Twitterin ja facebookin käyttö ? !

onnellinen ilmankin

Kuulin aamulla radiosta että tosiasiassa suomessa on aika vähän suomen kielellä tviittajia, olikohan se jotain 25 000. Näyttää siis siltä että ne jotka sitäkin käyttävät, pitävät sitäkin kovempaa haloota käytöstään. Asia ei siis ole niin että ihminen joka ei käytä kumpaakaan ed.mainittua sos.mediaa olisi jotenkin harvinaisuus ja ulkona kaikesta. Ja muutaman vuoden päästä kukaan ei edes muista kumpaakaan.

4

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarnos24

      Suomen kielellä keskustelevia Twitter-tilejä on Twittercencus-tutkimuksen mukaan 63 000, joista aktiivisia 26000 ja todella aktiivisia 5000. Tuossa siis mukana vain ne jotka keskustelevat suomeksi eli eivät suomalaiset jotka keskustelevat mm. englanniksi tai ruotsiksi.

      Twitter on tosiaan aika pitkälle media-alan, mainostoimistojen yms. toimijoiden käytössä. Vähitellen kuitenkin julkisuuden henkilöt ja fanit ovat löytäneet myös Suomessa Twitterin.

      Tässä toinen yritys kartoittaa suomalaiste twitter-ihmiset: http://www.toninummela.com/suomi-twitter/

    • hmhh?!

      En osaa sanoa mitään sosiaaliseen mediaan, koska en ole sellaisessa, mutta koska tuo aloitus on selaamisenikin jälkeen ainoa edes suurinpiirtein lähellä sitä aihetta, mistä haluaisin keskustella, eikä sisällä suoria solvauksia, niin kommentoin sitten vaikka tähän ketjuun... Arvaan tosin jo ennalta, että ei täällä keskustelemisesta kukaan ole kiinnostunut.

      Aivan: kukaan ei ole varmaankaan edes ikinä tehnyt selvittänyt, että kuinka paljon ihmisiä todellisuudessa suomalaisistakin "sosiaalisiin medioihin" kuuluu ja ihmisiä on paljon, joita mitkään sosiaaliset mediat ainakaan henkilöillä esiintymisen mielessä eivät missään määrin edes kiinnosta, mutta ne jotka sosiaalisissa medioissa ovat ja jotka niistä ovat innostuneita, pitävät usein eniten ääntä, niin hyvässä kuin pahassa.

      Minusta valtamediat on melkeimpä alkaneet sorsia lukija- ja katsojakuntaansa, jotka eivät ole sosiaalisissa medioissa tai edes kiinnostuneita sosiaalisista medioista. Tavallisissa lehdissä esitetään jo uutisiakin monasti sillä oletuksella, että mukamas kaikilla olisi älypuhelin ja että ikäänkuin muka kaikki seuraisivat sosiaalisia medioita ja olisivat niissä; edes taustoittamatta uutisia niille, jotka haluavat lukea vain paperilehtiä ja kuulla muutakin, kuin ainaista horinaa netistä ja netin tympeistä ihmeistä...

      Yks ainakin oma aito uusi idolini on kirjailija Arno Kotro: hän kirjoitti eiliseen Hesariin niin hersyvän hauskan kolumnin "some-pakosta", että en voinut kuin nyökytellä, että juuri tuolla tavalla minäkin ajattelen ja juuri tuolla tavalla olen joskus käsitettä "sosiaalinen media" miettinyt.:) Kotro on tietysti julkkis ja minä en, mutta itsekin koin, kun kuukauden olin Facebookissa, että olin aivan törppö sosiaalisesti, kun en nähnyt siinä mitään erikoista tai kiehtovaa tai edes järkevää, että jaarittelisi arkitekemisiä kaiken maailman kansalle, kuin muka jotku ns. "julkkstyrkytkin" ikään - ja lisäksi aloin saada outoja ilmoituksia sähköpostiini auliiilta Facebookilta, että "anteeksi kun et xx ole päässyt kirjautumaan Facebookin käyttäjätilillesi", niin että mitä v*tt?? siinä ajattelin, kun en koko mestan jäsenenä ollut kuin joitakin viikkoja, enkä ikinä elämässäni sitä ennen ja takaisin en mene. Piti sitten poistattaa käyttäjätilini, koska ties vaikka minunkin nimelläni siellä olisi joku hyypiö operoinut jo kauemminkin... En tosin ole mielestäni niin mielenkiintoinen, että pidän hartaan toiveeni, ettei minun persoonani jaksaisi kiinnostaa ketään netin käyttäjävaletilien luomiseen asti.:/

      Vielä suuremman raivarin sain tämän päivän DNA- firman Hesarin kansimainoksesta: me v*ttu leveili sillä, että tää Suomi on junttimaa, missä kaikki pakotetaan naimisiin kännyköiden ja tietokoneiden kanssa, kun mitään paölvelua ei missään muuten edes saa...

      On minunkin ystävissäni "somen" käyttäjiä, mutta en tykkää "somesta" itse, enkä tiedä siitä juuri mitään, tai haluakaan tietää. Tällaisilla nimettömillä Suomi24.fi-keskustelupalstoilla voin näin anonyymina kirjoittaa ( olenhan muuten btw anonyymi, eiks niin, kun en ole luonut rekisteröityä nimimerkkiä, eikä minusta ole yhtään itselaittamaani kuvaa netissä ja kun en muutenkaan ole koskaan laittanut tai jakanut netissä yhtään kuvaa?!) , mutta nettijulkkikseksi en halua, eli en kirjoittaisi nettilehtien palstoille, enkä liity sosiaaliseen mediaan.

      Some on tympeä asia ja lisää turhaa arjesta vieraantumista, sekä joskus kai jopa vainoharhaisuutta ihmisissä. Olin taannoin yksissäkin juhlissa, ja oli tosi urpo olo, kun kymmenen ystävää räpeltää läppäreitään ja selaa Facebookejaan koko ajan, vaikka tarkoitus oli, että ystävät kokoontuvat yhteen keskustelemaan toistensa kanssa, eikä tietokoneiden kanssa.

      Inhottaa yleisesti ottaen "some" ja tää typerä junttimainen suomalainen itsepalveluyhteiskunta. Ei ihme, että just tää epäsosiaalinen maa Suomi 'kunnostautuu' siinäkin, että kun suomalaiset ihmiset muutenkaan ei juuri osaa normaalia small-talkia, niin että sitten just tässä maassa tää on ihan "pro" vielä jossakin ihmisten arjesta ja yleisesti maalaijärkisestä todellisuudesta vieraannuttamisessa tietotekniikan avulla.

      • hmhh??!, lisäys.

        Ja lisään omaan kirjoittamaani viestiin, että yhä ihmettelen, miten mun viesteihin muodostuu kirjoitusvirheitä, joita en tee. En koskaan kirjoita edes vahingossa kirjoitusvirheitä tehdessäni että "melkeimpä", enkä DNA: n ällömainoksesta puhuessani sanonut "me", vaan "he", puhuessani firman mainosesta. Ja kuten sanottu, en ole minkään nettiyhteisön jäsenenä.


      • hmhh, vielä yks lisä
        hmhh??!, lisäys. kirjoitti:

        Ja lisään omaan kirjoittamaani viestiin, että yhä ihmettelen, miten mun viesteihin muodostuu kirjoitusvirheitä, joita en tee. En koskaan kirjoita edes vahingossa kirjoitusvirheitä tehdessäni että "melkeimpä", enkä DNA: n ällömainoksesta puhuessani sanonut "me", vaan "he", puhuessani firman mainosesta. Ja kuten sanottu, en ole minkään nettiyhteisön jäsenenä.

        Ja lisään vielä yhden lisäyksen omaan ketjuun kirjoittamaani aloituksen aihetta koskeneeseen vastineeseeni, koska en omaa rekisteröityä nimimerkkiä tähän Suomi24.fi:n (kuten en mihinkään muuhunkaan nettiyhteisöön, missään netissä) ja kosken siksi voi yksittäistä keskustelupalstaviestini sisältöä itse koskaan myöhemmin viestini tähän Suomi24.fi-keskustelupalstalle postaukseni jälkeen muokata, että ihmettelen myös, kyylääkö joku tietoisesti juuri minun koneellani, koska asettaa minut johonkin v*tun "off-line" -tilaan koko ajan, satunnaisesti: ainakaan missän v*tun "linessä" en ole missään, vaan kirjoitan ihan asiallisia nimettömän mielipiteitä nimettömänä ja naamattomana anonyymina, anonyymiyteni säilyttämään haluten ja rehdisti, tässä Suomi24.fi-keskustelupalstalla, vastineina tuntemattomien nimettömiin keskustelun aloituksiin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3239
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1753
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1295
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1158
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      831
    Aihe