Puoliverinen?

Cho

Onko Harry puoliverinen nimittäin siinä kirjassa ainakin niin oli? Eihä Lily tai James kumpikaa ole jästi. Vai onko se sitten vähän pidemmälle menevä juttu?

25

2444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Patrick Bateman

      Lilyn isovanhemmat ainakin on jästejä, James olis oletettavasti puhdasverinen. Harry on puoliverinen äitinsä juurten takia.

      • Freak

        Mutta eikös se oo niin, että Harry ei oo puoliverinen, koska sen äiti (ja isäkin) on molemmat velhoja, vaikka Lily nyt onki jästisyntynen.. Eiks Harry ois puoliverinen vaan jos jompikumpi sen vanhemmista ois jästi..?
        Näin mä oon käsittäny..


      • dobby
        Freak kirjoitti:

        Mutta eikös se oo niin, että Harry ei oo puoliverinen, koska sen äiti (ja isäkin) on molemmat velhoja, vaikka Lily nyt onki jästisyntynen.. Eiks Harry ois puoliverinen vaan jos jompikumpi sen vanhemmista ois jästi..?
        Näin mä oon käsittäny..

        vaikka Lily onkin noita, hänen verensä ei miksikään muutu. Veri on peräsin jästivanhemmilta, ja siis Lily on herjanimeltään "kuraverinen" eli jästisyntyinen. Harry on siis puoliverinen koska äiti on jästisyntyinen ja isä puhdasverinen velho


      • Patrick Bateman
        dobby kirjoitti:

        vaikka Lily onkin noita, hänen verensä ei miksikään muutu. Veri on peräsin jästivanhemmilta, ja siis Lily on herjanimeltään "kuraverinen" eli jästisyntyinen. Harry on siis puoliverinen koska äiti on jästisyntyinen ja isä puhdasverinen velho

        Aivan. Sitä paitsi Rowling itse kirjoitti viidenteen kirjaan, että Harry on puoliverinen. Eikö Freak ole vieläkään lukenut vitosta loppuun?


      • Hermione
        Freak kirjoitti:

        Mutta eikös se oo niin, että Harry ei oo puoliverinen, koska sen äiti (ja isäkin) on molemmat velhoja, vaikka Lily nyt onki jästisyntynen.. Eiks Harry ois puoliverinen vaan jos jompikumpi sen vanhemmista ois jästi..?
        Näin mä oon käsittäny..

        Niin mäki. Eikö riitä että äiti ja isä on velho/noita vai pitääkö koko suvun olla puhdas... kullakin mielipiteensä...


      • Patrick Bateman
        Hermione kirjoitti:

        Niin mäki. Eikö riitä että äiti ja isä on velho/noita vai pitääkö koko suvun olla puhdas... kullakin mielipiteensä...

        Ei ole kyse mielipiteistä, vaan siitä, mitä Rowling on sanonut. Sitten kun joskus luet viidennen Potterin, niin siellä lopussa lukee selvästi, että Harry on puoliverinen.


      • pöpi
        Freak kirjoitti:

        Mutta eikös se oo niin, että Harry ei oo puoliverinen, koska sen äiti (ja isäkin) on molemmat velhoja, vaikka Lily nyt onki jästisyntynen.. Eiks Harry ois puoliverinen vaan jos jompikumpi sen vanhemmista ois jästi..?
        Näin mä oon käsittäny..

        Oon aivan samaa mieltä, ja eikös Hagridkin sano Harrylle ykkösessä, et "sinä et kyllä oo puoliverinen" (tai jotai sinne päin...) Leffassa ainakin!


      • ....
        pöpi kirjoitti:

        Oon aivan samaa mieltä, ja eikös Hagridkin sano Harrylle ykkösessä, et "sinä et kyllä oo puoliverinen" (tai jotai sinne päin...) Leffassa ainakin!

        Harry on puoliverinen, monta kertaa se pitää sanoa? Ei siinä leffassa tosiaankaan sanottu, että et ole puoliverinen eikä kirjassakaan. Ja miksi Row sanoisi erikseen, että Harry ei ole puoliverinen prinssi jos Harry olisi puhdasverinen?


      • Patrick Bateman
        pöpi kirjoitti:

        Oon aivan samaa mieltä, ja eikös Hagridkin sano Harrylle ykkösessä, et "sinä et kyllä oo puoliverinen" (tai jotai sinne päin...) Leffassa ainakin!

        Kuinkahan monta kertaa pitää hokea, että Rowling on itse sanonut Harryn olevan puoliverinen? Lue joskus Feeniksin Kilta, se on se viiden Potter. Siinäkin sanotaan ihan selvästi, että Harry on puoliverinen. En nyt paljasta missä kohtaa, etten spoilaa, mutta aika lopussa.

        Toisaalta, jos olet niitä faneja jotka tietää mielestään asiat paremmin kuin Rowling, niin mitäs siihen voi enää sanoa.


      • Anonyymi
        Freak kirjoitti:

        Mutta eikös se oo niin, että Harry ei oo puoliverinen, koska sen äiti (ja isäkin) on molemmat velhoja, vaikka Lily nyt onki jästisyntynen.. Eiks Harry ois puoliverinen vaan jos jompikumpi sen vanhemmista ois jästi..?
        Näin mä oon käsittäny..

        Harryn äiti on jästi joten se on puoliverinenkait sitte


    • Black´s widow

      Ei Harry ole mikään puoliverinen vaan kuraverinen, koska hänen äitinsä vanhemmat ovat jästejä. Ja kuten bilsankirjassa lukee niin kaikissa ihmisissä on geenejä 1/2 vanhemmilta ja 1/4 isovanhemmilta.
      Itse en ainakaan ole koskaan kuullut kuraveristä kutsuttavan puoliveriseksi. Puoliverisestä tulee lähinnä mieleen joku puoljättiläinen tai ihmissusi.

      • Voldupuppeli

        Velho, jonka vanhemmat ovat jästejä ovat kuraverisiä.
        Velho, jonka toinen vanhemmista on jästisyntyinen on puoliverinen.
        Lukekaa kirjat tarkkaan!


      • Black´s widow
        Voldupuppeli kirjoitti:

        Velho, jonka vanhemmat ovat jästejä ovat kuraverisiä.
        Velho, jonka toinen vanhemmista on jästisyntyinen on puoliverinen.
        Lukekaa kirjat tarkkaan!

        Jaa-a. Olen sattumoisin lukenut Pottereita enemmän alkupeäiskielellä kuin suomeksi ja menee half-breedit ja half-bloodit sekaisin - koska minusta ne on yksi ja sama asia.


        -Biologia liittyy kaikkeen. Ja aina.-


    • fendou

      Rowling on itse haastatteluissa kertonut, että jos yksi isovanhemmista on jästi, on henkilö silloin puoliverinen. Harryllahan on molemmat isovanhemmat äitinsä puolelta jästejä, mikä tekee hänestä puoliverisen.

      • Cho

        Mutta se hattu meinas laitta harry luihusiin ja siellähän on vain puhdasverisiä.


      • Voldupuppeli
        Cho kirjoitti:

        Mutta se hattu meinas laitta harry luihusiin ja siellähän on vain puhdasverisiä.

        Onhan lordi Voldemortkin puoliverinen!
        Puoliverisiä varmaan Luihuinen varmaan huolii, muttei kuraverisiä.


    • Näh

      Joo puoliverinen se on.

    • Luihunen

      Mutta se hattu aikoi laittaa harryn luihusiin ja luihusissahan on vain puhdasveriset. Joten?

    • Fre

      Mitenkäs ko se hattu meinas harryn luihusiin ja luihusiin pääsee vaa puhdasveriset

      • ..........

        Mut eiks Voldemort ollu luihuisissa ja se on puoliverinen. Vai eiks sitä lasketa ku se on luihuisen perillinen?
        Kyl Harry on puoliverinen velho.


      • Patrick Bateman

        Luihuinen halusi tupaansa vain puhdasverisiä, mutta johan se on todettu, että Lajitteluhattu ei aina tee säntöjen mukaan. Hattu katsoo luonteepiirteitä, ei perimää.


    • GolliM

      Huah, miksi että käy vuotiksessa tai Rown kotisivuilla? Tietäisitte että jos äiti/isä on kura.. Tai siis jästisyntyinen noita/velho ja toinen vanhemmista velho/noita joka on täysiverinen(Lily=jästisyntyin ja James täysierinen) niin lapsi on sekaverinen(=puoliveirnen)

      • Jossua

        Se on puhdasverinen ei täysverinen


    • Potter7

      Yksikin jästi isovanhempi riittää saastuttamaan veren

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe