppuun mennessä tai oikeudessa tavataan ja sitten summa on 2000€.

      Mitä luulette kannattaako vain pitää pää kylmänä ja mennä oikeuteen vai alistua maksamaan. Toisaalta ei mulla ole 800€ maksaa yhtään mitään ekstraa. 62,36€ voisin pitkin hampain maksaa mutta tuo oikeuskulujen maksu ei tunnu todellakaan oikeanmukaiselta kun EN IKINÄ SAANUT LASKUJA KOKO PERINNÄSTÄ!

      Täällä luettujen mukaan on 50/50 mahdollisuus joka riippuu täysin tuomarista..

    • Anonyymi

      Joo niin ne yrittää

    • Anonyymi

      On todella surkeita kokemuksia,vaikka tehtiin maksu sopimus,niin Tämä Jani sai vielä päähänsä että veloittaa Telialle lisää maksettavaa.Törkee lätkä mitä se oikein kuvittelee päässään.älkä lakkeko koskaan tähän huu haa SERGEILIN ,OÖISI EDES OIKEUDEN MUKAINEN MUTTA EI!!!!

    • Anonyymi

      Peri Telian maksua 13€,ei ole koskaan Teliaa ollut .

    • Anonyymi

      Minulla ei ole ollut mitään kokemuksia Sergelin kanssa. Itse asiassa en ole koskaan ollut minkään perintätoimiston asiakkaana.

    • Anonyymi

      Maksaako Sergendahlin puhelinpalvelu mitään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe