Katsotteko kuinka tarkkaan

Nittaminax

kauppojen tarjous mainoksia? Tänään tuli K-kaupan mainos jossa tarjouksena oli kevytsuolatut sillifileet 119,44 € kilo. Yksi paketti jossa on 160g silliä maksaa 19,11€, jo on sillille tullut hintaa. Onkohan se silattu kullalla? ;)

44

981

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhoitu naiseni
      Mieti autoja.
      H.

• Vähän niin kuin mainoksessa, kullatut saunanlauteet, mitä siitä jos peppu palaa, kunhan on hienooooo.. :)
      Juu, en osta tuon hintaluokan sillinraakkeja.
      Niin ja mainoksia katson silloin kun joku silmiin osuu, en vasiten etsi luettavaksi.

• Silli on hyvää, mutta tuolla hinnalla tuskin kukaan sitä ostaa. On varmaan painossssa joku virhe tullut. Ymmärtäisin jos sen sillin hinta olis ollu muutamassa eurossa, mutta en kympeissä tai satasissa.

• Nittaminax kirjoitti:

Silli on hyvää, mutta tuolla hinnalla tuskin kukaan sitä ostaa. On varmaan painossssa joku virhe tullut. Ymmärtäisin jos sen sillin hinta olis ollu muutamassa eurossa, mutta en kympeissä tai satasissa.

On siinä aika hurja hinta. Olen yleensä ostanut kokonaisen sillin, eikä sekään maksa noin hirveesti. Muistaakseni muutaman euron.

• meeriamanda

Kyllä olen huomannut sillien kuin ylipäätään kalojen hinnat. On aikaa kun Holkeri käski vähätuloisten syömään silakoita... eipä enää tokaisu pidä kutiaan.

Sillini olen ostanut kokonaisena ja perannut itse, hintaa niilläkin.

Kyllä tulee tarjouksia luettua ja seurattua.

• Löytyis edes silakoita nykypäivänä, mutta kun ei. Meinaat että sillin kilohinta on tuossa tarjouksessa ihan normaali?
        Katselin muita sillejä jotka olivat mausteliemissä ja lasipurkeissa niin hinta oli kilolta noin 14€.

• meeriamanda
        Nittaminax kirjoitti:

Löytyis edes silakoita nykypäivänä, mutta kun ei. Meinaat että sillin kilohinta on tuossa tarjouksessa ihan normaali?
        Katselin muita sillejä jotka olivat mausteliemissä ja lasipurkeissa niin hinta oli kilolta noin 14€.

En usko et on oikea hinta, olikos painovirhe tullut kilohintaan? Ihan uskomattomaltahan tuo tuntuu. Voitko tarkistaa hintaa em. soittamalla?

Prismassa tää on silakoita fileinä ja kokonaisena, perjantaiaamusella taas suunnistetaan kalatiskille, perkaan itte - paremmanmakuisia paisttuina mun mielestä.

• sitroen.
        meeriamanda kirjoitti:

En usko et on oikea hinta, olikos painovirhe tullut kilohintaan? Ihan uskomattomaltahan tuo tuntuu. Voitko tarkistaa hintaa em. soittamalla?

Prismassa tää on silakoita fileinä ja kokonaisena, perjantaiaamusella taas suunnistetaan kalatiskille, perkaan itte - paremmanmakuisia paisttuina mun mielestä.

Vielä tässä silakkaa...
        Kun saisi edes norsia...
        Viime talvena perkkaamattomat norret maksoivat Oulun kauppahallissa yhtä paljon kuin Norjan kassilohifile marketin tiskillä.
        Sekin kassilohifieen kilohinta sitten nousi Lidlissäkin seitsemästä eurosta kymmeneen euroon eli melkein 50 %.
        Mennä vuonna kahvin hinta nousi keskimäärin 100 %.
        Nousi kyllä eläkekin muutamalla eurolla, mutta vero nousi enemmän.

• meeriamanda
        sitroen. kirjoitti:

Vielä tässä silakkaa...
        Kun saisi edes norsia...
        Viime talvena perkkaamattomat norret maksoivat Oulun kauppahallissa yhtä paljon kuin Norjan kassilohifile marketin tiskillä.
        Sekin kassilohifieen kilohinta sitten nousi Lidlissäkin seitsemästä eurosta kymmeneen euroon eli melkein 50 %.
        Mennä vuonna kahvin hinta nousi keskimäärin 100 %.
        Nousi kyllä eläkekin muutamalla eurolla, mutta vero nousi enemmän.

Vai on noin vaikeuksia saada pikkukalaa, nuo norsit ei ole mulle tuttuja... nimen kyllä kuullut. Tarkoittanet Lidlin sitä D-leikattua vakuumissa olevaa lohta, huomasin myös jokuaika sitten et oli hintaa korotettu eikä ihan vähääkään.
        Totta se on et nousua on tapahtunut , hedelmät ja vihannekset myös roimasti.

• meeriamanda kirjoitti:

Tuli tuossa nyt soitettua ja oikea hintahan oli se 19,11 € kilo ja olivat siellä kaupassa hyvin pahoillaan väärästä informaatiosta. Sanoivat että korjaavat sen heti huomenna, mutta eihän se enää auta kun mainokset on jaettu.

Silloin harvoin kun nykyjään täällä sitä silakkaa saa, niin ne on fileinä ja ihan hyvä, kun viitti niitä perata. Viimevuonna saatiin hyvin sitä silakkaa, mutta ei enää tänä vuonna.
        Tekisi niin mahottomasti itse tekemää silakkalaatikkoa, mutta kun ei niin ei.

• bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

Tuli tuossa nyt soitettua ja oikea hintahan oli se 19,11 € kilo ja olivat siellä kaupassa hyvin pahoillaan väärästä informaatiosta. Sanoivat että korjaavat sen heti huomenna, mutta eihän se enää auta kun mainokset on jaettu.

Silloin harvoin kun nykyjään täällä sitä silakkaa saa, niin ne on fileinä ja ihan hyvä, kun viitti niitä perata. Viimevuonna saatiin hyvin sitä silakkaa, mutta ei enää tänä vuonna.

Ihanko totta soitit? Minkä K-kaupan valitsit?

Ei tuossa nyt varmaan kovin suurta vahinkoa tapahtunut kenellekään.
        Tuskin monikaan mainoksen tsekannut lähti innoissaan arvokalaa pyytämään.

Jos ihan vesi kielellä silakkalaatikkoa himoitset, niin nappaa pakastealtaasta silakkafileitä ja tee niistä.
        Muistelen kyllä joskus jonkun kehuneen einessilakkalaatikkoakin, itse en ole sitä maistanut.

• 9,16€ / kg
        Nittaminax kirjoitti:

Löytyis edes silakoita nykypäivänä, mutta kun ei. Meinaat että sillin kilohinta on tuossa tarjouksessa ihan normaali?

Kilo silliä Lidlissä purkeissa maksaa 9,16€. Lasipurkin paino on 580g ja silliä siellä on 250g tuollainen maksaa siis 2,29.

Ja sain jo miinusta täällä palstalla ? kun kerroin et Lidlissä nostivat hintaa vaikka mainosti koko sivulla että heillä ei nouse verotuksen takia hinnat ?

Siis se maksoi ennen alvin nostoa 2,19€/lasipurkki.

• bessie* kirjoitti:

Ihanko totta soitit? Minkä K-kaupan valitsit?

Ei tuossa nyt varmaan kovin suurta vahinkoa tapahtunut kenellekään.
        Tuskin monikaan mainoksen tsekannut lähti innoissaan arvokalaa pyytämään.

Jos ihan vesi kielellä silakkalaatikkoa himoitset, niin nappaa pakastealtaasta silakkafileitä ja tee niistä.
        Muistelen kyllä joskus jonkun kehuneen einessilakkalaatikkoakin, itse en ole sitä maistanut.

Joo kuule, ihan soitin! Mitä merkitystä sillä on sinulle minkä K-marketin valitsin?

Pakastesilakat ovat valmiiksi komposti kamaa ja niitä ei meidän kaappiin osteta.
        Valmislaatikot menettelee hätätapauksessa, mutta ei vedä vertoja itsetekemälle.

• Nittaminax kirjoitti:

Joo kuule, ihan soitin! Mitä merkitystä sillä on sinulle minkä K-marketin valitsin?

Pakastesilakat ovat valmiiksi komposti kamaa ja niitä ei meidän kaappiin osteta.

"Nittaminax"

Satuitko aamulla lukemaan? (YLE.fi)

"Tytöt pilkkimisestä: ”Enemmän poikien juttu varmaan siksi, kun ne kalat ällöttää”

Kiitos muuten vinkistä, viikonlopuksi teen Seiti/Silakka kalakeittoa.

H.

• bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

Aika epäkohteliaan tuntuinen vastaus harmittoman uteliaaseen kysymykseeni.

Ihmettelin vain, että viitsit alueellisen ellei peräti valtakunnallisen mainoksen takia etsiä jonkun kaupan numeron ja soittaa, mainoksessahan oli nettiosoitekin ja sinulla kone valmiiksi auki.

Tietenkään sinun valinnoillasi ei ole minulle mitään merkitystä, mutta miksi ylipäätään kirjoitit keskustelupalstalla soittaneesi ja sen mitä "siellä kaupassa" vastattiin, ellet halunnut kirjoitukseesi reagoitavan?

Ei kaupoissa kompostikamaa myymälän puolella pidetä.
        Juuri silakkalaatikkoon itse käyttäisin pakastesilakkaa ellei tuoretta ole saatavilla.
        Olen kyllä sinappi- tomaattisilakoitakin niistä joskus tehnyt, ja riittävän hyviä on tullut.
        Tuskin tulee (järjestän) koskaan tilaisuutta vertailla ihan samoissa maustekastikkeissa muhineita tuoreista ja pakasteista tehtyjä,mutta olen varma etten huomaisi eroa.

Riippuu tekijästä.
        Olen joskus saanut sellaista kaalilaatikkoa eteeni, että siitä jäi lautaselle varmaan pari ruokalusikallista tummanpuhuvaa rasvaa. Uudesta kaalista tehty, mutta mitään vihreään vivahtavaa ei siinä yliruskistetussa ja ylikypsytetyssä sellutehtaan päästölle haisevassa mössössä ollut.
        Tekijä vielä painotti, että älkää nyt vaan pysähtykö matkalla mihinkään syömään, hän tekee uudesta kaalista kaalilaatikkoa.

• bessie* kirjoitti:

Aika epäkohteliaan tuntuinen vastaus harmittoman uteliaaseen kysymykseeni.

Ihmettelin vain, että viitsit alueellisen ellei peräti valtakunnallisen mainoksen takia etsiä jonkun kaupan numeron ja soittaa, mainoksessahan oli nettiosoitekin ja sinulla kone valmiiksi auki.

Tietenkään sinun valinnoillasi ei ole minulle mitään merkitystä, mutta miksi ylipäätään kirjoitit keskustelupalstalla soittaneesi ja sen mitä "siellä kaupassa" vastattiin, ellet halunnut kirjoitukseesi reagoitavan?

Ei kaupoissa kompostikamaa myymälän puolella pidetä.
        Juuri silakkalaatikkoon itse käyttäisin pakastesilakkaa ellei tuoretta ole saatavilla.
        Olen kyllä sinappi- tomaattisilakoitakin niistä joskus tehnyt, ja riittävän hyviä on tullut.
        Tuskin tulee (järjestän) koskaan tilaisuutta vertailla ihan samoissa maustekastikkeissa muhineita tuoreista ja pakasteista tehtyjä,mutta olen varma etten huomaisi eroa.

Riippuu tekijästä.
        Olen joskus saanut sellaista kaalilaatikkoa eteeni, että siitä jäi lautaselle varmaan pari ruokalusikallista tummanpuhuvaa rasvaa. Uudesta kaalista tehty, mutta mitään vihreään vivahtavaa ei siinä yliruskistetussa ja ylikypsytetyssä sellutehtaan päästölle haisevassa mössössä ollut.
        Tekijä vielä painotti, että älkää nyt vaan pysähtykö matkalla mihinkään syömään, hän tekee uudesta kaalista kaalilaatikkoa.

Mielestäni vastauksesi/kysymyksesi ei ollut harmiton, mutta jos niin oli niin pyydän anteeksi.

Siksi soitin koska jos kyselee netin kautta vastausta saa odottaa monta viikkoa. Eikä minun tarvitse lähikauppani numeroa mistään etsiä.

Jos sinun mielestä pakastesilakka sopii silakkalaatikkoon niin enhän minä sille mitään voi. Makutottumuksia kun on monenlaisia. Aikoinaan en hyväksynyt siihen muuta kuin suolasilakoita, mutta sitäkään ole tuotevalikoimissa kaikissa kaupoissa.

• bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

Mielestäni vastauksesi/kysymyksesi ei ollut harmiton, mutta jos niin oli niin pyydän anteeksi.

Siksi soitin koska jos kyselee netin kautta vastausta saa odottaa monta viikkoa. Eikä minun tarvitse lähikauppani numeroa mistään etsiä.

Jos sinun mielestä pakastesilakka sopii silakkalaatikkoon niin enhän minä sille mitään voi. Makutottumuksia kun on monenlaisia. Aikoinaan en hyväksynyt siihen muuta kuin suolasilakoita, mutta sitäkään ole tuotevalikoimissa kaikissa kaupoissa.

Olen itse aika laiska soittelemaan, joskus tulee "pakollisiakin" puheluita lykättyä ja lykättyä. Paitsi laiska, olen myös vähän nuuka, tuollaisen takia en olisi missään nimessä viitsinyt soittaa.
        Siltä pohjalta vastasin sinulle, ajattelin että joutuu puhelun jos toisenkin soittamaan, numerotiedustelua ym., tai kovasti ja vielä kalliimmalla jonottamaan jos siihen mainoksessa olleeseen 010 tms. alkuiseen soitti.

Kerran oli jossain mainoksessa lasten gollegehousujen hinta 159.-. Ajattelin ilman muuta sen tarkoittavan 15.90 ja koska tiesin k.o. merkin normaalihinnan olevan ainakin puolta enemmän ja tarvetta housuille olevan, lähdin hakemaan.

Housut maksoivatkin vain 11,90 kpl, olisivatko laittaneet vielä lisäalennuksen hyvityksenä mainoksen virheellisestä hinnasta, en kysellyt vaan maksoin tyytyväisenä.

Makuasiat ovat makuasioita ja niistä sopii hyvin keskustella. Tavallaan sitähän suurin osa keskustelusta täällä on?

• meeriamanda
        Nittaminax kirjoitti:

Mun luki niin ja aivoni ajatteli et olet ite ostanut noi sillit ja sit kotona vasta havainnut hinnan. Ihan oikein jossain sanoitkin nitta...et kantsis lukee huolellisemmin noi aloitukset.

Siks´hän mä sitä soittoa ehdotin. ja ainakin minulla on näiden kolmen lähelläni olevan kaupan puh.numerot, onhan ne noissa tarjouksissakin.

• meeriamanda kirjoitti:

Mun luki niin ja aivoni ajatteli et olet ite ostanut noi sillit ja sit kotona vasta havainnut hinnan. Ihan oikein jossain sanoitkin nitta...et kantsis lukee huolellisemmin noi aloitukset.

Siks´hän mä sitä soittoa ehdotin. ja ainakin minulla on näiden kolmen lähelläni olevan kaupan puh.numerot, onhan ne noissa tarjouksissakin.

Olen vaan huomannut että mä jotenkin kirjoitan nähtävästi sekavasti, kun kaikki ei aina tajua mistä puhun, no multa voi aina kysellä tarkempia tietoja mitä tarkoitan. :)))

• painovirhe pahol...

Tuollahan tuo sillifile odottelee syöjäänsä. Kilo hinta 14,90 paino 0,175=2,61€

Itse kyllä ihmettelen tarjous lohien hintoja, joissa on kalliimpi kg hinta, kuin tarjous. Kassalla mukamas huomioidaan, mutta entäs sitten, kun ovat jo 30% alennuksella, niin kalleimman mukaan menee.

Kauppa se on joka kannattaa.

• Ei ole ihme jos kauppa kannattaa jos jostain tuotteesta otetaan ylihintaa. No uskon että tässä tapauksessa virhe on vain mainoksessa eikä sitä huomioida kassalla.

• sitroen.
        Nittaminax kirjoitti:

Ei ole ihme jos kauppa kannattaa jos jostain tuotteesta otetaan ylihintaa. No uskon että tässä tapauksessa virhe on vain mainoksessa eikä sitä huomioida kassalla.

Lidl mainostaa kaljan hintaa hintalapussa, että hinta sisältää tölkin. Kassalapusta näkee, että eipäs sisälläkään.
        Havaittu useammassa Lidlin kaupassa ja siksi ostankin nämä juomat muualta.

• ...
        sitroen. kirjoitti:

Lidl mainostaa kaljan hintaa hintalapussa, että hinta sisältää tölkin. Kassalapusta näkee, että eipäs sisälläkään.

Tsekkaan vain litrahintaa. Perus saunalaagerin hinnoissa aivan älytön hajonta. Tölkit kaikki saman hintaisia panttiarvoltaan.

=DW=

• sitroen. kirjoitti:

Miten olen ymmärtänyt että sillon se sisältää tölkin jos viet sinne saman määrän tyhjiä?

• ... kirjoitti:

Tsekkaan vain litrahintaa. Perus saunalaagerin hinnoissa aivan älytön hajonta. Tölkit kaikki saman hintaisia panttiarvoltaan.

=DW=

Tosi!!

Kaljan hinnoissa on ihan älyttömiä eroja.

Ite en edes sitä juo, mut isännän laagereista käydään joka lauantai sama vääntö.

Se ottais mitä ekana käteen osuu, mä kälätän vieressä, että kato mitä se maksaa ,samalla rahalla saat tota ja tota niin ja niin paljon.

• bessie*

Virheitä sattuu.

Ostin viime viikolla pari sillifilettä pikku vorsmakkia varten. Kuitti oli vielä tuossa piikissä.
      Kevyt suol. sillifilee 2.78 0,175 kg 15,90 eur/kg
      eikä ole edes tarjoushinta.

Kallistahan silli on jos kilohintaa katsoo, mutta eihän sitä kilokaupalla syödä. Mielestäni ihan hintansa väärti sen kerran kun sitä mieli tekee.

Olen näköjään samalla keikalla ostanut appelsiineja 0,65 kg ja veriappelsiineja 1,89, muistelen niitä olleen siinä verkkopussissa viisi. Ainakin nuo Egyptin navelit ovat mielestäni liiankin halpoja, 1.815 kg hintaan 1.18.

• Oikeastansa, onkohan Silli olleskaan naisten juttu?
      Vai vaan kiva, yli-hintainen provo?

H.

• Suksi kuuseen provoinesi.

• mimmimummi*

No entäs Janssonin kiusaus... sopiiko paremmin. . on muuten joskus tosi hyvää.. ellei liikaa suolaisuutta.

• silahia
        mimmimummi* kirjoitti:

No entäs Janssonin kiusaus... sopiiko paremmin. . on muuten joskus tosi hyvää.. ellei liikaa suolaisuutta.

Karsea ruoka, yksi harvoista, joita en suuhuni lataa.
        Myös tehdasperkuiset silakat ovat ikäviä, leikelty sieltä, täältä, törröttäviä eviä jätetty haitaksi asti.
        Mutta eihän asiakas yleensä katso muuta kuin hintaa.

• mimmimummi*
        silahia kirjoitti:

Karsea ruoka, yksi harvoista, joita en suuhuni lataa.
        Myös tehdasperkuiset silakat ovat ikäviä, leikelty sieltä, täältä, törröttäviä eviä jätetty haitaksi asti.
        Mutta eihän asiakas yleensä katso muuta kuin hintaa.

No entäs .. Vastarannan kiiski..miltäs se tuntuisi...

• silahia
        mimmimummi* kirjoitti:

No entäs .. Vastarannan kiiski..miltäs se tuntuisi...

Tarttuis varmaan kulkkuun. :)))) Pakko sanoa, kyllä kaupan lohifile on eniten käytettyä, helpposyöntistä, kalastamatta valmista.
        Rasvaisen terveellistä, toivottavasti vieläkin.
        Mies rakastaa Janssonia, minä en.

• bessie*
        silahia kirjoitti:

Tarttuis varmaan kulkkuun. :)))) Pakko sanoa, kyllä kaupan lohifile on eniten käytettyä, helpposyöntistä, kalastamatta valmista.
        Rasvaisen terveellistä, toivottavasti vieläkin.
        Mies rakastaa Janssonia, minä en.

Samat omegat on kai silakassakin, "silahia"

Itämeren silakoissa taitaa tosin olla jotain suosituksia, ettei kovin usein kannata syödä, eikä isoja silakoita.

Kun vähintään kaksikin kertaa viikossa (osto)kalaa syö, niin kaikkeen kyllästyy ja loheen ainakin minä helpommin kuin valkoiseen kalaan. Silakassa ja kuhassa muistaakseni on myös huomattavasti enemmän D-vitamiinia kuin lohessa.

Leikkaan suit sait saksilla selkäevät kokonaan pois silakkafileistä, ronskisti vaan, ettei jää mitään suussa tuntuvaa.

• silahia
        bessie* kirjoitti:

Samat omegat on kai silakassakin, "silahia"

Itämeren silakoissa taitaa tosin olla jotain suosituksia, ettei kovin usein kannata syödä, eikä isoja silakoita.

Kun vähintään kaksikin kertaa viikossa (osto)kalaa syö, niin kaikkeen kyllästyy ja loheen ainakin minä helpommin kuin valkoiseen kalaan. Silakassa ja kuhassa muistaakseni on myös huomattavasti enemmän D-vitamiinia kuin lohessa.

Leikkaan suit sait saksilla selkäevät kokonaan pois silakkafileistä, ronskisti vaan, ettei jää mitään suussa tuntuvaa.

Kyllä meillä on kalavalikoima kapeutunut lähes kokonaan loheen. Sitä saa, ja se on niin helppoa ja hyvää.
        Eikä nykyisin ole niin mustelmaista, kuin joskus aiemmin.
        Eikä kirjolohikaan enää maistu mudalta.
        Kuhaa laitoin, ei maistunut hongalta, ei haavalta, minun vika, tietenkin.
        Pettymys.

• bessie*
        silahia kirjoitti:

Kyllä meillä on kalavalikoima kapeutunut lähes kokonaan loheen. Sitä saa, ja se on niin helppoa ja hyvää.
        Eikä nykyisin ole niin mustelmaista, kuin joskus aiemmin.
        Eikä kirjolohikaan enää maistu mudalta.
        Kuhaa laitoin, ei maistunut hongalta, ei haavalta, minun vika, tietenkin.
        Pettymys.

Lohtahan se enimmäkseen tuppaa minullakin olemaan, mutta kun on taas kerran pienimmän mahdollisen fileen ostanut eikä sitäkään saa kokonaan syödyksi niin on aika rauhoittaa lohi vähäksi aikaa.

Täällä on kaloissa valinnan varaa vaikka kuinka paljon, mutta minua ei kaiken maailman pangasukset tai muut maailman ääristä tuodut kiinnosta.
        Nyt näkyi lähimmän isohkon ruokakaupan kalatiskillä olleen nyljettyjä ja avattuja aika pieniä mateita. Kauempaa katsottuna tuli mieleen jotkut koristekuutit, olivat niin valkoisia mustine nappisilmineen. Olin jo vähällä ostaa, mutta sitten tulin järkiini, jääkaapissa on jo syötävää yllin kyllin. Jospa joskus ensi viikolla.

En kuulu niihin, joiden mielestä kala kuuluu ehdottomasti paistaa voissa, käytän öljyä. Luulisin kuitenkin, että jo pelkällä voilla paistamisella saa kuhasta herkkuruoan?

• silahia
        bessie* kirjoitti:

Lohtahan se enimmäkseen tuppaa minullakin olemaan, mutta kun on taas kerran pienimmän mahdollisen fileen ostanut eikä sitäkään saa kokonaan syödyksi niin on aika rauhoittaa lohi vähäksi aikaa.

Täällä on kaloissa valinnan varaa vaikka kuinka paljon, mutta minua ei kaiken maailman pangasukset tai muut maailman ääristä tuodut kiinnosta.
        Nyt näkyi lähimmän isohkon ruokakaupan kalatiskillä olleen nyljettyjä ja avattuja aika pieniä mateita. Kauempaa katsottuna tuli mieleen jotkut koristekuutit, olivat niin valkoisia mustine nappisilmineen. Olin jo vähällä ostaa, mutta sitten tulin järkiini, jääkaapissa on jo syötävää yllin kyllin. Jospa joskus ensi viikolla.

En kuulu niihin, joiden mielestä kala kuuluu ehdottomasti paistaa voissa, käytän öljyä. Luulisin kuitenkin, että jo pelkällä voilla paistamisella saa kuhasta herkkuruoan?

Apua, kun alkoi naurattaa. Tuli mieleen joulukuusi, ja siinä koristeena nappisilmälelukuutteja. :)

Päivällä jo ihmettelin noita pagasuksia alias haimonneja.
        Saas nähdä, milloin koittaa päivä, jolloin syömme laboratorioissa nyt kehiteltävää tekolihaa.
        Soijanakit kyllä eivät maullaan ihastuta.
        Öljyä meilläkin käytetään, jopa kalan paistoon.
        Josko oli voi kuhalta kadoksissa, en enää muista.

• ...

Oikoluku

Sitä ei ole nykyaikana. Typoja jokapaikassa.

Aikanaan, joka ikinen homma meni monien silmien läpi, virheet karsittiin pois. Vanhan liiton miehenä ei jaksa edes huvittaa. Siis.

-Markkinointiosasto suunnittelee tarjouskampanjan ja sen toteuttamisperusteet, laskelmia jne,

-Copy suunnittelee tekstit, AD ulkoasun.

-Latoja latoo tekstit, kuvaaja kuvaa kuvat.

-Taittaja taittaa.

-Repro tekee originaalit.

-Painopinnanvalmistus painofilmit.

-Levyntekijä levyt.

-Painaja painaa.

-Jälkikäsittely jälkikäsittelee.

Ja joka ikisessä välissä työtä katotaan tekijän ja työnjohdon toimesta, oikein silmillä.

Nykyisin joku harjoittelija tekasee saman homman muutamassa sekunnissa ja painoon vaan, tai nettiin. Ei wordin oikoluku lue kuin kirjoitusvirheet >:/

=DW=

• i_a'''

No herroilla herkkunsa...

Tuossa juuri otin kylmäsavusta muutaman haukifileen. Olivat viimeyön "kevytsuolassa" ja tänään n. 10 tuntia kylmäsavussa n. 20 asteessa. Leivän päällä niin hyvää että pitää ylähuulta varoa haukatessaan.

Haukia ja mateita on tullut tosi hyvin ja noita fileitä olen jaellut halukkaille halausta vastaan. Blinejä ja mateenmätiä tarjoilin ystävilleni tuossa pari viikkoa sitten laskiaisen kunniaksi. :))

• Ukko osti eilen kokonaisen savusiian ja hyvää on ja varsinkin kun siinä ei ole ruotoja nimeksikään.
        Voi kun sais jostain savustettua ankeriasta. Joskus -70 sain maistiaisia ja tykästyin siihen, mutta ei niitä tääl myydä varmaan ku jossain erikoisliikkeissä.

• Sil akkaa

Enpä juuri lue mainoksia, varsinkaan ruokasellaisia, mutta kiitos tästä aloituksesta! Sain tämän viikon parhaimmat naurut lukiessani totisia kommentteja. ;))

Sinulla on erehtymätön kyky saada keskustelua aikaiseksi. Tykkään tyylistäsi.

• paha panovirhe =D

Eniten nauroin omalle kauppiaalle soittamista! Sorry, aloittaja!!! =D

• pano-jano
        paha panovirhe =D kirjoitti:

Mitä nauramista siinä on? Oma kauppias? Minulla ei ainakaan ole yhtään omaa kauppiasta, ei edes Helppo-Heikkiä.

• paha panovirhe =D kirjoitti:

Minulle saa nauraa jos se ei ole pahantahtoista tai ivamielessä tehtyä. Kannattaakin ottaa joskus vastaukset vaikka huumorimielessä.

• Tänään alan katsella mainoksia.
      Talous alkaa olemaan niin tarkasti Vatu-passissa, että on varaa pikku ylellisyyksiin.
      Elikkäs uusi näyttö-kortti pöytäkoneeseeni.
      Videoiden laatu sen kun vaan paranee.
      Minulla on kyllä oma kauppiaskin, mutta yritän puristaa sen kuivemmaksi, etsimällä kiristys-aiheita.

300-500 € laadusta tinkimättä, meillä ei törsätä turhuuksiin.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      28
      2693
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1034
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      901
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      875
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      847
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      827
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      800
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      794
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      724
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      135
      708
    Aihe