Kukaan opiskellut ensihoitajaksi? Millaista oli valintakokeeseen valmistautuminen? Aika paljon ilmeisesti lukemista, mutta valintakokeessa ei siis ole muuta kuin kirjallinen kuulustelu?? Onko
työnäkymät hyvät?? Millaista opiskelu?? Kertokaa
kokemuksia
Ensihoidon koulutusohjelma
14
1536
Vastaukset
- Jokke
Kävin keväällä mm. ensihoidon valintakokeessa ja se koostui:
-kirjallinen osio (psykologisia testejä, palikkatestejä, piirtämistä, tiivistelmän teko ym.)
-opettajan haastattelu
-psykologin haastattelu
-liikunta osio (nopeita lihaskuntotestejä)
Eli ei ensihoitoon mitään valintakoekirjaa ole.
Sisään on aika vaikea päästä, täytyy olla aika motivoitunut. Itse en päässyt, mutta parempi niin. - Mara
Stadiassa oli viime keväänä pelkkä kirjallinen koe. Eli lukemalla pääsee sisään!!!Kirjoja oli 2kpl.Toinen fysiologia/anatomia ja toinen hoidon etiikasta. Toki kannattaa myös ajatella onko itselläsi fyysisiä/henkisiä valmiuksia kyseiseen hommaan. Itse pääsin sisään ja opinnot alkaa 2viikon kuluttua =)
- ...
Se riippuu millaset testit missä koulussa on...
stadian sivuilla tosiaan on että siellä on pelkät
kirjalliset testit. - Mara
... kirjoitti:
Se riippuu millaset testit missä koulussa on...
stadian sivuilla tosiaan on että siellä on pelkät
kirjalliset testit.kokeet Stadiassa on sellaset rastiruutuun-tyyliset, eli musta aika lapselliset :/ Olis musta kohtuullista, että joutuis edes omin sanoin kertomaan jotain, vaikkapa ruoansulatuksesta tms.
- ...
Mara kirjoitti:
kokeet Stadiassa on sellaset rastiruutuun-tyyliset, eli musta aika lapselliset :/ Olis musta kohtuullista, että joutuis edes omin sanoin kertomaan jotain, vaikkapa ruoansulatuksesta tms.
Miten paljon ennen valintakokeita aloit lukea
noita kirjoja?? Mistä ostit kirjat ja paljon maksoivat? - Mara
... kirjoitti:
Miten paljon ennen valintakokeita aloit lukea
noita kirjoja?? Mistä ostit kirjat ja paljon maksoivat?Rupesin lukemaan tossa pikkasen joulun jälkeen. Luin 5päivänä viikossa, n.3h/päivä. Ton etikkan kirjan ostin suomalaisesta makso n.20€ ja Ihminen. Anatomia ja fysiologia- kirjan tilasin netinkautta WSOY:n sivuilta. Se makso joku n.85€, mutta on kyllä todella hyvä kirja. Ei muuta ku lukemaan vaan, se kyllä palkitaan lopussa!
- ...
Mara kirjoitti:
Rupesin lukemaan tossa pikkasen joulun jälkeen. Luin 5päivänä viikossa, n.3h/päivä. Ton etikkan kirjan ostin suomalaisesta makso n.20€ ja Ihminen. Anatomia ja fysiologia- kirjan tilasin netinkautta WSOY:n sivuilta. Se makso joku n.85€, mutta on kyllä todella hyvä kirja. Ei muuta ku lukemaan vaan, se kyllä palkitaan lopussa!
Joo kiitti vastauksistasi paljon! Varmaan rupean
lukemaan samoihin aikoihin kuin sinäkin sitten:)
Aika kallis kyllä toi toinen kirja...työttömän
budjetilla iso hankinta mutta pakkohan se on ostaa. - Mara
... kirjoitti:
budjetilla iso hankinta mutta pakkohan se on ostaa.kuin ahkeraa lukemista ja onnea kokeisiin! =) Kaikkea mahdoton oppia, mutta pääpiirteet ku osaat niin pääset jo pitkälle!
- ppp
... kirjoitti:
budjetilla iso hankinta mutta pakkohan se on ostaa.Moro!
Tässä näitä juttuja luettuani..tajusin..että
mulla olis se anatomia&fysiologia kirja myytävänä.
Ostin sen maaliskuussa eli on uusin painos.Mitään merkintöjä en ole kirjaan tehnyt..ainoastaan käyttänyt kokeeseen lukiessa.Eli todella hyvässä kunnossa. Ja jos ensihoitajaksi pääset uskon, että samaa kirjaa käytetään anatomia&fysiologia kursseilla siellä koulussakin, ja varmasti sitten jatkossa työelämässäkin eli ei mene hukkaan!
Kirja maksaa Suomalaisessa kirjakaupassa 100,60e!
eli voisin myödä omani 70e.
Laita sähköposti osoitteesi tälle palstalle..jos kiinnostaa. - ...
ppp kirjoitti:
Moro!
Tässä näitä juttuja luettuani..tajusin..että
mulla olis se anatomia&fysiologia kirja myytävänä.
Ostin sen maaliskuussa eli on uusin painos.Mitään merkintöjä en ole kirjaan tehnyt..ainoastaan käyttänyt kokeeseen lukiessa.Eli todella hyvässä kunnossa. Ja jos ensihoitajaksi pääset uskon, että samaa kirjaa käytetään anatomia&fysiologia kursseilla siellä koulussakin, ja varmasti sitten jatkossa työelämässäkin eli ei mene hukkaan!
Kirja maksaa Suomalaisessa kirjakaupassa 100,60e!
eli voisin myödä omani 70e.
Laita sähköposti osoitteesi tälle palstalle..jos kiinnostaa.Pidätkös kirjaa tallessa niin mietin jonkin aikaa
ostanko se nyt? Aika halvalla saisi sen sinulta.
Sähköpostiosoitteeni on [email protected] - ppp
... kirjoitti:
Pidätkös kirjaa tallessa niin mietin jonkin aikaa
ostanko se nyt? Aika halvalla saisi sen sinulta.
Sähköpostiosoitteeni on [email protected]tai noh..laita ¨sinä vaikka mulle s-postia ku
oot päättäny. osoite on: [email protected] - ...
ppp kirjoitti:
tai noh..laita ¨sinä vaikka mulle s-postia ku
oot päättäny. osoite on: [email protected]ok mä laitan sit sähköpostia kun olen päättänyt!
- epäilevä
stadiaan muka ole ryhmähaastattelua tai psykologisia testejä...ihan oikeasti?
- Mara
mutta ei ole kuin kirjallinen kuulustelu luetuista kirjoista. Aika hullua vai mitä? Ensihoito on jotenki paitsiossa kokeiden suhteen koska Stadiassa on myös linjoja joissa on kaikki perustestit (kirjallinen, psykologi, ryhmä ja opettaja) esim. röntgenhoitaja puolella on nuo kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746