Haluatko muuttaa Yhdysvaltoihin opiskelemaan tai töihin?

Amerikan Suomalainen

USA arpoo joka vuosi 50,000 vihreää korttia eri maista tulleiden hakemusten kesken. Vihreä kortti oikeuttaa maassa pysyvään oleskeluun, työntekoon ja-tai opiskeluun, ja lähes kaikkeen, mihin Yhdysvaltain kansalaisilla on oikeus. Vihreän kortin haltija ei tosin voi äänestää Yhdysvaltain vaaleissa, mutta muutoin vihreä kortti antaa lähes samat oikeudet kuin kansalaisillakin on. Arvontaan osallistuminen on helppoa ja nopeaa. Lomakkeen täyttämällä ja kuvan lähettämällä pääsee mukaan arvontaan. Lisätietoja sähköpostiosoitteesta [email protected]

Voitin itse vihreän kortin arvonnasta yli 20 vuotta sitten, ja olen asustellut ja tehnyt töitä lämpimässä Floridassa siitä saakka.

16

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja bluffaa

Tarja on trokari.....toi on sitä maksullista tyrkytystä,joudut maksamaan Tarjalle kun se tekee "lotto-hakemuksen" puolestasi.

Mulla on myös GREENCARD, ja myös arvonnasta voitettu.....maksuttomasta sellaisesta.

Tarjan osoite ei ole se oikea ja virallinen arvonta-osoite.
      Tarja bluffaa......Tarjan taalat vähissä ja tekee lisätienestiä, sellainen autotalli-firma kuten Jenkeissä sitä kutsutaan.

• Vihreä Kortti

No jo on törkeää! Totta tuossa kommentissasi on se, että teemme lottohakemuksia hakijoiden puolesta, eli käymme läpi tiedot, sekä myös editoimme valokuvat siirtolaisviraston vaatimaan muotoon, joka ei muuten ole helppo tehtävä monille, jotka eivät tee kuvien editointia työkseen. Passikuvien muuttaminen metrikoosta tuumakokoon, sekä laadun muuttaminen vaadittuun pixelimäärään on osa palveluamme, josta toki veloitamme pienen korvauksen. Eihän kukaan kykene tekemään ilmaiseksi työtä.

Siirtolaisviraston vaatimusten mukaan jokaisen hakijan on täytettävä koulutus- tai työkokemusvaatimukset - eli siis kuka hyvänsä ei voi hakea. Tarkistamme tiedot, ja varmistamme, että hakija täyttää vaatimukset ennenkuin hakemus hyväksytään systeemiimme.

Olet ihan oikeassa, arvontaan voi toki osallistua itsekin, mutta vain tiettynä aikana vuodesta. Mikäli saa kuvat editoitua ja kykenee hoitamaan hakemuksen itse, sivustolta www.greencardusalotto.com löytyy tietoa, ja jopa linkki, mihin hakemuksen voi itse jättää. Useilla ei tosin kielitaito tai tietokoneosaaminen riitä siihen, että saa hakemuksen jätettyä, ja useat kauttamme osallistuvat eivät vain halua vaivautua itse, vaan mieluummin maksavat toiselle rekisteröinnin hoitamisesta. Ei tämän tyyppisen palvelun tarjoamisessa ole mitään pahaa eikä väärää. Et kai sinä hauku ihmisiä, jotka esim. palkkaavat siivoojan tai jonkun muun palvelun hoitamaan puolestaan tehtäviä, joita heillä itsellään ei ole aikaa tehdä.

• Wellingtonin Finski

Hei, nimimerkki Tarja bluffaa!

Ensinnäkin, onnittelut vihreän kortin voitostasi!

Toiseksi, haluan vain sanoa, että kun itse voitin kortin (toisen palvelun kautta), ja tarvitsin lisätietoa kaavakkeista ja muuta, se palvelu, johon olin maksanut ei vaivautunut vastaamaan kysymyksiini.

Lähetin sitten sähköpostia greencardusalottoon, ja sieltä vastaukset tulivat kaikkiin kysymyksiini, eikä maksanut penniäkään. Meinaan, että sieltä suomalainen ihminen vastasi nopeasti ja ilman mitään laskuja. Kysyin vielä, paljonko apu maksaa, ja sanottiin, että antaa olla.

Asun nyt Wellingtonissa, Floridassa, ja olen kyllä kiitollinen saamastani avusta. Suosittelen ehdottomasti. Nämä ovat rehellisiä palveluntarjoajia ja auttoivat meikäläistä vaikka en ollut edes osallistunut arvontaan heidän kauttaan. Kyllä suomalainen suomalaista maailmalla auttaa, niin se ainakin pitäisi olla.

Ja tuohon sun kommenttiisi siitä, että hakea voi itsekin. Voi toki. Itse en viitsinyt vaivautua lukemaan siirtolaisviraston vaikeaa tekstiä vaan mieluummin maksoin siitä, että joku hoiti homman puolestani. Ei siinä mitään pahaa ole. Maksetaanhan muistakin palveluista ammattilaisille, ja tämä arvonta ainakin meidän perheelle oli niin tärkeä, että en halunnut ottaa mitään riskejä. Onhan minulla saksetkin kotona ja tiedän, miten ne toimii, mutta silti leikkautan hiukseni ammattilaisella. Miksi tämä olisi yhtään eri asia? Kyllä teitä kateellisia suomalaisia riittää joka palstalle....

• estella

Oikea osoite lisätietojen saamiseksi on https://www.dvlottery.state.gov/.

Näitä maksullisia lottery -palvejun tarjoajia kannattaa välttää, jos ei välttämättä halua maksaa tyhjästä. Nimittäin he eivät pysty tekemään asien eteen mitään, mitä jokainen hakija ei pystyisi tekemään itsekin. Rahastavat vain hyvässä uskossa olevia ihmisiä. Jos on aikomus muuttaa usa:han, osaa myös täyttää suhteellisen yksinkertaisen lottery-lomakkeen itsekin ja liittää siihen kuvan. Selvät ohjeet löytyy tuosta linkistä.

Jos taas ei pysty yhtä lomaketta täyttämään itse, niin miten sitten onnistuu varsinainen paperisota vihreän kortin saamiseksi, työpaikan hakeminen, muuttoruljanssi usaan, asuntojärjestelyt siellä kaikkine sopimuksineen (sähkö, utilities, puhelinliittymät), vakuutusasiat, pankkiasiat, auton osto ym. ym.?
      Nämä lotto-oppaat eivät siinä kohtaa ole enää auttamassa..

• Floridan suomalainen

www.greencardusalotto.com tarjoaa esim. virallisen kielenkääntäjän palveluita vihreän kortin voittaneille, ja muillekin. Eli on kai sitä apua tarjolla voitonkin jälkeen.

Itse en pidä pientä maksua pahana ollenkaan siitä, että joku toinen editoi kuvat ja käy läpi hakemuksen. Tosin minä en käy marjassakaan itse, vaan ostan hillon valmiina kaupasta.....eli on tietenkin jokaisen oma asia, haluaako maksaa palvelusta, jonka pystyisi itsekin tekemään. Itse en viitsi vaivautua editoimaan kuvia, ja lukemaan sivukaupalla kapulaenglantia kun on tarjolla ihmisiä, jotka osaavat homman.

Mutta siitä vaan, kukin tyylillään!

Palveluita ainakin Floridan suomalaisalueella löytyy suomen kielellä, kampaamosta autokauppaan, vanhainkotiin, leipomoon, ja kaikkeen siltä väliltä. Useat vihreän kortin voittajat ovat yrittäjiä, joten työpaikka tulee takataskussa kun tullaan.....minun on vaikea ymmärtää joidenkin suomalaisten negatiivisuutta. Miksi pitää olla niin kriittinen_

• Amerikkaan haluava
        Floridan suomalainen kirjoitti:

www.greencardusalotto.com tarjoaa esim. virallisen kielenkääntäjän palveluita vihreän kortin voittaneille, ja muillekin. Eli on kai sitä apua tarjolla voitonkin jälkeen.

Itse en pidä pientä maksua pahana ollenkaan siitä, että joku toinen editoi kuvat ja käy läpi hakemuksen. Tosin minä en käy marjassakaan itse, vaan ostan hillon valmiina kaupasta.....eli on tietenkin jokaisen oma asia, haluaako maksaa palvelusta, jonka pystyisi itsekin tekemään. Itse en viitsi vaivautua editoimaan kuvia, ja lukemaan sivukaupalla kapulaenglantia kun on tarjolla ihmisiä, jotka osaavat homman.

Mutta siitä vaan, kukin tyylillään!

Palveluita ainakin Floridan suomalaisalueella löytyy suomen kielellä, kampaamosta autokauppaan, vanhainkotiin, leipomoon, ja kaikkeen siltä väliltä. Useat vihreän kortin voittajat ovat yrittäjiä, joten työpaikka tulee takataskussa kun tullaan.....minun on vaikea ymmärtää joidenkin suomalaisten negatiivisuutta. Miksi pitää olla niin kriittinen_

Minä itse henkilökohtaisesti en pidä palveluidenne tarjoamista mitenkään vääränä, mutta mietiskelin vain, että miten todistatte asiakkaalle, että ylipäätänsä olette lähettäneet hänen tietonsa mukaan lottoon? Itse en maksaisi palvelusta lähinnä sen takia, etten luota 100% vieraaseen ihmiseen, että hän asian hoitaisi oikein. Sen verran suuri unelma Yhdysvaltoihin muutto ainakin minulle on. Entä jos vaikkapa editoitte kuvan väärin, ja arvonnassa voittanut diskvalifoidaan sen takia? Minkälainen vastuu teillä on, vai onko ollenkaan?

• Amerikan suomalainen
        Amerikkaan haluava kirjoitti:

Minä itse henkilökohtaisesti en pidä palveluidenne tarjoamista mitenkään vääränä, mutta mietiskelin vain, että miten todistatte asiakkaalle, että ylipäätänsä olette lähettäneet hänen tietonsa mukaan lottoon? Itse en maksaisi palvelusta lähinnä sen takia, etten luota 100% vieraaseen ihmiseen, että hän asian hoitaisi oikein. Sen verran suuri unelma Yhdysvaltoihin muutto ainakin minulle on. Entä jos vaikkapa editoitte kuvan väärin, ja arvonnassa voittanut diskvalifoidaan sen takia? Minkälainen vastuu teillä on, vai onko ollenkaan?

Kiitos kysymyksestäsi, Amerikkaan Haluava! Alla vastaus.

Jokainen osallistuja saa, sen jälkeen kun rekisteröinnit on syötetty siirtolaisviraston tietokantaan, virallisen rekisteröintinumeron ja myös linkin, josta voi halutessaan itse tarkistaa onko voittanut. Tarkistamme jokaisen rekisteröinnin ja ilmoitamme asianosaiselle arvonnan tuloksesta, mutta totta kai rekisteröintinumero ja linkki lähetetään osallistujille! Eihän mitenkään muuten voi toimia - niinkuin sanoit, eihän osallistuja muuten voi tietää, onko rekisteröintiä ikinä eteenpäin!

Mikali olet käyttänyt jotain muuta palvelua, etkä ole saanut rekisteröintinumeroa ja linkkiä, mistä tuloksen voi tarkistaa, voit olla lähes varma, että sinua on huijattu.

• tupuliina1
        Amerikkaan haluava kirjoitti:

Amerikkaan haluavalle sen verran, että pysy täällä kotisuomessa jos noin kovasti huolettaa se, että sinulta huijataan parikymppiä! Meinaan kyllä muutto ulkomaille sentään on iso riski, ja jos et ole valmis ottamaan riskiä parin kympin sijoituksesta suunnitelman hyväksi niin silloin pitää pysyä kotona. Kun siellä niitä vasta niitä 100% vieraita ihmisiä riittää, etkä koskaan voi tietää, hoidetaanko mitään oikein. Todennäköisesti yritys, joka editoi satoja jos ei tuhansia kuvia vuodessa tietää miten se tapahtuu. Isompi riski on siinä, että itse söhläät jotakin väärin. Mutta säästyy ainakin parikymppiä, joten mitä siitä! Eikä tarvitse ottaa riskiä, että vahingossa voittaa! Heh!

• marigor

Hei,

Olen täyttänyt hakemuksen tästä https://www.usagc.org/login.aspx ja maksanut hakemuksesta vuodeksi.

Tänään soittivat nämä lotto-oppaat ja tarjosivat info paketin arvolta 976 dollaria. Sanoin että mietin asiasta huomiseen.

Onko tämä siis huijausta vai mitä? Olenko täyttänyt hakemuksemme oikealla sivulla?

Apuvaa...

• Amerikan suomalanen

Tuo usagc.org on huijausta. Yritys itse on rekisteröity Kreikassa, joten USAn lait eivät heitä koske, ja maksunpalautusta on turha yrittää saada.

Mikäli kortin voittaa, siitä ei koskaan mene mitään käsittelymaksua, muuta kuin varsinainen prosessointimaksu, joka maksetaan USAn Suomen konsulaatissa haastattelun aikana. Eli mitään maksuja ei makseta puhelinkeskustelun tai sähköpostin pohjalta.

Noita on muitakin firmoja, jotka huijaavat. Varmin tapa välttää huijareita on varmistaa, että palveluntarjoajalla on USA:ssa oleva osoite, ja että puhelinnumero toimii. Pikaisen soiton perusteella selviää, onko kyseessä oikea firma vai ei.

Sinuna peruuttaisin kortin, jolla hoidit maksun. Minulle ovat useat ihmiset kertoneet, että tuo kyseinen yritys veloittaa korttia vuosi vuoden jälkeen. Varmuuden vuoksi kannattaa peruuttaa kortti, ja pyytää pankkia lähettämään uuden.

Tämä juuri on yksi syy siihen, että aloin tarjoamaan tätä suomenkielistä arvontaan osallistumista. Liian monia suomalaisia on huijattu näiden epärehellisten firmojen toimesta. Pahinta noiden palvelussa on se, että osallistuja, joka on maksanut esim. viiden vuoden osallistumisesta ei tiedä, lähetetäänkö hakemuksia koskaan eteenpäin. Arvonnan säännöt kuitenkin sanovat selvästi, että mikäli arvontaan lähettää useamman hakemuksen, hakemukset hylätään automaattisesti. Eli sellainen, joka maksoi useamman vuoden osallistumisesta ei tiedä, onko hakemus mennyt eteenpäin vai ei, mutta ei kuitenkaan pysty hakemaan itse.

Suurin osa tietooni tulleista huijauksista on koskenut nimenomaan vanhempaa ikäpolvea, ja jotkut ovat maksaneet tuhansia dollareita voiton käsittelymaksuja, eikä vihreää korttia eikä kutsua konsulaattiin haastatteluun kuitenkaan ole tullut.

Mikäli haluat osallistua arvontaan, linkista www.greencardusalotto.com löytyy hakemus suomen kielellä, ja minulle voi soittaa mikäli on kysyttävää. Jos haluat osallistua arvontaan itse, linkki löytyy tuolta samalta sivulta.

• susannahusa13

HUIJAUSTA ON! En voi käsittää, että ihmiset edelleen menee näissä lankaan! GreenCard arvonta on ilmainen, ilmainen ja vielä kerran ilmainen ja ainoa oikea sivu on https://www.dvlottery.state.gov/ESC/

ÄLKÄÄ OLKO TYPERIÄ!

• marigor

Joo, nyt tajuan sen kyllä:( En ole aikonutkaan ostaa mitään paketteja, harmittaa vaan nämä 69 euroa hakemuksesta... Noh, mutta oppiihan virheistäkin!

Ymmärtäkseni, DV 2014 hakuaika on jo päättynyt, mutta mistään ei saa selville milloin on vuoden 2015 hakuprosessi alkamassa. Onko kokemuksia asiasta?

Vielä ihmettelen että mitä käy minun hakemukselleni jonka jätin sinne ym usagc.org sivulle ja meneekö se ristiin minun tulevan hakemuksen dvlottery.state.gov sivustolla?

• Amerikan suomalainen

Olet oikeassa, 2014 hakuaika päättynyt. Seuraava hakuaika on lokakuussa 2013, ja siihen rekisteröityjen hakemusten kesken voittajat arvotaan helmikuussa 2014. Voittajat julkaistaan toukokuussa 2014, jonka jälkeen voittaneiden tulee täyttää siirtolaisviraston vaatimat lisäselvityskaavakkeet, hankkia lääkärintodistus USA:n konsulaatin hyväksymälta lääkäriasemalta, joita on Suomessa kaksi (molemmat Helsingissä), ja varata aika haastatteluun.

Haastattelun aikana tai päätteeksi maksetaan processing fee, eli käsittelymaksu. Se maksetaan joko shekillä tai käteisella konsulaatissa - he eivät hyväksy esim. pankkikorttia. Maksu on kohtalaisen mitätön, vain noin satasen per perheenjäsen.

Haastattelun jälkeen konsulaatti hoitaa paperit kuntoon, ja sen jälkeen voittaneella perheella on 6 kuukautta aikaa leimata passi USA:ssa. Varsinainen vihreä kortti (joka ei ole vihrea, vaan oli aikaisemmin vaaleanpunainen, ja nykyään luonnonvalkonen) lähetetään voittaneille postin välityksellä USA:ssa olevaan osoitteeseen, ja sen yleensä saa noin parin kuukauden maassaolon jälkeen. Töihin voi tosin mennä välittömästi - maahantullessa saa ns. väliaikaisen viisumin, jossa todetaan, että vihreä kortti on myönnetty. Väliaikaisella viisumilla saa ajokortin ja sosiaaliturvanumeron, joilla voi hakea töitä.

Eli prosessi on aika suoraviivainen ja helppo. Mikäli sinulla on kysyttävää, lähetä ihmeessä sähköpostia osoitteeseen [email protected] - autan toki mielelläni!

• Kiitos tiedoista

Kiitos tiedoista! Ja tsemppiä näiden kateellisten kanssa! Nyt ainakin tiedän, miten systeemi toimii.

• Miami

Kertokaa te joilla oikeaa tietoa,miten muuten on mahdollista sada nopeasti kortti ellei lotossa onnistu?
      Mistä johtuu,että joku saa hyvinkin nopeasti avioiduttuaan paikallisen kanssa?Ihan muutamassa kuukaudessa?Ja joillakin kestää syynäykset?
      Rahalla eli maksamalla hyvälle lakimiehelle?

• Washington

Hei.
      Kiitos Tarja, Olemme 5 hengen perhe haluamme kovasti muuttaa ja olemme ajatelleet täyttämään GREEN CARDiin hakemus joka haku aika päätty 3.11.2014 kun ollaan täytetty lomaketta ja kuvia lähettämässä miten sen jälkeen voitteko neuvoa sen jälkeen kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3970
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2071
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      86
      1323
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1107
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      215
      909
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe