Uusi laki

222

Floridassa astui voimaan uusi laki 1.1.2013: kaikilla turisteilla pitaa olla kansainvalinen ajokortti. Ilman sita ajaa laittomasti ja voi olla etta vakuutusyhtio ei maksa jos jotain tapahtuu.
t.usalainen

16

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mtaman
    • keinonen1

      Mistähän sellaisen kansainvälisen ajokortin sitten saa?

      • 11 + 13

        On siinä meillä kans tyyppi... linkki yllä ja kauno keinonen kyselee mistä sen kansainvälisen ajokortin saa.


    • hah ku huvittavaa

      Jos asut ulkomailla, lähetä hakemuksesi Helsinkiin, hah, ku huvittavaa..

      • 5632

        Mikä tuossa huvittaa? Jos sinulla on suomalainen ajokortti ja asut ulkomailla, niin kansainvälinen ajokortti haetaan suoraan Autoliiton toimistosta, kun taas jos asut suomessa muualla kuin pääkaupunkiseudulla, niin voit hakea sitä vaikka esim.paikkakuntasi vakuutustoimistosta.
        Minua taas huvittaa nämä jotka on täälläkin selittäneet sitä kuinka tuolla maailmalla pärjää vallan mainiosti suomalaisella ajokortilla, jopa tuota vanhaa pahviläpyskää näyttämällä ollaan saatu amerikkalainen poliisi vakuutettua että kyseessä on tosiaan ajokortti, eikä kirjastokortti.


      • lomailija
        5632 kirjoitti:

        Mikä tuossa huvittaa? Jos sinulla on suomalainen ajokortti ja asut ulkomailla, niin kansainvälinen ajokortti haetaan suoraan Autoliiton toimistosta, kun taas jos asut suomessa muualla kuin pääkaupunkiseudulla, niin voit hakea sitä vaikka esim.paikkakuntasi vakuutustoimistosta.
        Minua taas huvittaa nämä jotka on täälläkin selittäneet sitä kuinka tuolla maailmalla pärjää vallan mainiosti suomalaisella ajokortilla, jopa tuota vanhaa pahviläpyskää näyttämällä ollaan saatu amerikkalainen poliisi vakuutettua että kyseessä on tosiaan ajokortti, eikä kirjastokortti.

        toissa vuonna tuli ajettua oregonissa paikallisen sheriffin tutkaan ylinopeutta ja hyvin tilanteesta selvisin näyttämällä suomalaista ajokorttia ja passia. viranomainen kyllä kyseli, olenko kuullut sellaisesta kuin kansainvälinen ajokortti. plus piti hieman selvittää mikä se tämä "finland" on ;)

        sillä kertaa tilannetta varmaan auttoi kyseisen poliisin lupsakkuus, kun ei edes sakkoa kirjoittanut. jatkossa varmaan tulee hankittua kansainvälinen ajokortti (muuallekin kuin floridaan), jos meinaa usa:ssa autoilla. jokainen miliisi ei välttämättä ole yhtä ystävällinen.


    • kimuli.

      Hakemus löytyy Autoliiton verkkosivuilta. Vuoden voimassa olevan kansainvälisen ajokortin hinta on 36 euroa.
      Ei kun hakemusta sisälle, joskos tässä 6kk päästä lähtis floridan lämpöön ajelemaan..
      Kiitosta tiedosta, ja linkistä, kyllä on ihana, kun on mukavia ihmisiä olemassa, eikä vain omaan napaan ajattelijoita, tai jot...
      Vielä kun sais oman auton sinne floridaan.. täytyy ottaa selvää paljonkohan maksaisi, kaverilla maksoi oman autonvienti gambiaan 1500e, mutta taitaa floridaan olla vähän eri hinnat..

      • Floridassa ollaan parhaillaan kumoamassa lakia, joka vaatii turisteilta kansainvälisen ajokortin. Sitä koskeva päätös hyväksyttiin osavaltion edustajainhuoneessa äänin 116-0. Lopullisen päätöksen lain kumoamisesta tekee osavaltion senaatti.

        Vaikka laki kansainvälisestä ajokortista tuli voimaan tämän vuoden alusta, sitä ei ole valvottu. Poliiseilla ja autovuokraamoilla on ollut ohje, että kv. ajokorttia ei pidä vaatia. Yleisesti on oltu sitä mieltä, että laki oli työtapaturma.

        Kv. ajokorttihan on vain käännös kansallisesta ajokortista. Siksi ymmärtää, että erityisesti kanadalaiset olivat tuohtuneita, koska heistä suurimmalla osalla kortti on jo valmiiksi englanninkielellä.

        Autoliitto suosittelee kansainvälisen ajokortin hankkimista, ja jokainen ymmärtää miksi. Itse olen tullut toimeen ilman sitä, ja nyt kun tuo laki kumotaan, jatkan ajoa Floridassa suomalaisella kortilla.


      • nasty man
        Highwayman kirjoitti:

        Floridassa ollaan parhaillaan kumoamassa lakia, joka vaatii turisteilta kansainvälisen ajokortin. Sitä koskeva päätös hyväksyttiin osavaltion edustajainhuoneessa äänin 116-0. Lopullisen päätöksen lain kumoamisesta tekee osavaltion senaatti.

        Vaikka laki kansainvälisestä ajokortista tuli voimaan tämän vuoden alusta, sitä ei ole valvottu. Poliiseilla ja autovuokraamoilla on ollut ohje, että kv. ajokorttia ei pidä vaatia. Yleisesti on oltu sitä mieltä, että laki oli työtapaturma.

        Kv. ajokorttihan on vain käännös kansallisesta ajokortista. Siksi ymmärtää, että erityisesti kanadalaiset olivat tuohtuneita, koska heistä suurimmalla osalla kortti on jo valmiiksi englanninkielellä.

        Autoliitto suosittelee kansainvälisen ajokortin hankkimista, ja jokainen ymmärtää miksi. Itse olen tullut toimeen ilman sitä, ja nyt kun tuo laki kumotaan, jatkan ajoa Floridassa suomalaisella kortilla.

        Kiusaa se on pienikin kiusa.


    • southbeach222

      Kysyin suoraan autovuokraamosta, ja ainakin he vaativat auton vuokraajalta kansainvälisen ajokortin, joten nyt on sellainen hankittu..eipähän tule mitään epäselvyyksiä siellä sitten..rahallisesti on kuitenkin sen verran pieni osuus koko matkan budjetista!!

      • Näköjään käytännöt vaihtelee. Itse olen vuokrannut autoja kymmeniä kertoja sekä Floridassa että eri puolilla Yhdysvaltoja. Olen käyttänyt lentokenttien isoja vuokraamoja kuten Avis, Budget, Alamo, National, Hertz, Dollar. Yhtään kertaa ei minulta ole vaadittu eikä edes kysytty kansainvälistä ajokorttia.


      • hghfvhjgj
        Highwayman kirjoitti:

        Näköjään käytännöt vaihtelee. Itse olen vuokrannut autoja kymmeniä kertoja sekä Floridassa että eri puolilla Yhdysvaltoja. Olen käyttänyt lentokenttien isoja vuokraamoja kuten Avis, Budget, Alamo, National, Hertz, Dollar. Yhtään kertaa ei minulta ole vaadittu eikä edes kysytty kansainvälistä ajokorttia.

        No jos laki Floridassa nyt on sellainen, että kyseinen kortti on pakollinen, niin onko tuo nyt ihme että autovuokraamot sitä kysyvät?


    • Helén

      Dollarilla tarjosin viime viikolla kv-korttia. Daami tiskillä sanoi ettei tarvitse, normikortti riittää.

      Ja tällä viikollahan laki kumottiin. Sehän oli syntynyt vahingossa. Oli ollut tarkoitus vaatia kv-kortti niiltä joiden kortti ei ole englanniksi. Oli tullut typo ja näin esim. Kanadalaiset olivat lain piirissä.

    • ..............

      Itse olin tammikuun lopulla Daytona Beachissa käymässä ja hyvin kelpasi EU-ajokortti. Siis nykyinen, se iso muovikortti on ongelmallisempi koska myöntämispäivää ei mainita.

      Enempihän noita kiinnostaa luottokortilla oleva kate ja se, että saavat myytyä lisäpalveluita alkuperäisen varauksen päälle.

      • kelpasi kelle?

        Siis ketä kiinnostaa? Poliiseja vai tuomareita?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe